بازدید 11195
۶
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

وام مسکن جوانان هم یک میلیارد شد و هم ترند/ جست و جوی نام احمدشاه مسعود در گوگل توسط فارسی زبانان/ اسکوچیچ؛ فعلاً ترند محبوب فضای مجازی در ایران/ نگرانی شهروندان ایرانی از مشاهده کرونای مو در ترکیه

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «احمدشاه مسعود چگونه کشته شد؟»، «ماتریکس»، «کرونای مو»، «اسکوچیچ»، «وام مسکن جوانان چیست؟»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 10 September 2021

وام مسکن جوانان هم یک میلیارد شد و هم ترند/ جست و جوی نام احمدشاه مسعود در گوگل توسط فارسی زبانان/ اسکوچیچ؛ ترند محبوب فضای مجازی در ایران، البته فعلاً/ نگرانی شهروندان ایرانی از مشاهده کرونای مو در ترکیه

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «احمدشاه مسعود چگونه کشته شد؟»، «ماتریکس»، «کرونای مو»، «اسکوچیچ»، «وام مسکن جوانان چیست؟»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

احمدشاه مسعود چگونه کشته شد؟

همزمان با تحولات افغانستان و به کنترل درآوردن بیشتر مناطق جغرافیایی این کشور جز منطقه پنجشیر توسط طالبان، بسیاری از اذهان به سمت افغانستان و تحولات آن جلب شده است.

از جمله موضوعات مهم در مورد جبهه مقاومت در این کشور در منطقه پنجشیر، زنده شدن یاد احمدشاه مسعود است که سابق بر این، پس از سال‌ها مقاومت در برابر اشغال افغانستان توسط ارتش شوروی و جنگ با گروه طالبان، در روز ۱۸ شهریور ۱۳۸۰ (۹ سپتامبر ۲۰۰۱)، در اثر انفجار انتحاری دو مرد تروریست که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، کشته شد.

حالا بسیاری از کاربران فارسی زبان در مورد او و سرنوشت و زندگی اش در اینترنت به دنبال اطلاعات بیشتر هستند.

توضیح بیشتر در مورد احمد شاه مسعود اینکه  احمدشاه مسعود در شهریورماه سال ۱۳۳۲ به دنیا آمد و در سال ۱۳۸۰ ترور شد. او سیاستمدار و فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان بود که در جنگ شوروی در افغانستان و جنگ‌های داخلی افغانستان نقش مهمی داشت.

گرامیداشت شهادت احمد شاه مسعود در هرات - تابناک | TABNAK

احمدشاه مسعود از فرماندهان برجسته افغانستان علیه اشغال شوروی بین سال های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ بود و در دهه ۱۹۹۰ شاخه نظامی دولت افغانستان را علیه شبه‌نظامیان رقیب رهبری می‌کرد و پس از غلبه طالبان، نیروهای نظامی مخالف طالبان در شمال افغانستان را رهبری می‌کرد.

همانطور که اشاره شد، سرانجام احمدشاه مسعود در روز ۱۸ شهریور ۱۳۸۰ (دو روز پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر)، بر اثر انفجار دو فرد انتحاری مظنون به ارتباط با شبکه القاعده که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در خواجه بهاءالدین ولایت تخار افغانستان ترور شد.

گفتنی است، مسعود یکی از بهترین فرماندهان جنگ‌های چریکی در قرن بیستم بود و با یوسیپ بروز تیتو، هو شی مین و چه گوارا مقایسه می‌شود. بعدها دولت افغانستان به او لقب «قهرمان ملی» داد.

بیشتر بخوانید

 ماتریکس

ماتریکس یکی از فیلم‌های پرطرفدار در سطح جهان است که اخیراً شماره ۴ آن نهایی و آماده ارائه به بازار شده است؛ اتفاقی که سبب شده دوباره این فیلم علمی- تخیلی و اکشن بر سر زبان‌ها بیافتد و اصطلاحاً ترند گوگل شود.

موسیقی متن فیلم ماتریکس ؛ راب دوگان - تابناک | TABNAK

بر اساس اطلاعاتی که در مورد ماتریکس ۴ منتشر شده است، برادران وارنر طبق وعده خود اولین تریلر فیلم The Matrix Resurrections با بازی کیانو ریوز را منتشر کردند که حاوی تصاویر زیادی از اتفاقات این فیلم است.

سایت زومجی در مورد این فیلم و حواشی آن نوشته است: اولین تریلر فیلم The Matrix Resurrections منتشر شد. برادران وارنر طبق وعده‌ای که داده بود، این تریلر را منتشر کرد که حاوی تصاویر زیادی از فیلم The Matrix 4 است.

تریلر با شخصیت نئو آغاز می‌شود که اکنون توماس اندرسون است و در حال صحبت با یک روانشناس با بازی نیل پاتریک هریس دیده می‌شود. نئو در حال دیدن رویاهایی مثل فلش‌بک از دنیای ماتریکس است و به‌نظر می‌رسد که او اکنون در دنیای واقعی گیر کرده و راه فراری از روزمرگی ندارد.

در ادامه شاهد ملاقات نئو با ترینیتی هستیم که حالا یکدیگر را نمی‌شناسند، اما ظاهرا حس می‌کنند که قبلا هم را جایی دیده بودند. نئو در طول تریلر قرص‌های آبی زیادی مصرف می‌کند. به‌نظر می‌رسد که نئو تلاش می‌کند تا دوباره با دنیای ماتریکس ارتباط برقرار کند، اما شاید درنهایت او تنها یک برنامه کامپیوتری بوده که حالا بیشتر خاطراتش حذف شده است. در طول اولین تریلر فیلم The Matrix Resurrections شاهد حضور مورفیوس جوان نیز هستیم که فعلا دلیل جوان شدن آن مشخص نیست و در ادامه شخصیت‌های جدید این قسمت نیز دیده می‌شوند.

البته در طول تریلر فیلم The Matrix Resurrections، شاهد شباهت زیاد گریم و ظاهر نئو با جان ویک نیز هستیم که درواقع اصلا تفاوتی با یکدیگر ندارند. پیش از این قرار بود فیلم‌برداری این فیلم با فیلم John Wick 4 پشت سر هم انجام شود که البته تولید فیلم جان ویک 4 در ادامه عقب افتاد.

 کرونای مو

سویه های جدید ویروس کرونا همچنان جهانیان را در شوک فروبرده و نگران باقی نگاه داشته است.

همانطور که پیشتر نیز مورد اشاره قرار گرفت، یکی از سویه های جدید این ویروس، کرونای مو MU است که از قرار معلوم نگران کننده و خطرناک است.

در رابطه با این نوع از ویروس کرونا که اکنون به ترند گوگل نیز تبدیل شده است، توضیح اینکه این نوع ویروس سویه‌ای است که در ژانویه در کلمبیا شناسایی شد و بعد در اواخر مرداد ماه به عنوان یک سویه جدید پذیرفته شد و ظاهرا سویه MU در مقایسه با سویه لامبدا که همه نگران آن هستیم، قدرت بیشتری دارد و شاید بسیار زود بتواند در طبقه واریانت‌هایی از کرونا قرار بگیرد که موجب نگرانی می‌شوند.

نگرانی ها در مورد این سویه حالا به این دلیل در ایران بیشتر شده که در کشور همسایه یعنی ترکیه فخرالدین کوجا وزیر بهداشت این کشور از شناسایی سویه "مو" خبر داد و در این باره تأکید کرد تا کنون دو مورد مبتلا به سویه جهش یافته "مو" در این کشور شناسایی شده است.

حالا بسیاری از شهروندان ایرانی نگران از انتقال این نوع جدید از ویروس کرونا به ایران از طریق همسایه شمال غربی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن در فضای مجازی و به ویژه گوگل هستند.

بیشتر بخوانید

 اسکوچیچ

9 بازی و 9 پیروزی حاصل و دستاورد سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران یعنی دراگان اسکوچیچ است که در یک بازی برتر و قاطع تیمش موفق شد تیم ملی عراق را با سه گل شکست دهد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد!

پیروزی ایران بر تیم ملی عراق، حالا نام هایی چون دراگان اسکوچیچ را به ترند گوگل تبدیل کرده است.

مربی نه چندان مطرحی که پیشتر برخی منتقدان نسبت به چرایی انتخاب او برای سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران مخالفت های جدی داشتند ولی حالا و پس از نتایج درخشان تاکنون دوست و دشمن لب به تحسین او گشوده اند.

 وام مسکن جوانان چیست؟

بانک مسکن در خبری تازه از یک میلیارد تومانی شدن وام مسکن جوانان خبر داد تا  همزمان با انتشار این خبر برای بسیاری سوال پیش آید که این تسهیلات چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد و نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

از آنجا که معمولاً اخبار ارائه شده در رسانه ملی و تیتر خبرگزاری‌ها به جزئیات بیشتر اشاره نمی‌کند یا مخاطبان به دنبال جزئیات بیشتر آن نمی‌روند، پس از اعلام خبر فوق این تصور در جامعه ایجاد شد که این وام از همین فردا قابل پرداخت است.

با این حال واقعیت این است که تسهیلات اعلام شده مربوط به زمان حال نیست و بر اساس قوانین اعلامی اگر یک نوجوان و یا جوان امروزی بتواند مستمر و ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به حساب خود در بانک مسکن پول واریز کند، در نهایت مشمول سقف این تسهیلات که همان یک میلیارد تومان است، آن هم در ۱۵ سال دیگر و نه الان خواهد شد.

توضیح بیشتر اینکه بانک مسکن حساب پس‌اندازی با عنوان حساب پس‌انداز مسکن جوانان تعریف کرده است. این حساب یکی از انواع حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است که صاحب حساب با رعایت برنامه سپرده گذاری که توسط بانک تعیین شده است، می‌تواند در بلند مدت از تسهیلات ویژه این حساب استفاده کند.

وام مسکن جوانان چیست؟

این حساب می‌تواند یک پشتوانه مالی برای فرزندان به خصوص جوانان و نوجوانان در آینده باشد، چون می‌توان با سپرده گذاری تدریجی در این حساب از امتیاز تسهیلات ارزان قیمت برای خرید خانه استفاده شود.

بر اساس جزئیات ذکر شده، تسهیلات مسکن جوانان از طریق سپرده گذاری در حساب مسکن جوانان بانک مسکن قابل دریافت است.

 در نتیجه ابتدا باید در یکی از شعب بانک مسکن حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کنید. برای افتتاح این حساب فرد باید به ۱۸ سال تمام رسیده و یا دارای حکم رشد از دادگاه باشد. ولی، قیم و مادر نیز می‌تواند این حساب را برای فرزند زیر ۱۸ سال باز کند.

مبالغ واریزی در حساب مسکن جوانان بانک مسکن به صورت ماهیانه، سالیانه و یکجا باشد. به استناد اظهارات مدیرعامل بانک مسکن، حداقل مبلغ واریزی ماهانه به حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای دریافت این تسهیلات ماهانه ۲۰۰ هزار تومان است.

بر همین اساس مدت زمان سپرده‌گذاری بین ۵ تا ۱۵ سال است و در شرایطی که متقاضی ۱۵ سال اقدام به پرداخت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به بانک کند می‌تواند از سقف میزان این تسهیلات استفاده کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
ما نگران می شیم از ترکیه بیاد بعد از عراق وارد می شه
طرح های قبلی را این گونه طرح های بی پشتوانه مسکن جوانان را ببنید بعد از 15 سال قبلی ها چه توانتسند بخرند !!!
با یک میلیارد پانزده سال بعد بعید میدونم بشه حتی پراید خرید . ظرف 10 سال پراید ده برابر شد با همین فرمون 15 سال دیگه قیمت پراید حداقل یک و نیم میلیارده.
وام یک میلیاردی حال حاضر معادل 36 میلیون، پانزده سال قبل است
سلام. بعد از 15 سال با اون وام مسکن می شه دو تا قابلمه خرید
وام مسکن جوانان؟؟؟؟!!!!!!!!! اگر همین امروز بدون مشگلی این وام را به جوانان پرداخت شود باز صدها مشگل پشت ان وجود دارد فقط بگوئید چطور می تواند ان را ماهانه پرداخت کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل