بازدید 6294
اردوغان:

ترکیه نمی‌تواند بار مهاجران افغان را به دوش بکشد

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه یکشنبه شب در خصوص احتمال به وجود آمدن موج جدید مهاجرت از افغانستان گفت که کشورش نمی‌تواند بار موج جدید مهاجران را به دوش بکشد.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹ 23 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری آناتولی، اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان این سخنان را در تماس تلفنی با چارلز میشل رییس شورای اروپا بیان کرده است.

براساس این گزارش، رییس جمهوری ترکیه گفت که کشورش میزبان پنج هزار آواره است و قادر نیست که بار موج جدیدی از مهاجران را تحمل کند.

همچنین در بیانیه اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه آمده است که اردوغان و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تماسی روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و جهانی و در رأس آن، تحولات افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

براساس این بیانیه، اردوغان به اطلاع جانسون رسانده است که آنکارا می‌تواند به مأموریت خود در تضمین امنیت فرودگاه کابل در صورتی که شرایط مناسب باشد، ادامه دهد.

رییس جمهوری ترکیه گفته است: اگر تدابیر ضروری در افغانستان و ایران صورت نگیرد، بی تردید موج مهاجرت جدیدی از افغانستان اتفاق می‌افتد.

اردوغان بر ضرورت ارائه کمک به مردم افغانستان در خاک آن‌ها و کشور‌های همسایه تأکید کرد و گفت که این کار برای آن صورت می‌گیرد که مهاجرت از افغانستان به بحران انسانی جدیدی ختم نشود.

وی همچنین اظهار کرد: پیش از آن که مهاجرت غیرقانونی از افغانستان به بحران جدیدی منجر شود، همکاری همه کشور‌ها و نیز جامعه جهانی بویژه اتحادیه اروپا برای مسؤولیت پذیری در قبال این مسأله ضرورت دارد.

رییس جمهوری ترکیه همچنین گفت که نمی‌توان از فشار مهاجرت را با افزایش مشارکت مالی نهاد‌های سازمان ملل متحد ذیربط بویژه کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل متحد کاهش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل