بازدید 7497

نظر کمیسیون صنایع درباره ضرغامی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون ضرغامی را برای وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شایسته دانست.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ 24 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، روح الله عباسپور در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه) گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را قرائت کرد.

شرح توضیحات و برنامه‌های وزیر پیشنهادی این حوزه

رئوس برنامه‌های وزیر دارای نقاط قوت و قابل بهبود و فرصت‌های امیدآفرین است و مهم‌ترین برنامه‌ها و تعهدات در رابطه با موضوعات تخصصی کمیسیون عبارتند از:

- استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تقویت جذب گردشگری

- حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا و برنامه ریزی برای مواجهه با موج گردشگری پساکرونا

- جدیت در قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

- اجرای برنامه‌های موثر و تشویقی برای چهره‌های ماندگار در حوزه هنر‌های سنتی و صنایع دستی

- تسهیل عرضه و تقاضای محصولات صنایع دستی

بررسی معیار‌های عمومی برنامه وزیر پیشنهادی با عنایت به تدوین برنامه‌های جامع حوزه میراث فرهنگی، گردشگری به ویژه صنایع دستی عملاً برنامه‌های ایشان از لحاظ تناسب واقع گرایی، صراحت انجام، جامعیت و آینده نگری مطلوب مورد ارزیابی قرار گرفت.

انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی، تطبیق برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۳۶ درصد برنامه با احکام فوق الذکر منطبق است و ۳۱ درصد با نتایج حاصله همسو است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

با توجه به سوابق و پیشینه اجرایی و همچنین برنامه‌های وزیر پیشنهادی، کمیسیون ایشان را درخصوص قانونمندی و قانونگرایی، بکارگیری مدیران کارآمد، مبارزه طلبی با فساد و سبک و شیوه مدیریت انقلابی و تعامل با نمایندگان مجلس، فردی توانمند و شایسته ارزیابی کرد.

نتیجه گیری:

کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شایسته تشخیص داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن خطاب به نمایندگان یادآور شد: همه شما با چهره و شخصیت فرهنگی، انقلابی و مردمی بودن ایشان آشنایی لازم را دارید. یکی از جا‌هایی که کارآمدی در آنجا تجلی پیدا کرده، صداوسیما است که شما می‌دانید اوج شکوفایی صداوسیما و توسعه آن در زمان مدیریت آقای ضرغامی صورت گرفت و شما به این مسئله واقف هستید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان