بازدید 4958

مرکل خواستار تمدید توافق انتقال گاز از اوکراین شد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه خواستار امضای توافقنامه‌ای با کی یف برای تمدید دوره انتقال گاز روسیه از طریق خاک اوکراین به برلین شده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ 22 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ این سخن مرکل در کی یف تاکیدی بر تعهدش برای تضمین گذر گاز روسیه از خاک اوکراین بود که نجات دهنده اقتصاد این جمهوری پیشین اتحاد شوروی به شمار می‌رود؛ و یکی از نگرانی این کشور بهره برداری از خط لوله گاز نورد استریم ۲ است که روسیه را مستقیم به آلمان متصل می‌کند.

مرکل ۲ روز پس از سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس حمهوری روسیه، با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در کی یف پایتخت این کشور شرق اروپا، ملاقات کرده است.

دوران صدر اعظمی مرکل با توجه به نامزد نشدن او در انتخابات سراسری ماه آینده (سپتامبر) آلمان پس از ۱۶ سال به پایان خود نزدیک می‌شود.

پوتین و مرکل روز جمعه در دیدار در مسکو بر حل اختلافات دوجانبه تاکید کردند و ریس کاخ کرملین در این دیدار با بیان این که آلمان یکی از شرکای اصلی روسیه است، اظهار کرد: مسائل بسیاری است که باید حضوری مورد گفتگو قرار بگیرد، این نه تنها یک خداحافظی، بلکه دیداری سازنده است.

مرکل نیز اعلان دادشت: روسیه و آلمان اختلافاتی دارند، اما دو کشور قصد دارند تماس‌ها را حفظ و با یکدیگر گفتگو کنند.

دو طرف در این دیدار در باره وضع افغانستان، لیبی و دیگر مسائل مورد بحث و گفتگو کردند.

پیشتر دیدار رو در روی پوتین و مرکل در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ در برلین برگزار شد. پیش از این، سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش داده بود که در طول این گفتگو قرار است در مورد وضعیت و چشم انداز‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و همچنین در نظر گرفتن تعدادی از موضوعات موضعی بین المللی و منطقه‌ای بحث شود.

دولت آلمان نیز تصریح کرده بود که وضعیت افغانستان به احتمال زیاد به یکی از محور‌های اصلی مذاکرات تبدیل خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل