گزارش تابناک از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت

موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی بهداشت/عباسی: وزیر بهداشت درباره راه رسیدن به وضع مطلوب توضیح دهد/عین اللهی: تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون کرونا تمام می شود

بررسی صلاحیت بهرام عین‌اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته و امروز صبح مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۵ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸ 22 August 2021

بررسی صلاحیت بهرام عین‌اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته و امروز  صبح مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۵ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه مورد بررسی قرار گرفته است.

در ابتدای بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی و پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوط قرائت می شود.

عین الهی: تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون کرونا تمام می شود
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۹:۵۸

بهرام عین الهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی صلاحیتش برای اخذ رأی اعتماد از مجلس به دفاع از برنامه هایش پرداخت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک روز پزشک گفت: بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت های بزرگی بر دوش جامعه سلامت ایران گذاشته شد. جوانان مدافع سلامت باید با حضور در شهرها و روستاها عقب افتادگی های گذشته را جبران می کردند و همزمان در جبهه های دفاع مقدس به درمان مجروحان جنگی می پرداختند. جهاد سلامت در ۴۰ سال گذشته وجود داشته و در دو سال اخیر به حد اعلای خود رسیدند.

وی با بیان اینکه دنیا در جنگ با ویروس منحوس کرونا است، گفت: در ایران هم مدافعان سلامت در خط نبرد مجاهدت هستند. من دشواری های بیماری کرونا را با پوست و گوشت و استخوان حس کردم. در اسفند ۹۸ از نخستین پزشکانی بودم که کرونا گرفتم و مرگ را به چشمانم دیدم. امیدی به زنده ماندن نداشتم و جز تصویری از پرستاران و پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری که برای زنده ماندنم تلاش می کردند چیزی در ذهنم ندارم. خداوند دستانم را گرفت و جانی دوباره داد تا به میدان دفاع از سلامت بیایم و اجازه ندهم پرچم سفید روی زمین بماند پرچمی که ۴۰ سال قبل در دفاع مقدس در بهداری کل سپاه در دست گرفتم.

عین اللهی خاطر نشان کرد: در کارزار مبارزه فراگیر بیماری کرونا قرار داریم که اگر نمایندگان به بنده اعتماد کنند در برابر اعتمادشان تعظیم می کنم و در راه خدمت به مردم تا پای جان می ایستم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وزیر بهداشت وقتی وزیر است که در کنار مردم ایستاده باشد و خود را برای حفظ سلامت مردم به آب و آتش بزند تا بیماران بهبود یافته و رنج بیماری شان پایان یابد.

وی ادامه داد: من یک طبیب و نه صنعتگر و نه تاجر هستم. من دوشادوش مدافعان سلامتم. نمی توان سلامت مردم را معطل تأخیر و تعطیل در تصمیم گیری این و آن کرد. دفاع از سلامت مردم نباید معطل شخص و چیز دیگر شود. حفظ جان مردم مهمترین اولویت دولت است.

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ماست، گفت: در دفاع از سلامت همه رنگ ها به رنگ سفید مدافعان سلامت درآمده و همه شکاف ها و چنگ دستگی ها در مفهوم بزرگ انسانیت حل می شود. روح ایثار و فداکاری مدافعان سلامت دل های مرده را بیدار می کند.

عین اللهی با تأکید بر اینکه ما می توانیم بر ویروس منحوس کرونا غلبه کنیم و این کار را خواهیم کرد، افزود: بیماری همه گیر کرونا نشان داد که سلامت موضوع تک بعدی نیست و بر همه ابعاد زندگی مردم تأثیر می گذارد. ما جهاد سلامت را ادامه می دهیم. همان طور که رئیس جمهوری هم بیان داشتند مهمترین اولویت دولت بحث بیماری کرونا است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه اش برای واکسیناسیون گفت: همان طور که در دنیا ثابت شده مهمترین عاملی که می تواند جلوی کرونا را بگیرد واکسیناسیون گسترده است که نتیجه آن کاهش میزان مرگ و میر است. البته این بدان معنا نیست کسی که واکسن می زند کرونا نمی گیرد بلکه شدت بیماری کم می شود. از این رو برنامه اصلی ما واکسیناسیون گسترده است.

وی افزود: ۶۰ میلیون جمعیت بالای ۱۸ سال داریم که به هر نفر باید دو دوز واکسن تزریق شود پس به ۱۲۰ میلیون واکسن نیاز داریم. تاکنون حدود ۲۲ میلیون واکسن تزریق شده است طبیعتا میزان تولید داخل واکسن به ۹۸ میلیون دوز نمی رسد پس ناچار به واردات واکسن هستیم و از همه کسانی که بتوانند این کار را انجام بدهند کمک می گیریم و حتی از بخش غیردولتی استفاده می کنیم منتها وزارت بهداشت باید نظارت داشته باشد چون واکسن چرخه سرما دارد و باید واکسن هایی که انجام می شود نیز ثبت گردد.

عین اللهی مجددا تأکید کرد: تهیه واکسن اولویت اول ما است و این توسط دولت انجام می شود. هر چه زودتر واکسن تهیه کنیم موفق تر می شویم. لذا تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون تمام می شود.

وی افزود: برای تزریق واکسن باید از همه امکانات اعم از نیروهای مسلح، بسیج، هلال احمر و شهرداری استفاده کرد و یک بسیج انقلابی ایجاد کرد تا شاهد صف های مردم برای تزریق واکسن نباشیم. باید به مردم احترام بگذاریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای طرح شهید سلیمانی را از دیگر برنامه هایش برشمرد و گفت: طرح شهید سلیمانی که در بسیج در حال اجراست، شامل بیماریابی و کمک به بیماران کرونا بوده که با قدرت ادامه پیدا می کند و در خدمت مردم خواهیم بود.

وی افزود: بحث دیگر ما موضوع قرنطینه و یا لاکدان است. در دنیا قرنطینه از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد انجام می شود. در جایی که امکان حکومت نظامی وجود دارد امکان قرنطینه صددرصدی انجام می شود. منتهی با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ما باید موضوع لاکدان را پیگیری کنیم و به شکل نمایشی هم نباشد. یعنی قابل توضیح نیست که بعد از تعطیلی و امکان قرنطینه شاهد افزایش میزان مرگ و میر باشیم. این معیار لاکدان نیست. برای اعمال قرنطینه باید از همه کمک بگیریم. اصناف می توانند کمک کنند. از همه امکانات استفاده شود تا بتوانیم چرخه ویروس را قطع کنیم. ویروس کرونا موزیانه عمل می کند.

عین الهی موضوع دیگر را مدیریت خواند و گفت: مهمترین مسئله در کنترل بیماری کرونا مدیریت است. ما از ستاد کرونا از نظرات نمایندگان مجلس استفاده می کنیم تا نظرات مردم را منتقل کنند. بسیاری از اختیارات باید به استان ها واگذار شود تا آن ها با توجه به شرایط عمومی استان تصمیم گیری کنند. کمیته علمی هم از بین افراد باسواد و متدین تشکیل خواهد شد تا درمان لازم صورت گیرد.

موافق وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۹:۵۶

بهروزی فر: ۹۱ درصد برنامه های پیشنهادی وزیر بهداشت با اسناد بالادستی تطابق دارد

خلیل بهروزی فرد در موافقت با بهرام عین اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم اظهار کرد: ایشان فردی انقلابی، جهادی، و بسیجی است. دکتر عین اللهی رزمنده دوران دفاع مقدس است و رئیس شورای بسیج جامعه پزشکی کشور بوده است. ایشان دارای سوابق روشن و درخشان هستند و از نظر علمی به مسائل حوزه بهداشت و درمان مسلط هستند.

نماینده مردم فومن در مجلس یازدهم با بیان این که وزیر پیشنهادی بهداشت، تفکر توسعه ای دارد گفت: تجربیات گذشته ایشان این مساله را تایید می کند بسیاری از دانشکده و دانشگاه هایی که در شهرستانهای مختلف در دوره ایشان شکل گرفته است به شکل قابل توجهی توانستند جایگاه علمی بهداشت و درمان را ارتقاء دهند.

این عضو کیمسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بر اساس ارزیابی معاونت نظارت مجلس ۹۱ درصد از برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت همسو با اسناد بالادستی است. این آمار حکایت از تسلط عجیب ایشان به این حوزه است. تنها ۹ درصد از برنامه ها با احکام بالا دستی تطابق نداشت که حتی نسبت به میانگین ۱۵ درصدی سایر وزرا قابل توجه است.

بهروزی فر همچنین برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت در مواجهه با همه گیری کوید ۱۹ را نقطه مثبت این وزیر دانست و گفت: متاسفانه مردم ما به خاطر امواج مختلف کرونا صدمات و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری دیده اند. با همراهی همه ارکان نظام و تصمیمات راهبردی اقدامات اساسی باید عملیاتی شود تا واکسیناسیون سریع همه مردم اجرایی شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با استناد به برنامه های بهرام عین اللهی گفت: ایشان به شیوه های صحیح واکسیناسیون همگانی توجه کردند. یکی از مسائل پرتکرار در مطالبات مردم ما گرانی داروهای خاص است. در برنامه های ایشان به نقش بیمه در این داروها توجه شده است. ان شاء الله با همت ایشان بیمه ای شدن داروهای خاص و گران عملیاتی خواهد شد. همچنین ایشان نگاه عادلانه ای به تجهیزات پزشکی و مدرن سازی آن دارند.

وی با بیان این که حل موضوع تعدد و تنوع نیروهای مختلف بهداشتی یک خواست همگانی است گفت: ترجیح این وزیر توجه به نظام مراقبت های بهداشتی است .

همچنین ایشان به خودکفایی و تامین دارو، واکسن، و سایر ملزومات و تجهیزات پزشکی تاکید دارند. یکی از برنامه های مهم وزیر پیشنهادی توجهشان به توزیع عادلانه بودجه و پزشک به مناطق محروم و مناطق کمتر توسعه یافته است. امیدواریم به ایشان اعتماد کنید و تا شاهد اقدامات اساسی ایشان باشید.

موافق وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۹:۵۵

میرمحمدی: وزیر پیشنهادی بهداشت فردی میدانی است

سید جلیل میرمحمدی میبدی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: گویا امروز دکتر عین‌اللهی در کنار تمام ایثارگری‌هایی که داشته است باید امروز نیز ایثارگری دیگری انجام دهد. گویا امروز به جای جلسه رای اعتماد ایشان جلسه استیضاح وی برگزار شده است و باید پاسخگوی ناکارآمدی‌ها در ۸ سال گذشته نیز باشد. بنده قرار نیست از یک آدم معمولی دفاع کنم ایشان فردی است که ۴۰ سال در عرصه‌های مختلف مدیریت کرده و قطعا در کنار موفقیت‌هایی که داشته است نقاط ضعفی نیز دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث کرونا قرار نیست توسط یک وزارتخانه مدیریت شود بلکه کرونا یک بحث جمعی است و تمام ارکان دولت باید همراهی کنند. ایشان فردی است که در عملیات والفجر ۸، ۲۰۰۰ نفر را به تهران آورد و در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری به این مجروحان رسیدگی کرد. ما چنین مدیری را نیاز داریم. کرونا کنترل نمی‌شود مگر با همکاری تمام ارکان برای قرنطینه، واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در غیر این صورت کاری پیش نمی‌رود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایشان فردی است که دانشکده‌های طب سنتی را راه انداخت، اما در ۸ سال گذشته جلوی این امر گرفته شد. ما برنامه توسعه ششم و سند ابلاغی رهبری در حوزه سلامت را داریم و همین برنامه برای ما کافی است. از شما می‌خواهیم که متعهد شوید تا این برنامه را اجرایی کنید تا زمانی که در این مسیر گام بردارید ما حامی شما خواهیم بود.

میرمحمدی در ادامه تاکید کرد: بنده شاهد دهها سال تلاش مجاهدانه ایشان و نگاه ویژه ایشان به مناطق محروم هستم. پاشنه آشیل کمبود پزشک در کشور به توزیع نامناسب باز می‌گردد. ایشان فردی میدانی است و قطعا با کمک همه ارکان می‌تواند در این حوزه موفق شود.

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۹:۵۴

عسگری: برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت در حوزه مهار کرونا ادامه سیاست های قبلی است

مهدی عسگری نماینده مردم البرز در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: اگرچه انتخاب همه وزرا مهم است ولی انتخاب وزیر بهداشت و درمان یک انتخاب حیاتی امروز کشور می‌باشد، نمی‌توان با جان مردم با تساهل برخورد کرد، به برنامه های وزیر پیشنهادی نگاه کنید، برای این وزارتخانه فقط به یک شخص معمولی برای شرایط عادی نیازی نداریم، اولویت اول ما بحث کرونا است، امروزه وزرات بهداشت در ستاد ملی کرونا تصمیمات مهمی در حوزه های مختلف همچون کسب و کار مردم و مسائل مختلف اجتماعی اتخاذ می کند، برخی از اختیارات ستاد که محوریت تصمیم سازی آن با وزیر بهداشت می‌باشد اختیاراتی فراتر از قانون اساسی می‌باشد.

وی افزود: برنامه های وزیر پیشنهادی در حوزه مهار کرونا ویروس ادامه سیاست های قبلی است که تقلید محض از سازمان بهداشت جهانی می‌باشد، میان ۳۰ کشوری که از این پروتکل ها تبعیت کردند ما شاگرد اول بودیم و امروز این تلفات را شاهد هستیم.

عسگری گفت: کمیته علمی ستاد کرونا اعلام می‌کند ما برای داروی رمدسیویر ۵ هزار میلیارد تومان هزینه کرده ایم و بعد خودشان اعلام می‌کنند اثربخشی آن زیر سوال است، مسئولین وزارت بهداشت اعلام می ‌کنند اگر بیمار شویم از این داروها و پروتکل ها استفاده نمی کنیم، در بحث واکسیناسیون تعارضات و تناقضات را میان سخن مسئولین مشاهده کنید، یک روز امضا می‌کنند که واکسن از هیچ جایی وارد نشود امروز می گویند هرجایی به ما واکسن بدهد وارد می‌کنیم، مردم کدام این حرف ها را باور کنند؟ چه کسی پاسخگوی ایجاد این بی اعتمادی است؟

وی اضافه کرد: از اقای رییسی انتظار داریم به اهمیت وزرات بهداشت توجه کند، وزارت بهداشت وزارت پزشکان نیست؛ بلکه وزارت سلامت و وزارت مردم است، دولت مردم باید وزارت بهداشت را به مردم بازگرداند، بزرگترین تعارض منافع در وزارت بهداشت می باشد، چه کسی می تواند جلوی مافیای دارو را بگیرد؟ شخصی که خودش ذی‌نفع نباشد، چه کسی می‌تواند جلوی تعارض منافع وزارت بهداشت را بگیرد؟ اگر دولت آقای رییسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد چه کسی می‌تواند؟سوابق وزیر پیشنهادی فقط در حوزه آموزش می‌باشد، ما نیازمند مدیر قوی و جهادی می‌باشیم که بتواند با تعارض منافع مقابله کند و دارای سوابق قوی باشد.

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۹:۱۴

توسلی: در برنامه بلندمدت وزیر بهداشت نشانه‌ای از فکر سلامت دیده نمی‌شود

فتح الله توسلی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، اظهار کرد: در برنامه بلندمدت و ۱۱۷ صفحه‌ای ایشان نشانه‌ای از فکر سلامت دیده نمی‌شود. نمی‌دانم برنامه‌ای را که نوشته‌اید خود خوانده‌اید یا نه؟

وی افزود: بسیاری از داده‌ها باید مبنای استراتژیک در حوزه سلامت قرار گیرد. شما در برنامه خود مهمترین علل مرگ را بیماری عروقی مطرح کردید که مربوط به ۵ سال قبل است، در حالی که الان کرونا مهمترین علت مرگ است. حتی آمارهای تزریقی واکسن کرونا مربوط به دو ماه قبل است.

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۹:۱۳

عسگری: برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت در حوزه مهار کرونا ادامه سیاست های قبلی است

مهدی عسگری نماینده مردم البرز در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: اگرچه انتخاب همه وزرا مهم است ولی انتخاب وزیر بهداشت و درمان یک انتخاب حیاتی امروز کشور می‌باشد، نمی‌توان با جان مردم با تساهل برخورد کرد، به برنامه های وزیر پیشنهادی نگاه کنید، برای این وزارتخانه فقط به یک شخص معمولی برای شرایط عادی نیازی نداریم، اولویت اول ما بحث کرونا است، امروزه وزرات بهداشت در ستاد ملی کرونا تصمیمات مهمی در حوزه های مختلف همچون کسب و کار مردم و مسائل مختلف اجتماعی اتخاذ می کند، برخی از اختیارات ستاد که محوریت تصمیم سازی آن با وزیر بهداشت می‌باشد اختیاراتی فراتر از قانون اساسی می‌باشد.

وی افزود: برنامه های وزیر پیشنهادی در حوزه مهار کرونا ویروس ادامه سیاست های قبلی است که تقلید محض از سازمان بهداشت جهانی می‌باشد، میان ۳۰ کشوری که از این پروتکل ها تبعیت کردند ما شاگرد اول بودیم و امروز این تلفات را شاهد هستیم.

موافق وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۹:۰۶

محسنی‌ بندپی: عین‌اللهی بهترین گزینه برای شرایط فعلی کرونایی کشور است

محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت با تبریک روز پزشک گفت: لازم است از تمامی زحمات دکتر نمکی و یارانش در ۱۸ ماهه مبارزه با کرونا تقدیر کنم.

وی سلامت را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه کشور برشمرد و اظهار کرد: در نیم قرن گذشته هیچ پدیده‌ای نتوانسته روزانه ۵۰۰ قربانی در کشور بگیرد که روز گذشته این میزان به ۶۸۴ نفر رسید. هیچ پدیده‌ای نتوانسته همزمان اقتصاد و معیشت، اشتغال و کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی و اداری و حتی شعائر مذهبی مردم را درگیر کند، پس در چنین شرایطی باید اداره آن به فردی متخصص، مدیر و مدبر سپرده شود که او فردی غیر از دکتر عین‌اللهی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عین‌اللهی را از سال ۱۳۷۴ می‌شناسد، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت مدیری برنامه‌محور و عدالت‌محور است که تمامی توجهش به مناطق محروم بوده و محور برنامه‌هایش توجه به پزشک خانواده است. مهم‌ترین نقطه ضعف در نظام سلامت نبود نظام ارجاع و پزشک خانواده بوده که تا زمانی که بیمار به چند پزشک مراجعه کرده و پرونده الکترونیک برای او نباشد وضعیت بهداشت و درمان همین خواهد بود.

محسنی بندپی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به آقای عین‌اللهی با حداکثر آرا رای مثبت دهند همانطور که دو کمیسیون بهداشت و آموزش به او رای مثبت داد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به نمایندگان گفت که اگر دغدغه مردم، مناطق محروم و بیماران را دارید سکان وزارت بهداشت را به آقای عین‌اللهی بدهید اطمینان می‌دهم که شاهد تحولات بسیار خوبی در بخش بهداشت، درمان و سلامت مردم خواهیم بود.

موافق وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۸:۵۴

آریان‌پور: وزیر پیشنهادی بهداشت توانایی مدیریت چالش‌های این حوزه را دارد

رضا آریان‌پور به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت نیز واقعا مخالف ایشان نبودند، بلکه نگران دغدغه‌های این حوزه بودند. تمام نمایندگان بیشترین مراجعه را در خصوص مباحث پزشکی و درمانی دارند و قطعا چالش‌های این حوزه دغدغه همه ما می‌باشد. نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران یکی از پرافتخارترین حوزه‌های کشور است که حاصل ۴۰ سال تلاش و مجاهدت‌های کادر درمانی کشور است.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش‌هایی نیز در این حوزه وجود دارد و ما با کمبود نیرو در برخی مناطق محروم کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: قطعا چالش کرونا یکی از بزرگترین چالش‌های نظام سلامت کشور ما و دنیا است ما وزیری می‌خواهیم که بتواند با مدیریت صحیح این چالش ها را کنترل کند.

وی ادامه داد: کرونا نه تنها یک چالش بهداشتی بلکه یک چالش امنیتی، اجتماعی و اقتصادی نیز به شمار می‌رود. باید وزیری انتخاب کنیم که توانایی لازم برای مدیریت آن را داشته باشد. چالش دیگر ما کمبود نیروهای درمانی در مناطق محروم است. در کنار افزایش ظرفیت دانشکده‌های علوم پزشکی باید شرایط لازم برای حفظ پزشکان و پرستاران در کشور و حتی انگیزه لازم برای حضور آنان در مناطق محروم را فراهم کنیم.

آریان‌پور در ادامه تاکید کرد: در غیراین صورت تنها با هزینه هزاران میلیارد پول صرفا نخبگان خود را آموزش داده و آنها را راهی کشورهای دیگر می‌کنیم. ما وزیری می‌خواهیم که برای تمام این حوزه‌ها برنامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: آقای عین‌اللهی هم از نظر شاخصه‌های فردی، هم شاخصه‌های علمی و هم تجارب کاری توانایی لازم برای مدیریت حوزه بهداشت و درمان کشور و مقابله با چالش‌های این حوزه را دارند. شاید از بین ۵۰ درصد وزرای پیشنهادی که رشته تحصیلی آنها منطبق با حوزه کاری‌شان می‌باشد، ایشان یکی از آن وزرا باشد که دارای تجربه کار به عنوان معاون وزیر و حتی رئیس بیمارستان می‌باشد.

آغاز پنجمین نشست بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۸:۳۹

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 1 مرداد ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 3 دقیقه و با حضور 205 نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست، دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ترتیب:

1 - بهرام عین اللهی (بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

2 - حجت‌الله عبدالملکی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

3 - سیدجواد ساداتی نژاد (جهاد کشاورزی)

4 - امین‌حسین رحیمی (دادگستری)

5 - امیر سرتیپ ستاد دکتر محمد رضا آشتیانی (دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)

6 - رستم قاسمی (راه و شهرسازی)

7 - سیدرضا فاطمی امین (صنعت ،معدن و تجارت)

8 - محمدعلی زلفی گل (علوم، تحقیقات و فناوری)

9 - محمدمهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)

10 - احمد وحیدی (کشور)

11 - سید عزت الله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)

12 - جواد اوجی (نفت)

13 - علی اکبر محرابیان (نیرو)

14 - سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان)./

پایان دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۹:۰۳

جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) دقایقی پیش به پایان رسید و جلسه بعدی جهت ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی فردا (دوشنبه) است.

نمایندگان از روز گذشته بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار داده اند و تاکنون صلاحیت 5 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه مورد بررسی قرار گرفته است.

مجلس در دقایق پایانی جلسه نوبت عصر وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد، که ادامه رسیدگی به آن به جلسه فردای مجلس موکول شد.

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۹:۰۲

عباسی: وزیر بهداشت درباره راه رسیدن به وضع مطلوب توضیح دهد

علیرضا عباسی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: آقای دکتر عین اللهی در بررسی برنامه‌هایتان شما اعلام کردید که می‌خواهید ما را به وضعیت مطلوب برسانید، وضع مطلوب و راه رسیدن به آن را توضیح دهید.

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۹:۰۱

گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

عباس گودرزی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز بعد از ظهر مجلس بیان کرد: در کمیسیون بهداشت در خصوص بحث کمبود پزشک و بحرانی که در چند سال آینده با آن مواجه می شویم به وزیر پیشنهادی هشدار دادم در ۱۱ سالی که ایشان دبیر شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی بودند نه تنها ظرفیت دانشگاه ها افزایش نیافت بلکه نسبت به زمان آغاز به کار ایشان این ظرفیت کاهش یافت.

وی در ادامه گفت: دسترسی به پزشک و خدمات درمانی و انحصار ایجاد شده در ارائه خدمات پزشکی و عدم تمایل پزشکان برای حضور در مناطق محروم از دیگر دغدغه های است که باید با جدیت دنبال شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: برای گرفتن یک پزشک متخصص باید التماس کنیم تا به مناطق محروم بیایند. مردم در صف خدمات پزشکی آواره تهران و مراکز استانها هستند؛ چرا علیرغم وجود نخبگان و امکانات از ظرفیت ها استفاده نمی شود؟ میانگین پزشک عمومی در ایران ۱۱.۷ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت و در کشورهای پیشرو ۳۰ به ازای ۱۰ هزار نفر است و پزشک متخصص نیز ۵.۹ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت در حالی که در کشورهای پیشرو این رقم بین ۲۰ تا ۳۰ به ازای ۱۰ هزار نفر است. دندانپزشک نیز ۳.۲۹ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده در حالی که در کشورهای پیشرفته این میانگین بسیار بالاتر است.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد زیرساختهای جدید در حوزه علوم پزشکی مطالبه ملت ایران است. چین که بالاترین آمار کرونا را داشت اعلام کرده ۹۲ درصد کرونا را با طب سنتی مهار کرده است. ۱۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کرونا برداشتیم اما یک دلار هم خرج طب سنتی نکردیم طب سنتی در ایران مظلوم است حداقل یک اتاق در بیمارستانها برای طب سنتی اختصاص دهید.

وی در پایان گفت: چرا صداوسیما یک ساعت به بحث در خصوص طب سنتی اختصاص نمی دهد؟ چرا بر روی محصولات تراریخته یک برچسب هم نمی خورد؟ ما انتظار داریم وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس تضمین دهد تا در خصوص اجرای پزشک خانواده، مقابله با فساد دارو و تجهیزات پزشکی، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی گام بردارد در غیر این صورت با او مخالف هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۹
خواهشا ایندفه یک پزشک و ترجیحا متخصص وزیر بهداشت شود .

وزیر بهداشت قبلی اساسا پزشک نبود و فضاحت های بیشمار او را اینروزها همه داریم می بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
شما تعارض منافع می دونی چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
عبدالهی هم نیامده دارد قول و وعده وعید میدهد !!؟

خبر ندارد که نمکی با ان قولهایی که هیچکدامش عملی نشد

چقدر باعث کشتار مردم و بی اعتباری شد !!؟؟
وزیر بهداشت اگر از مریخ هم بیاورید بدون امکانات هیچ کاری نمی تواند انجام بدهد
فکر کنم اون آقای نماینده زیاد تلویزیون نمی بینن!
برنامه طب سنتی که هم شبکه سه داره هم افق !
این وزیر بهداشت پیشنهادی باید محاکمه بشه چون جزء کسانیست که جلوی واردات واکسن را‌گرفتن‌! نه اینکه وزیر بشه! بابت روزی چند دصد کشته دارین بهش پاداش میدینظ!؟!!؟
وزیر بهداشت پیشنهادی دولت مخالف ورود واکسنه و واکسن تنها راه نجات از بلای کرونا، جناب رئیسی و مجلس محترم با خودتون چند چندین؟؟؟؟
حتی اگه یه تزریقاتچی رابه عنوان وزیربهداشت معرفی کنندبهتر از نمکی چاپلوس است
آخه مرد مومن چرا وعده میدی ؟؟؟ من مطمئن هستم این دولتیها بخاط وعده دادن و تبلیغات و ع... پاداش خیلی خوبی دریافت میکنند .
همش شعار و حرف و ادعا. جمع کنین بساطتونو
ماشالله شما همه وزرا را از شنبه تا الان را میگویید مورد تایید کمسیون!!!!!!
رای اعتماد نمایندگان مجلس فرمالیته است چون رئیسی با وزرای دولت دوازدهم خداحافظی کرد و گفت این آخرین جلسه کابینه با حضور وزرای دولت قبل است !!!!!!!!!!!!!!!
جالب بود از دیشب همزمان با زمان بررسی وزیر بهداشت ادعای واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن فایزر از طریق المان مطرح!!!!!!!
وزیری که خودش مخالف واردات واکسنهای نوترکیب بوده!!!!!
بازی های رسانه ای
1_کسی که نامه امضا کرده در مخالفت با واردات واکسن چرا باید زیر بهداشت باشد وزارت خانه حساسی مثل بهداشت جای هر کسی نیست ایشان همانند نمکی در وضعیت فعلی که مردم در آن گرفتار آمدند شریک است 2_واکسیناسیونی مفید است که شما بتوانید 60تا 70 روز تمام مردم ا واکسینه کنید تا بیماری از سطح جامعه جمع شود همان کاری که در کشورهای اروپایی کردند نه اینکه 7یا 8 ماه گرفتار واکسن زدن به مردم باشید باید واکسیناسیون طوری پیش می‌رفت که درفروردین و اردیبهشت حداکثر تا اوایل خرداد مردم واکسینه می‌شدند و این افتضاح به بار نمی‌آمد و ما داغ عزیزانمان را نمیدیدیم
سلام هرچند آقای عین اللهی هم سوی خودتان است ولی اضافه کنید به کارنامه دوستان شوی تبلیغاتی پلاسما درمانی در کووید را همراه با دوستتان دکتر ابوالقاسمی که حاکی از ضعف علمی و علاقه به دیده شدن بود در زمانیکه راه های بسیاری در درمان و پیشگیری کووید مطرح میشد
ضمنا دوست شما آقای عین اللهی و برادرش مگر چه وسعت علمی دارند که هر دو عضو فرهنگستان علوم پزشکی هستند حال باقی فامیل که قید شد که جای خود دارد
هر کس که وزیر بهداشت بشود و اختیاری برای وارد کردن واکسن نداشته باشد، جرمش کمتر از نمکی نخواهد بود
این نمایش موافق مخالف را جمع کنید رای اعتماد بدهید بروند سر کار.
جناب عین اللهی اولا ازین وعده ها زیاد شنیدم حتی وعده ی صادرات واکسن، دوما واکسیناسیون تمامی ندارد، دنیا برا دوز سوم برنامه ریزی میکنن تا ایمنی بعد ز6 ماه کم نشه، ما تو تامین دوز اولش موندیم با اینکه شما مخالف واردات واکسن هم بودی چطوری میخوای تمومش کنی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
نگو عین الله
بگو باقر زاده !!؟؟
امیدوارم نصف مردم ایران زنده بمونن تا زمان وعده!!!
امیدوارم نصف مردم ایران زنده بمونن تا زمان وعده!!!
با توجه به اینکه وزیر بهداشت باید طب سنتی رو احیا کنن ما الان به عنوان یک تولید کننده دارو داریم خودمون رو برای تولید عنبر نسا و روغن بنفشه اماده میکنیم تجهیزاتشم خریدیم از اول مهر ماهی سه میلیون دوز وارد بازار میشه
واکسن نخود و لوبیا نیست که به هر کی یک کیلو بدبم تمومشه.
اول نامه نوشته واکسن نیارید حالا میگه تا اخر بهمن جمعش میکنیم. فرض کنید دور از جون ادم مریض بشه بخواد بره پیش اینا واسه دوادرمون. خدا نیاره
اقای عینالهی تا پایان بهمن واکسن زدن تمام می شود!!!!!!!!مگر روز چندتا واکسن می زنید با سر انگشتانت اقای عین الهی حساب کنی امکان ندارد قول میدهم تا پایان سال هم این کار را نتوانی انجام بدهی نیامده دارد شعار می دهد. تو هم مثل نمکی اینکاره نیستی.......
تضمین این حرف هایی که جناب وزیر زده چیه؟ مثل قبلی ها آخرش نمیگن تلاش کردیم نشد؟ ببخشید اشتباه شد؟
كرونا حال حال ها است
این آقا که اولش مخالف واردات واکسن بوده و هزاران نفر را به کشتن داده حالا میگه تا بهمن ماه واکسن زدن تمام میشه!
این یعنی اولا ایشون نمیدونه واکسن چیه !؟ دوم‌اینکه کرونا جمع شدنی نیست! از بیماری های واگیر دار شناختی نداره. هر سال باید همه واکسن بزنن!
دوتا مقاله بخوانید بد نیست وزیر جان !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی