بازدید 18594
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی تاکید کرد

تقدیر از اقدام مهم وزارت صمت در عرضه سیمان به بورس کالا/ عرضه سیمان در بورس، تصمیم منطقی و مورد حمایت نمایندگان مجلس است/ تعادل قیمت‌ها و کوتاه شدن دست دلالان از بازار سیمان/ وزیر صمت به قولی که به نمایندگان مجلس داد، عمل کرد

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس از اقدام و نقش بااهمیت وزارت صمت در ورود سیمان به بورس کالا تقدیر و تشکر کرد. همچنین نماینده مردم شهرکرد اظهار داشت: کاهش قیمت سیمان نشان می‌دهد که می‌توان با سیاست گذاری درست و هدفمندسازی عرضه و تقاضا و رصد و نظارت بر بازار به کاهش قیمت‌ها امیدوار بود.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 08 September 2021
به گزارش تابناک اقتصادی؛ نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، از اقدام و نقش بااهمیت وزارت صمت در ورود سیمان به بورس کالا تقدیر و تشکر کرد.

مهدی روشنفکر در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی با بیان این مطلب افزود: عرضه سیمان صرفا در بورس کالا، تصمیم درست و منطقی بوده که طبیعتاً مورد حمایت نمایندگان فهیم مردم در مجلس شورای اسلامی نیز هست.

وی در ادامه سخنان خود، به مزایای این تصمیم مهم اشاره کرد و گفت: با این تصمیم مهم، دست سودجویان و دلالان از بازار سیمان کوتاه خواهد شد و تعادل قیمتی در بازار به وجود خواهد آمد.

تقدير از اقدام مهم وزارت صمت در عرضه سیمان به بورس کالا/ عرضه سیمان در بورس یک تصمیم منطقي و مورد حمايت نمايندگان مجلس است/ تعادل قيمت ها و كوتاه شدن دست دلالان از بازار سيمان/ وزیر صمت به قولی که به نمایندگان مجلس داد عمل کرد

رعایت حقوق مصرف کننده با تک نرخی شدن سیمان

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، جلوگیری از دو نرخی شدن قیمت سیمان را از دیگر مزایای عرضه در بورس کالا دانست و بیان کرد: با تک نرخی شدن سیمان، حقوق مصرف کننده و تولیدکننده این کالا هر دو در کنار هم رعایت خواهد شد.

افزایش شفافیت در عرضه سیمان با ورود به بورس

روشنفکر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این تصمیم موجب افزایش شفافیت در بازار سیمان می‌شود و امکان رصد و پایش را برای دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و نظارتی فراهم خواهد کرد.
 
احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی اظهار داشت: وزیر صمت بر اساس یک برنامه کوتاه مدت با قولی که به نمایندگان مجلس داده بود، گام اول را برای کاهش قیمت ها به خوبی برداشت و آثار رضایت بخشی از کاهش قیمت سیمان در میان مردم دیده شد. احمد راستینه هفشجانی، با بیان این مطلب، افزود: وزیر صمت در همین مدت کوتاه با تمرکز بر برنامه‌های کوتاه مدت به دنبال ثبات بازار و عبور از تلاطم های قیمت نهاده ها و کالاها به خصوص کالاها و مواد اولیه تولید که نقش اساسی را در بازار مسکن و قیمت تمام شده پروژه ها دارند، بوده است که با عرضه سیمان در بورس، تحقق این امر را شاهد بودیم.
 
تقدير از اقدام مهم وزارت صمت در عرضه سیمان به بورس کالا/ عرضه سیمان در بورس یک تصمیم منطقي و مورد حمايت نمايندگان مجلس است/ تعادل قيمت ها و كوتاه شدن دست دلالان از بازار سيمان/ وزیر صمت به قولی که به نمایندگان مجلس داد عمل کرد
 
وی با بیان اینکه این سیاست باید به یک ثبات پایدار منهتی شود، ادامه داد: انتظار می‌رود فاطمی امین بر اساس آنچه در برنامه تحول وزارت صمت به مجلس ارایه دادند، علاوه بر حفظ کاهش قیمت کالاها (بخصوص کالاهای حوزه ساخت و ساز و پروژه های عمرانی از جمله فولاد و سیمان) تلاش کند تا این زنجیره کاهش در یک برنامه مشخص با افزایش تولید و عرضه محصولات و نگاه اصولی در قیمت گذاری صحیح و نه دستوری دنبال شود.
 

عرضه سیمان در بورس نوعی قیمت‌گذاری اصولی بوده است

 
نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه عرضه سیمان در بورس یک قیمت گذاری اصولی بوده است، بیان کرد: این تصمیم با ایجاد شفافیت بیشتر در عرضه و تقاضا قیمت را به سمت قیمت واقعی حرکت داده است و امیدواریم این سیاست ها یعنی شفافیت عرضه و تقاضا و تلاش برای افزایش حجم تولید، بتواند سیاست کاهش قیمتها را به سیاست پایداری تبدیل کند.
 
راستینه هفشجانی گفت: فاطمی امین وعده داده بود، با برنامه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تلاش می کند تا در عرصه روابط بین الملل برای صادرات محصولات کشورمان نیز برنامه منسجمی با وزارت امور خارجه داشته باشد که امیدواریم این سیاست را نیز پیگیری کند و با روحیه جهادی که دارد به سرانجام برساند تا مردم طعم خوش مدیریت کارآمد و برنامه محور را احساس کنند.
 
وی ادامه داد: کاهش قیمت سیمان نشان می دهد که می توان با سیاست گذاری درست و هدفمندسازی عرضه و تقاضا و رصد و نظارت بر بازار به کاهش قیمت ها امیدوار بود. نماینده شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدوارم این اتفاق برای فولاد، میلگرد و عناصر وابسته بیفتد و سبب کاهش قیمتها برای رونق در ساخت و ساز مسکن و پروژه های عمرانی شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
نه اینکه بقیهء موارد که رفتند توی بورس( مثل فولاد ) خیلی خوب و مثبت بود !!!!!
تقدیر کننده ها احتمال زیاد کسانی هستند که در زمان کوتاه از بورس سیمان سود چندین برابری خواهند برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
تقدیر کننده ها التماس دعا برای استخدام اقازاده هاشون دارند حتما
چرا نفت گاز و....
در بورس انرژی معاماه نمیشه
تا شفاف عملکرد فراورده ها مشخص شود دولت جدید پیگیر این اصل مهم باشه خیلی از فساد ورانت از بین میره
آهن سالها ایت در بورس قیمت گذاری میشود و خیلی خوش به خل مافیا شده
امیدواریم سیمان اینگویه نشود
جالب بدونید سیمان قبل از ورد به بورهرتن 315 هزار تومان فله تیپ 1 در منطقه ما بود الان کمتر 420 هزار تومان گیر نمیاد
تقدیر و تشکر از وزیر واقعا که
با وجود شعار مسئولين قيمت سيمان امروز بالا رفت!!!
یعنی کار شاق وزیر بود؟ وزیر صمت راست میگه بیاید اجناس وگرانی را کنترل کند
مشکل تورم به سیمان ختم نمیشود بلکه تحریم بانکی اصل مطلب است.
درآمد مملکت از نفت و گاز است و پول این درآمد وقتی نباشد دولت پول چاپ کرده و تورم را ایجاد کرده حالا با بورس یا بدون بورس این تورم از بین نمیرود مگر تحریمها برداشته سود
مواد اصلی ساختمان تشکیل شده از سیمان و فولاد خواهشا در کاهش قیمت فولاد هم برنامه داشته باشید
کدوم ارزونی؟ این نماینده رو از خواب بیدار کنین .سیمان کیسه ای از چهارده تومن به صدتومن رسید والان شصت تومنه..این کجاش ارزونیه؟ در عرض یه سا ل تازه بعد از وزیر جدید سیصددرصد گرون شده ......
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان