بازدید 15951

ثروت بیل گیتس تقسیم شد

بیل و ملیندا گیتس در اردیبهشت ماه امسال اعلام کرده بودند به طور توافقی از یکدیگر جدا می شوند. اموال آنها بر اساس قوانین ایالت واشنگتن آمریکا به طور مساوی بین آنها تقسیم شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 03 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از سی ان ان، ثروت 152 میلیارد دلاری بیل گیتس و همسرش ملیندا دیروز (دوشنبه) با قطعی شدن حکم دادگاه و رسمی شدن طلاق شان بین این زوج سابق تقسیم شد.

بیل و ملیندا گیتس که چند ماه پیش اعلام کرده بودند از یکدیگر جدا خواهند شد، دیروز رسما با حکم دادگاه از هم جدا شدند و ثروت شان را بر اساس قوانین ایالت واشنگتن آمریکا به طور مساوی با یکدیگر تقسیم کردند.

بر اساس آخرین برآورد وب سایت بلومبرگ، ثروت این زوج 152 میلیارد دلار است که پس از جدایی به هر یک از آنها 76 میلیارد دلار می رسد.

بیل و ملیندا گیتس اعلام کرده اند که با وجود جدایی همچنان به فعالیت خیریه مشترک شان ادامه خواهند داد و خانم ملیندا گیتس نام فامیلی خود را که همسر سابقش بیل گیتس گرفته، تغییر نخواهد داد.

 

این زوج پس از 27 سال زندگی از هم جدا می شوند. آنها نخستین بار در سال 1987 در شرکت مایکروسافت با یکدیگر ملاقات کردند و در سال 1994 با هم ازدواج کردند. حاصل زندگی مشترک 27 ساله آنها 3 فرزند پسر و دختر است.

"ملیندا فرنچ گیتس" پس از طلاق از بیل گیتس به دومین زن ثروتمند دنیا تبدیل شده است. او پس از "فرانسوا بتانکور مه‌یرز" وارث شرکت "لورئال" که ثروتی حدود 85 میلیارد دلار دارد و ثروتمندترین زن دنیاست، در جایگاه دوم قرار می گیرد.

خانم و آقای گیتس در اردیبهشت ماه امسال (1400) خبر جدایی خود را از طریق توییتر اعلام کردند و نوشتند: " پس از مدت ها فکر و تلاش برای بهبود رابطه خود، تصمیم گرفتیم به این ازدواج پایان دهیم. در ۲۷ سال گذشته ما ۳ فرزند فوق‌العاده تربیت کردیم و بنیادی بنا نهادیم که در سراسر جهان فعال است تا برای مردم زندگی سالم و پرباری فراهم کند."

این زوج سابق در آن بیانیه تاکید کردند: "ما در آینده هم از ماموریت مهم خود چشم‌پوشی نخواهیم کرد و در کنار یکدیگر به کار در بنیاد ادامه می‌دهیم ولی دیگر بر این باور نیستیم که در ادامه بتوانیم همچون یک زوج در مراحل بعدی زندگی هم در کنار یکدیگر رشد کنیم و شکوفا شویم."

در ایالت واشنگتن آمریکا که محل زندگی بیل و ملیندا گیتس است اگر زوجی شروط ضمن عقد نداشته باشند بر اساس قوانین ایالتی اموال آنها هنگام جدایی به طور مساوی تقسیم می شود.

میراث مشترک بیل و ملیندا گیتس بنیادی خیریه به همین نام است که در سال 2000 بنا نهاده شد و امروز با بیش از 1600 کارمند و حدود 50 میلیارد دلار ثروت به فعالیت خود در سراسر جهان به ویژه در کشورهای فقیر آفریقا ادامه می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
اینهمه زحمت بکش بعد نصفش رو بده به یه زنی که می تونستی با یکصدم این پول هزار تاش رو بخری و آزاد کنی
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
خدایی موافقم. اونم کی بیل گیتس. با این همه خوبی. اون خانم پولش کجا بود که احسان کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
واقعا که فهمت از زن در همین حده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
چرا مزخرف می گی؟؟؟ تابناک چرا پیام های توهین آمیز را حذف نمی کنی؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
بیشعور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
طالبان، تویی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
البته ملیندا هم حق داره گیتش را از اسمش حذف کنه که این کار را نکرده!
جشن طلاقشون کیه؟
عقل که نباشد جان در عذاب است
با این پول میشد یک حرمسرا راه انداخت
اینجا هم اگر جاش برسه هم باید مهریه بدی هم هر چی تو دوران ازدواج به دست آوردی با زن نصف کنی!
حتی این مقدار ثروت هم نتوانست آرامش را به این خانواده هدیه کند.
این قانون غیر مسلمانان و غربی هاست و در اسلام چنین چیزی نداریم و فقط همان نفقه و مهریه است ولی دهه هفتاد شمسی دولت اصلاحات این بند رو به دفترچه مهرنامه بعنوان بند سیزدهم اضافه کرد که واقعاً ناحقی است در مورد پدر خانواده .
همین قوانین مردها و پسرهای ایرانی رو از ازدواج میترسونه و نهایتاً به ضرر زنان و دختران مجرد قطعی تمام خواهد شد و افسردگی و انحراف جنسی زنان و کارگری و کلفتی و نرسیدن به رویای مادری و .... نتیجه فرار مردان از ازدواج است بخاطر همچین قوانینی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان