بازدید 12709
۵
وزیر بهداشت خبر داد

آغاز واکسیناسیون ۱۷ ساله‌ها با واکسن‌های خاص از هفته آینده/ خروج از کشور مشروط به تزریق دو دوز واکسن خواهد شد

بزودی تمامی افرادی که خواهان خروج از کشور هستند باید حتماً دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و در برگشت نیز کسانی که واکسن تزریق نکرده اند باید آزمایش پی سی آر منفی داشته باشند و مبادی ورودی و خروجی کشور برای جلوگیری از موج بعدی کرونا برای ما اهمیت دارد.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 14 September 2021
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۱۷ سال کشور با واکسن‌های خاصی که وارد کشور شده است، خبر داد.

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود هماهنگی خوب بین نمایندگان کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت گفت: در این جلسه در رابطه با برنامه‌های وزارت بهداشت برای آینده، دوستان صحبت‌هایی داشتند و تذکراتی دادند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم مقدار فراوان واکسن را با مساعدت رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور وارد کشور کنیم. البته قرار است به مردم وعده ندهیم و تنها از کار‌های انجام شده بگوییم؛ تا پایان تیر ماه تنها ۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود در حالی که اکنون به ۳۸ میلیون دوز واکسن تزریق شده رسیده ایم.
 
آغاز واکسیناسیون ۱۷ ساله‌ها با واکسن‌های خاص از هفته آینده/ خروج از کشور مشروط به تزریق دو دوز واکسن خواهد شد

عین اللهی با ابراز امیدواری به تزریق ۵۰ میلیون دوز تا پایان شهریور، گفت: خبر خوب دیگر این است که ما رتبه دوم میزان واکسیناسیون در هفته را در دنیا بدست آورده ایم. رتبه اول را کشور آلمان با تزریق ۶ میلیون دوز در هفته دارد و بعد از آن کشور ما با تزریق ۵ میلیون دوز واکسن در هفته رتبه دوم را بدست آورده است. امیدواریم این هفته بتوانیم رکورد آلمان را هم بزنیم و بالای ۶ میلیون دوز در هفته داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: از خبر‌های مهم دیگر این است که از هفته آینده ۱۷ ساله‌هایی که می‌خواهند کنکور دهند با واکسن‌های خاصی که آوردیم یعنی واکسن‌های زیر ۱۸ سال، واکسینه می‌شوند؛ یعنی جوانانی که سال آخر دوره تحصیلی دبیرستان را طی می‌کنند. به این ترتیب همه واکسینه می‌شوند تا برای برگزاری کنکور مشکلی نداشته باشیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر برنامه ریزی‌ها برای پایان واکسیناسیون در کشور تا دهه فجر امسال افزود: قدم اصلی برای کنترل این بیماری واکسیناسیون است و انشالله امیدواریم تا دهه فجر این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وی در ادامه از ضروری شدن تزریق دو دوز واکسن برای سفر خارجی خبر داد و گفت: بزودی تمامی افرادی که خواهان خروج از کشور هستند باید حتماً دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و در برگشت نیز کسانی که واکسن تزریق نکرده اند باید آزمایش پی سی آر منفی داشته باشند و مبادی ورودی و خروجی کشور برای جلوگیری از موج بعدی کرونا برای ما اهمیت دارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۵
همه این کارها را میشد 1 سال پیش انجام داد... آلمان اکنون در حال تزریق دوز اول است؟؟؟ بهتر است بگوییم چون اخرین کشور دنیا در تزریق گسترده هستیم، امروز رکورد دار هفتگی تزریقات جهانیم
یعنی چی خروج از کشور مشروط به واکسن میشه؟ عجب گرفتاری شدیم. شاید آدمی باشه که به هر نوع واکسنی آلرژی بده، چه اجباریه که مشروط میکنید؟ نه به اون موقع که میگفتن واکسن بیارین نمیاوردین. نه به حالا که اجباری میکنید!!! شخصی که میره خارج تحت شمول قوانین کشور میزبان قرار میگیره و اگر کشور میزبان اجباری نکرده شما هم نباید مجبور کنید مسافر خروجی واکسن بزنه.
روحانی و دولت بی کفایتش باید پاسخگوی بی لیاقتی هایشان باشند. آیا مجازات میشوند؟ بخصوص وزیر بهداشتش.
همش توجیهات برای اربعینه. کرونا هیچ فرقی بین اونی که رفته ترکیه کنسرت با اونی که میره عراق برای اربعین نمیذاره. اگه زدن دو دوز واکسن مسافرت رو مجاز میکنه چرا مردمی که میرن شمال و کیش و بقیه شهرهای خودمون رو جریمه میکنین؟
اول واکسن رو برای همه گروه های سنی فراوان کنید بعد خروج رو مشروط به دریافت دو دوز واکسن کنید منه متولد سال 65 از سر .............. بابام بیارم واکسن بزنم!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار