بازدید 9523

افزایش عرضه سلاح‌های روسی به آسیای میانه

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه گفت که این کشور برای دفع تهدید‌های احتمالی تروریستی، میزان عرضه سلاح به کشور‌های آسیای میانه را افزایش داده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ 05 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از اینترفکس، والری گراسیموف بیان کرد: به منظور آمادگی پاسخگویی به تشدید اوضاع در منطقه و تمرین اقدام جهت دفع تهدید‌های تروریستی، تعدادی عملیات تمرینی مشترک در قلمرو ازبکستان و تاجیکستان برنامه‌ریزی شده بود.

گراسیموف تاکید کرد: «منابع سلاح، تجهیزات و اموال نظامی اضافه؛ در چارچوب کمک‌های نظامی و فنی سازماندهی شده است.»

رزمایش نظامی مشترک بین روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در محل آموزش «جنگ میدان» در نزدیکی مرز با افغانستان آغاز شد. بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو از پنج تا ۱۰ آگوست (۱۴ تا ۱۹ مرداد) در این رزمایش مشارکت دارند.
حوزه نظامی مرکزی روسیه امروز (پنجشنبه) در گزارشی به همراه فیلم، آغاز رزمایش نیرو‌های ویژه سه کشور را اعلام و اضافه کرد که این نیرو‌ها امروز نحوه مقابله با خرابکاری در پشت جبهه را در پایگاه نظامی کوهستانی «ترمز» تمرین کردند.

واحد‌های نیرو‌های ویژه شرکت کننده در این رزمایش با بالگرد‌های ترابری نظامی ام. آی-۱۷۱ و ان-۲۱۵ از ارتفاع ۲۵ متری فرود آمده و به تجسس منطقه پرداخته و اردوگاه دشمن فرضی را شناسایی و نابود کردند.

حوزه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرده که در مرحله نخست این رزمایش، نظامیان روس، تاجیک و ازبک مقدمات نابودی تروریست‌ها را فراهم می‌کنند و در مرحله دوم نیز تاکتیک‌هایی برای اجرای عملیات ضدتروریستی به اجرا در خواهد آمد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر