بازدید 11048
کیوسک بین الملل تابناک

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا/ شلیک سه موشک از لبنان به اراضی اشغالی/ دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران / مخالفت هفت کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا، شلیک ۳ موشک از لبنان به اراضی اشغالی، دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران، مخالفت ۷ کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا و بازداشت ۴۰ تن در ترکیه به اتهام ارتباط با کودتا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 04 August 2021

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا/ شلیک ۳ موشک از لبنان به اراضی اشغالی/ دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران/ مخالفت 7 کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

کیوسک بین الملل تابناک: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا، شلیک ۳ موشک از لبنان به اراضی اشغالی، دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران، مخالفت ۷ کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا و بازداشت ۴۰ تن در ترکیه به اتهام ارتباط با کودتا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا

نیروی دریایی آمریکا بزرگترین رزمایش دریایی خود تحت عنوان (LSE ۲۰۲۱) را که طی دو هفته قرار است از دریای سیاه تا دریای چین جنوبی ادامه داشته باشد، آغاز کرد.

تارنمای خبری «دویدز» (DVIDS) متعلق به پنتاگون با انتشار این خبر افزود: این رزمایش در ۱۷ منطقه زمانی و با حضور مجموعه ای از «فرماندهی نیروهای ناوگان دریایی آمریکا»، «ناوگان اقیانوس آرام آمریکا» و «ناوگان نیروی دریایی اروپایی آمریکا» در رزمایشی به نام «رزمایش در ابعاد بزرگ - ۲۰۲۱» (LSE ۲۰۲۱)) را آغاز کرد.

بنا بر این گزارش، این رزمایش که بزرگترین عملیات دریایی آمریکا بعد از دوران جنگ سرد به شمار می رود و پنتاگون تلاش دارد تا قدرت نظامی و نیرویی دریایی خود را نشان دهد، از روز سه شنبه (روز گذشته) آغاز شده و انتظار می رود تا ۱۶ ماه اوت در ۱۷ منطقه زمانی صورت گیرد.

این تارنمای خبری متعلق به پنتاگون افزود: این رزمایش در گستره ای از دریای سیاه، دریای مدیترانه تا دریای چین جنوبی و دریای چینی شرقی است.

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا/ شلیک ۳ موشک از لبنان به اراضی اشغالی/ دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران/ مخالفت 7 کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

بنا بر این گزارش، «کریستوفر گردی» (Christopher W. Grady) فرمانده، «فرماندهی ناوگان دریایی آمریکا» درباره این رزمایش گفت: این رزمایش چیزی فراتر از یک آموزش است و در حقیقت به کار گرفتن تمامی توان و داشته های نیروی دریایی در تقابل با چالش های پیش روی و برقراری یک هماهنگی سراسری میان تمامی این قوا در سه مرکز فرماندهی است.

این گزارش حاکی است، در این رزمایش هرچند بیشترین تمرکز بر یازده فروند ناو هواپیمابر که از دو نوع «نمیتز» (Nimitz-class) و «فورد» (Ford-class ) می باشد، ۹ فروند ناو تهاجمی آبی خاکی نیروی دریایی که توانایی حمل بالگرد و جنگنده اف-۳۵ را دارند آنها را در این رزمایش همراهی خواهند کرد؛ علاوه بر آن، ۳۶ فروند کشتی حضور خواهند داشت. در همین حال، تنها افراد نظامی در این رزمایش نخواهند بود، بلکه پرسنل عادی نیروی دریایی نیز در آن به کار گرفته شده اند و درمجموع شش فرماندهی نیروی دریایی و پنج ناوگان نیرویی دریایی در این رزمایش حضور دارند. 

شلیک ۳ موشک از لبنان به اراضی اشغالی

منابع از حمله موشکی از خاک لبنان به سه شهرک در منطقه الجلیل در اراضی اشغالی خبر دادند. در پی این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی، بخش‌هایی از جنوب لبنان را در چند نوبت هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد.

 خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر خطر در شهرک "کریات شمونه"، "کفار جلعادی" و "تل حی" در الجلیل در اراضی اشغالی در نزدیکی مرزها با لبنان به صدا درآمد.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز گزارش داد، دست کم سه موشک از خاک لبنان به اراضی اشغالی شلیک شد که دو فروند از این موشک‌ها به هدف خورد و آتش سوزی در کریات شمونه گزارش شده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، صحبت درباره شلیک سه موشک به اراضی اشغالی است که یکی از آن‌ها در داخل خاک لبنان سقوط کرده و توپخانه ارتش به این حملات پاسخ داده است.

منابع اسرائیلی با تایید این حمله موشکی اعلام کردند که نیروهای ارتش در الجلیل به حالت آماده باش کامل درآمدند. همچنین به اسرائیلی‌ها دستور داده شده به پناهگاه‌ها بروند.

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا/ شلیک ۳ موشک از لبنان به اراضی اشغالی/ دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران/ مخالفت 7 کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

سامانه گنبد آهنین در رهگیری دو فروند از این موشک‌ها شکست خورد.

این منابع اعلام کردند که توپخانه رژیم صهیونیستی به این حملات پاسخ داد و مناطقی در جنوب لبنان از جمله منطقه "الخیام" را هدف گرفت که به دنبال آن، صدای انفجار از جنوب این کشور به گوش رسید.

شبکه الجزیره اعلام کرد، حملات به لبنان فعلا متوقف و همزمان اعلام شده که تعداد موشک‌های شلیک شده به جنوب لبنان شش موشک است.

شبکه الجزیره از حمله دوباره رژیم صهیونیستی به جنوب و نیز حمله توپخانه‌ای این رژیم به مناطق "ابل السقی" و "الخریبه" در جنوب لبنان و راشیا الفخار و مسیرهای منتهی به الماری و شمال الناقوره خبر داد.

از سوی دیگر، صابرین نیوز به نقل از تیم هلال احمر رژیم صهیونیستی گزارش داد، بنا بر گزارش‌های اولیه ۴ تن تاکنون زخمی شدند.

در پی این حمله نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فورا جلسه کنست را برای انجام رایزنی‌های گسترده امنیتی ترک کرد.

وی پس از نشست امنیتی با فرماندهان این رژیم در گفت‌وگو با «واللا» مدعی شد که همه چیز رو به راه است!

برخی منابع عبری گزارش دادند، این حمله توسط سازمان‌های فلسطینی در لبنان صورت گرفته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که روز گذشته (سه‌شنبه) «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه آمریکا با «ایال هولاتا» افسر سابق موساد و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «شمریت مئیر» مشاور امور سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در خصوص طیفی از موضوعات از جمله ایران در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در حالی که در روزهای اخیر و در پی حادثه برای کشتی «مرسر استریت»، رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای راه‌اندازی کمپین علیه جمهوری اسلامی را تشدید کرده است، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، امروز گزارش کرد که شرمن و هولاتا و مئیر درباره این حادثه گفت‌وگو کردند.

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی «عملیات‌ تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا/ شلیک ۳ موشک از لبنان به اراضی اشغالی/ دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران/ مخالفت 7 کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند. پس از آن مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدام به اتهام زنی به ایران در خصوص این حمله کردند. مقام‌های انگلیسی و آمریکایی نیز به تبعیت از صهیونیست‌ها اقدام به مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران کردند.

وزارت خارجه آمریکا درباره محور گفت‌وگوهای شرمن و مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد: «شرمن بر شراکت مستحکم میان ایالات متحده و اسرائیل و حمایت آمریکا از توافقات عادی‌سازی بین اسرائیل و کشورهای جهان عرب و جهان اسلام و حمایت بی دریغ دولت آمریکا از امنیت اسرائیل تأکید کرد.»

مخالفت هفت کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

روز گذشته سه‌شنبه (سوم آگوست)، هفت کشور عربی آفریقایی رسما به تصمیم «موسی فکی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا، مبنی بر اعطای جایگاه « عضو ناظر» به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه و پذیرش استوارنامه سفیر این رژیم، اعتراض کردند.

به نوشته «العربی الجدید»، سفارت‌خانه‌های هفت کشور عربی، نامه اعتراض خود را که تاریخ آن به روز گذشته بازمی‌گردد، به کمیساریای اتحادیه آفریقا ارسال کردند. این هفت کشور عبارتند از: موریتانی، مصر، الجزائر، تونس، لیبی، مجمع الجزائر قمر (کومور) و جیبوتی.

این کشورها مخالفت خود را با اقدام رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در ۲۲ ژوئیه در مسأله‌ای سیاسی و حساس اعلام کردند؛ «مسأله‌ای که باید در سطوح بالای تصمیم‌گیری در اتحادیه آفریقا در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شد. از مدت‌ها پیش، مقررات آشکاری وجود داشته که بیانگر موضع ثابت حمایت از قضیه فلسطین و محکومیت کلیه اقدامات اسرائیل در حق ملت دوست و برادر فلسطین است. این تصمیم با منافع عالی اتحادیه آفریقا ارزش‌ها، الگوها و مقرراتش در تعارض است.»

آغاز بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر آمریکا/ شلیک ۳ موشک از لبنان به اراضی اشغالی/ دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران/ مخالفت 7 کشور عربی به عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

این کشورها همچنین ابراز تاسف کردند که رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا با این درخواست اسرائیل، به روش مقاماتی که پیش از او در این پست بودند، رفتار نکرده است؛ رفتاری که باید مبتنی بر اصول و اهداف مندرج در اساسنامه اتحادیه آفریقا، مقررات سرویس‌های مختلف این اتحادیه، منافع عالی این نهاد، نظرات و نگرانی‌های کشورهای عضو باشد.

این کشورها همچنین اعلان کردند که تصمیم موسی فکی، تخلف اجرایی و سیاسی غیرقابل پذیرش و ناقض استانداردهای مربوط به اعطای جایگاه عضو ناظر و سیستم اعتباربخشی اتحادیه آفریقاست که توسط شورای اجرایی در ژوئیه ۲۰۰۵ تصویب شد.

هفت کشور مذکور، از طریق سفارت‌خانه‌های خود در آدیس آبابا، مقر اتحادیه آفریقا، همچنین به اقدام رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در پذیرش استوارنامه سفیر اسرائیل اعتراض کردند و خواستار درج این موضوع در دستور کار نشست بعدی شورای اجرایی اتحادیه شدند.

بازداشت ۴۰ نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با کودتا

سیاست آنکارا در پاکسازی نهادها و سازمان‌های دولتی از اعضا و وابستگان جنبش «فتح‌الله گولن» واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه علی‌رغم شیوع گسترده ویروس «کووید۱۹» در این کشور، ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» دادستانی استانبول امروز (چهارشنبه) برای پنجاه تن از مظنونان به همکاری با سازمان گولن و دست‌ داشتن در کودتای نافرجام پانزدهم جولای ۲۰۱۶ حکم بازداشت صادر کرد که نیروهای امنیتی، ۳۹ تن از آنها را بازداشت کردند؛ این افراد به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه‌ مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند.

مقامات ترکیه‌ می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

عملیات امروز نیروهای امنیتی ترکیه که همزمان در ۱۷ استان انجام شد، از میان مظنون‌هایی که برایشان حکم بازداشت صادر شده بود، ۳۳ نفر از دانشجویان اخراجی دانشکده افسری به همین بهانه بودند.

آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند. در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار تن زخمی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر