بازدید 21376

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۴ شهریور/ تزریق بیش از یک میلیون و ۳۴۸ هزار دوز واکسن در شبانه روز اخیر

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۳۹ میلیون و ۲۱۴ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۹ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۷۰۵۴ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 15 September 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۲۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۳۳ دوز اول و ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۰۱ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۳۹ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۴ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۸۳ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۳۰۱۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۸۷ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۴۵۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۱۵ هزار و ۶۱۹ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۴ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۵۵۸ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۷۰۵۴ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۰ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۷۳۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۵ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۵ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۳ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
واکسنه داره همینجور کشته میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
آمار کاهشی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
الله .سخل لری روحی شاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
شماها انگار تو غار زندگی می کردید. قشنگ توهم توطئه هستید.
قلمراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
کمتر حرف مفت بزنی برات شفا بخشه
اگر هفتاد میلیون دوز تزریق بشه مرگ میر به شدت پایین میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
فعلا که سینوفارم چینی از کرونا بیشتر کشته داده
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
به همین خیال باش
فوتی های دیروز آمریکا 1934 نفر بوده است(طبق آمار سایت بین المللی .worldometers.info
پس با واکسن و بی واکسن
کشور فقیر و غنی
جهان اول و جهان سوم چندان فرقی نمی کند
452 نفر دیگر، آقای مخبر خوبی برادر؟ معاون اولی حال میده؟
متاسفانه به موقع مردم را واکسینه نکردند الان مرگ را گذاشتن توی سینی و توی کوچه وخیابان به مردم تعارف می‌کنند!!!
سئوالی که بسیاری از مردم کوچه وخیابان دارند این است که چرا توی این اوضاع مسئولینی مردمی ما مثل بقیه مردم دچار بیماری و مرگ ومیر نمی‌شوند!؟ واقعا چرا!؟
سینوفارم چینی فقط با نفوذ چین در سازمان بهداشت جهانی تایید شد و کشوری مثل آلمان اصلا این واکسن رو تایید نکرد سینوفارم چینی که با بسته بندی برکت و فخر و امثالهم هم در ایران رواج پیدا کرده به هیچ عنوان واکسن معتبری نیست . شما سوابق جایزه های نوبل علمی در دنیا را نگاه کنید از ۹۰۰ جایزه نوبل علمی کشور آمریکا به تنهایی بیش از ۳۰۰ جایزه را برده است اما چین کمونیست فقط دو جایزه برده یعنی این کشور کوچکترین نقشی در تولید دانش بشری ندارد و به هیچ عنوان نباید واکسن های سینوفارم چینی را مصرف کرد.
از مسولین در تعجب هستم که چرا به کرونا دستور نمیدهند که از ایران برود . زیرا مسولین عادت کردن به همه چی دستور بدهند مثل دلار یا قیمت مایحتاج عمومی مثل مرغ و روعن که دستور پایین امدن دادن و انها گوش نکردن
تزریق واکسن به 3 میلیون دوز در روز برسه که زودتر تمام بشه
واکسیناسیون در ایران الان تقریبا بالاترین سرعت در دنیا را دارد.
اما متاسفانه برخی مرتب می خواهند یادآوری کنند اگر واکسیناسیون زودتر می شد، اینهمه آدم نمی مردند تا روحیه مردم را تضعیف کنند.
درحالیکه تنها عامل جلوگیری از تلفات، کنترل مرزها و کنترل شدید رفت و آمدها بود که دولت قبل و همینطور این دولت باید (حداقل برای 3 هفته) انجام می داد. اگر حتی الان ما به حدود 40 تا 60 درصد واکسینه هم رسیده بودیم، بازهم ممکن بود تلفاتمان، از این هم بیشتر باشد. درست است که واکسینه ها نمی مردند، اما مردم دیگر بمراتب بیشتر در خطر قرار می گرفتند. الان دیروز مالزی 32 میلیونی به رکورد 464 نفر تلفات رسید. درحالیکه 53 درصد هر دو دز و کلا 66 درصد حداقل یک دز را زده اند. یا آمریکا دیروز 2000 تلفات داشت که آنهم 53 درصد هر دو دز را زده اند.
استدلال اینست که اگر بهترین واکسیناسیون را هم برای جمعیت موجودمان داشتیم و به متوسط جهان که 40 درصد است نیز تابحال رسیده بودیم، یا حتی به حدود 50 -60 درصد، باز هم تلفاتی در همین حدود یا بیشتر از این داشتیم، اگر نسبت به محدودیتها بیتفاوت بودیم (که دیده ایم که مردم خیلی سریع با مد جدید هماهنگ می شوند و رعایت نمی کنند، و اگر واکسن زده اند، حداقل دیگران را بیشتر به خطر می اندازند).
بله اگر ویروس اولیه بود، شاید با 60 درصد مردم واکسینه، جواب می داد. اما الان اسپانیا با 80 درصد واکسینه شده، بازهم 150 و حتی در چند روزه قبل نزدیک 200 نفر روزانه تلفات داشته،درحالیکه جمعیتش تقریبا نصف ایرانست!!! این یعنی با 80 درصد واکسینه شده، تلفاتش با ایران تفاوت چندانی ندارد (روزانه حدود 400-450 نفر).
درحالیکه اصلا ممکنه در ایران مردم نخواهند تا 80 درصد واکسینه شوند، ولو اینکه واکسن هم فراوان باشد. بچه های کوچک و بخصوص خیلی کوچک هم که فعلا اصلا واکسن نمی زنند. یعنی هرجور هم که حساب کنید (و البته فاکتورهای زیاد دیگری هم هستند مانند پیری جمعیت و غیره)، واکسن مشکل اصلی تلفات نبوده. مشکل عدم جلوگیری از شیوع بیماری بوده؛ که کشورهای موفق درکنترل کرونا، توانستند که انجام دهند.
لطفا به این آمار کاملا دقت کنید، و فریب این تبلیغات را که "دیر واکسن واردکردند، مردم اینهمه مردند"، را اصلا و ابدا نخورید.
انشاالله که مرگ میر به صفر برسد وهیچ خانواده ای داغدار عزیزانشان نشوند
بگین چند درصد مردم واکسینه دو دوز را انجام دادند.........میلیون میلیون نگویید ........درصد..........
چه جوریه ، واکسن بیشتر میشه کشته هم کم نمیشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها