بازدید 5053

پاندمی هزاران شرکت کویت را فلج کرده است

پاندمی کرونا هزاران شرکت کوچک و متوسط کویت را به بن‌بست کشانده است و باعث شده تا بخش خصوصی که در مرکز اهداف این کشور برای دور شدن از درآمدهای نفتی است، فلج شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 13 August 2021

پاندمی هزاران شرکت کویت را فلج کرده است

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پاندمی کرونا هزاران شرکت کوچک و متوسط کویت را به بن‌بست کشانده است و باعث شده تا بخش خصوصی که در مرکز اهداف این کشور برای دور شدن از درآمدهای نفتی است فلج شود.

دولت کویت که بیش از نیمی از بودجه سالانه خود را به پرداخت حقوق شهروندان کویتی که اکثراً در مشاغل دولتی فعالیت دارند اختصاص می‌دهد، در یک دهه اخیر شهروندان را به ایجاد شرکت‌های خود تشویق کرده است تا به شکلی مهندسی شده بخش خصوصی ایجاد کند.

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری «مرکز» در گزارش جدید خود اعلام کرد: از ۲۵ تا ۳۰ هزار شرکت کوچک و متوسط کویتی اغلب آنها حتی قبل از وقوع پاندمی با محدودیت نقدینگی مواجه شده بودند و حالا به علت قرنطینه‌های مقابله با کرونا نمی‌توانند از بن‌بست خارج شوند.

عبدالعزیز المبارک، رئیس فدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط کویت، می‌گوید: حدود ۸٫۶۰۰ کارآفرین می‌گویند در این شرایط شرکت خصوصی خود را رها کرده و به کار دولتی پیوسته‌اند.

وی هشدار داد: کمبود نقدینگی ممکن است کل بخش خصوصی کویت را نابود کند.

این یک مشکل جدی برای کویت محسوب می‌شود. شرکت‌های کوچک و متوسط ۱۱.۹ درصد از کل تولید ناخالص ملی کویت را به خود اختصاص داده و ده‌ها هزار نفر را استخدام کرده‌اند. این شرکت‌ها نقش مهمی در بخش‌هایی مانند فروش کلان، خرده‌فروشی، مواد غذایی، پذیرای و ساخت‌وساز به عهده دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار