بازدید 15560
۷

پیام علی نصیریان به وزیر ارشاد جدید

تجسم تاریخ، بدون احصاء و ابقای مواریث هنری و نکوداشت آداب و آیین، هنرمندان و بی‌توجه به گرانمایه آثار آن‌ها ممکن نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 01 September 2021


علی نصیریان به محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پیام داد.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پیام داد. متن این پیام بدین شرح است:

«به گواه تاریخ، هنر در سرزمین سربلند ما، پرهیمنه و هیبت‌بخش بوده است و میراثی اگر به مانایی باقی‌ست، حکماً به گوهر هنر است. کهن سرزمین ما؛ ایران، اگر به همه‌ی تاریخ، زخمی بر تن داشته است و دارد، به نوشداروی هنر، رویینه‌تن است و فضیلت و فرهیختگی این خاک، ریشه در معرفت و مهارت و مجاهدت، هنرمندانی دارد که به آبادی و اعتبار و اعتلای انسان اندیشیده‌اند و در صحرای جهل و کویر گمراهی، رستگاری انسان را آرزو کرده‌اند. از این روست که تجسم تاریخ، بدون احصاء و ابقای مواریث هنری و نکوداشت آداب و آیین، هنرمندان و بی‌توجه به گرانمایه آثار آن‌ها ممکن نخواهد بود. شرح شریف هنر و هنرمند را می‌توان از نظر معمار سخن حضرت سعدی نیوشید که: «هنرمند هرکجا که رود قدر بیند و در صدر نشیند»...
جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
خرسندیم که در این نوهمراهی با هم در آیینه خواهیم نگریست که مشحون از راستی و رستگاری است و آرزومندیم که در این هم‌نوردی بیش از پیش به ارتفاع عشق و اوج آگاهی نزدیک شویم که راه دور است و دشوار. هنر، آموزگار سخاوت و کیمیای جان‌بخشی و گنجینه‌ی سعادت است. امیدواریم از این بخشش مینوی، چراغی به آینده برافروزید و از پس ایامی که به اعتزاز روزافزون هنر و ارجمندی هنرمند خواهیم اندیشید، به مانایی نام و نشان خویش در خاطره‌ی هنر این سرزمین باقی بمانید. ایدون باد بدین تفال که:
هرآنکه جانب اهل وفا نگه دارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد
علی نصیریان»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
استاد نصیریان در دوره شما سریال هزار دستان می ساختند، الان سریال قورباغه . هنر فاخر را نسل شما به ما نشان داد و افسوس که دیگر کمتر کارهای فاخری از آن دست می بینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
سریال قورباغه هرچند بلحاظ تکنیکی نشانه پیشرفت است، ولی بهرحال، بلحاظ فرهنگی، نشانه .پسرفت
ما درتکنیک هرگز و هرگز نمی توانیم با سریالهای آمریکایی رقابت کنیم، مگر آنکه یک سرمایه گذاری بسیار بسیار زیادی صورت بگیرد که - حداقل الان - از توان کشور خارج است.
اما در محتوا و مضمون و هنر، براحتی می توانیم نه تنها سریالهای بیمحتوای آمریکایی، بلکه سریالسازی اصلی دنیا مانند ترکیه، کرده و هند را هم جا بگذاریم.
آفرین و درود بر علی نصیریان که خود گنجی هنری بلکه معنوی و میراثی مانا برای خانواده هنر ایرانزمین است.
فرق هنرمند و هنرمند نماهای سیمای میلی را باید در متن فاخر سخنان استاد گرانقدر مشاهده کرد .انشالله که همیشه سالم و تندرست باشید.
آقای نصیریان منظور شما از هنرمندان، همین سایبریا هوایی که چندتا زن طلاق می دهند و هر روز عکس های جدیدشان بغل کرده و در صفحهای مجازی می گذارند؟
البته زمان سعدی سینما و تلویزیون نبوده و به یک آدم های دیگری هنرمند می گفتند.
احسنت. چقدر جای بزرگانی همچون نصیریان در فضای هنر امروز خالی ست. هنر را یک عده تازه به دوران رسیده ی بی هویت به نام سلبریتی در ند اشمئزاز پایین کشیدند و متاسفانه دولتمردان ارشاد حمایت کردند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل