بازدید 11610
با رسیدن دو محموله جدید به کشورمان

مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۱۷ میلیون دوز رسید + تکمیلی: محموله سوم هم از ژاپن رسید

با واردات دو محموله جدید واکسن در ساعات اخیر، میزان واکسن وارداتی کشورمان به حدود ۱۷ میلیون رسید؛ دو محموله متفاوت از دو مبدا مختلف که یکی از آن‌ها کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد، ولی دیگری، بسیار امیدبخش است، به ویژه اگر بدانیم یکی از مشکلات بزرگ در انتقال واکسن به کشورمان مرتفع شده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 30 July 2021
تابناک اجتماعی

با واردات دو محموله جدید واکسن در ساعات اخیر، میزان واکسن وارداتی کشورمان به حدود ۱۷ میلیون دوز رسید.


به گزارش «تابناک»، واپسین ساعات روز گذشته، هواپیمایی از مبدا مسکو به تهران رسید که حاوی دهمین محموله واکسن اسپوتنیک وی بود؛ محموله‌ای کوچک شامل صد هزار واکسن که به نوعی تداوم بخش روند ناامیدکننده واردات واکسن از این کشور است، هرچند واردات از دیگر مبادی با قوت ادامه دارد و نگرانی‌ها در خصوص تداوم برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ را مرتفع کرده است.

از جمله واردات امیدبخش، محموله‌ای است که ساعاتی قبل به تهران رسید؛ محموله‌ای شامل یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن آسترازنکا تولید ژاپن که اهدایی دولت و مردم این کشور به ایرانیان است. هدیه‌ای ۲.۹ میلیون دوزی که به رغم برگزاری مسابقات المپیک در آن کشور، تا کنون نزدیک ۲.۲ میلیون دوز آن تحویل کشورمان شده و قرار است در ادامه آن، با فروش واکسن به کشورمان ادامه پیدا کند.
 
مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۱۷ میلیون دوز رسید

بدین ترتیب، مجموع واکسن وارده به کشورمان به ۱۶ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۶۷۰ دوز رسید؛ واکسن‌هایی که تاکنون نزدیک ۱۲ میلیون دوز از آن‌ها به گروه‌های اولویت دار در کشورمان تزریق شده و مابقی یا در شبکه بهداشت کشور توزیع شده‌ و یا در صف کدگذاری و توزیع قرار دارند. این در حالی است که مقادیری از واکسن‌های ایرانی کووایران برکت و پاستوکووک هم توزیع و تزریق شده است.

البته نیاز کشور به واکسن در حال حاضر بسیار بیشتر از تولید داخلی است و از این روی، تداوم واردات واکسن بسیار ضروری است. اتفاقی که به نظر می‌رسد در حال وقوع است؛ این را می‌شود از واردات پنج محموله در ماه اخیر دریافت که شامل حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن بوده، در حالی که در سال ۱۳۹۹ تنها پنج محموله واکسن به کشورمان وارد شده بود که شامل کمتر از ۷۰۰ هزار دوز واکسن بود.

تغییر روندی که یکی از دلایل شکل گیری آن، همکاری شرکت حمل و نقل بین المللی DHL است؛ نکته‌ای که سخنگوی سازمان غذا و داروی کشورمان بر آن تاکید دارد و از دیگر دلایلش، تغییر رویه کشور‌های دیگر جهان در فروش واکسن به ایران است، که به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، بعد از دستیابی کشورمان به واکسن حاصل آمده است.
 

تکمیلی: محموله سوم واکسن از ژاپن هم رسید

 
در واپسین ساعات امروز، جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰، سومین محموله واکسن آسترازنکا تولید ژاپن هم به کشورمان رسید که شامل ۷۲۵ هزار و ۹۴۰ دوز بود. بدین ترتیب مجموع واکسن وارداتی از این کشور به ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز رسید و وعده ژاپنی‌ها برای اهدای ۲.۹ میلیون دوز واکسن به کشورمان به طور کامل محقق شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
واکسن خطرناک انگلیسی را نمی زنیم
من شخصا حاضرم بمیرم گدایی نکنم اگر پول نداری نخر مردن به از گدایی مثل از کشور مثل ژاپن دولت سرت بالا بگیر
فکر کنم تا اینجای کار همه واکسنهای وارد شده از واکسنهای تهدایی کشورهای دیگه بودن. پس این وسط حکومت ایران چکاره بوده؟ به نظر میرسه کارهای مهمتری داره.
300000 دوز بخش خصوصی هم حساب کردی؟
دلیل واکسن ندادن روسیه این نیست که نمیخواد بده ، بلکه نداره که بده ! به هیچکس تحویل نداده چون هنوز واکسیناسیون خودش رو کامل نکرده. یکی نیست بگه آخه تو وقتی امکان تولید و صادرات در مقیاس بالا رو نداری مرض داری قرارداد میبندی؟ وقتی زیرساختش رو نداری چرا الکی قرارداد میبندی.

باز خدا پدر چین رو بیامرزه که حداقل اون واکسن زپرتیش رو از ما دریغ نکرد. 90 درصد واکسیناسیون انجام شده در ایران رو چین انجام داده. اگر واکسن های چینی نبود معلوم نبود چند نفر دیگه تا الان کشته شده بودن
واکسنای تولیدیتون چنتا دونه هست؟ این همه گفتین که ۷ نوع واکسن تولید کردیم. کو؟ به خدا و قیامت اعتقاد دارین؟
چجوری حساب کردین شده 17 تا
همه اش واکسن اهدایی؟؟ کی می خواهید مثل آدم به تولید کننده واکسن سفارش خرید دهید؟؟؟؟چند هزار نفر دیگه باید به بدترین وضع کشته شوند؟؟؟
و مجموع واکسن تزریق شده در ترکیه از ۷۳ میلیون دوز عبور کرد!
عجب کشوریه این ژاپن، واقعا آدم به فرهنگ و تمدن و انساندوستی این مردمان غطبه میخوره، کاشکی اونجا بدنیا میومدیم.
برکت چی شد؟
دم تون گرم سامورائی ها . مرسی اوشین تاناکورا . ممنونم ریوزو تاناکورا . قربونت سوباسا . متشکرم کاکرو . سپاس ای کیو سان . دستت درد نکنه واکی بایاشی
میخواستیم ژاپن اسلامی بشیم.شدیم صدقه بگیر ژاپن.باز هم خدا ژاپنی ها رو خیر بده که فکر ما ها هستن...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار