بازدید 6261
۴

دهک‌های پایین منتظر بهبود وضعیت خود هستند

نماینده سابق مجلس گفت: دهک‌های پایین منتظر یک اتفاق هستند اما به این امید نبسته‌اند که دولت در طول شش ماه مشکل کل اشتغال کشور را حل کند بلکه به رخدادی برای بهبود کوتاه‌مدت وضعیت‌شان، امید دارند.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 15 September 2021

به گزارش «تابناک»، مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مردم به دولت جدید امیدوارند و خود همین امیدواری بخشی از اعتماد جامعه به آینده روشن است، اظهار کرد: اگر جامعه ناامید باشد بازگشت به امید سخت است اما در حال حاضر می‌بینیم که امید در جامعه نسبت به تغییر شرایط وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ریشه همه بی‌اعتمادی‌ها در جامعه به مباحث اقتصادی باز می‌گردد، گفت: حل بخشی از این مسائل زمان‌بر است. مثلاً یکی از راه‌هایش این است که دولت مالیات را به صورت واقعی وصول کند که همین نیاز به زمینه‌سازی دارد. یا اینکه دولت خود را کوچک کند که چنین امری زمان می‌برد.

نماینده سابق مجلس یادآور شد: بخشی از حل مشکلات اقتصادی نیازمند راهکاری‌هایی است که رفع تحریم‌ یا توسل به روشهای دیگر می‌تواند یکی از آنها باشد اما باید به مردم یادآور شویم که همه این موارد زمان می‌برد و این کار دولت است که مسائل را برای جامعه روشن کند تا مردم بدانند مباحث مبنایی به این زودی حل نمی‌شوند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه اگر مردم ببیند که روند به سمت اصلاح است، صبر می‌کنند و همراه می‌شوند، اظهار کرد: در عین حال دولت باید در مورد برخی مسائل برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت داشته باشد و مثلاً به جذب سرمایه‌گذاری بیندیشد؛ چرا که وقتی مردم رشد سرمایه‌گذاری در کشور را ببینند امیدوار می‌شوند.

وی ادامه داد: یا مثلاً در مورد مسکن، شاهدیم در هر دوره‌ای دهکی از جامعه هستند که اگر دولت‌ برایشان یک نسخه جدا نپیچند نمی‌توانند صاحب خانه شوند، می‌شود برخی از این موارد را در بازه زمانی کوتاه تری تحقق بخشید. یا مثلاً در موضوع درمان، اقدامی کرد که هزینه از جیب مردم کم و کمتر شود. الان هزینه درمان از جیب مردم بالاست که دولت می‌تواند برای آن‌ در کوتاه‌مدت فکری داشته باشد.

لاهوتی با بیان اینکه توجه به دهک‌های پایین جامعه در اعطای یارانه‌ها هم می‌تواند از دیگر اقدامات کوتاه‌مدت دولت باشد، تصریح کرد: دهک‌های پایین منتظر یک اتفاق هستند و به این امید نبسته‌اند که دولت در طول شش ماه مشکل کل اشتغال کشور را حل کنند اما به اینکه یک رخدادی برای بهبود کوتاه‌مدت وضعیت‌شان ایجاد شود امید دارند.

وی با بیان اینکه قرار نیست هرکسی در کشور حرف خودش را بزند، اظهار کرد: در مجموعه قوای کشور باید یک فهم مشترک شکل بگیرد. همه باید باهم برای برون‌رفت و برگرداندن اعتماد بهم کمک کنیم اگر قرار باشد احیانا همان تجربه‌های قبلی تکرار شود فایده‌ای ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
منتظر بهبود نیستیم ، شما اگه جیب ما رو خالی نکنید ، ما خودمون یه کاری میکنیم .
شبها برای کمک خرج ، با ماشیین مسافر کشی میکردم که به لطف طرح بی پایه و اساس و ناکارآمد منع تردد شبانه ، این درآمد رو هم از ما گرفتین ....
پولش زیر دندونتون مزه کرده ، بیخیال هم نمیشین ، تا کجا میخواد جیب اقشار کم درامد توسط دولت خالی بشه ، مالیات از حقوق ( قبل از واریز حقوق ) از پولدارها مالیات میگیرین ؟؟؟؟؟ ، منع تردد ( بالای همت اصلا دوربینی برای ثبت تردد وجود نداره ، هر چی هست واسه پایین شهری هاست ...... )
امید داریم که دستتون رو از جیبمون دربیارین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
عزیز دل سیاست این حکومت ضعیف کشی هست فقیر محکوم به مرگ تدریجی است .طرح منع تردد شبانه و منع تردد استانی یک ترفند برای پر کردن جیب دولت و نیروی انتظامی هست وگرنه در اوج شلوغی روز تردد باعث انتشار کرونا نمی شود فقط در خلوتی شب کرونا منتقل میشود یا وقتی همه شهر ها قرمز هست مگر ویروس این شهر با اون شهر فرق دارد ؟کرونا یک بهانه برای پر کردن جیب دولت و یک سری دلال دارو و یک عده پزشک کاسب و ووو بود و بس وقتی ماسک تولید نکرده بودند می گفتند در محیط باز ماسک نزنید و فقط در جاهای شلوغ الان میگن سر قله اورست هم رفتی دو تا ماسک روی هم بزن چون همه شدند تولید کننده و باید ماسک به فروش بره .
۴۰ ساله امیدوارن مردم
نه ما منتظر مرگ خودمونیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار