بازدید 5918
۱

اسرائیل: برنامه اتمی ایران تهدیدی جدی برای ماست

مانوئل تراجنبرگ رییس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گفتگو با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران یک تهدید بسیار بزرگ و جدی برای این رژیم است.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰ 28 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "اوریشلم پست"، تراجنبرگ رییس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی هنگام ارائه گزارش سالانه در مورد چالش‌های پیش روی این رژیم در اظهارات بی‌اساس خود گفت: به نظر می‌رسد مذاکرات اتمی میان ایران و کشور‌های غربی در وین نتیجه‌ای نداشته باشد، زیرا ایران درحال جمع آوری اطلاعات بیشتر برای تولید تجهیزات نظامی اتمی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های اتمی ایران در سال‌های اخیر مدعی شد: ایران به سطوح بالایی از غنی‌سازی اورانیوم، تولید فلز اورانیوم و عملی ساختن سانتریفیوژ‌های پیشرفته دست یافته است. سقوط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی لبنان و ادامه اختلافات در سوریه به ایران این امکان را داده است تا در منطقه نفوذ کند و توانایی حمله به قلب اسرائیل را به دست آورد. حزب الله درحال ذخیره‌سازی نیروی خود برای درگیری احتمالی با اسرائیل است.

تراجنبرگ با اشاره به وضعیت سوریه مدعی شد: تا زمانی که بشر اسد رئیس جمهوری سوریه است، امیدی نیست ایران این بخش از منطقه را ترک کند.

این موسسه صهیونیستی در ارزیابی‌های خود مدعی شد: فلسطین به یک مساله جانبی در صحنه جهانی تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی باید از یک دولت فلسطینی حمایت کرده و برای دستیابی به صلح طولانی مدت، به یک درک مشترک با حماس برسد تا از این طریق نوار غزه نیز به یک ثبات نسبی برسد.

رژیم صهیونیستی همیشه از توافق جامع اتمی ایران یا برجام هراس داشته است. مذاکرات وین و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای باعث هراس مقامات رژیم صهیونیستی شده است. این رژیم در ماه‌های اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته‌ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در این گفتگو‌ها اخلال ایجاد کند.

رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، در حالی که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظام‌های بازرسی را پذیرفتند با این حال و با وجود اذعان مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی دولت پیشین آمریکا تحت تاثیر مشاوره‌های غلط صهیونیست‌ها قرار گرفت و دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اگر از بمب اتم میترسن چرا برجام زدن زیرش هم تحریم میخان هم برجام پرو شدن هم اقتصادمون نابود بشه هم هسته ای
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان