بازدید 9771

زندانیان بگرام توسط طالبان آزاد شدند

بدرفتاری و شکنجه بی رویه زندانیان با روش های نادرست باعث شد که حامدکرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان زندان بگرام را کارخانه طالب سازی عنوان کند.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 15 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، - ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که در زندان فرودگاه بگرام باز گذاشته شده و تمام زندانیان از زندان خارج شدند.

 ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که زندان بزرگ بگرام به دست گروه طالبان افتاد و این گروه تمام زندانیان را به منطقه ای امن انتقال داده اند.

مجاهد اعلام کرد که شهر محمودراقی مرکز استان کاپیسا نیز بدست گروه طالبان افتاده است و اکنون طالبان در تمام این استان حاکم شده اند. امروز استان های ننگرهار، بامیان، دایکندی و میدان وردک بدست طالبان افتاده است.

هرچند ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی حاکی رهایی زندانیان پلچرخی نیز می باشد اما تاکنون هیچ منبعی معتبر در باره زندان پلچرخی چیزی نگفته اند و درست و یا نادرست بودن ویدئو هم تائید نشده است.

بگرام یکی بزرگترین زندان های افغانستان است که طی ۲۰ سال گذشته توسط نظامیان آمریکایی در بگرام ایجاد شده بود و تمام زندانیان طالبان که توسط نظامیان آمریکایی گرفته می شد در این زندان نگهداری می شدند.

بدرفتاری و شکنجه بی رویه زندانیان با روش های نادرست باعث شد که حامدکرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان زندان بگرام را کارخانه طالب سازی عنوان کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل