بازدید 20227
سوری ها به اندازه کسب مساوی در آزادی خوب بودند / تیم ملی در روز شکست ژاپن و توقف کره، برنده شد

ایران یک - سوریه صفر | سه امتیاز نخست خانگی و صدرنشینی با نصف گل! + جدول

این سه امتیاز در حالی کسب شد که سوریه بعد از دریافت گل، تیم برتر زمین بود و تیم پرستاره ایران را به چالش کشید. در طول مسابقه سوری ها فرصت های خطرناک بیشتری نسبت به ایران داشتند و به اندازه کسب یک تساوی در آزادی شایستگی نشان دادند اما در روز شکست ژاپن و توقف کره جنوبی، مهم برد با هر نتیجه ای بود که بدون سرمربی و دستیارش حاصل شد
کد خبر: ۱۰۷۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹ 02 September 2021

تیم ملی فوتبال سه امتیاز نخست را در مقدماتی جام جهانی در بازی خانگی کسب کرد تا مقدماتی جام جهانی را با پیروزی هر چند دشوار آغاز کرده باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ملی ایران و سوریه در اولین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر تیم ملی تمام شد. علیرضا جهانبخش در دقیقه ۵۶ روی پاس مهدی طارمی برای تیم ملی ایران گلزنی کرد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده (کارت زرد)، علیرضا جهانبخش (کریم انصاری فرد ۹۰)، احمد نورالهی، مهدی طارمی (کارت زرد)، وحید امیری، محمدحسین کنعانی زادگان، سامان قدوس (میلاد محمدی ۴۶) (کارت زرد)، جعفر سلمانی (صالح حردانی ۴۶)، علی قلی زاده (مهدی ترابی ۷۴)، میلاد سرلک (سعید عزت‌اللهی ۳۱).

ترکیب سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه، محمود المواس، محمد عثمان (علاء‌الدین الدالی ۶۰)، ثائر کروما، خالد کرداوغلی (کارت زرد)، اویس (عثمان ۷۵)، اسرا حمویه (کارت زرد) (آشکار ۷۵)، موید الخولی و عمر خربین.

ایران یک - سوریه صفر | سه امتیاز نخست خانگی و صدرنشینی با نصف گل!

این سه امتیاز در حالی کسب شد که سوریه بعد از دریافت گل تیم برتر زمین بود و تیم پرستاره ایران را به چالش کشید. در طول مسابقه سوریه فرصت های خطرناک بیشتری نسبت به ایران داشت و به اندازه کسب یک تساوی در آزادی شایستگی نشان داد. تیم ایران در بسیاری از دقایق نیمه دوم سردرگم و با سراسیمگی بازی می کرد و برنامه خاصی را در زمین دنبال نمی کرد.

تعویض های ایران در این مسابقه خوب بودند و مصدومیت و تغییر اجباری به نفع تیم ملی بود چراکه سعید عزت الهی در میانه میدان خوب و مسلط نشان داد و تجربه خود را به رخ کشید. به نظر می رسد اسکوچیچ باید فاکتور سن و سال را کنار بگذارد. اما حضور جعفر سلمانی در ترکیب اصلی و بازی بسیار ضعیف او که منجر به تعویضش بین دو نیمه شد، همچنان ابهام و سوال خبرنگاران از سرمربی کروات تیم ملی است.

بار دیگر در شبی که تیم ملی به تکنیک و فرارهای قائدی نیاز داشت، این ستاره جوان و ریزنقش هیچ فرصتی برای بازی پیدا نکرد. کنعانی زادگان در این مسابقه فراتر از حد خود ظاهر شد و دفاع بی نقصی را به نمایش گذاشت. احمد نورالهی بعد از ترانسفر به امارات فروغ گذشته را نداشت و مهدی طارمی با وجود تنها بودن در نوک حمله سرانجام پاس گل داد.

با این پیروزی خانگی، ایران با کسب سه امتیاز، به صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی شد و تیم‌های کره‌جنوبی و عراق با یک امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. سوریه نیز در قعر جدول گروه قرار گرفت. در دیگر دیدار این گروه امارات و لبنان به مصاف هم رفته‌اند که این دیدار تا اتمام نیمه نخست بدون گل مساوی بود.

تیم ملی ایران پنج روز دیگر (شانزدهم شهریور) در هفته دوم انتخابی جام جهانی در دوحه مهمان عراق است و سوریه با امارات دیدار می‌کند.

ایران یک - سوریه صفر | سه امتیاز نخست خانگی و صدرنشینی با نصف گل!

شرح گل:

دقیقه ۵۶ توسط علیرضاجهانبخش: دروازه سوریه روی کنترل پشت به دروازه ، چرخش و پاس کلیدی طارمی به جهانبخش به ثمر رسید. ابتدا پاس قلی‌زاده به طارمی و در ادامه پاس گل این مهاجم حرفه ای درون محوطه جریمه با شوت قوس دار جهانبخش و اصابت به مدافع سوریه وارد دروازه تیم مهمان شد.

در دقیقه ۸۰، مهدی طارمی برخورد سنگینی با مدافع سوریه داشت که منجر به شکافته شدن ابروی این بازیکن شد و داور فقط به طارمی یک کارت زرد نشان داد.

لحظات حساس بازی

دقیقه ۳: ارسال کرنر خطرناک سامان قدوس از سمت چپ با ضربه سر شجاع خلیل زاده همراه بود که توپ روی این ضربه با اختلاف کم از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۷: ارسال زمینی و تند تیز وحید امیری از سمت چپ را مهدی طارمی نتوانست به خوبی قطع کند و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۲: محمد عثمان پس از چند متر حرکت با توپ با یک شوت ناگهانی از پشت محوطه جریمه دروازه ایران را هدف گرفت که ضربه او از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۱۵: عمر خریبین در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از عبور از شجاع خلیل زاده با یک شوت زمینی به زاویه مخالف دروازه بیرانوند را به شدت تهدید کرد؛ ضربه او با اختلاف اندک و در حالی که دروازه بان تیم ملی ایران نظاره گر آن بود، به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: پاس به بیرون سامان قدوس از سمت راست محوطه جریمه سوریه با ضربه آرام جهانبخش همراه بود که به راحتی در دستان دروازه بان حریف قرار گرفت.

ایران یک - سوریه صفر | سه امتیاز نخست خانگی و صدرنشینی با نصف گل!

دقیقه ۲+۴۵: حرکت مثلث مهاجمان ایران آخرین موقعیت نیمه اول را به همراه داشت؛ پاس در عمق جهانبخش را طارمی در داخل محوطه جریمه با سینه برای قلی زاده کاشت که ضربه روی پای این بازیکن در اختیار دروازه بان سوریه قرار گرفت.

دقیقه ۴+۴۵: شوت دیدنی عمر خربین از روی ضربه آزاد را علیرضا بیرانوند با یک واکنش زیبا راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۳: میلاد محمدی تازه وارد با خطا روی بازیکن سوریه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۷۶: خالد کرداوغلی با خطایی که روی عزت‌اللهی انجام داد با کارت زرد داور جریمه شد.

ایران یک - سوریه صفر | سه امتیاز نخست خانگی و صدرنشینی با نصف گل! + جدول

با توجه به تساوی بدون گل در هر دو بازی دیگر گروه اول مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، تیم ملی ایران با تنها گلی که در سه مسابقه این گروه به ثمر رسیده، صدرنشین شد و در همین شب نخست دو امتیاز از رقبایش پیش افتاد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
گل زدی ولی یک کرنر بلد نیستی بزنی
برانکو ایوانکویچ با تیم ضعیف عمان موفق شد ژاپن رو در خانه خودش شکست بده! به جای این سرمربی فعلی میرفتید همون برانکو رو میاوردید ؛ این بردها هم از صدقه سر بازیکن های با کیفیت ایرانی نظیر سردار آزمون و مهدی طارمیه نه از استراتژی سرمربی

البته همین آزمون ها و طارمی ها ثابت کردن فقط مقابل تیم های درجه چندم آسیایی میتونن خودی نشون بدن وگرنه مقابل تیم های درجه یک اروپایی هیچ حرفی برای گفتن ندارن و در جام جهانی 2018 روسیه هم ثابت کردن بازدهی بسیار پایینی دارن.
برد ضعیف و بی رمق ایران را تبریک میگم
این تیم با این وضعیت به جام جهانی نرود آبروی ایران حفظ خواهد شد
با این مربی آقای اسکوچیچ به هیچ جا نمی رسیم و به جام جهانی صعود نمیکنیم.کیروش کجایی که یادت به خیر.
تبریک به هموطنان عزیز و اینکه بازیکنان بی ادب سوریه یادشون رفته که شهدای ما و شهید سپهبد سلیمانی اینارو از شر داعش نجات دادند...حالا یه جوری بازی میکنند و قبل بازی به فیفا و کنفدراسیون آسیا شکایت از میزبانی ما میکنند که انگار دشمن خونی ما هستند...واقعا تا قیام قیامت این کشورهای عربی با ایران صاف نمیشن و انشالله با فتح مکه و مدینه توسط ایرانیان در آینده هم انتقام حمله وحشیانه تازیان را میگیرم و هم برای همیشه ازشر دولتهای کثیفشون خلاص میشیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
این مسئولان ما هستند که اولویت‌هایشان همیشه کشورهای عربی هست و به خاطر آنها مردم و کشورمان را در تحریم نگه داشتن و در همین وضعیت بیش ازسی میلیارد دلار هزینه سوریه کردن ....
اگه دفاع ها و هافبک های پرسپولیس بکار برده شوند براحتی صعود می کنیم.
امتیاز با ارزشی بود، ولی تاکتیک و بازی خوبی نداشتیم، به نظرم جا داره که از قائدی و ترابی بیشتر بازی بگیریم
تیم ایران هیچ برنامه ای نداشت و سردرگم و با عجله بازی می کرد. اگر این فرمان جلو رود 3 هیچ از عراق می خورد
سوریه تیم خیلی خوبی داشت و هم کمی خشن بازی میکردند و هم اینکه فقط در صدد گل نخوردن بودند که کار رو برای بچه های ما سخت کرده بود و اما تیم ایران در چرخش توپ و پاسکاری منهای تعداد قابل قبول پاسهای اشتباه خیلی خوب بودند ولی در خط حمله کمی لنگ میزدیم و نتونستیم برتری خودمون رو به رخ بکشیم.
بازي نا اميد كننده با اون همه ادعا در مقابل تيم كشوري بحران زده و غرق در جنگ و ديكتاتوري و گرفتاري
متاسفانه تيم ملي با داشتن ستاره هاي كه در اروپا ودرليگ كشور بازي ميكنند انگيزه لازم وشادابي را دربازي با سوريه نداشتند دليل بردن از سوريه ضعيف بازي كردن خط حمله سوريه بود برد ايران بيشتر شانسي بود اگر دربازي هاي بعدي اين چنين بازي كنند موفق نخواهند بود نبودن كادر فني كنار تيم در اين شرايط فاجعه است بهتر است در بازي هاي بعدي

تيم جدي تر بازي كند زياد در باد برد سوريه نخوابند چون هميشه شانس يار نخواهد بود
حیف ی تیم جام جهانی که بخواد با این درجه سه ها پر بشه
با این نمایش امیدی به کسب امتیاز در بازی با عراق نیست
ایران به سختی برد. بیخودی از هم تعریف و تمجید نکنیم باعث غرور کاذب بشه. خیلی ناامید کننده بازی کردند. یک گل اصلا برازنده ایران نبود. و سطح بازی هم. پرسپولیس را توی بازی می آوردند بهتر و هماهنگ تر از تیم ملی بازی می کرد.
باید عراق رو که برای ایران خط ونشون کشیده هرجوری هست ببریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار