بازدید 9318
۴

توئیت ظریف در پی وقوع آتش سوزی جنگل‌های ترکیه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع آتش سوزی در جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲ 31 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی به زبان ترکی در پی وقوع آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه نوشت: از وقوع آتش سوزی در برخی از مناطق ترکیه بسیار متأثر شدم.

وی ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ترکیه، عنوان کرد: در کنار آن‌ها خواهیم بود. از خداوند متعال برای جانباختگان طلب مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

ظریف افزود: همراه با دعای خیر، امکانات ما در خدمت برادران و خواهرانمان در ترکیه خواهد بود.

پیش از این نیز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وقوع آتش سوزی گسترده در بخشی از جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه که منجر به بروز خسارات گسترده مادی و جان باختن و آسیب به تعدادی از شهروندان این کشور شد، ابراز تأسف کرد و ضمن اعلام همبستگی جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت کشور دوست و برادر ترکیه و ابراز تسلیت به خانواده‌های جان باختگان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای یاری رسانی به دولت و مردم ترکیه را اعلام کرد.

به گزارش فارس، آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های منطقه‌ای در جنوب آنتالیا در ترکیه در بعدازظهر چهارشنبه موجب تخلیه مناطق مسکونی شد.

مقام‌های محلی به ساکنان سه محله دستور دادند تا منازل خود را تخلیه کنند. آتش سوزی جنگل‌ها در چهار نقطه مختلف در جنوب آنتالیا رخ داد و چندین کیلومتر از منطقه جنگلی را در آتش سوزاند.

بر اثر این آتش‌سوزی‌ها چند نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
کلمه دوست و برادر خیلی چندش شده.همدیگر رو می کشند و آخرشم بهم دوست و برادر می گن
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی. کل جنگل های ایران در معرض نابودی و آتش سوزی های عمدی هستش. اونوقت داری دل برای کشورهای دیگه میسوزونی؟
جناب ظریف.اشاره ای هم یه دیوارکشی مرزتوسط ترکیه انجام میشدخوب بود!
آقای ظریف با کدام امکانات در کنار برادران ترک خواهی بود؟!! جنگل های ارسباران که در آتش می سوختند دریغ از یک هلیکوپتر!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر