بازدید 9860
۸
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

رفع کمبود کالاهای اساسی، ظرف ۱۰ روز قابل حل نیست

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود و افزایش قیمت کالاهای اساسی یک‌شبه به وجود نیامده است که بتوان آن را ظرف ۱۰ روز حل و فصل کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 07 September 2021

به گزارش تابناک، اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بحث کمبود و افزایش قیمت کالاهای اساسی و مشکلاتی که از نظر معیشتی مردم با آن مواجه هستند یک شبه یا ۱۰ روزه به وجود نیامده که بخواهیم ظرف ۱۰ روز آن را حل کنیم. حل این مشکلات احتیاج به یک تیم اقتصادی قوی دارد که بتوانند برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کمبود کالاهای اساسی وجود دارد، افزود: راه حل‌های مُسکنی برای رفع چنین معضلاتی کارایی ندارد، چراکه این مشکلات از ریشه باید حل شود و با راهکارهای موقتی نمی‌توانیم جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیریم و کمبود کالاهای اساسی را رفع کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، گفت: معتقدم برای حل چنین مشکلاتی باید دوراندیشی اقتصادی داشته باشیم تا کمبود کالاهای اساسی را احساس نکنیم. مردم هم انتظار ندارند ظرف یک یا ۱۰ روز قیمت‌ها کاهش شدید پیدا کند و کمبود کالاهای اساسی رفع شود، اما انتظار داریم دولت با اتخاذ سیاست‌های اصولی و ارائه برنامه مدون اقتصادی با همکاری دیگر قوا در یک برهه زمانی مشخص کالاهای اساسی را تأمین کند و قیمت‌ها را کاهش دهد.

سلیمی تصریح کرد: افزایش قدرت خرید مردم ضروری است و شهروندان این حق را دارند که از رفاه و آسایش برخوردار باشند. البته دستگاه‌های مربوط باید بر روی قیمت‌ها و توزیع عادلانه کالاهای اساسی در سراسر کشور نظارت جدی داشته باشند و از احتکار کالاها جلوگیری کنند. برخی سودجویان کالاها را احتکار می‌کنند و با بالا بردن قیمت آن، کیفیت کالا را هم کاهش می‌دهند و این یک دور باطل است که باید جلوی این رویه گرفته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
سید محرومان میتونه
رئیسی و مخبر که گفتند حل شد!
فصل برداشت برنج ، برنج چرا انقدر گران شده ؟ قیمت رب چرا جهشی شده ؟؟؟
در واکسن که خوب عمل کردن قیمت مرغ هم تقریبا داره کم یمشه مردم سه ماه وقت بدن تا دولت مشکلات حل کند
شما یکساله هم حل کنی اوکی هست بسم الله
بله وقتی شما خواب بودین این اتفاق افتاد.
یواش یواش زیر وعده زدنا شروع شد
شما بگو ده ساله هم قابل حل نیست اصلا صد سال هم تا شما هستید حل نمی شود ملت باید از صبح تا شب بفکر نان و روغن و برنج و پنیر و پول خرید آنها و گرانی های افسار گسیخته باشد تا فکرهای دیگری سرش نزند این برنامه چند دهه گذشته ماست کل کشورهای مسئله دار مسئله شان حل شد جز ما که روز به روز بیشتر می شود مشکل را از جای دیگر جستجو کنید این مجلس و دولت و این مسئولان عمرا بیوانند این مسائل را حل کنند عمر ما کفاف نخواهد داد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان