بازدید 168126
پیمانه اقتصادی

وزیر نفت دولت روحانی: نفت را به شما و شما را به خدا می‌سپارم/ خبرهای غیررسمی از توقف صادرات بنزین/ چرا دلار به بالاترین قیمت ۹ ماه اخیر رسید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان سبز بورس در هفته سوم مردادماه، رشد ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته، قیمت جهانی طلا تثبیت شد، طلای سیاه تحت تأثیر افزایش تقاضا گران شد، دلار در بازار جهانی دنده عقب رفت و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 12 August 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان سبز بورس در هفته سوم مردادماه، رشد ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته، قیمت جهانی طلا تثبیت شد، طلای سیاه تحت تأثیر افزایش تقاضا گران شد، دلار در بازار جهانی دنده عقب رفت و ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ را در بر دارد.

 

پایان سبز بورس در هفته سوم مردادماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت در ادامه روند صعودی خود با ۷۸ هزار واحد افزایش نسبت به هفته گذشته با ثبت رقم یک‌میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای گروه دارویی برکت (برکت)، سپید ماکیان (سپید)، ‌ صنایع ملی مس ایران (فملی)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت استخراج کانه‌های فلزی، شیمیایی، فرآورده های نفتی، فنی و مهندسی، چند رشته ای صنعتی، فلزات اساسی، بیمه و بازنشستگی، پیمانکاری صنعتی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، سایر واسطه‌گری‌های مالی، سایر حمل و نقل، استخراج زغال سنگ، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، دارویی، مخابرات، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، هتل و رستوران، لاستیک و پلاستیک، سیمان، آهک و گچ و رایانه جزو صنایع مثبت بازار بودند.

رشد ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۹۳۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۳.۱ درصد معادل ۴۴۳ هزار و ۹۴۶ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۵۹ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت ۲۰ مرداد | رشد ۴ درصدی ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته

قیمت جهانی طلا تثبیت شد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنج‌شنبه، در حالی تثبیت شد که گزارش کند شدن تورم آمریکا در ماه جولای نگرانی‌ها در مورد احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره را کاهش داد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۱۰:۱۴ به وقت تهران، با رشد جزئی ۰.۰۴ درصدی به ۱,۷۵۱.۹۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۰.۰۴ درصد رشد کرد و به ۱,۷۵۳.۷۰ دلار رسید. رشد قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه جولای کند شد، هرچند همچنان تورم آمریکا در بالاترین سطح ۱۳ ساله باقی ماند اما این نشان می‌دهد تورم ناشی از بسته‌های حمایتی دولت در حال از تب و تاب افتادن است و احتمالاً نیازی به افزایش زودهنگام نرخ بهره برای کنترل آن نیست.

طلای سیاه تحت تأثیر افزایش تقاضا گران شد

قیمت نفت خام پس از اینکه دیروز به دنبال درخواست آمریکا از اوپک برای افزایش تولید سقوط کرد، در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تأثیر افزایش تقاضای آمریکا تقویت شد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، تا ساعت ۱۰:۱۱ به وقت تهران ۰.۱۳ درصد رشد کرد و به ۷۱.۵۳ دلار رسید. این شاخص در انتهای معاملات دیشب سقوط خود را جبران کرده بود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱۳ درصد رشد کرد و به ۶۹.۳۴ دلار بازگشت. داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که تقاضای نفت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان به طور متوسط در ۴ هفته گذشته به ۲۰.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که این کاملاً با سطح قبل از پاندمی (۲۰۱۹) مطابقت دارد. دولت بایدن دیروز رسماً از اوپک پلاس خواست برای پایین آوردن قیمت بنزین و حمایت از رشد اقتصادی در جهان تولید خود را بالا ببرند. با این حال هنوز ممکن است این افزایش کافی نباشد چراکه آمریکا و اروپا در حال برداشتن محدودیت‌های ترافیکی خود هستند.

وزیر نفت دولت روحانی: نفت را به شما و شما را به خدا می‌سپارم

وزیر نفت با بیان اینکه در پاره‌ای از روزهای این چهار سال اخیر سخت‌ترین روزهای دوران خدمتم را سپری کردم و درد و رنج سوختن مغز استخوانم را احساس کردم، افزود: با توکل به خدا این روزها گذشت، امروز خرسندم و خدای متعال راشکر می‌گویم که این بار سنگین از دوش‌ام برداشته می‌شود. برای همکارانم که در آینده مسئولیت را به‌عهده می‌گیرند هم از صمیم قلب آرزوی توفیق می‌کنم. زنگنه ادامه داد: حرف‌های گفتنی فراوان دارم که نه اکنون و نه فردا قابل بیان نیست، البته آنها را خواهم نوشت، اما معلوم نیست چه زمانی منتشر شود، خدا می‌داند، شاید به کار جوانان ما بیاید.

وزیر نفت دولت روحانی: نفت را به شما و شما را به خدا می‌سپارم/ خبرهای غیررسمی از توقف صادرات بنزین/ چرا دلار به بالاترین قیمت ۹ ماه اخیر رسید؟

زنگنه گفت: من نفت را به شما دوستان می‌سپارم و شما را به خدا می‌سپارم. خوشحالم که این بار سنگین را شرافتمندانه به زمین گذاشتم، اما هم به آینده امیدوارم و هم نگران؛ زیرا مشکلات را می‌دانم. امیدوارم دولت بر چالش‌ها غلبه کند. همه شما هم به‌خاطر سربلندی کشور همکاری کنید تا بتوانیم این دوران سخت را بگذرانیم و کشور را از مشکلات عبور دهیم. 

خبرهای غیررسمی از توقف صادرات بنزین

در پی موفقیت ایران در خودکفایی در تأمین بنزین و تولید بنزین با کیفیت روز جهان، صادرات بنزین از سال 98 به یک منبع درآمد مطمئن برای کشور تبدیل شد، به طوری که تنها در 5 ماه نخست سال 99 به میزان یک میلیارد دلار بنزین فروختیم. روند صادرات بنزین در سال 99 و سه ماهه نخست 1400 ادامه پیدا کرد و علاوه بر صادرات زمینی به کشورهای همسایه، صادرات دریایی بنزین نیز سهم قابل توجهی از فروش این فرآورده نفتی را به خود اختصاص داد. بررسی‌های تسنیم نشان می دهد در 3 ماهه نخست سال جاری 700 میلیون دلار درآمد ناشی از صادرات بنزین کشور بوده است اما خبرهای غیررسمی حاکی از این است که از تیرماه امسال، صادرات بنزین کشور متوقف شده و درآمد ارزی صادرات این فرآورده نفتی در ماه پایانی فعالیت دولت دوازدهم به صفر رسیده است. توقف صادرات بنزین در صورت ادامه دار شدن، ممکن است به از دست رفتن بازارهای صادراتی و حذف یک منبع درآمد مطمئن ارزی برای دولت سیزدهم منجر شود.

دلار در بازار جهانی دنده عقب رفت

شاخص دلار در حفظ کانال ۹۳ واحدی ناکام ماند. به نقل از رویترز، بهبود وضعیت بازار کار و احتمال کاهش شتاب برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در روزهای اخیر به عنوان یک عامل حمایتی مهم برای دلار عمل کرده است. از سوی دیگر بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری نیز نسبت به ماه قبل افزایش محسوسی داشته که در نتیجه این اتفاق، تمایل معامله گران محتاط برای در اختیار داشتن دلار بیشتر از قبل شده است. با توجه به وضعیت شاخص های کلان اقتصادی آمریکا پیش بینی می شود دلار روزهای خوبی را در کوتاه مدت پیش رو داشته باشد اما در میان مدت کار دلار سخت‌تر است. نگرانی از سویه جهش یافته دلتا و احتمال جهش های بعدی، فعالان بازار ارز را به شدت نگران کرده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۴۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

چرا دلار به بالاترین قیمت ۹ ماه اخیر رسید؟

دلار به بالاترین قیمت ۹ ماه اخیر رسید. در پنجمین روز هفته، دلار ۴۸۰تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۶هزار و ۶۰۰تومان رسید. آخرین بار که اسکناس آمریکایی در سطح قیمتی بالاتری ایستاده بود، به اواخر آبان سال ۹۹ بازمی گشت.

بر اساس صحبت‌های تحلیلگران سه عامل در افزایشی شدن نوسان بازار و صعود ۸/ ۱درصدی دلار در روز گذشته نقش داشتند. نخستین عامل، خلأ سیاستگذاری در دوران انتقال دولت است. در روزهای اخیر در ذهن معامله‌گران ابهام‌های زیادی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت آینده به وجود آمده است. به‌نظر می‌رسد نااطمینانی نسبت به شرایط آتی موجب شده است که تا حدی تقاضای احتیاطی در بازار افزایش پیدا کند. عامل دوم اثرگذار و بنیادی در افزایش قیمت دلار، رشد شدید متغیرهای پولی و خصوصا پایه پولی است که از استقراض دولت از بانک مرکزی خبر می‌دهد. آمارهای کلان اقتصادی حاکی از افزایش سهم پول از نقدینگی، افزایش قابل‌توجه پایه پولی و کاهش جذابیت اوراق است که حکایت از افزایش انتظارات تورمی دارند.

وزیر نفت دولت روحانی: نفت را به شما و شما را به خدا می‌سپارم/ خبرهای غیررسمی از توقف صادرات بنزین/ چرا دلار به بالاترین قیمت ۹ ماه اخیر رسید؟

در این میان، در هفته‌های اخیر امیدواری نسبت به لغو تحریم‌ها کاهش پیدا کرده و این موضوع سمت و سوی انتظارات معامله‌گران را تحت تاثیر قرار داده است. حتی بازار اخباری را دریافت کرده که آمریکا ممکن است تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند. درواقع مجموع سه متغیر، خلأ سیاستگذاری در دوران انتقال دولت، رشد شدید متغیرهای پولی و کاهش امیدها نسبت به لغو تحریم‌ها در روزهای اخیر دست به دست هم دادند تا قیمت دلار به سطح قیمتی برسد که پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا به ندرت نوسان در آن را تجربه کرده بود. به نظر می‌رسد بازارساز برای بازگرداندن جو ثبات به بازار نیاز دارد که برای فعالان اقتصادی، تاکتیک‌های خود را به روشنی تصریح کند، درباره مذاکرات هسته‌ای شفاف‌سازی به عمل آورد و سعی کند با بالا بردن جذابیت اوراق، استقراض دولت از بانک مرکزی را پایان دهد. /دنیای اقتصاد

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۷۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۱
جناب اقاي زنگنه شما وتمام دولت روحاني تواين 4 سال گذشته هر بلاي مي خواستند سر ملت اوردند وكلا از كشور يك سرزمين سوخته به ميراث گذاشتيد بطوري كه اگر مي دانستيد وضعيت درست شدني است يك ارزوي موفقيت خشك وخالي را براي دولت جديد نمي كرديد چون خودتان بهتر از ديگران مي دانيد اين كشور درست شدني نيست روز به روز بدتر از ديروز خواهد بود .

ملت هيچ موقع کارهاي شما را فراموش نخواهند كرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
اگر خانه های مردم را هم با خاک یکسان می کرد ما باید ایران را میساختیم
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
شما فقط از طرف خودت اظهار فضل کن شما نماینده ملت نیستی ملتی که من می شناسم سواد دارند و قدرت تشخیص دارند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
سلام زنگنه در وزارت نیرو تحول آفرین بود زمانی وزیر نیرو شد که بعد از جنگ بود و خاموشی های گسترده داشتیم و زمانی وزارت نیرو را تحویل داد که حتی یک دقیقه هم خاموشی نداشتیم در وزارت نفت هم تحول آفرین بود به حق لقب ژنرال شایسته ایشان است موفق و سلامت باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
دولت جدید بیاد، مطمئن باش همین دولت روحانی را حلوا حلوا میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
همه کلی حرف دارند و همه ساکتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
احتمالا از همه چیز بیخبری... حرف زدن رو همه بلدن پسر خوب.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
به تجربه و عینه شهادت میدهم
زنگنه یکی از پاکدست ترین و دلسوزترین و کاردان ترین وزرای ۴۳ سال گذشته بوده است

خدا خیرت بدهد مرد بزرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
کاش بجای این کلی گویی طوطی وار، چند دلیل عالمانه برای این شعارت می آوردی!!
ع.ا.ق.م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
زنگنه.... پس توبه و حلیت طلبی و ... چی شد؟ ؟؟! !!!!!!!!!!!!! یعنی شما در این 42 سال و به خصوص 8 سالی که شما و دولت تان .... مردم را به مصائب زیادی گرفتار کردید. هیچ خلاف و خطا و از شما سر نزده؟؟؟؟ که از خدا طلب توبه و از ما مردم طلب بخشش نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
چقدر شما فهمیده وباسوادین ومسایل رو خوب درک میکنید دوست عزیز.کم حرف بزن لطفا
اینادیگه کی هستن خدا!؟مگه نفت مملکت ارث پدریه که به همدیگرمیبخشین؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
آره دیگه
فاتح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
بدون شک زنگنه اشتباهاتی داشت. اما ویرانه ای را که او تحویل گرفته بود، نباید فراموش کرد. در مجموع کارنامه او مثبت است. صبر کنید این حضرات جدید را ببینید و بعد قضاوت کنید.
ماهم شمارو به خدا واگذار میکنیم
پاسخ ها
نامع.ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
ما مردم هم، تو، روحانی و جهانگیری و... را برای پاسخگویی و دفاع از عملکرد خودتان به خدا و مردم و...می سپاریم...
صدقه سر شما برخی مدیران در مجموعه نفت طی 8 سال گذشته با وضع حقوقهای نجومی و افسانه ای سوپرمیلیاردر شدن . طرف با یک 405 قراضه و زندگی مستاجری شده مدیر شما حالا دو تا پنت هاوس در زعفرانیه و ماشین چند میلیاردی . خودت و روحانی جدا خسته نباشین با یک علی برکت الله بلند
روز بخیر ، داستان بکم بکم جناب احمدی نژاد ظاهر مسیر شده
دیروز جناب ظریف خیلی حرف داشتن که بزنند امروز جناب زنگنه ناگفته گذاشتن
میباید روزهای آینده باز ه از بکم کنم ها شنیده میشود
اقایان محترم اشتباه میکنید اگر حرفی را که میخواهید بزنید ولی نمی زنید را اگر مستند دارید بزنید ملت با شعور است کمک کنید که راستای شعور مردم ناگفته ها زده شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
چند تا سوال پرسید ظریف؟؟ دنبال جواب باشی کلی حرف گفته، اینا از جنس بگم بگم های محمود جون شما نبود
نفت فقط مال شما بود نه مردم گرسنه؟
ایشون پرسنل نفت را با بدترین شرایط کاری در بدترین شرایط قرار داد
اگر به جای این همه سد که فقط روحانی 50 تا شا افتتاح کرد پتروپالایشگاه و گلخانه ساختنه بودن خیلی از مشکلات نداشتیم نه لنگ وارد مواد اولیه ماسک پوشک خیلی چیزا بودیم نه لنگ واردات غذا دام طیور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
اینکار رو باید از احمدی نژاد می خواستی که نفت رو بالای صد دلار فروخت و نفهمیدیم پولش چی شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
جناب کارمند وزارت نفت! زنگنه وزیر نفت بود و باید به موضوعات کلان ویرانه ای که تحویل گرفته بود میرسید، نه اینکه فکر و ذکرش حقوق کارکنان وزارتخانه باشد. همین اظهار نظر شما کافی است که بدانیم زنگنه تا چه میزان با درایت و احساس مسئولیت کار کرده است.
عجب. تنها کشوری که وزیرش طلبکاره از کشور و مردم و خدا ایرانه
چرادلارببالاترین قیمت درطی ۹ ماه اخیررسید جواب ساده است
بانظری سطحی به بردرانی که قراراست سکان ااقتصاددولت اینده رادردست گیرند بسادگی به جواب میشودرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
حالا اگه اومدند و دلار 25 تومن شد شما چی میگید؟
ترسوندن با دلار 5 تومن کار ما رو به اینجا رسوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
دقیقا، دلار رفت بالا تا بورس بره بالا، چون دلاری در خزانه نمونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
کاش اندکی رو آگاهی اظهار نظر می کردید. باید می گفتید با وضعیت فعلی که با مجوز بانک مرکزی روزی هزار میلیارد تومان به نقدینگی اضافه میشه اگه جلوش گرفته نشه قیمت دلار به بالاترین مقدار خواهد رسید
ایشون پرسنل و بدنه نفت رو نابود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
ایشون وزیر نفت بود نه متولی حقوق کارمندان وزارتخانه. کارمندانی که کار خود را هم درست انجام نمیدهند. درود بر شرفت زنگنه
بهدار وبهداشت نفت ویران کردید .باز نشستگان را بیچاره کردید فروشگاههای تعاونی نفت را فروختید.چه بلایی که سر وزارت نفت نیاوردید ؟آنر ویران برای دولت جدید به ارث گذاشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
مگه وزیر بقالی اداره می کرد برایتون جنس مجانی توزیع می کرد وزیر خوبی میشد.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
بنده با توجه به شغلی که دارم سرو کار زیادی با بازنشستگان محترم وزارت نفت دارم . متاسفانه جنابعالی درباره وضعیت حقوق و مزایای بازنشستگان صنعت نفت اطلاعاتتون کاملاً نادرست و فرمایشاتتون کذب محض هست میزان حقوق ومزایای بازنشستگان نفت بالاترین میزان پرداختی در بین ادارات کشور هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
همین اظهار نظرهای کارکنان وزارتخانه تایید کننده عملکرد زنگنه است. او به فکر مملکت بود و نه فقط کارمندان آن وزارتخانه
اگر قراردادبرجام را امضاه نکنند دلار به پنجاه هزارتومان خواهد رسید این گوی و این میدان.......
عزیز اگر تورم و افزایش حجم پول داشته باشی باید قیمت ها را به تناسب آن افزایش دهید وگرنه مصرف بی رویه بالا می رود علت توقف مصرف بنزین هم همین است
ما هم شما رو به خدا واگذار میکنیم.
دلار قوی از قولهای رئیسی و تیمش بوده. درست هرچی گفته بود برعکسش درحال رخ دادن است.
به هزارویک دلیل زنگنه آدم خوبی نبود
ملت هم شمار رو به خدا واگذار کردند
مردم هم شماها رو به خدا خواهند سپرد.
شما چند سال قبل رفته بودی ،به خاطر حسن روحانی برگشتی ،برو نگران نباش خدا بزرگه و پناه فهیم ایران
تو برو، ما هم واگذار میکنیم به خدا
دلار گران شده چون وزرای پیشنهادی قبلا امتحانشون رو پس دادن و اگه هنری داشته باشن وضع رو از این بدتر نکنن
میتونید بگید کارمند شرکت نفت تو خارگ با مدرک دکترا چقد حقوق میگیره؟
پاسخ ها
نفتی با 35 سال سابقه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
یک نفر دکتری مهندسی نفت در خارک و مناطق عملیاتی با سابقه بالای سی سال و نوبتکاری و اقماری و گرید بالا، با سقفی که مجلس انقلابی گذاشته با احتساب کسورات باز نشستگی و مالیات های تصاعدی زیر 25 میلیون می گیره! البته این مربوط به کسی است که شرایط بالا را داشته باشد بقیه را خودتان حساب کنید. ن وقت قای قاضی زاده هاشمی که منتقد حقوق کارکنان نفت بود فقط 350 میلیون ماهانه کارانه می گیرند. کسی هم اعتراضی به ایشان و هم صنفی هایشان ندارد! فعلا دور دور کوبیدن نفتی های زحمتکش عملیاتی است.0
چرا بنزین خارج از بورس انرژی فروختن میخوای رانت پیدا کنی برو دنبال معامله بنزین در سال 1400
آقای زنگنه، مردم هم شما را به خدا واگزار میکنند.
نمره ای که باید بش بدیم 10
جناب زنگنه، رفتن ناراحتی نداره، اصلا چرا باید دلگیر بشی بگذارید همه در این جایگاه قرار بگیرند، شاید از شما بهتر باشند، ان شا الله که همینطوری باشد.
ظاهرا دل کند خیلی سخت شده برا امتال شماها. خدا عاقبت همه ماهارو ختم به خیر کنه
بروانشاالله دیگه شما و تیم قبلی را دیگر در مناصب دولتی نبینیم
مگر نفت ارثیه پدری است که میبخشد او که سالها وزرات نفت را بعهده داشته باید جوابگوی که درآمد آن چقدر بوده و کجا و چطور هزینه شده قرار دادهای خارجی با کدام کشورها وبر چه اساسی بسته شده
(بجای اینکه به عنوان یک هم وطن اززحمات دولت جناب دکتر روحانی وکلیه وزیرووزرایش کمال تشکر را داشته باشید ازعهدیه یک خانواده ۲و۳نفری بنماینداینها کشوررااداره میکنندکسانی به خدمت گذاران کشورتوهین یابه کارهایشان سنگ اندازی میکنند آنها ازولایت فقیه پیروی نمیکنند ازدشمنان پیروی میکنند نان وآب این کشوررامیخو رن ولی به بیگانه خدمت می‌کنند خداوندمتعال حاضر وناضراست
والا من از نفت و این چیزا سردر نمیارم ولی این را میدانم که اعمال حاکمان ما برخواسته از افکار واقع گرایانه نیست بنا براین کار کردن در این شرایط بسیار سخت است و سختی کار اقای زنگنه قابل درک است و متاسفانه فکر میکنم احتمالا ایشان از اخرین نفراتی هستند هستند که با شرایط موجود زور ازمایی کردند و خدا عاقبت همه را بخیر بگرداند.
اگر وضعیت رشد نقدینگی و عدم اصلاح در امور مختلف سیاسی و اقتصادی به همین صورت ادامه پیدا کنه، در آینده‌ای نزدیک به قدری ارزش پول ملی کم خواهد شد که قیمت یک آدامس به چند صد میلیون تومن میرسه.
به خاطر گرانی زیاد بنزین در سال 98 و اینهمه مصیبت و کشته که بر جای گذاشت مردم خیلی دعاتون می کنند
ما بدو استخدام سال 94 بدبختمون کردی ، این چند سال مفتی کار کردیم بدون هیچ مزایایی به خدا واگذارت کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
بدترین نوع استخدام همین است که در دانشکده های وزارتخانه درس بخونی و منتظر استخدام بشوی. شما مانند دیگران در امتحان ورودی شرکت کن رقابت بکنی قبول شدی استخدام بشوی.
راه کشور منتشر کردن اوراق بدهی و همزمان کاهش هزینه های دولت و کوچک سازی خدمات دولتی هست و در عین حال پیاده سازی مالیات بر درامد شخصی در کشور است
اگر از نفت چیزیش مانده باشه
حالا خواهید فهمید که آیا دولت دوازدهم ووزرای خوبش چقدر زحمت کشیدند تا مملکت تا الان سرپا ایستاده دیری نخواهد گذشت همه چیز روشن میشه
ایشون لااقل دکل گم نکرد و بابک زنجانی نساخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
دقیقا
ما مردم که تا حالا ازنفت خیری ندیدیم چه زمانی که قیمتش بالا بود چه زمانی که قیمتش پایین هیج تغییر محسوسی در زندگی مردم ازفروش بالا وپایین نفت حاصل نشده پس چه فرقی داره چه کسی وزیر نفت باشه اگه وزرات نفت درست اداره می شد الان باید همه جوانهای کشور خانه دارمیشدند وام ازدواج بلاعوض می گرفتند یک شغل مناسب داشتند و دروضع زندگی عامه مردم تغییر محسوس مثبتی ایجاد میشد نه این همه تعریف کردن وگزارش های بی خاصیت که برای مردم هیچ ارزشی نداره
تازه طلبکار هم هستند مگه تو این هشت سال کشور دست شما نبود ؟
نابود کردید همه چیز را خودتان هم میدانید که چه آشی پختید برای
این کشور بخاطر همین میدانید که به این زودیها اوضاع درست نخواهد شد ...
خلاصه هر دولتی می‌ره وضع بدتر و بدتر میشه . خلاصه خدا به خیر کنه موقع رفتن دولت جدید .
سلام.نمیدونم همه این آقایان حرف های دارند.هی می‌گویند حرفهایی برای گفتن داریم،هرکدامتان هشت سال هیچ کاری نکردید،فقط بفکرخودتان بودین وهستین.
اون احمدی نژاد واین هم خودتان....
اگه لازم میدونید نفت را هم با خودتون ببرید
البته اگه چیزی مونده
فقط شما برو، اوضاع خوب میشه
اشتباه کفتی باید میگفتی همچنان نفت ودلارهاشو به اقاها واقازاده ها میسپارم ومردم و بدبختی حاکم بر کشور ومردم را بخدا میسپارم
خدمات بزرگ و کم نظیری که مهندس زنگنه در وزارت نفت برای کشور انجام داده برای همیشه به یادگار خواهد ماند وزیر پاکدستی که بخاطر مقابله و افشای دزدیها و چپاول دارایی‌های این کشور مورد انواع و اقسام تهمتها قرار گرفت و متاسفانه بسیاری از نظرات منفی درباره ایشان تحت تاثیر همان اتهامات کذب همچنان ادامه دارد.
با کرسنتی که به یادگار ماند چه کنیم جناب زنگنه ؟؟
آقای زنگنه شما که می دانی چه مشکلاتی وجود دارد حتما می دانی که این مشکلات چگونه به وجود آمده است
چند سال سرکار بودی چرا این مشکلات هنوز هست
از چه کسی ایراد می گیرید که می گویید زمان روشن می کند شما سر کار بودید ومشکلها حاصل شد
فقط بگو چی شد که گفتی کارت سوخت و سهمیه بندی مسخره است و حذفش کردی و بعد از ولی ضرر به کشور مجدد کارت سوخت رو برگردوندی ؟ جز واسه لجاجت با کرای دولت احمدی نژاد بود ؟
۱۶ سال بر صنعت نفت حکمرانی کردید ،اکثر قریب به اتفاق کارکنان از شما راضی نیستند ، مردم هم شما را به خدا واگذار میکنند ،اگر صادق بوده ای اجرت دهد و اگر سیاسی بازی کار کرده اید و صلاح کشور و مردم اولویت دوم بوده ،....
وزیر نفت دولت روحانی: نفت را به شما و شما را به خدا می‌سپارم
مردمم کشک
این چه سیستمس که به راحتی میان و بدون هیچ بازو خواستی جمع میکنن میرن .بابا ما توی شرکت خصوصی کار میکنیم هر روز گزارش میدیم و نتیجه جون کندن مون رو میدیم اینا چرا به هیچ کس جواب پس نمیدن .
با وجود برخی اشتباهات، نباید فراموش کنیم که زنگنه چه ویرانه ای را از دولت قبلی تحویل گرفته بود.
نفتی که نمانده را به شما واگذار و گاز و پتروشیمی را برای خود بر میدارم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار