بازدید 10657
با رسیدن سه محموله جدید واکسن از سه نقطه جهان،

مجموع واکسن وارداتی کشورمان از ۵۵ میلیون دوز فراتر رفت

بر اساس اطلاعیه روز گذشته وزارت بهداشت، تا ظهر دیروز بالغ بر ۳۹ میلیون دوز انواع واکسن در کشورمان تزریق شده که نزدیک ۴ میلیون دوز آن، واکسن تولید داخلی بوده و مابقی، واکسن‌های وارداتی کشورمان؛ واکسن‌هایی که با احتساب محموله امروز، ۱۰ میلیون دوز آن‌ها باقی مانده که دپوی خوبی برای تداوم روند شتاب دار واکسیناسیون در کشورمان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 16 September 2021
تابناک اجتماعی
با رسیدن سی امین محموله واکسن چینی به کشورمان، مجموع واکسن وارداتی به حدود ۵۵ میلیون دوز رسید. این در حالی است که محموله دیگری از واکسن از مبدایی متفاوت هم تا ساعاتی دیگر به کشورمان خواهد رسید.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز پنجاه و یکمین محموله وارداتی واکسن به کشورمان رسید؛ سومین محموله بزرگ واکسن وارداتی با وزن بیش از ۲۰ تن که شامل ۵ میلیون دوز واکسن چینی «سینوفارم-پکن» است که به واسطه جمعیت هلال احمر ایران وارد شده و مجموع واکسن وارداتی کشورمان را به ۵۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۶۰۶ دوز رسانده است.
 
مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۵۵ میلیون دوز رسید

این در حالی است که با رسیدن محموله اخیر، مجموع سینوفارم‌های وارداتی کشورمان به بیش از ۴۵.۷ میلیون دوز رسیده است که حکایت از سهم ۸۳ درصدی این واکسن در واکسن‌های وارداتی به کشورمان دارد. واکسن‌هایی که نزدیک به ۳.۲ میلیون دوز آن از سهمیه کشورمان از سبد کوواکس سازمان بهداشت جهانی و بخشی از آن اهدایی است و نزدیک به ۴۰ میلیون دوزش خریداری شده است.

البته این محموله، تنها واردات واکسن کشورمان در روز جاری نخواهد بود، چون بنا بر اعلام سفارت کشورمان در روسیه، روز گذشته محموله‌ای ۳۰۰ هزار دوزی از واکسن اسپوتنیک وی تحویل ایشان شده که امروز به ایران ارسال خواهد شد تا در نوبت تزریق قرار گیرد. محموله‌ای که می‌تواند نگرانی آن‌هایی که دوز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده و چشم انتظار دوز دومش هستند، مرتفع کند.

گفتنی است بر اساس اطلاعیه روز گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تا ظهر دیروز بالغ بر ۳۹ میلیون دوز انواع واکسن در کشورمان تزریق شده که نزدیک به ۴ میلیون دوز آن، واکسن تولید داخلی بوده و مابقی، واکسن‌های وارداتی کشورمان؛ واکسن‌هایی که با احتساب محموله امروز، ۱۰ میلیون دوز آن‌ها باقی مانده که دپوی خوبی برای تداوم روند شتاب دار واکسیناسیون در کشورمان محسوب می‌شود.
 

تکمیلی: ۳۰۰ هزار دوز دیگر واکسن اسپوتنیک رسید


حوالی غروب امروز، پروازی از مبدا مسکو در تهران به زمین نشست که حاوی دوازدهمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی بود؛ محموله‌ای شامل ۳۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک (۱۰۰ هزار دوز اول و ۲۰۰ هزار دوز دوم) که مجموع وارادات این واکسن به کشورمان را به یک میلیون و ۳۴۵ هزار دوز رساند.

این در حالی است که بر اساس قراردادها، کشورمان ۶۲ میلیون دوز از این واکسن از روسیه خریداری کرده که میزان بسیار ناچیزی از آن تاکنون تحویل شده است. آنقدر ناچیز که سهم این واکسن از واکسن‌های وارداتی کشورمان (۵۵ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۶۰۶۰ دوز) کمتر از ۲.۵ درصد است.
 
 

سومین محموله امروز هم رسید؛ واکسنی متفاوت از مبدایی متفاوت


حوالی ساعت ۲۲ امشب، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از رسیدن محموله جدیدی از واکسن به کشورمان خبر داد و گفت: ۱۵۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا از کشور اتریش وارد ایران شد. این پنجاه و سومین محموله واکسن وارداتی است که لحظاتی پیش با حضور سفیر اتریش در فرودگاه امام (ره) ترخیص شد.
 
بدین ترتیب مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۵۵ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دوز رسید. واکسن‌هایی که شماری از آن‌ها از جمله محموله اخیر که تولید اتریش است، اهدایی است. هدیه‌ای شامل یک میلیون دوز که پیشتر نیمی از آن تحویل کشورمان شده بود و با احتساب ۱۵۰ هزار دوز اخیر، ۳۵۰ هزار دوز دیگر آن باقیمانده و بعدا تحویل کشورمان خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
دیروز ما از جلوی یک مرکز تزریق واکسن در تهران عبور می کردیم. خیلی خلوت بود. رفتیم و گفتیم شاید به ما دهه شصتی ها هم واکسن بزنن! سربازی که جلوی درب بود، پرسید: آیا براتون پیامک اومده؟ گفتیم: نه! گفت خب حق ندارید وارد بشید. البته حق داشت و این کار رو از ایشون خواسته بودن. ما هم برگشتیم.

ولی در چند دقیقه ای که اونجا بودیم. خیلیا می آمدن و هم سن و سال ما بودن و فقط در جواب پاسخ می دادن که بله! و وارد می شدن. من نمی دونم آیا جایی این چک میشه یا فقط همین پرسش و پاسخ جلوی درب، ملاک تزریق هست ولی به نظرم این برخورد، ترویج دروغگویی میکنه. منم اگه میگفتم که پیامک گرفتم، می رفتم و واکسن احتمالا برام تزریق می شد.

حداقل جاهایی که خلوت هست، بفرمایند که همه مراجعین رو واکسینه کنن. به قول دوستان، بالاخره کل این مملکت باید واکسینه بشه و لذا بهتره وقتی که مراجعه کننده با پیامک نیست، اگر کسی بدون پیامک آمد، بهش تزریق بشه و البته اون رو مجبور به دروغگویی هم نکنیم.

گزارش چند شب پیش صدا و سیما البته در این تصمیم گیری بانیان واکسیناسیون موثر بوده به نظرم. منظورم گزارشی هست که از تزریق به افراد بدون پیامک گرفته بودن. البته اونجا عدم تزریق را به دلیل شلوغی صف عنوان می کرد که منطقی بود ولی متاسفانه بازخورد این شده که هر جا که صف بود یا صف نبود، تزریق به کسانی که پیامک ندارن، انجام نشه!!!

یا حق
پاسخ ها
نعیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
ضلع غربی میدان آزادی، مجموعه ورزشی هلیکوپتر سازی(پنها) بدون ثبت نام واکسن می زنند. از 8 صیح تا 8 شب. سینوفارم و برکت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
نگاه کن دانشجوها میری داخل مرکز باید پیامک اومده باشه و پشت سیستم چک میشه ولی کسایی که از لحاظ سنی مجاز شدن همینجوری هم بری واکسن میزنن
رواج دروغ نیست بری داخل معطل میشی واکسن هم گیرت نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
سلام ، خیر می رفتید داخل هم کارت ملیتون چک میکرد و داخل سیستم ثبت میکردن ، برای من که اینطور بود حداقل
ناشناس
| Malaysia |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
نگران نباش، تا یکی دوهفته دیگه به دهه شصتیها هم می رسد
واکسنا رو دور میریزن؟ مراکز واکسیناسیون که خبری نیست!
کشورمان
کشورمان
کشورمان
...
....
...

کشورمان

حالا اینقدر کشورمان کشورمان کشورمان میکنید که چی؟ که مثلا میخواهید به ما وطن دوستی بیاموزید؟ ما بلدیم، خیلی ممنون!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
عالی ، البته منظور کشورشان است
ناشناس
| Malaysia |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
حالا دیگه "کشورمان" هم حرص خوردن داره؟
یک لیوان آب خنک بخور
عین الله و دوستانشون که با واردات واکسن مخالف بودند و با همین مخالفت جان هزاران نفر را گرفتند حالا چه شده که هر طوری شده می‌خواهند خودشان را نجات دهنده مردم نشان دهند؟! حافظه مردم این قدر هم کوتاه مدت نیست
اولا دو صد لعنت به روسیه کشور نور چشمی بعضی ها که کاملا دست ما را تو پوست گردو گذاشت تو قضیه واکسن روسی و بیچاره ان هایی که این واکسن را زدن تو دوز دوم به مشکل خوردن

دوما
انهایی که میگفتن تولید واکسن داخلی و....وان دو روهایی که امضا کردن واکسن وارد نشه ولی امروز خودشون دارن تند و تند واکسن وارد میکنن باید پاسخگوی جان انهایی که تو این بازی از دست رفت باشن

سوما
یکی به اقای وزیر بگه تو دنیا همه واکسن زدن و نشستن کنار هی نیایید بگید ما تو ترزیق مثلا این هفته شدیم اول یا دوم.خوب بابا دنیا واکسن زده و تموم کرده ما تازه شروع کردیم!!!به شعور مردم توهین نکنید اقای مخالف واردات واکسن

راستی از برکت چه خبر؟؟؟چقدر هزینه شد؟؟؟
پس چرا به دهه شصتیا واکسن نمیزنن گناه کردیم دانشجو نیستیم ؟! گناه کردیم بیکاریم شرکت کار نمیکنیم؟!
....
همه دهه هفتادیا و دانشجو هستن رفتن زدن با همه کارمندا ما موندیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل