بازدید 19978
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

نگرانی کاربران فضای مجازی به خاطر بیماری علی سلیمانی/ بازپخش چندباره سریال مختارنامه در کانون توجه کاربران/ محمد طیب صحرایی کیست و چرا سئو شده است؟/ ماجرای تعطیلی تهران در هفته بعد چیست؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «حال علی سلیمانی چطور است؟»، «مختارنامه»، «محمد طیب صحرایی»، «تعطیلی تهران برای کرونا»، « همایون شجریان و سحر دولتشاهی»، « علیرضا ابراهیمی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 11 August 2021

نگرانی کاربران فضای مجازی بخاطر بیماری علی سلیمانی/ بازپخش چندباره سریال مختارنامه در کانون توجه کاربران/ محمد طیب صحرایی کیست و چرا سئو شده است؟/ ماجرای تعطیلی تهران در هفته بعد چیست؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «حال علی سلیمانی چطور است؟»، «مختارنامه»، «محمد طیب صحرایی»، «تعطیلی تهران برای کرونا»، « همایون شجریان و سحر دولتشاهی»، « علیرضا ابراهیمی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حال علی سلیمانی چطور است؟

علی سلیمانی یکی از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون ایران است که اخیراً به واسطه ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است. بازتاب خبر این بازیگر در شبکه های اجتماعی، منجر به این شد که نام او در چند روز گذشته به یکی از ترندهای داغ گوگل تبدیل شود.

روز گذشته در رابطه با آخرین وضعیت جسمی علی سلیمانی، همسرش به رسانه ها گفت: خوشبختانه دیشب حالش بهتر شد و اکسیژن خونش بالا آمد ولی از همه دوستان می‌خواهم همچنان دعا کنند تا شرایط علی ثابت بماند. همه امیدمان به خداست و مبارزه علی. فعلا همچنان به کمک دستگاه تنفس می‌کند و برای اینکه روند درمان آسان‌تر شود و او آرامش بیشتری داشته باشد، بیهوشی خودخواسته‌ای گرفته است. خوشبختانه داروها تاثیر مثبتی بر او داشت، به ویژه یک داروی جدید که از دیروز تزریق آن را آغاز کرده‌ایم، سبب شد حال او بهتر شود. دارویی بود که به سختی پیدا شد، ولی خوشبختانه موثر عمل کرد. به هر حال همه چیز به این دو سه روزه بستگی دارد و امیدوارم همچنان روند بهبود ادامه پیدا کند و شرایطش به ثبات برسد.

او در پاسخ به این پرسش که همسرش در جریان بازی در پروژه‌ای درگیر کرونا شده است، توضیح می‌دهد: علی در این مدت مدام سر کار بود ولی سرعت انتقال این ویروس آنچنان بالاست که نمی‌توان گفت هر کسی کجا و در چه موقعیتی درگیر آن شده است. بعد از علی من و دخترمان، صبا هم درگیر شدیم که خوشبختانه ریه صبا درگیر نشده است . با این حال نمی‌توانم کسی را متهم کنم یا جایی را مقصر بدانم و تنها چیزی که خواهان آن هستم، دعای مردم و دوستان است که امیدوارم علی با این دعاها این دو سه روزه را به سلامت بگذارند.

نگرانی کاربران فضای مجازی بخاطر بیماری علی سلیمانی/ بازپخش چندباره سریال مختارنامه در کانون توجه کاربران/ محمد طیب صحرایی کیست و چرا سئو شده است؟/ ماجرای تعطیلی تهران در هفته بعد چیست؟

گفتنی است، علی سلیمانی متولد ۱۰ آبان ۱۳۴۹در تهران بازیگر، مجری و طراح دکور ایرانی است. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران است و اولین کار سینمایی وی «سفر بخیر» به کارگردانی داریوش مودبیان بود.

سریال مختارنامه

سریال مختارنامه یکی از سریال‌های معروف دهه‌های اخیر تلویزیون ایران است که به ماجرای خون خواهی حادثه کربلا و شهادت امام حسین (ع) توسط مختار می‌پردازد. این سریال که یکی از سریال‌های پر مخاطب ایران و کشور‌های منطقه نیز لقب گرفته است، همواره با فرا رسیدن ایام محرم دوباره روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی می‌رود.

بازپخش چندباره این سریال در محرم ۱۴۰۰ حالا بحث‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده که در کنار این بحث‌ها سبب شده تا بار دیگر این سریال به ترند گوگل تبدیل شود.

در همین رابطه روز گذشته تسنیم نوشت: چند روز پیش که دبیر شورای معارف سیما جزئیاتی از اتفاقات محرمی تلویزیون اعلام کرد نامی از "مختارنامه" نبود. حتی در هنگامِ اعلام کنداکتور محرمی آی‌فیلم هم باز نامِ این سریال مطرح نشد. اما این احتمال وجود داشت این سریال ماندگار تلویزیون، به جدول پخش شبکه قرآن و معارف سیما اضافه شود.

در گزارش تسنیم درباره تمرکز سیما روی حسینیه تلویزیونی، یک احتمالی مطرح شد که "مختارنامه" به دلیل استقبال مخاطب و ماندگاری‌اش دوباره در جدول پخشِ یکی از شبکه‌ها قرار بگیرد؛ آن موقع هنوز خبری از سریال شبکه پنج رسانه‌ای نشده بود و حتی شبکه قرآن که احتمالِ پخش در هر دو شبکه وجود داشت.

 

اما فارغ از اطلاع‌رسانی و بی‌سر و صدا، "مختارنامه" علاوه بر پخش در شبکه الکوثر و سریالی دیگر از داود میرباقری در شبکه آی‌فیلم، این مجموعه تلویزیونی پخش خود را از شبِ گذشته ساعت 23، آغاز کرد.

بیشتر بخوانید

محمد طیب صحرایی

محمد طیب صحرایی، یکی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) است که از او به عنوان یکی از گزینه های اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم یاد می شود.

محمد طیب صحرایی وزیر احتمالی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم و از فعالان عرصه تعلیم و تربیت و مدیر مجتمع آموزشی امام صادق ع شهر تهران است،

وی متولد کرمانشاه و دانش‌آموخته دکترای جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) است. از سال ۱۳۸۶ عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق بوده و در عین حال مسئولیت‌های فرهنگی را در این دانشگاه بر عهده داشته است.

نگرانی کاربران فضای مجازی بخاطر بیماری علی سلیمانی/ بازپخش چندباره سریال مختارنامه در کانون توجه کاربران/ محمد طیب صحرایی کیست و چرا سئو شده است؟/ ماجرای تعطیلی تهران در هفته بعد چیست؟

در مورد صحرایی اطلاعات بیشتر اینکه وی دانش‌آموخته دکترای جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) است و از سال ۱۳۸۶ عضو هیات علمی این دانشگاه بوده و در عین حال، مسئولیت‌های فرهنگی و دانشجویی مختلفی مانند مسئولیت دفتر اعزام مبلغ، مدیرکل فرهنگی و قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه را داشته است.

همانطور که اشاره شد از او به عنوان یکی از گزینه های اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم یاد می شود و این موضوع سبب شده که نام او در شبکه های اجتماعی به ویژه گوگل ترند شود.

بیشتر بخوانید

تعطیلی تهران برای کرونا

در روز‌هایی قرار داریم که شوربختانه آمار مرگ و میر به واسطه ویروس منحوس کرونا دوباره در کشورمان فزونی یافته و رقم‌های چند صدنفری و بعضاً بالای ۵۰۰ تن برای قربانیان روزانه به ثبت می‌رسد.

در چنین شرایطی مکاتبات و جلسات مسئولان برای سامان دهی وضعیت بد کنونی همچنان ادامه دارد، ولی هنوز این روند بالای مرگ و میر کاهشی نشده است.

در آخرین اخبار منتشر شده از سوی رئیس جمهور منتخب، مطلبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او از مسئولان ذی ربط خواسته است، در مورد تعطیلات هفته آینده تصمیمات لازم را بگیرند.

همین اشاره به تعطیلات هفته آتی، آن هم به صورت دو پهلو، کافی بود تا عبارت تعطیلی تهران برای کرونا به یکی از ترند‌های داغ گوگل تبدیل شود.

با این همه به نظر نمی‌رسد مسئولان بخواهند در هفته آینده اقدام به اجرای تعطیلی سراسری بکنند و منظور رئیس جمهور از اشاره به این مهم همان برنامه ریزی دقیق و تصمیم گیری صحیح برای تعطیلاتی است که به واسطه ایام عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش در روز‌های تاسوعا و عاشورا در پیش است.

 

  • تازه ترین اخبار و آمار ویروس کرونا را از اینجا بخوانید

همایون شجریان و سحر دولتشاهی

در مراسم تشییع پیکر محمدرضا شجریان، شاهد حضور پر رنگ سحر دولتشاهی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون در این مراسم و کنار این هنرمند پرآوازه کشورمان بودیم که همین بحث شایعه ازدواج این دو را بر سر زبان ها انداخت.

نگرانی کاربران فضای مجازی بخاطر بیماری علی سلیمانی/ بازپخش چندباره سریال مختارنامه در کانون توجه کاربران/ محمد طیب صحرایی کیست و چرا سئو شده است؟/ ماجرای تعطیلی تهران در هفته بعد چیست؟

هر چند این مسئله در ماه های گذشته، رسما اعلام نشد، به تازگی و در یک سفر خارجی همایون شجریان، تصویری از او و خانواده اش منتشر شده است که سحر دولتشاهی نیز در این تصویر حضور دارد.

همین موضوع سبب شده تا دوباره نام این دو هنرمند به ترند گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی تبدیل شود.

نگرانی کاربران فضای مجازی بخاطر بیماری علی سلیمانی/ بازپخش چندباره سریال مختارنامه در کانون توجه کاربران/ محمد طیب صحرایی کیست و چرا سئو شده است؟/ ماجرای تعطیلی تهران در هفته بعد چیست؟

علیرضا ابراهیمی

علیرضا ابراهیمی یکی از فوتبالیست‌های ایرانی و متولد سال ۱۳۶۸ است که اخیراً و طی قراردادی رسمی به تیم پرسپولیس تهران پیوسته است.

اولین خرید پرسپولیس رسما امضا کرد

به واسطه انتشار رسمی قرارداد علیرضا ابراهیمی با تیم پرسپولیس، نام او نیز به یکی از ترندهای روز و ساعات اخیر تبدیل شد.

در مورد علیرضا ابراهیمی توضیح بیشتر اینکه او آمار جالبی در گلزنی به پرسپولیس و استقلال دارد. ابراهیمی در لیگ نوزدهم توانست با ۶ گل زده، عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ را کسب کند که در نوع خود جالب است.

ابراهیمی در لیگ نوزدهم سه بار به پرسپولیس و یک بار به استقلال گل زده است. ابراهیمی تبحر خاصی در زدن ضربات سر دارد. مدافع جدید پرسپولیس در لیگ بیستم تنها یک گل زد و نتوانست درخشش سال قبل خودش را تکرار کند.

 ابراهیمی در نیم فصل سال گذشته هم مورد توجه پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی قرار گرفته بود و حتی باشگاه پرسپولیس پیشنهاد رسمی به این بازیکن داده بود، ولی با مخالفت باشگاه گل‌گهر مواجه شد.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار