بازدید 4472

گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره افغانستان

بنا به اعلام مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تلفنی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 22 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، روسای جمهور ترکیه و روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی، مسائل منطقه‌ای، گسترش روابط دوجانبه و آخرین تحولات افغانستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی با پوتین تصریح کرد: در صورت ایجاد شرایط مناسب می‌توانیم در آینده نیز به مدیریت فرودگاه کابل ادامه دهیم.

وی ادامه داد: این مسئولیتی که ترکیه برعهده خواهد گرفت، نگرانی تمام طرف‌ها به ویژه جامعه جهانی و مردم افغانستان را رفع خواهد کرد.

اردوغان تاکید کرد: دولت جدیدی که در افغانستان تاسیس خواهد شد باید فراگیر بوده و نظر اکثریت مردم افغانستان را برآورده کند.

وی با اشاره به اینکه آغاز مذاکرات صلح و امنیت بین طالبان و رهبران جمهوری افغانستان در کابل امیدوارکننده است، اظهار داشت: در جریان این روند، کانال‌های گفت‌وگو با طالبان باید باز نگه داشته شود و به جای رویکردی مبتنی بر شرایط سخت، باید تعامل تدریجی دنبال شود.

اردوغان افزود که از پیام‌های معتدل طالبان در حال حاضر استقبال می‌کنند، اما نه سخنان طالبان، بلکه اقدامات این گروه روند آینده را شکل خواهد داد.

روسای جمهور ترکیه و روسیه همچنین درباره اینکه در روابط با دولت آتی افغانستان هماهنگی داشته باشند، به توافق رسیدند.

اردوغان و پوتین در ادامه، جان باختن پرسنل‌های ترک و روس در سانحه سقوط هواپیمای آتش‌نشان در استان قهرمان‌ماراش را نیز به یکدیگر تسلیت گفتند.

وی با اشاره به اینکه ترکیه و روسیه به همکاری در بازار انرژی بسیار اهمیت می‌دهند، گفت انتظار دارند جریان گاز با پروژه «جریان‌تُرک» که نشانه این همکاری در این زمینه است، افزایش یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر