بازدید 5645
۲

بی‌برنامگی مسئولان عامل کمبود سرم در کشور

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آنچه در زمینه کمبود سرم در کشور رخ داد، ناشی از بی‌برنامگی مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بود.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۴ 16 August 2021

به گزارش تابناک، محمد پاک‌مهر در حاشیه بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس از شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران (دفرا) در شهر ری در گفت‌وگو با خبرنگار فانا با اشاره به اینکه این بازدید در راستای رسالت نظارت نمایندگان به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به شرایط بحران کرونا و کمبودی که اخیرا در زمینه سرم رخ داد انجام شد، گفت: با خارج شدن یکی از کارخانه‌های سرم‌سازی یعنی داروسازی شهید قاضی در تبریز از گردونه تولید، مقداری بیمارستان‌ها در زمینه تامین سرم دچار چالش شدند. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز مقداری سرم وارد کردند. امروز بازدید امیدبخشی انجام شد و به داشتن چنین کارخانه‌هایی و خصوصا شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران افتخار می‌کنیم. کارخانه‌ای که در شهر ری فعالیت می‌کند و میزان تولید بالایی دارد و روزانه بین 150 تا 160 هزار عدد بطری سرم تولید می‌کند و ماهانه بطور میانگین 4/5 میلیون عدد سرم در این شرکت تولید می‌شود.

وی افزود: همه استانداردهای تولید در این شرکت رعایت می‌شود و سرم‌های با کیفیت و استاندارد و با تکنولوژی روز در این کارخانه تولید می‌شوند. انبارهای این شرکت مملو از سرم است و نباید در زمینه تولید سرم دغدغه‌ای داشته باشیم و هیچ نیازی به واردات سرم نیست و درباره عطشی که با توجه به کرونا در جامعه نسبت به سرم ایجاد شده است نیز فکر می‌کنم که دیگر برطرف شده باشد. با توجه به دپوی سرمی که در شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران دیدیم و خطوط تولیدی که فعال هستند و ورود قریب‌الوقوع کارخانه سرم‌سازی شهید قاضی به مدار تولید و فعالیت چند کارخانه سرم‌سازی در کشور نیاز کشور به سرم بطورکامل از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
یکی از مشکلات اصلی عدم پاسخگویی اشخاص نسبت به مسئولیتی که قبول می کنند است
طرف رییس جمهور یا وزیر بوده بعد از دوران ریاست حتی رد صلاحیت میشه ولی یک بار هم دادگاهی نمیشه
خسارت های جبران ناپذیری که به اعتماد مردم و ساختار نظام میزنند همه با یکلمه مصلحت نظام نادیده گرفته میشه
باز هم ماله كشي روي بي تدبيريها !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل