بازدید 28568
صعود به نیمه‌نهایی سخت شد

شکست کمرشکن والیبال ایران در المپیک مقابل کانادا / تقدیم ۲۱ امتیاز اشتباه و تسلیم مقابل هوگ!

تیم ملی والیبال بار دیگر طبق عادت و ضعف قدیمی خود مقابل حریفان بلندزن و قدبلند، این‌بار در المپیک به کانادای نه چندان مطرح باخت. شکستی سنگین در بدترین موقع که می‌تواند در ست‌شماری شانس صعود به نیمه نهایی و مدال را از ایران بگیرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷ 28 July 2021

تیم ملی والیبال ایران با تکرار فراز و نشیب همیشگی، در سومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در کمال ناباوری و با ارائه یک بازی ضعیف و دور از انتظار، سه بر صفر مقابل کانادا شکست خورد.

به گزارش تابناک ورزشی، از ساعت ۴:۳۰ امروز (چهارشنبه) ۶ مرداد ۱۴۰۰، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم ملی کانادا رفت که در دیداری عجیب، و شاید با تکرار حوادث گذشته با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست خورد.

شکست کمرشکن والیبال ایران در المپیک مقابل کانادا / تقدیم ۲۱ امتیاز اشتباه و تسلیم مقابل هوگ!

 پیش از این مردان والیبال ایران به دو برد ارزشمند برابر لهستان و ونزوئلا دست یافته بودند و شانس مسلم حضور در نیمه نهایی المپیک را به دست آورده بودند. این باخت تا حدود زیادی محاسبات صعود را به هم ریخت و مشخص نیست، چرا شاگردان آلکنو  تا این حد افت ناگهانی داشتند!

 

تیم ایران در پایان این بازی، ۳۳ امتیاز از حمله، پنج امتیاز از دفاع روی تور، شش پوئن سرویس و ۱۴ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. بازیکنان کانادا هم ۴۰ امتیاز از حمله،‌ ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، چهار امتیاز سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات ایران کسب کردند.

در دیگر بازی‌های امروز و از گروه A، لهستان با ونزوئلا بازی می‌کند و ژاپن به مصاف ایتالیا می‌رود.

 

ترکیب ابتدایی ایران
سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، امیر غفور، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و مهدی مرندی (لیبرو)

ترکیب ابتدایی کانادا
تیلر ساندر، گوردون پرین، نیکولاس هوگ، لوکاس ون برکل، گراهام ویگراس، جزف اسکلاتر و کامرون بان (لیبرو)

شکست کمرشکن والیبال ایران در المپیک مقابل کانادا / تقدیم ۲۱ امتیاز اشتباه و تسلیم مقابل هوگ!

ست اول ۲۵ - ۱۶ به سود کانادا : شکست سریع و شوک به تیم ملی

در آغاز بازی کانادا با عملکرد خوب هوگ ۴ امتیاز متوالی کسب کرد و نهایتا نخستین امتیاز ایران را میثم صالحی به دست آورد. با امتیاز سرویس اسکلاتر، کانادا اختلاف را به ۵ امتیاز رسانده و ۶ - ۱ پیشی گرفت. با درخشش موسوی و غفور در دفاع روی تور، ایران اختلاف را در حالی به سه امتیاز کاهش داد که کانادا همچنان ۱۰ - ۷ پیش بود.

در ادامه، سرویس‌های خوب کانادا دریافت و حملات ایران را دچار مشکل کرد تا با درخشش اسکلاتر و هوگ، کانادا بار دیگر اختلاف را به ۶ امتیاز افزایش داده و ۱۳ - ۷ پیشی بگیرد. با افزایش اختلاف دو تیم، آلکنو تقاضای وقت استراحت کرد.

پس از یک رالی جذاب، هوگ با آبشار خود کانادا را به امتیاز ۱۵ رسانده و اختلاف را به ۶ پوئن افزایش داد. کانادایی‌ها که در دریافت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، برتری ۷ امتیازی خود را تا نتیجه ۲۰ - ۱۳ به سود خویش حفظ کردند. در اواخر این ست اختلاف دو تیم به ۱۰ امتیاز افزایش یافت و کانادا همچنان ۲۴ - ۱۴ پیش بود. کانادا نهایتا این ست را با برتری قاطع ۲۵ - ۱۶ پشت سر گذاشت.

 

 ست دوم ۲۵ - ۲۰ به سود کانادا: اسیر آبشارهای هوگ!

امتیاز نخست این ست را ایران به دست آورد؛ اما در ادامه، این کانادا بود که ۲ - ۱ پیش افتاد. ایران در این ست، عملکرد بهتری در حمله و سرویس داشت و با بیرون رفتن آبشار اسکلاتر و امتیاز سرویس عبادی‌پور، ۷ - ۸ از کانادا پیش افتاد. در ادامه اما باز هم کانادا با درخشش هوگ ۱۲ - ۱۰ پیش افتاد.

کانادایی‌ها که عملکرد خوبی در دریافت‌ها داشتند، با جا خالی‌های «پرین» اختلاف را به سه امتیاز افزایش دادند و ۱۵ - ۱۲ پیشی گرفتند. با درخشش عبادی‌پور، ایران اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد. در اواخر این ست نیز، کانادایی‌ها با دریافت‌های خوب خود حملات ایران را دفع کرده و ۲۱ - ۱۷ پیش افتادند تا آلکنو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند.

درخشش پرین و هوگ در خط حمله کانادا، برتری را همچنان به نفع این تیم رقم زده بود تا شاگردان گلن هوگ ۲۴ - ۱۹ پیشی بگیرند. کانادا نهایتا این ست را هم ۲۵ - ۲۰ پیروز شد تا در مجموع دو بر صفر پیش بیفتد.

شکست کمرشکن والیبال ایران در المپیک مقابل کانادا / تقدیم ۲۱ امتیاز اشتباه و تسلیم مقابل هوگ!

ست سوم ۲۵ - ۲۲ به سود کانادا: از خواب بیدار نشدیم

با آبشار هوگ، کانادا نخسین امتیاز این ست را به دست‌ آورد، اما در ادامه، این تیم ایران بود که ۲ - ۳ پیش افتاد. در حالی که عبادی‌پور می‌توانست روی توپ برگشتی، نتیجه را ۶ - ۶ مساوی کند، آبشار او دفاع شد تا کانادا ۷ - ۵ پیش بیفتد. در ادامه اما با درخشش عبادی‌پور در سرویس و حمله، ایران نتیجه را به تساوی کشید و با آبشار غفور ۱۰ - ۱۱ پیش افتاد.

دریافت‌های خوب کانادا اجازه پیشی گرفتن را به ایران نداد تا با از دست رفتن حملات شاگردان آلکنو، این تیم کانادا باشد که ۱۵ - ۱۴ پیش بیفتد. پس از یک رالی زیبا، اسکلاتر اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد تا آلکنو در حالی که کانادا ۱۷ - ۱۴ پیش بود، تقاضای وقت استراحت کند.

با ادامه درخشش عبادی‌پور در خط سرویس، ایران اختلاف را به یک رساند تا هوگ در امتیاز ۱۸ - ۱۷ به سود کانادا، تقاضای وقت استراحت کند. عملکرد خوب کانادا در این بازی همچنان ادامه یافت تا با برتری ۲۵ - ۲۲ در این ست، در مجموع ۳ بر صفر برنده این بازی حساس شوند.

 

به این ترتیب نخستین باخت شاگردان آلکنو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پس از دو برد متوالی مقابل لهستان و ونزوئلا به ثبت رسید. این شکست در ست شماری، ایران را در صورت پیروزی در رقابت های آتی آزار خواهد داد.

تیم ملی والیبال ایران باید از روز جمعه، هشتم مرداد از ساعت ۱۵:۱۰ برابر ایتالیا به میدان برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
تیم خوبی داریم، بسیاری مواقع مردم را خوشحال هم می کنند زحمت زیادی هم می کشند. اما فاقد شخصیت قهرمانی هستند. مثل تیمی بازی می کنند که ناگهان و الابختکی فرصت حضور در جمع بزرگان را داشته باشد، که البته پس از این همه سال حضور در این رده دیگر باید به خودباوری رسیده باشند که هنوز نرسیده اند.
به هر حال همواره در یک رقابت فرد یا تیمی برنده است که بسیاری از ویژگی‌های یک بازیکن خوب را داشته باشد و در موقع مناسب بتواند از این ویژگی ها و ابزارها استفاده کند ویژگی مثل قدرت، دقت، تحلیل رقیب و... اما اگر بخواهد با یک شیوه یا ابزار پیش رود رفتار او در رقابت برای رقیب قابل پیش بینی می شود و خود فرد هم نمی تواند عملکرد مناسبی در مواقع مورد نیاز داشته باشد.
متاسفانه سرمربی ایران قادر به تغییر روند بازی نیست.
خدا رو شکر که من این بازی رو نگاه نکردم .
کانادا خیلی خوب کار کرد و شاید چون نیاز به این برد داشتند.... از طرفی خوب ما خودمون هم می دونستیم که توی بازی و بازیکنهای ایران نوسان هست... دیگه اینقدر شش دانگ نیستیم و خوب این نوسانات و ضعف ها مثل ضعف در سرویس و یک سری توپگیری بلاخره خودش رو نشون داد...

به امید بازیهای بهتر بعدی
وقتی با یک برد ملت می ره صدها هزار کامنت می گذاره توی صفحه لهستانیها... به نظرم این باخت هم لازم بود تا اینقدر هویتمون رو به یک سری مسابقه که برد و باخت داره گره نزنیم.
تیم ایران همینجوریه همیشه تو بزنگاه ها وا میده
قبول کنیم که همه چیزمان ، به چیزمان می اید !!!

چطور ممکن است ، که کاندا با بازیکنانی امیدوار و شاد و سرزنده و بدون نگرانی کشور و مردمش

باید با برنامه و ارامش و بهتر بازی کند و برنده شود .

چرا از بازیکنان تیم ملی مان بیش از حدشان انتطار دارید ؟
جمع کنید این تیم رو تا دیر نشده.
ضمن احترام به تیم ملی والیبال دوست داشتنی مان
متاسفانه ما ایرانیها احساسی هستیم و زود از پیروزی دچار غرور می شویم
کاش کنار تیم یک روانشناس یا پیش کسوت والیبال هم بود تا صحبتهای لازم و انگیزشی را به بازیکنان یادآوری کند
خدا به بیت المال رحم کرد
احتمالا باخت ایران توافق قبلی بوده....این باخت خیلی بودار به نظر میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
خوبه تیم خریف، کیمیا علیزاده نبود!
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
برادر
امکان داره بیشتر توضیح بفرمایید این باخت بر اساس توافق قبلی چه فایده و ثمری برای ما میتونه داشته باشه ؟!
کاشکی دلیل اینهمه نوسان تیم ملی را میفهمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
بنده ی خدا چی فکر کردی ؟!! فکر میکنی اینا سوپر من
هستن!!؟؟؟ کانادا تیم قوییه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
وقتی کشور درگیر نوسان است می خواهی تیم ملی چنین نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
بحران پشت بحران روی آدم ها اثر میزاره

مملکت ما هم بحرانزده
تیم والیبال یک مسائلی دارد که مردم از آن بیخبرند
تیم والیبال یک مسائلی دارد که مردم از آن بیخبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
تو مغزت ایراد داره همیشه توهم داره
در بازیهای قبلی تذکر داده شد که الکنو هوش کافی برای بازی خوانی تیم های حریف و بازی سازی برای تیم خودی ندارد و تیمهای حریف براحتی دست بازیکنان ما را می خوانند و بدلش را به تیم می زنند! و تیم ایران نمی تواند تغییر در نحوه بازی در مقابل حریفان داشته باشد!
ورزش ایران همینه، تا یکی دوتا برد میارن دیگه همدیگه رو هم تحویل نمیگیرن
آلکنو از دست اینا سکته نکنه خوبه!!! بدبخت دیگه چیکار کنه اینا دیوونه اش کردن!!!
بنظر مغرور شده بودن
کلا ایران مربی نمیخاد.خوب باشه میبره.نباشه اگه با تیم منتخب کودکستان های مغولستان هم بازی کنه می بازه
فقط تبـــــــــــــلیغات بیخود و بی جهت صـــــــــدا وسیـــــــــــــــما میـلی در حمایت کورکورانه از سرمربی روســــــی تیم ملی، باعث این وضع افتضــــــــــــــــــــاح شده است



همانکاری که فدراسیون تکواندو با قهرمانان ایم وطن کرد، فدراسیون والیبال هم همان کار را خواهد کرد
تا وقتی امثال معروف و .... داخل تیم ملی باشند که بازیها رو سیاستگذاری میکنن همین وضعه
کانادا خیلی خوب بازی کرد و خداییش خیلی هم شانس اورد . بازی رو نگاه کنین متوجه می شین امتیازایی رو گرفتن که خودشونم باورشون نمی شد
البته کلا این چیزی از ارزشهای ما کم نمیکنه!!!!
شما تصور کن اگه تو اون گروه بودیم چه فاجعه ای بود
من واقعا نمی تونم درک کنم چرا انقدر سرویس های اشتباه می زنیم ، چراااااااااااااا
هر بار می خوان سرویس بزنن تو دلمون آشوبه که آیا درست زده می شه
حرف درست رو همون کوپیاک لهستانی زده، همونی که همه هجوم بردیم بهش...
اگه اینطور باشه لهستان‌نباید از ایران‌می باخت
جادوی روسی مربی روس
کارمای بد بیراه دادن به خانواده بازیکنان لهستان !
سلام به نظر اینجانب مشکل بازیکنان در عدم تنظیم زمان خواب و بیداری با شرایط زمانی ژاپن است بازیکنان ساعت ۹ هنوز خوابشان کامل نشده
درست مثل لیگ جهانی اسیر بی تفاوتی این پیرمردهاییم.
متاسفانه تیم ایران ثبات نداره و هربازی فراز نشیب داره.لهستانی که باید میباختن میبرن میان از کانادا که در والیبال مطرح نیست شکست میخورند!!!
بچه های تیم والیبال امروز گیج خواب بودن فقط صورت موسوی را نگاه کنین میفهمین همه تایم خواب واستراحتشون بهم خورده همشون کلافه بودن وتمرکز کافی نداشتن
بازی با ایتالیا را فقط ببینید بچه های تیم همه سرحال میان توزمین بازی جوری بازی میکنن که بابازی قبلی صد درجه فرق کنه چون تایم استراحتشون درست میشه بازی بعد ظهر که باشه مثل کشور خودمون میشه بچه ها خوب تمرکز میکنن
الکنو واقعا مربی باهوشیه وقتی دید تیم تمرکز نداره روی هیچ کدام از بازیکن ها فشار نیاورد بازی با ایتالیا را داغون میکنه فقط تماشا کنید
وقتی امثال میلادعبادی پور با اینهمه ضعف میشن بازیکن ثابت تیم ملی آخر وعاقبتش همین میشه. چرا با وجود اینهمه ضعف در دریافت باز هم فرهاد قائمی رو خط زدن؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار