بازدید 9431

دست رد شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب

یک منبع سازمان ملل اعلام کرد که برخی اعضای شورای امنیت در نشست روز جمعه از اتهامات ادعایی انگلیس علیه ایران درباره نفتکش اسرائیلی حمایت نکردند و تحقیقات مستقل و کاملی را برای روشن شدن صحت و سقم این ادعا خواستار شدند.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 07 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از راشاتودی، این اعضا تاکید دارند که باید تحقیقات مستقلی درباره این ادعا انجام شود.

انگلیس به دنبال جوسازی رسانه‌ای و طرح اتهام‌های بی اساس در زمینه حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل پشت در‌های بسته شد.

این منبع افزود: بدیهی است که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل آماده حمایت از اتهامات شرکای غربی نبودند درحالی که نتایج تحقیقات مستقل و بی طرف بین المللی مهیا نشده است.

مسکو پیشتر خواستار اطلاعات بیشتر قبل از نتیجه گیری در مورد این حادثه شد. «دمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که کشورش تحلیل انگلیس را رد می‌کند.

وی گفت: ما نیاز به اثبات حقایق داریم و نباید بدون اثبات آنچه اتفاق افتاده است، شتابزده نتیجه گیری یا اقدام کنیم.

صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به "عملیات‌های تجاری دریایی" در بیانیه‌ای مدعی شد یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر "الدقم" هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه شرکت "زودیاک ماریتایم" که متعلق به "ایال عوفر" میلیاردر صهیونیست مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام "مرسر استریت" در پی حمله به آن، کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مدارک متقن و مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری مرسر استریت بوده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس است، سخنان تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده از سوی انگلیس و آمریکا را محکوم و تصریح کرد: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. وی هشدار داد: هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار