بازدید 12515

آغاز فاز سوم واکسیناسیون کرونا در ایران؛ واکسیناسیون مشاغل حساس و افراد در معرض خطر با تزریق واکسن به اساتید دانشگاه و حوزه، معلمان، خبرنگاران و زندانیان

همزمان با عید سعید غدیر و در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، فاز سوم واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ آغاز شد؛ فازی که در آن مشاغل حساس و برخی گروه‌های در معرض خطر واکسینه خواهند شد؛ امثال نیرو‌های مسلح، پلیس، آتش نشانی، معلمان، اساتید دانشگاهی، زندان‌ها و محافظین زندان‌ها، رانندگان تاکسی و رانندگان اتوبوس و... که حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده اند.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 29 July 2021
تابناک اجتماعی

ساعتی قبل، فاز جدیدی از واکسیناسیون کرونا در کشورمان آغاز شد؛ فازی که در آن مشاغل حساس فارغ از محدودیت‌های سنی واکسینه خواهند شد.

به گزارش «تابناک»، همزمان با عید سعید غدیر و در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، فاز سوم واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ آغاز شد. فازی که در آن مشاغل حساس و برخی گروه‌های در معرض خطر واکسینه خواهند شد؛ امثال نیرو‌های مسلح، پلیس، آتش نشانی، معلمان، اساتید دانشگاهی، زندان‌ها و محافظین زندان‌ها، رانندگان تاکسی و رانندگان اتوبوس و... که حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده‌اند.

اتفاقی که با واکسیناسیون چند گروه در روز جاری آغاز شد و قرار است در روز‌های پیش روی وسعت بگیرد؛ این را برنامه ملی واکسیناسیون پیش بینی و سعید نمکی هم بر اجرای کامل آن تاکید کرده و می‌گوید: از امروز واکسیناسیون اساتید ارجمند دانشگاه‌ها را شروع کردیم و تزریق واکسن خبرنگاران که در روز‌های سخت کرونا در کنار ما و مردم بودند را هم شروع می‌کنیم. واکسینه کردن قضات و پرسنل دادگاه‌ها و دادگستری نیز از هفته آینده انجام می‌شود. از امروز واکسیناسیون زندانیان هم شروع شده است.

وی که در افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان سخن می‌گفت، افزود: مدرسه پایگاهی نیست که بتوان آن را بست. امروز در ادبیات توسعه، انسان توسعه یافته، هدف غایی توسعه است و اولین پایگاه مهم بعد از خانواده برای این انسان توسعه یافته که در آن می‌آموزد چگونه درست و اجتماعی زندگی کند، چگونه به قانون و حقوق شهروندی احترام بگذارد و چگونه مهرورزی کند، مدرسه است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این مدت، یکی از غصه‌های من و آقای حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، بسته بودن مدارس بوده است، گفت: البته در وزارت آموزش‌وپرورش، زحمات بسیاری برای ایجاد یک بستر آموزشی در فضای مجازی متحمل شدند که کار بسیار ماندگاری هم بود. با این‌ حال نمی‌شود ارتباط چهره به چهره، تجربه زیست جمعی و تحرکات درون مدرسه‌ای را در فضای مجازی خلق کرد. پدیده‌ای نیست که بشود آن را در فضای مجازی آموخت.

وی افزود: امید است تا اواسط هفته آینده کل معلمان را واکسینه کنیم. تزریق واکسن رانندگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است و رانندگان سرویس مدارس را هم انجام خواهیم داد. واکسیناسیون زیر هجده ساله‌ها در دنیا بسیار محدود است و در پروتکل واکسیناسیون نیست، اما اگر قرار باشد که واکسنی چون پاستور که روی زیر ۱۸ سال جواب گرفتیم را شروع کنیم، جزئیات را اعلام خواهیم کرد و امید است به سرانجام مطلوبی برسیم.

نمکی با بیان اینکه در استان‌های جنوب و جنوب شرق زیر ۵۰ ساله‌ها و در تهران و دیگر استان‌ها زیر ۶۰ ساله‌ها را شروع کردیم گفت: واکسیناسیون دیابتی‌ها و بیماران خاص را داریم تمام می‌کنیم. تعداد بسیار فراتر از میزانی که تا پایان دولت وعده داده بودیم، واکسینه خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
باز نمکی وعده داد؟
یعنی تا اواسط هفته آینده معلمها واکسینه میشن ؟؟؟؟!!!
فاز یک و دو چی بود؟ از هر گروه و سن یه عده محدود رو واکسینه کردین خوشحال هم هستین؟
دیابتیها؟؟؟!!! پس چرا من فوق دیابتی خبر ندارم؟!
كارگران راهم مورد توجه قرار بدهيد
من 40 سال دارم، اگر الان توی امریکا و کانادا و اروپا بودم تا الان واکسن زده بودم. پسرعموم که کاناداست 8 سال ازم کوچکتره بهش واکسن زدن. وزارت بهداشت اگه وظیفه نداشت واکسن بیاره، بگو وظیفه بقال سر کوچه بوده که واکسن بیاره آیا؟
الان تمام ان دسته از افرادی که به سفر رفتند میان میگن ما که بچمون را نمیفرستیم مدرسه
جالبه معلم ها دو ساله تو خونه بخور و بخواب با حقوق و مزایا و اینترنت مجانی باید واکسینه هم بشن مبادا از در و دیوار کرونا بگیرن اونوقت افراد شاغل تو صنعت ویدینگ و عروسی از تالار تا فیلمبردار که یه جمعیت قابل توجه شاغلن و مستقیم در معرض خطر هستن و در صورت واکسینه شدن از گسترش بیماری جلوگیری میشه،هیچ
آیا من با فشار خون بالا جزو گروه های پر خطر نیستم ؟ چرا بیماران فشار خونی رو ول کردید رفتید دارید به پلیس و قاضی و غیره واکسن میزنید که هرچی باشن از امثال من سالمترن
بیماران فشار خونی در معرض خطر نیستند که اسمشون در هیچ لیستی نیست حالا حالا ها هم نوبت واکسنشون نمیرسه ؟
پس واکسیناسیون دانشجویان علی الخصوص وزارت علوم چی؟! واکسن اونا کی هست؟
من دیابت دارم ومشکل تنفسی هم دارم هرچهئتلاش کردم ثبت نام کنم نشد
اساتید عدد سازی !
معلمان آزاد و مدارس غیر انتفاعی و آموزشگاههای زبان و آزاد که استخدام رسمی آموزش پرورش نیستند و حتی گاهی بیمه نیز نیستند شامل طرح واکسیناسیون معلمان میشوند یا خیر؟؟؟

اگر خیر که این واکسیناسیون قطره چکانی تان بدرد نمیخوره
معلمان آموزشگاههای زبان واکسبنه میشوند در این طرح؟؟
مدرسان آموزشگاه های آزاد و دانشگاههای غیرانتفاعی شامل این طرح میشوند؟؟
معلمان آزاد رو هم واکسینه کنید
واکسن چینی زدن نداره
حالا مگه توو فاز یک و دو همه گروههای سنی و شغلی رو کامل واکسینه کردین که پُز فاز سه رو میدین؟
تعداد واکسن های ارسالی پوتین خیلی جالب و چشم گیر بوده!!!!
ژاپن طی این چند روز خیلی بیشتر از ده محموله ارسالی روس فرصت طلب و استعمارگر در این یک سال واکسن اهدا نموده است !!!!
وزارت بهداشت از این مسخره بازیها دست بردارد . آخه گروههای هدف یعنی چی؟ . بیایید از یک سنی شروع کنید و مرتب بروید جلو .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار