بازدید 4294

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته اول شهریورماه ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۷۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 28 August 2021
آمار تولید جهانی فولاد خام، ارزش صادرات و واردات کشورهای عضو گروه 20 (G20) و نرخ بیکاری جوانان در کشورهای OECD جزو مهم‌ترین آمارهای تجاری-اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.
...
 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اتاق ایران؛ در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

4.2 میلیارد نفر

بانک جهانی: حدود 4.2 میلیارد نفر از جمعیت جهان به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند. افزایش استفاده از فاضلاب تصفیه شده می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.

از 350 میلیارد دلار به 3.2 تریلیون دلار

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): ارزش بازار فناوری‌های پیشرو در سال گذشته میلادی 350 میلیارد دلار بوده است که این رقم می‌تواند در افق 2025 به حدود 3.2 تریلیون دلار برسد.

161.7 میلیون تن و 3.3 درصد

ورلد استیل: در ماه ژوئیه سال جاری 161.7 میلیون تن فولاد خام در جهان تولید شده است که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 3.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

1.4 میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت دانمارکی مرسک که بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد که در راستای سیاست کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، 8 کشتی اقیانوس‌پیمای مبتنی بر سوخت متانول به شرکت صنایع سنگین هیوندای سفارش می‌دهد.

1.39 تریلیون دلار

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت انگلیسی «یانوس هندرسون» که در زمینه مدیریت دارایی فعالیت می‌کند، در گزارشی پیش‌بینی کرده است که شرکت‌های سهامی در اقصی نقاط جهان طی سال مالی 2021 مجموعاً 1.39 تریلیون دلار سود سهام به سهامدارانشان پرداخت خواهند کرد.

34.4 درصد

مارکت واچ: مرکز آمار آفریقای جنوبی نرخ بیکاری این کشور در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی را 34.4 درصد اعلام کرد که این رقم بالاترین نرخ بیکاری رسمی در جهان به شمار می‌رود.

240 تریلیون وون و 40 هزار شغل

بلومبرگ: گروه سامسونگ از طرح توسعه بزرگی به ارزش 240 تریلیون وون کره جنوبی (205 میلیارد دلار) رونمایی کرد. این طرح طی 3 سال به اجرا در می‌آید و شامل ایجاد 40 هزار شغل جدید در شرکت‌های گروه سامسونگ می‌شود.

2.3 میلیارد دلار

رویترز: شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد که قصد دارد با پرداخت 2.3 میلیارد دلار، کل سهام شرکت کانادایی «تریلیون تراپیوتیکس» که در زمینه توسعه داروهای سرطان فعالیت می‌کند را در اختیار بگیرد.

6 تریلیون روپیه

بیزنس استاندارد: دولت هند برای کسب 6 تریلیون روپیه (81 میلیارد دلار) درآمد از اجاره دادن دارایی‌ها و زیرساخت‌های دولتی طی 4 سال آینده برنامه‌ریزی کرده است. قرار است این درآمد صرف اجرای طرح‌های زیرساختی جدید شود.

9.6 درصد

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا (BEA): در ماه ژوئیه امسال آمریکایی‌ها 9.6 درصد از درآمد پس از کسر مالیات خود را پس‌انداز کردند که این رقم 0.8 واحد درصد نسبت به نرخ پس‌انداز آنها در ماه ژوئن افزایش نشان می‌دهد.

53 درصد و 24 درصد

یورو استات: میزان ثبت کسب‌وکارهای جدید و ثبت ورشکستگی در اتحادیه اروپا طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به ترتیب 53 و 24 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

4213 و 4252 میلیارد دلار

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): کشورهای عضو گروه 20 طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی مجموعاً 4213 میلیارد دلار کالا صادر و 4252 میلیارد دلار کالا وارد کرده‌اند.

4.1 درصد و 35.8 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): نرخ بیکاری جوانان در ژاپن و اسپانیا طی ماه ژوئن امسال به ترتیب 4.1 و 35.8 درصد بوده است. ژاپن پایین‌ترین و اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری جوانان (گروه سنی 15 تا 24 سال) را در بین کشورهای عضو OECD داشته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر