بازدید 16186
۴
کشتی فرنگی ایران بالاخره به یک طلا نزدیک شد

گرایی طلسم را شکست و به فینال المپیک رسید

خانواده شیرازی «گرایی» بالاخره یک فینالیست در المپیک توکیو دارد. محمدرضا گرایی برادر کوچکتر محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران که امروز با بدشانسی باید برای مدال برنز کشتی بگیرد، موفق شد با درخشش مثالزدنی خود به کشتی نهایی راه یابد. حریف او برای تصاحب مدال طلا از اوکراین است
کد خبر: ۱۰۶۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 03 August 2021

آخرین فرنگی کار ایران در رقابت های کشتی المپیک توکیو موفق شد به فینال مسابقات راه یابد و طلسم کسب مدال کاروان ورزش ایران را نیز بشکند چرا که نقرع او از همین حالا قطعی شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان، در مصاف نیمه نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال‌های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو باشد. این کشتی گیر آماده گرجستانی، قهرمان المپیک از کوبا را در دور دوم مغلوب کرده بود. حمید سوریان دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک  با هیجان زیاد در کنار حبیب اخلاقی از روی سکو‌ها ، گرایی را راهنمایی می‌کردند.

گرایی طلسم را شکست و به فینال المپیک رسید

محمدرضا گرایی پیش از این در مبارزه نخست مقابل جولیان هورتا از کلمبیا ۸ بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز در یک مصاف سخت و دشوار برابر فرانک استابلر دارنده ۳ طلای جهان از آلمان ۵ بر ۵ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. 

کشتی گیر اوکراینی نیز در دیگر کشتی نیمه نهایی که به جنجال نیز کشیده شد، به دیدار نهایی رسید. در حالی که فرنگی کار مصری با سالتوی بی نقص در وقت نخست از حریف خود شش بر صفر پیش افتاد، در وقت دوم این نماینده اوکراین بود که با حوصله زیاد و دو بار چلنج و بازبینی فیلم عقب ماندگی را جبران کرد و با نتیجه شش بر شش به فینال صعود کرد.

محمدرضا گرایی توان شکست این کشتی گیر اوکراینی را دارد و می تواند دومین طلای کاروان ایران در المپیک توکیو را به چنگ بیاورد و قبل از شروع مسابقات کشتی آزاد، روحیه خوبی به آزادکاران کشورمان بدهد. 

از ساعت ۱۵ امروز (سه شنبه) به وقت ایران محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم برای کسب مدال برنز المپیک به میدان می‌روند. پیش از این علیرضا نجاتی در ۶۰ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماندند. ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده بود و تنها با ۵ فرنگی کار عازم المپیک شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
تو رشته های تیمی که چیزی نمیشیم چون دولت ما ورزش را به رسمیت نمیشناسد وکمکی نمیکند حتی یک دست کت وشلوار دررشته های انفرادی که پتانسیل وغیرت جوانان است البته حرفی برای گفتن داریم به امید چند تا طلای ناب خدایا به امید خودت
طلسم شکنی را خوب آمدید. در جدول مدالها کشورهایی با یک دهم جمعیت کشور ما هستند که تا کنون بیشتر از ما مدال گرفته اند. جای خسته نباشید فراوان برای کمیته ی المپیک و وزارت ورزش!!!
با عرض سلام .
دولت نا امیدی و بی تدبیری در ورزش فقط یک هدف داشت اونم ارتقا و سربلندی تیم فوتبال پرسپولیس ،و چون نیمی از طرفداران از این جانبداری نفع بردند متاسفانه همایت کردند از بی عدالتی .....کاش بعضی ها بفهمند خاک پاک وطن و سربلندی ایران از همه چیز بالاتر .
چیزی که نادرست حتی اگه به ضرر ما تموم بشه نباید حمایت بشه...
مشکل ورزش ما مدیریتی است و عدم سرمایه گذاری و حمایت از سوی دولت همین.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر