بازدید 2988

نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره کره شمالی

اعضای شورای امنیت سازمان ملل عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی نشست غیرعلنی فوق العاده‌ای درباره کره شمالی برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷ 16 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، منابع دیپلماتیک روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگار ایرنا گفتند این نشست فوق العاده در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و بصورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه تنها دو روز پس از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک جدید، دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.
به گزارش ایرنا از یونهاپ، گزارش ستاد مشترک ارتش کره جنوبی حاکی است این موشک‌ها راس ساعت ۱۲:۳۴ ظهر امروز از شهرستان مرکزی یانگدوک شلیک شد. این دو موشک حدود ۸۰۰ کیلومتر در ارتفاع ۶۰ کیلومتری پرواز کردند.
در بیانیه مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل جزئیات این پرتاب‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر هستند.
این بیانیه می‌افزاید: ارتش ما در همکاری نزدیک با ایالات متحده وضعیت آمادگی کامل خود را حفظ می‌کند.
این پرتاب‌ها دو روز پس از آن انجام شد که کره شمالی اعلام کرد با موفقیت یک نوع جدید از موشک کروز دوربرد را در آخر هفته آزمایش کرده است و آن را "یک سلاح استراتژیک با اهمیت بالا" برای نشان دادن توان هسته‌ای خود نامید.
کره شمالی از فعالیت‌های بالستیک منع شده است، در حالی که موشک‌های کروز تحت تحریم نیستند.
وزارت دفاع ژاپن هم در واکنش به این آزمایش جدید کره شمالی اعلام کرد که دو موشک خارج از منطقه اقتصادی انحصاری آن کشور (EEZ) سقوط کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار