بازدید 3335

انتقاد کمیسر عالی حقوق بشر از جنایات اسرائیل

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان انتقاد کرد و گفت: نیرو‌های اسرائیلی از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۵۴ فلسطینی از جمله ۱۲ کودک را به قتل رسانده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱ 14 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از آناتولی، «میشل باشله» روز دوشنبه در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو افزود: من از تداوم استفاده بیش از حد و غیر موجه از زور توسط نیرو‌های امنیتی اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی ابراز تاسف می‌کنم.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۵۴ فلسطینی از جمله ۱۲ کودک توسط نیرو‌های اسرائیلی در کرانه باختری به قتل رسیده‌اند که این تعداد بیش از دو برابر آمار سال گذشته است. از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین بیش از یک هزار نفر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به دلیل تیراندازی مستقیم نیرو‌های امنیتی اسرائیل زخمی شده‌اند.

گزارش باشله همچنین نکاتی در مورد افغانستان، بلاروس، کامبوج، جمهوری دموکراتیک کنگو، منطقه تیگرای در اتیوپی، گرجستان، میانمار، نیکاراگوئه، فیلیپین، سودان جنوبی، سریلانکا، سودان، سوریه، اوکراین، ونزوئلا و یمن به همراه داشت.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی طالبان به وعده هایش در زمینه حقوق بشر، مدعی شد که این گروه از زمان به دست گرفتن قدرت، عملکردی مطابق با تعهداتش به ویژه در حوزه‌های مرتبط با حقوق زنان نداشته است.

باشله همچنین از تشکیل دولت موقت توسط طالبان ابراز نگرانی کرد و به نبود حضور زنان و تسلط غالب قوم پشتون در این ترکیب انتقاد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان