بازدید 5098
۳

ابتلا به کرونا در لرستان ۳ برابر شد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میزان ابتلا به کرونا در استان طی مرداد ماه جاری نسبت به تیرماه گذشته سه برابر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 04 August 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر" علی فرهادی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح لرستان رو به افزایش است تا حدی که در روزهای اخیر این میزان در برخی شهرستان های استان نسبت به ماه گذشته تا پنج برابر نیز افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تیرماه میزان ابتلای روزانه در استان ۱۶۹ نفر بود و اکنون به ۸۶۶ نفر رسیده است اظهار داشت: میانگین بستری روزانه بیماران کرونا در استان طی ماه گذشته ۹۱ نفر بود که اکنون این میزان به ۲۲۰ نفر رسیده است.

فرهادی با تاکید بر اینکه متوسط بستری در استان بطور چشمگیری رو به افزایش است ادامه داد: در حال حاضر بطور متوسط روزانه ۲۱۵ نفر از بیماران کرونایی بصورت سرپایی در استان تحت درمان قرار می گیرند.

وی افزود: در صورت تداوم روند افزایشی ابتلا در استان طی هفته آینده تخت های بیمارستانی تکمیل می شوند و شرایط بحرانی را شاهد خواهیم بود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد جان باختگان مبتلا به کرونا در استان شتاب گرفته است و روز گذشته ۶ نفر در استان قربانی کووید ۱۹ شدند و تعداد فوتی ها از مرز ۲ هزار نفر نیز گذشته است.

وی افزود: متوسط مرگ بیماران کرونایی در استان طی ماه گذشته روزانه ۲ نفر بود که اکنون این میانگین به ۳.۳ نفر رسیده است.

فرهادی با انتقاد از بی توجهی برخی افراد به پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: در صورت تداوم عادی انگاری ها، استان در شرایط بحرانی قرار خواهد گرفت و این در حالی است که رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به زیر ۵۰ درصد و در برخی شهرستان ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در حالیکه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به حد ضعیفی رسیده است بر اساس گزارش های موجود هیچ گروه سنی در برابر موج پنجم کرونا در امان نیست و حتی افراد واکسینه شده نیز در معرض ابتلا قرار دارند.

فرهادی اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا در صورت تداوم شرایط موجود به مدت یک هفته در استان تعطیلی و محدودیت اعمال خواهد شد.

شمار قربانیان کرونا در لرستان به ۲ هزار و یک نفر و شمار مبتلایان نیز به ۱۳۴ هزار و۸۷۱ رسیده است.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
از رهبر ورئیس جمهور درخواست میکنیم یه فکری به حالی جادهای کشور بکن خیلی شلوغ شده مردم هم که اصلا اهمیت نمیدن کرونا از قرمز به سمت سیاهی میره چاره ای باید اندیشید
برای اینکه ستادهای کرونا بسیار ضعیف عمل می کنند و کلیه تالارهای عروسی و عزا در همه شهرهای ایران مشغول فعالیت هستند شاید عده ای رشوه می گیرند تا برخوردی با این اماکن نداشته باشند.
هیچکس ماسک نمیزند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار