بازدید 4870

تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل در سیسیل ایتالیا

آتش نشانان در جزیره سیسیل ایتالیا همچنان به دنبال مهار آتش سوزی در مناطق جنگلی این جزیره هستند.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 01 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از بخش تصویری خبرگزاری آسوشیتدپرس، آتش نشانان در جزیره سیسیل ایتالیا همچنان به دنبال مهار آتش سوزی در مناطق جنگلی این جزیره هستند.

آتش سوزی برای دومین روز متوالی در مناطق جنگلی این جزیره و در نزدیکی شهر کاتانیا (Catania) ادامه دارد. تهدید ناشی از آتش سوزی سبب شده است که شمار زیادی از ساکنین این شهر از محل سکونت خود تخلیه شوند.

با رسیدن دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد و وزش باد‌های گرم، آتش سوزی در حال گسترش در سراسر مناطق جنگلی این جزیره است.

صد‌ها نیروی آتش نشان به همراه چندین فروند هواپیمای اطفای حریق در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند. فرودگاه شهر کاتانیا به طور موقت تعطیل شده است. اداره آتش نشانی جزیره سیسیل اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ ماموریت برای مهار آتش سوزی انجام داده است که ۵۰ ماموریت آن در شهر کاتانیا بوده است. شهر کاتانیا به خاطر معماری سبک باروک (Baroque) خود مشهور است و در دامنه‌های کوه اتنا (Etna) در ساحل شرقی جزیره سیسیل واقع شده است.

آتش سوزی یک منطقه توریستی را در ساحل لا کاپانینا (La Capannina) از بین برده است. در تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است صندلی‌ها و چتر‌های موجود در محل بر اثر آتش سوزی از بین رفته اند.

آتش سوزی همچنین شهر پالرمو مرکز این جزیره را تحت تاثیر خود قرار داد و ستونی از خاکستر این شهر را در برگرفته است.

اوایل این هفته آتش سوزی بخش‌های زیادی از جنوب اروپا و از جمله اسپانیا و جنوب ترکیه را در برگرفت. آتش همچنین مناطق جنگلی جزیره ساردینیا (Sardinia) در ایتالیا را هم در برگرفت. آتش سوزی در این جزیره به حدی شدید بود که دولت ایتالیا برای مهار آن از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرد. اتحادیه اروپا چهار هواپیمای اطفای حریق را برای کمک به مهار آتش سوزی‌ها در این جزیره اعزام کرد. ۳۵۰ نفر از مردم این جزیره هم تخلیه شدند.

دفتر بنیاد حیات وحش جهانی در ایتالیا روز شنبه اعلام کرد در حدود ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های جزیره ساردینیا به خاطر آتش سوزی از بین رفته اند و در این میان درختانی با قدمت یک قرن و حیوانات زیادی از بین رفته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر