بازدید 5059
۳

متهمان آتش سوزی تالاب انزلی به پنج نفر رسید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن عمدی دانستن آتش سوزی انزلی، گفت: در ارتباط با آتش‌سوزی تالاب انزلی یک نفر بازداشت شد و چهار نفر تحت نظر هستند.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 01 September 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سید مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان در حاشیه بازدید از عملیات اطفای حریق تالاب انزلی اظهار داشت: آنچه مشخص است این پدیده در گذشته نیز سابقه داشته و با توجه به خشکسالی امسال و کمبود باران این آتش سوزی تشدید شد.

وی افزود: مدیریت بحران استان در این منطقه مستقر شده و از برخی امکانات استانی و کشوری برای اطفاء حریق استفاده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ادامه داد: برای آتش سوزی تالاب پرونده‌ای با اولویت تشکیل و اطلاعات لازم به مراجع قضایی ارسال شده است و عوامل انسانی آن نیز شناسایی شده اند.

فلاح میری افزود: طبق گزارش مسئولان و کارشناسان حریق عمدی اعلام شده است و مختصات اراضی آتش گرفته شده مشخص و با افراد سودجویی که این اراضی را تحت تصرف در آوردند برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: به موجب قانون اساسی ماده ۶۷۵ مصوب ۱۳۷۵ حریق عمدی اراضی جرم بوده و افرادی که به قصد محاربه و برهم زدن نظم جامعه اقدام به این کار کنند قانونگذار مجازات اعدام در نظر گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان تاکید کرد: طبق قانون هوای پاک کسانی که عمداً نیزارها را آتش زده و دود ناشی از آتش موجب آلودگی هوای پاک شود قانونگذار برای مرتکب، بزه در نظر گرفته است.

آتش سوزی در نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی که از هشتم شهریور آغاز شد و پس از سه روز هفت هکتار از این اراضی در شعله های آتش سوخت و دستگاههای خدمات رسان در حال مهار آتش هستند.

تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده‌ و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
توی همون آتشی که به پا کردن کبابشون کنن
بالاخره یکبار هم شده تخریب کنندگان طبیعت را اعدام کنید ای کاش دست من بود والله افراد بالغی را که عمدا به طبیعت اتش می زنن می انداختم تو همان اتش
از یک طرف درختان را به هیزم ذغال تبدیل می کنند و از طرف دیگری سبزی های اندگی که مانده را به خاکستر. تا شغل ایجاد نشود، امکان ندارد بتوان جنگلها و سبزیها را نجات داد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل