بازدید 16114
۹
پیمانه اقتصادی

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال/ دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان/ مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس/ برای نفت بیشتر تا ماه آینده صبر کنید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس قرمز شد، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟ سهام آمریکا با تشدید تورم افت کردند، هند به دنبال اخذ مالیات از بورس و تجارت رمزارز، عقبگرد دلار در بازار جهانی، قیمت جهانی طلا از مرز ۱٫۸۰۰ دلار عبور کرد، برنت به ۷۴ دلار نزدیک شد و افزایش ۳۱ درصدی صادرات به عراق را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 15 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس قرمز شد، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟ سهام آمریکا با تشدید تورم افت کردند، هند به دنبال اخذ مالیات از بورس و تجارت رمزارز، عقبگرد دلار در بازار جهانی، قیمت جهانی طلا از مرز ۱٫۸۰۰ دلار عبور کرد، برنت به ۷۴ دلار نزدیک شد و افزایش ۳۱ درصدی صادرات به عراق را در بر دارد.

شاخص بورس قرمز شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۷۳۰  واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۵۵ واحد رسید، حال در معاملات امروز تا ساعت ۱۰ صبح، نماگر کل بورس با افت ۵۳۰۰ واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر از معاملات امروز

ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۶۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۴ درصد معادل ۲۰۱ هزار و ۵۶ تومان افرایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۵۶ تومان رسیده است.

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال/ دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان/ مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس/ برای نفت بیشتر تا ماه آینده صبر کنید

مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس

خسروانی کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس اخیرا شاهد اصلاح قیمتی در اکثریت نمادهای بازار بوده است که یکی از دلایل آن را می‌توان به کاهش فروش مردادماه شرکت‌ها به دلیل قطعی برق دانست. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بازار سهام در مهرماه روند صعودی به خود بگیرد، چون شرکت های حاضر در بورس و فرابورس غالبا در شهریور فروش بهتری نسبت به میانگین فروش پنج ماهه خودشان (شرکت هایی که دوره مالی با سال تقویمی یکسانی دارند) ثبت می‌کنند، که این گزارش ها در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال/ دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان/ مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس/ برای نفت بیشتر تا ماه آینده صبر کنید

رشد درآمد‌ها از رشد هزینه‌ها برای اکثریت شرکت‌های بورسی بالاتر بوده و بنابراین با انتشار گزارش عملکرد شش ماهه می توان انتظار داشت، در مهرماه روند بازار به ویژه برای سهم‌هایی که گزارش فروش شهریور مطلوب و گزارش مالی فراتر از انتظار منتشر کنند، با افزایش تقاضا همراه باشد و بازار خوبی در جهت رشد قیمت سهم‌ها مخصوصا برای شرکت‌هایی که نسبت سودآوری آن‌ها رشد کند، داشته باشیم؛ بنابراین به نظر می‌رسد روز‌های پایانی شهریور فرصتی مناسب جهت خرید نماد‌هایی باشد که p/e فوروارد زیر ۷ دارند. /تسنیم

سهام آمریکا با تشدید تورم، افت کردند

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب وال استریت (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) به دنبال انتشار گزارش تورم ماهانه آمریکا افت کردند. میانگین صنعتی داو جونز ۲۹۲.۰۶ واحد یا ۰.۸۰ درصد سقوط کرد و به ۳۴٫۵۷۷.۵۷ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۰.۶ درصد افت کرد و در ۴٫۴۴۳.۰۵ واحد بسته شد، در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۵ درصد پایین آمد و به ۱۵۰۳۷.۷۶ واحد رسید. گزارش تورم ماه آگوست آمریکا با وجود اینکه همچنان نشان می‌داد، قیمت‌های مصرف‌کننده با جهش بزرگی روبه رو شده‌اند، اندکی از نگرانی بازارها کاست، چون کارشناسان انتظار داشتند تورم بیش از این جهش کند. سهام آمریکا که در ابتدا رشد کرده بودند در همان ساعت اولیه معاملات رشد خود را از دست داده و وارد محدوده قرمز شدند. سهام شرکت‌های مرتبط با ریکاوری اقتصادی بیش از همه سقوط کردند. سهام بانک آمریکا ۲.۶ درصد سقوط کرد و سهام جنرال الکتریک ۳.۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

هند به دنبال اخذ مالیات از بورس و تجارت رمزارز

پایگاه خبری رسمی هند، ای‌تی نا، گزارش داد، مقامات هندی به دنبال اخذ مالیات از تجارت رمزارز و بورس‌های آن در این کشور هستند. این پایگاه خبری به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت هند معتقد است فعالیتی که درآمد ایجاد می‌کند باید مالیات بپردازد. اداره مالیات هند به دنبال اخذ مالیات از تجارت و تبادل رمزارزهاست، اما این به معنای آن نیست که رمزارزها به عنوان یک گروه معتبر اعلام شوند. رئیس سابق بانک مرکزی هند، راما سوبرامانیان قندهی، هفته گذشته گفت: رمزارزها باید با قوانین موجود به عنوان دارایی یا کالا سازماندهی شوند. وی اضافه کرد: قانون‌گذاران مالی باید از دیدگاه مالیاتی از اقدامات سرمایه‌گذاری افراد در رمزارزها اطلاع داشته باشند و چنین اطلاعاتی باید از سوی بورس‌ها به اشتراک گذاشته شود.

عقبگرد دلار در بازار جهانی

ارزش دلار پس از باقی ماندن تورم آمریکا در سطح بالای پنج درصد کاهش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۳۲ واحد بسته شد. 

دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان

اسکناس آمریکایی که در سه روز ابتدایی هفته، نزدیک به ۸۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داده بود، روز سه‌شنبه توانست به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. ساعت ۳ بعدازظهر روز گذشته، اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد که ۵۰۰تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. به نقل از دنیای اقتصاد؛ به گفته برخی فعالان، رشد دلار پس از چند افت متوالی، اصلاح طبیعی قیمت بود. از نگاه آنها کسانی که در نرخ‌های بالاتر اقدام به فروش کرده بودند، از اواخر روز دوشنبه در موقعیت خرید قرار گرفتند و با افزایش فعالیت خود در روز سه‌شنبه، توانستند قیمت اسکناس آمریکایی را بالا ببرند. در کنار این، دلار پیش از خبرهای مربوط به اختلافات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران، در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت.

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال/ دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان/ مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس/ برای نفت بیشتر تا ماه آینده صبر کنید

پس از اینکه اعلام شد که مجوز سفر رافائل گروسی، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران صادر نشده است و احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران زیاد شد، میزان خریدها در بازار ارز افزایش یافت و قیمت دلار به نزدیک مرز ۲۸ هزار تومانی رسید. طبیعی بود که با کنار رفتن خطر صدور قطعنامه، میزان فروش‌ها در بازار بیشتر شود و دلار به سمت محدوده قیمتی اواسط هفته گذشته حرکت کند. همین اتفاق در اوایل روز دوشنبه رخ داد و دلار به سمت محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی حرکت کرد که اواسط هفته گذشته در آن قرار داشت. با این حال‌، یکباره هیجان فروش در بازار زیادتر شد و حتی قیمت تا محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان نزول کرد. همین نزول هیجانی موجب شد که خریداران با قدرت بیشتری به قصد نوسان‌گیری به بازار برگردند و بتوانند در روز سه‌شنبه، ۵۰۰ تومان به ارزش دلار اضافه کنند.

قیمت جهانی طلا از مرز ۱٫۸۰۰ دلار عبور کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه در حالی تثبیت شد که دیشب به دنبال انتشار گزارش تورم ماهانه آمریکا از ۱٫۸۰۰ دلار فراتر رفته بود. تا ساعت ۷:۰۴ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده دیشب در ۱٫۸۰۴.۰۶ دلار ماند. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب افت کرد و به ۱٫۸۰۵.۵۰ دلار رسید. پس از انتشار گزارش رشد کمتر از انتظار تورم در ماه آگوست، دلار و سود اوراق قرضه آمریکا افت کردند که باعث شد، قیمت طلا بالا برود. قیمت شاخص اسپات‌گلد در معاملات دیشب تا ۱٫۸۰۸.۵۰ دلار هم بالا رفت که بالاترین سطح در یک هفته گذشته است. داده‌های تورم آمریکا، باعث عدم قطعیت در برنامه‌های پولی فدرال‌رزرو برای آینده خواهد شد.

قیمت نفت خام رشد کرد / برنت به ۷۴ دلار نزدیک شد

قیمت نفت خام که در پایان معاملات دیشب افت کرده بود در معاملات صبح امروز، چهارشنبه، با خوش‌بینی به آینده تقاضا رشد کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۲۴ به وقت تهران، ۰.۴۵ درصد رشد کرد و به ۷۳.۹۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۴۵ درصد رشد به ۷۰.۷۸ دلار بازگشت. آن‌چه باعث تقویت قیمت‌های نفت در معاملات صبح امروز شد، انتشار گزارشی بود که نشان می‌داد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا بیش از حد انتظار افت کرده است. مؤسسه خصوصی سوخت آمریکا گزارش داد، در هفته گذشته، میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور ۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافته که این نشان می‌دهد رشد تقاضای نفت خام بیش از انتظار بوده است. کارشناسان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند، میزان این ذخایر حداکثر ۳.۵ میلیون بشکه کاهش یابند.

برای نفت بیشتر تا ماه آینده صبر کنید

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد، جهان برای عرضه بیشتر نفت باید تا اکتبر منتظر بماند، زیرا تولید از دست رفته پس از وقوع طوفان آیدا افزایش تولید اوپک پلاس را خنثی کرده است.

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال/ دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان/ مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس/ برای نفت بیشتر تا ماه آینده صبر کنید

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد مصرف کنندگان باید از رشد قوی تولید برخوردار می شدند، زیرا اوپک و متحدانش به تسهیل محدودیت عرضه ادامه می دهند؛ اما عرضه جهان در اوت به دلیل مختل شدن غیرمنتظره تولید آمریکا ۵۴۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد و ماه جاری ثابت می ماند. این آژانس اعلام کرد، اختلال غیرمنتظره تولید، روند صعودی عرضه جهانی نفت را که از مارس آغاز شد، موقتا متوقف کرد؛ اما رشد عرضه در اکتبر ازسرگرفته می شود. این وضعیت به دلیل روندهای منفی در مصرف سوخت تاثیر چندانی روی قیمتها نداشته است. تقاضای جهانی برای نفت از ژوییه به دلیل افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ و وضع محدودیت های جدید در آسیا، کاهش پیدا کرده است. نفت خام در بازار نیویورک ماه جاری نزدیک به ۷۰ دلار در هر بشکه معامله شده است.

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال/ دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان/ مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس/ برای نفت بیشتر تا ماه آینده صبر کنید
 

دیوان محاسبات کشور در گزارشی کسری بودجه در پایان شهریورماه امسال را پیش بینی کرد. در این گزارش که با فرض استمرار روند چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ در تحقق منابع و مصارف عمومی دولت تهیه شده، آمده است:

۱- با توجه به تحقق ۲۰۳۸ هزار میلیارد ریال از منابع عمومی دولت در چهار ماهه اول سال، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه مبلغ ۳۰۵۸ هزار میلیارد ریال وصول گردد.

۲- با توجه به اینکه تقریباً همه اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شده در چهار ماهه اول سال اجتناب ناپذیر بوده بنابراین در صورت استمرار این روند تا پایان شهریور ماه، پیش‌بینی می‌شود عملکرد اعتبارات هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۵۸ هزار میلیارد ریال شود.

۳- با توجه به تحقق ۹۸ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در چهار ماهه نخست سال جاری و در صورت استمرار این روند، پیش‌بینی می‌شود عملکرد این بخش در پایان شش ماهه اول به میزان ۸۶۳ هزار میلیارد ریال شود.

۴- با فرض بازپرداخت اصل اوراق مالی اسلامی به طور یکنواخت در طول سال، دولت می‌بایست تا پایان شهریور حداقل ۵۰ درصد از اصل اوراق مالی اسلامی سررسید شده در سال ۱۴۰۰ که دارای تضمین دولت می‌باشد را بازپرداخت نماید که برای تحقق آن مبلغ ۴۷۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

۵- با توجه به مصرف تنخواه گردان خزانه برای مصارف جاری و درخواست افزایش آن به میزان ۱ درصد برای حوادث پیش‌بینی نشده و از طرفی شرایط جاری کشور در مسائل مربوط به کرونا، خشکسالی و ... حداقل به میزان ۱۲۷ هزار میلیارد ریال منابع برای جبران حوادث غیرمترقبه لازم می‌باشد؛ بنابراین، پیش‌بینی می‌شود میزان کسری منابع عمومی دولت برای تأمین مصارف عمومی در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۴۶۷ هزار میلیارد ریال باشد.

 

بیتکوین با قدرت وارد کانال ۴۶ هزار دلاری شد

ارزش بیتکوین و ارزهای دیجیتالی مهم نسبت به روز قبل افزایش محسوسی را تحربه کرد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که بسیاری از نهادهای نظارتی نبت به رمزارزها سختگیرتر شده اند، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در موضعی نسبتا نرم، تنها از صرافی های ارایه دهنده خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتالی خواسته است تا مجوزهای قانونی را اخذ و اطلاعات مربوط به تراکنش های خود را ثبت کنند. گری گنسلر، توکن ها و ارزهای دیجیتالی را نوعی از دارایی خوانده است که احتمالا زیرمجموعه اوراق بهادار محسوب می شوند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۱۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

رقم کسری بودجه در نیمه نخست امسال/ دلیل نفوذ دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان/ مهرماه خوب در انتظار فعالان بورس/ برای نفت بیشتر تا ماه آینده صبر کنید

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۶ هزار و ۵۵۷.۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۳۶۰.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۷ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۹ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۴۰۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۱ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۹ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۵۷.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۶۸ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۷.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۸.۱۱ درصد افزایش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۰۹ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

افزایش ۳۱ درصدی صادرات به عراق

سخنگوی گمرک گفت: واردات از عراق در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، از لحاظ ارزش ۴۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و صادرات نیز ۳۱ درصد رشد را تجربه کرده است. عراق دومین کشور خریدار کالا‌های ایرانی در چند سال اخیر بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چند مرز با این کشور ماه‌ها مسدود شد و مانند بسیاری از کشور‌ها تجارتمان در سال گذشته کاهش یافت. خوشبختانه در پنج ماه نخست امسال با بی اثر شدن آثار کرونا بر تجارت خارجی روند تجارت خارجی کشور رو به رشد بوده و همین امر در خصوص عراق به عنوان دومین شریک صادراتی کشورمان نیز موثر بوده است. صادرات کشورمان به عراق تا پایان مرداد ماه، بیش از ۱۲ میلیون و ۲۴ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۴۸ دلار بوده است که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، از لحاظ وزنی ۵۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد را شاهد بودیم. وی درباره واردات از کشور عراق گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۳۱۳ هزار و ۶۱۲ تن کالا به ارزش ۱۷۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۸۷ دلار نیز از عراق وارد کشورمان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۹۷۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۳۰ درصد رشد را شاهد بودیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
دولت و مردم مثل دو تا بال هستند وقتی می توانند خوب پرواز کنند که هر دو تا خوب عمل کنند یعنی در موضوع تولید و مصرف کالای داخلی که زیر بنای حل همه مشکلات است هر دو دولت و ملت باید دلسوز و تعصب داشته باشند
نظر کارشناس در مورد اصلاح بورس خیلی خنده داره.آخه برادر من این بورس نه تکنیکال حالیشه نه بنیادی فرمانش دستوریه.
کسری بودجه ؟؟؟؟؟؟
کاری نداره که مالیاتها را افزایش دهید هنگفتتتتتتتتتت !!!
مردم رو ببندین به انواع جریمه ....... همش جبران میشه ....
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
انشالله بزودوی با فروش نفت به دوران جدیدی ورود خواهیم کرد و مردم نفس راحتی می کشند و آن 1 درصد ابر پ
ولدار کاسب تحریم قدری جلز و ولز خواهند کرد..الهی آمین
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
جواب ۱۴۱۴: خواب نما شدی عزیز
فروش عادی نفت؟؟؟؟؟
حال شما خوبه؟؟؟؟
چون من به آقای رییسی و تیم اقتصادی او حسن ظن دارم ک به نوعی آنها را بدنبال جستجوی حقیقت میبینم اینها را عرض میکنم .جناب رییسی آنچه حکومت اسلامی باید در نظر داشته باشد نظریه های مدون عدالت سیاسی و نظریه های اقتصادی با چهار چوب معین است و بعد تصویب و اجرای آن است برای مثال ما در غرب عمدتا نظریه عدالت سیاسی رالز را داریم که پایه کاری انها است که به قول افغان ها قوانین حکومت باید همه شمول باشد و فقط در صورت ضرورت به نفع ضعیفتر ها باشد و مبانی نظری اقتصاد اسلامی را در آثار مرحوم‌صدر میتوان دید .مثالهایی میزنم تا روشن شود مثلا در اموزش در دوره کرونا بسیاری دانش اموزان محروم به دلیل نداشتن‌موبایل ترک تحصیل کرده اند و یا دانشجویان روزانه تحصیل را رها کرد اند و این یعنی نبود عدالت اموزشی.در جنبه اقتصادی رویکرد بانکها و کسری بودجه باعث وضعیت نامطوبی که به تورم دامن زده منجر شده است وضریب جینی وضعیتش بدتر شده .خلاصه به خوبی مفهوم حرفهای بنده برای تیم اقتصادی و فرهنگی روشنن است در این صورت میتوان هماهنگی انتظار داشت به خصوص الان که طبل رسوایی غربیها در دنیا زده شده است اما ما اگر میخواهیم حرفی داشته باشیم بایستی چهار چوب نظری نظریه عدالت سیاسی و نظریه اقتصادی خودمان را داشته باشیم و باهم در خصوص آنها اجماع نسبی برسیم.یک دلیل اینکه تعداد گروههای سیاسی و اختلافشون زیاده همینه
هر کسی ریال نگه داره، نابوده. ریال رو به سقوطه و محکوم به نابودی و انقراض. هر چه می‌توانید بخرید و یا سرمایه‌گذاری کنید. زمین، خانه، طلا، باغ، سهام بورس ولی ریال نگه ندارید. تا چشم باز کنید می‌بینید دلار یک میلیون تومان شده و شاخص بورس ۱۰۰ میلیون واحدی! فقط ریال هست که دود شده و رفته است به هوا.
بورسی سهام اول صبح منفی 5 است ساعت ۱۰ مثبت ۵ میشود ساعت ۱۲ دوباره منفی ۵ میشود کارشناس نمی خواهد رانت می خواهد
بورس درکشورما باتمام دنیااختلاف فاحش داردچون اینجاوقتی اقتصاد خراب میشود وکسب وکارتعطیل بورس رشدمیکند چون گرانی شدیدمیشودودلاربالا میرودیعنی بالا رفتن دلاروگرانی همه چیز باعث رونق بورس میشودبرخلاف همه دنیا که رونق بورس
یعنی رونق تولیدوکسب وکاروکاهش بیکاری که اینجابرعکس است وبازهم افرادخاصی سودکلان میبرندوافرادبیشتری ضرر
کلان میکنند دردوران کرونا که کارهاتعطیل بودبورس مامرتب
ترقی میکردبرخلاف همه دنیا وچمدیست که اکثرکارهاشروع شده
بورس دردنیا درحال بهبودی است ولی در اینجاچون دلارترقی کرده وگرانی بیشترشده بورس مارشدکرده واقعاًماشعبده بازیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار