بازدید 7118
۴

تکذیب شایعه فوت ناشی از واکسن کرونا در کاشان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این شهرستان مورد فوتی ناشی از تزریق واکسن کرونا نداشته و شایعه‌ها در این خصوص کذب محض است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 09 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدعلیرضا مروجی یکشنبه ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار در نشست مجازی و تجلیل از اهالی رسانه در کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار افزود: تمامی شایعه‌هایی که گفته می‌شود برخی فوتی‌ها در روزهای اخیر ناشی از تزریق واکسن کرونا است به طور کامل دروغ است.

وی، احتمال عوارض ناشی از تزریق واکسن را تب، لرز و کوفتگی برشمرد و ادامه داد: تمامی موارد رصد و به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش داده می‌شود.

مروجی با بیان اینکه اصحاب رسانه یاوران سلامت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه اطلاع‌سانی به جامعه به ویژه در مبارزه با کرونا هستند، خاطر نشان کرد: نگاه تعاملی و دوجانبه دانشگاه از نظرها، پیشنهادها، استقبال از انتقادها و بهره‌مندی از کمک‌های فکری و انگیزشی خبرنگاران است.

عادی‌انگاری، کارخانه تولید بیماری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: اهالی رسانه در موضوع کرونا به خوبی به کمک این دانشگاه آمدند که جای تقدیر دارد.

محمد حاجی‌جعفری با اشاره به اعلام هشدارهای فراوان موج پنجم کرونا افزود: کاشان به صورت فزاینده با کارخانه تولید بیمار مواجه است.

وی یادآور شد: در موج نخست کرونا شمار بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت به ۱۰۰ نفر می‌رسید اما در برهه کنونی بیش از ۸۰۰ بیمار در مرکزهای درمانی زیر پوشش دانشگاه در ۲ شهرستان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مقایسه آمار ابتلاهای پیک‌های در نخست تا پنجم کرونا گفت: کاشان در موج نخست کرونا سه هزار و ۱۵۳، در موج دوم یکهزار و ۱۱ نفر، موج سوم چهار هزار و ۴۵ نفر، موج چهارم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و در موج پنجم چهار هزار و ۶۸۱ پذیرش بیمار حاد وجود داشته است.

وی زنجیره انتقال شیوع کرونا را در دوره قبلی مربوط به سنین ۶۰ به بالا با ۴۷ درصد ابتلا در این گروه سنی عنوان و اضافه کرد: ابتلا در این دوره برای گروه سنی بالای ۶۰ سال به بیش از ۳۶ درصد و به افراد زیر ۶۰ سال رسیده است.

حاجی‌جعفری با تاکید بر ازدحام جمعیت بیمار ان کرونایی در مرکزهای درمانی منطقه کاشان گفت: ۳۷ هزار نفر از ابتدای ۱۴۰۰ سال تاکنون در کلینیک حاد تنفسی اخوان به طور سرپایی ویزیت شده‌اند.

وی عادی انگاری را مهمترین عامل سیر تولید بیماری دانست و تصریح کرد: تا زنجیره انتقال قطع نشود مشکل حل نخواهد شد.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای نخستین بار از ذخایر استراتژیک دارو و تجهیزات که از قبل برای مواقع بحران پیش‌بینی شده است استفاده می‌کند افزود: هر چند موضع کمبود دارو به عنوان معضل کشوری قلمداد می‌شود اما وضعیت کاشان نسبت به مناطق دیگر بهتر است.

وضعیت وخیم کرونا در کاشان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با تاکید بر وضعیت کرونایی وخیم پیش‌رو در کاشان گفت: توقف کارخانه بیمارسازی و قطع زنجیره انتقال عزم همگانی و مصمم می‌طلبد.

مهدی دلاوری با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ آزمایش پی سی آر گرفته می‌شود که ۴۳ درصد آن مثبت است افزود: روزانه به طور میانگین ۵۰۰ آزمایش تکرار گرفته می‌شود که ۲۰ تا ۳۰ درصد آن مثبت است.

وی با اشاره به تزریق ۶۹ هزار دُز واکسن نوبت اول کرونا و ۲۴ هزار دُز دوم گفت: شهروندان برای تزریق واکسن در سامانه سلامت با امکان انتخاب تاریخ و روز ثبت‌نام کنند تا به راحتی و با نظم و بدون ازدحام بتوانند واکسن را تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با یادآوری دریافت یک‌هزار دُز واکسن برکت در کاشان و افزود: این نوع واکسن در کشور نسبت به سایر واکسن‌ها کمتر است که در هفته‌های آینده دز بیشتری به شهرستان تعلق خواهد گرفت.

دلاوری درباره تزریق واکسن نیز برای افراد مبتلا به کرونا اظهار داشت: این افراد ۲ ماه پس از بهبودی در صورتی که علایم بیماری ندارند برای تزریق اقدام کنند.

وی با یادآوری یکهزار و ۹۰۰ بازدید از سوی بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای گفت: ۶ تالار عروسی و استخر شنا پلمب شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
نگفتن «تکذیب شایعه فوت ناشی از "کدام" واکسن کرونا در کاشان» بوده؟
(ضمنن "تکذیب شایعه" بودن یعنی "حقیقت" داشتن!)
این تکذیب ها صورتت مساله را حل نمی کنه.
مادر من دو هفته بعد از تزریق واکسن سکته مغزی کرد. در بیمارستان علوی اردبیل بستری بود. در اتاقی که مادرم بستری بود 5 مریض دیگر که همه آنها سکته مغزی کرده بودند و همه آنها حدود 10 روز تا یک ماه قبل از سکته واکسن تزریق کرده بودند.
یک بررسی میدانی ساده می تونه صحت و سقم ماجرا را مشخص کنه.
تو ایران همه چیز دروغ و کذب است
متاسفانه بازار شایعات از این دست بعد از این داغ میشه، مخصوصا برای واکسن برکت
مافیای دارویی و واردکنندگان، کسانی که خواهان پیشرفت ایران نیستند، سودجویان از بازار داروی وارداتی و.... مطمئنا بیکار نمی نشینند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل