چه خبر از بزرگان بورس؟

در روزی که شاخص کل بورس صعود و نزول را تجربه کرد، کلیت بازار منفی بود. به گونه‌ای که تعداد نماد‌های منفی بورس به رقم ۳۷۱ عدد در برابر ۲۱۱ نماد مثبت بورس رسید.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 02 August 2021
به گزارش بورس تابناک، در روزی که شاخص کل بورس صعود و نزول را تجربه کرد، کلیت بازار منفی بود. به گونه‌ای که تعداد نماد‌های منفی بورس به رقم ۳۷۱ عدد در برابر ۲۱۱ نماد مثبت بورس رسید.

در معاملات سومین روز هفته، در حالی که نماگر کل بورس با افت ۲۲۷۷ واحدی مواجه شد و پس از سه روند مثبت، اصلاح داشت، تعداد صف‌های خرید ۷۷ در برابر ۱۱۵ صف فروش بود.

در معاملات امروز نماد‌های سپید، پترول، شکلر و وپخش در بین صف‌های قوی خرید در بورس خودنمایی کردند.

این در حالی است که قیستو، غبونه و بنو در میان صف‌های خرید قوی فرابورس قرار دارند.

اما بزرگان بورس امروز چه روندی را سپری کردند؟

 

۱. فملی نمادی متعلق به ملی صنایع مس ایران امروز پرچمدار روند نزولی شاخص کل بورس بود. این نماد بورسی در معاملات امروز با حجم معاملاتی ۷۶ میلیونی، افت ۲.۰۶ درصدی قیمت هر سهم را به ثبت رساند و به نرخ ۱۳۳۱ تومان برای هر سهم خود رضایت داد.

۲. خودرو، امروز روند مثبت را تجربه کرد. این نماد که متلعق به ایران خودرو است در معاملات سومین روز هفته با حجم معاملت بیش از ۵۲۶ میلیون، موفق شد رشد ۳.۰۳ درصدی را تجربه کند و قیمت هر سهم خود را به رقم ۲۰۷ تومان افزایش دهد. این در حالی است که در چهار روز معاملاتی گذشته، خودرو روند منفی را به ثبت رسانده بود.

۳. خساپا، دیگری خودرویی پرطرفدار بازار نیز امروز با افزایش ۴.۴۹ درصدی بهای هر سهم خود، قیمت خود را به ازای هر سهم به رقم ۱۸۱ تومان رساند. مهم‌ترین دلیل استقبال از نماد‌های خودرویی در معاملات امروز، انتشار خبر‌هایی در خصوص موافقت مجلس درباره عرضه خودرو در بورس کالا است.

۴. بانک دی؛ در میان منفی‌های گروه بانکی، امروز بازگشایی شد و در پایان معاملات امروز افت ۴.۹۲ درصدی بهای هر سهم را به ثبت رساند و قیمت هر سهم ودی به رقم ۱۱۹ تومان رسید.  

۵. شصدف؛ نماد مورد توجه سهامداران بود. این سهم در حالی که در ابتدای صبح صف فروش بود، در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. در نماد شصدف با حجم بیش از ۳۰ میلیون سهم، در نهایت افزایش ۳.۴۶ درصدی هر سهم را شاهد بودیم و قیمت ان به رقم ۳۷۲۹ تومان رسید.   نکته قابل توجه در خصوص شصدف این است که امروز بخش قابل توجهی از شناوری سهم دست به دست شد.  

۶. شبندر نمادی که پس از ثبت افزایش سرمایه بازگشایی می‌شود.

۷. میدکو، نمادی که امروز بدون پیام ناظر متوقف شد. این نماد متعلق به توسعه معادن وص.معدني خاورميانه است که در روزهای گذشته، روند مثبت و سوددهی را به ثبت رسانده است.

۸. پالایشی یکم منفی بسته شد. امروز سهامداران این نماد شاهد افت ۰.۲۹ درصدی بهای هر سهم آن بودند و در نهایت قیمت هر واحد سهم پالایشی یکم به رقم ۶۹۴۰ تومان رضایت داد. این در حالی است که در اکثر روز‌های گذشته، این نماد منفی بسته شده است.
 
منبع: نبض بورس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر