بازدید 52947
دو هزار و پانصد و سی و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش مطهری به دستور اژه‌ای درباره محکومان آبان ۹۸ و تجمعات خوزستان / روایت متکی از ماجرای رقصیدن عضو هیات مذاکره کننده هسته‌ای / بازی مجلس با طرح جنجالی صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی / روایات‌ از تجمعات پاساژ علاءالدین و خیابان جمهوری

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تاکید سخنگوی شورای نگهبان بر اولویت‌بندی مطالبات / بور بور: حضور پایداری‌ها در دولت رئیسی پشیمانی به بار می‌آورد / رئیسی قصد دارد، نسل جدیدی از مدیران را معرفی کند و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 26 July 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

پولادگر: دادن سهمیه به یک پناهنده تصمیمی سیاسی بود

رئیس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: ناهید کیانی هم به خاطر تصمیم کاملاً سیاسی و بی‌سابقه کمیته بین‌المللی المپیک در دادن سهمیه وایلد کارت به یک پناهنده ایرانی و تحمیل جدول ۱۷ نفره، در سخت‌ترین شرایط و موقعیت زندگی‌اش قرار گرفت. متاسفانه علی‌رغم شایستگی، این قهرمانان نتوانستند نتیجه‌ای که برای آن زحمت زیادی کشیده بودند، کسب کنند. کادر فنی هم که زحمات شبانه روزی زیادی کشیده بودند تا این بچه‌ها در شرایط آمادگی مطلوبی قرار بگیرند نتوانستند در این میدان ثمره تلاش خود را بگیرند.

مجید نصیرایی: هیچ جای دنیا مانند ایران فضای مجازی رها نیست

مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران، پیرامون طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: موضوع رها بودن فضای مجازی یکی از دغدغه چندین ساله کشور است و دلسوزان کشور بارها درباره آن دغدغه‌های خود را بیان کرده‌اند و معتقدند که نیاز است در این حوزه مجموعه‌ای از چارچوب‌ها و قواعد قانونی وجود داشته باشد. دولت‌های قبل و مجالس گذشته نسبت به مساله فضای مجازی دغدغه‌ داشته‌اند، اما نهایتاً فعالیت‌های آنان به نتیجه نرسیده است. در نتیجه باید گفت علیرغم اهمیت موضوع یاد شده، کامل به آن توجه نشده است. سخنگوی کمیسیون فرهنگی، همچنین ابراز داشت: جای تعجب و غصه دارد که در آمریکا ۲۷۰ قانون برای مدیریت فضای مجازی وجود دارد، اما هیچ جای دنیا مانند ایران فضای مجازی رها نیست. به علاوه برخی به همین رهایی فضای مجازی افتخار می‌کنند.

روایت صداوسیما از تجمعات امروز پاساژ علاءالدین و خیابان جمهوری: عده ای شعار‌های هنجارشکنانه سر دادند

پیش از ظهر امروز، تعدادی از کسبه دو پاساژ علاءالدین و چارسو در خیابان جمهوری در اعتراض به مشکلات ناشی از قطع برق در مقابل این دو پاساژ تجمع کردند. همزمان با این تجمع عده‌ای تلاش کردند با استفاده از نارضایتی ایجاد شده در میان کسبه پاساژ‌ها، به این گلایه مندی رنگ و بوی سیاسی بدهند. به گزارش صداوسیما، این عده شروع به سردادن شعار‌های هنجارشکنانه کردند و با حرکت در خیابان اطراف پاساژ علاءالدین تلاش کردند رهگذران و کسبه را با خود همراه کنند که به نتیجه نرسیدند. همزمان با این اقدام، ترافیک شدیدی در محل بوجود آمد و مردم برای مدتی در ترافیک و گرما معطل شدند. نیرو‌های حافظ امنیت نیز با حضور در محل، تجمع کنندگان را دعوت به آرامش و پیگیری منطقی خواسته‌ها و اعتراضات خود کردند. افرادی که اقدام به حرکت در خیابان و سردادن شعار کرده بودند بعد از ساعتی متفرق شدند. همزمان با این تجمع و اقدام برخی افراد برای سیاسی کردن این ماجرا، ویدیو‌هایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

معاون امنیتی استانداری می گوید تجمع امروز در تهران به خاطر قطع برق پاساژ علاءالدین بوده

معاون امنیتی استانداری تهران تجمع امروز در خیابان جمهوری را به دلیل اعتراض برخی شهروندان نسبت به قطعی برق پاساژ علاءالدین عنوان کرد و گفت: افرادی را برای بررسی موضوع فرستادم که ببینند چرا این اتفاق افتاده است. حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران در خصوص تجمعاتی که امروز در حوالی خیابان جمهوری برگزار شد، گفت: برق پاساژ علاالدین مشکل داشته و قطع شده بود که همین امر موجب نارضایتی کوچکی شد که بعد از یک ساعت هم برق وصل شد. معاون امنیتی استانداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر‌ این که برخی این تجمعات را به طرح مجلس مبنی بر صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ارتباط دادند، عنوان کرد: خیر، برق پاساژ علاالدین به دلایلی قطع شد که یک ساعت بعد هم وصل شد، من هم گروهی را برای بررسی موضوع اعزام کردم که ببینند چرا این اتفاق افتاده است. وی تاکید کرد: برق پاساژ علاءالدین در حال حاضر وصل است و این موضوع هم در دست پیگیری است.

ذوالنوری مدعی عدم امکان راستی‌آزمایی تحریم‌ها بعد از توافق شد

مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی‌ در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان با استناد به سخنان روحانی در جلسات هیات دولت در موضوع سیاست خارجی ایران، دولت را متهم کرد که از روزها و ماه‌های تبلیغات انتخاباتی تا اکنون راهبرد فرافکنی را پیش گرفته و امروز نیز ناکامی‌های خود را گردن قانون اقدام راهبردی مجلس می‌اندازد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: اعلام کردید که دولت یازدهم و دوزادهم وظایف خود در رفع تحریم‌ها را انجام داده است. اعلام کردید که اگر مصوبه مجلس نبود، اسفند ماه تحریم‌ها برداشته می‌شد. اعلام کردید که اگر به عراقچی اختیار بدهند، فردا نه بلکه همین امروز تحریم‌ها را برمی‌دارد. اعلام کردید که آمریکا توبه کرده با چه زبانی بگوید که توبه کرده است؟ آنچه به مردم نگفتید را به صورت تیتروار اشاره خواهم کرد. ذوالنوری با بیان این ادعا که «رئیس جمهور می‌داند از جزئیات مطالب موافق نامه وین آگاه هستم» خطاب به حسن روحانی گفت: به مردم نگفتید که آمریکا تنها به بخشی از برجام ۱۳۹۴ برمی‌گردد. ۵۱۷ تحریم را رفع نمی‌کند و امکان راستی‌آزمایی نیز نمی‌دهد. در متن مذاکرات به توافق رسیدید که به خاطر اختلاف افق تنها ۴۸ ساعت فرصت راستی‌آزمایی می‌دهد. کدام امکان اقتصادی را می‌شود در دو روز راستی‌آزمایی کرد؟ تیم مذاکره کننده می‌گوید برداشتن سوئیفت دو تا سه ماه طول می‌کشد. چگونه راستی‌آزمایی کنیم؟ به مردم نگفتید که قطعنامه‌هایی که پزش را به مردم دادید، به علت عدم حضور آمریکا در برجام نتوانست آنها را با مکانیسم ماشه برگرداند اما با توافق ناقص، آمریکا امکان استفاده از snap back را پیدا می‌کند؛ یعنی می‌تواند سریع  قطعنامه‌ها را برگرداند و مردم را از چاله به چاه بیندازد.

دستور اژه ای برای جلوگیری از نفوذ «جریانات فاسد» در قوه قضاییه

رئیس دستگاه قضا به نهادهای نظارتی قوه قضاییه همچون مرکز حفاظت و اطلاعات و دادسرای انتظامی دستور داد برنامه روشن و دقیق و هماهنگی برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد در مجموعه دستگاه قضا تدوین کنند. رئیس قوه قضاییه با اشاره به پایان مهلت دو هفته‌ای معاونان و مسئولان عالی دستگاه قضا برای اجرای دستورات دهگانه‌ای که در نخستین جلسه شورای عالی قضایی ارائه کرده بود، بر لزوم تسریع در انجام این دستورها تاکید و در عین حال زمان ارائه گزارش مسئولان را به دلیل تعطیلات شش روزه اخیر، تا هفته آتی تمدید کرد. محسنی اژه‌ای با تقدیر از همکاران دستگاه قضا در همه رده‌ها و سطوح در سراسر کشور، از مدیران خواست با نظارت بیشتر و ارائه آموزش‌های لازم و استفاده حداکثری از آموزه‌های دینی و اخلاقی، نسبت به صیانت از مجموعه قوه قضاییه اهتمام بیشتری داشته باشند. رئیس دستگاه قضا به نهادهای نظارتی قوه قضاییه همچون مرکز حفاظت و اطلاعات و دادسرای انتظامی دستور داد برنامه روشن و دقیق و هماهنگی برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد در مجموعه دستگاه قضا تدوین کنند.

سردار سلامی: دشمنان تصور می‌کنند با ساعاتی قطع شدن برق و یا کمبود آب، مردم دستاورد‌های نظام را کنار می‌گذارند

سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند از عربستان سعودی حمایت کنند، اظهار داشت: این نشانه افول آن هاست و آن‌ها هیچ گاه نتوانسته اند ملت سازی کنند و امروز دیگر آمریکا را در متن سیاست‌های منطقه مشاهده نمی‌کنیم. وی گفت: امروز دشمنان ملت ایران بار دیگر باز هم به اشتباه افتاده اند و تصور می‌کنند با ساعاتی قطع شدن برق برخی مناطق و یا کمبود آب به دلیل خشکسالی مردم ایمان و دستاورد‌های نظام را کنار می‌گذارند و به حرف‌های دشمنان گوش می‌دهند، ولی دشمن به طبل باطل می‌کوبد چراکه ملت ایران دشمن را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب افکار و خواب‌های آشفته دشمنان را نمی‌خورند.

کدام کالای ایرانی بیشترین طرفدار را در روسیه دارد؟

بررسی اقلام صادراتی ایران به روسیه و سایر کشورهای اوراسیا نشان می‌دهد که میوه‌های خوراکی با ۹۵ میلیون دلار بیشترین سهم را داشته‌اند و در این بین پسته ایرانی با پوست تازه پرطرفدارترین کالا بوده است. در مقابل اما چربی‌ها و روغن‌های حیوانی یا نباتی بالاترین میزان واردات ایران را تشکیل داده‌اند و پس از آن غلات، چوب، سبزیجات و محصولات شیمیایی معدنی اصلی‌ترین کالاهای وارداتی ایران از اوراسیا را شامل می‌شود./ایسنا

پاسخ علی لاریجانی به یک سوال مهم درباره خوزستان

علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب در یادداشتی با تیتر «آیا مشکلات خوزستان با غمگساری حل می‌شود؟» در خصوص مشکلات استان خوزستان نوشت: مشکل مردم عزیز خوزستان فقط کمبود آب نیست و فقط یکی از مشکلات آنان این امر است. توسعه خوزستان یک امر همه‌جانبه است اما برنامه روشنی ندارد؛ لذا مردم نمی‌توانند زندگی امروز و فردای خود را پیش‌بینی کنند. استان‌های دیگر هم از چنین فقدان نظام توسعه‌ای رنج می‌برند. دولت‌ها  به رغم مصوبات متعدد مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های ۵ ساله که موظف بودند طرح آمایش سرزمین را مدون کرده و به اجرا درآورند، هیچ‌ یک (با تأکید بر هیچ‌ یک) از دولت‌ها این کار را انجام نداده‌اند. نتیجه این سهل‌انگاری همه دولت‌ها عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های استانی و گاه کج‌روی از توسعه استان‌ها شده است. هر چه در این امر خطیر تأخیر شود به ضرر کلیت نظام توسعه‌ای کشور است. امیدواریم دولت جدید همتی در این راه داشته باشد.

«نصرالله» خادم افتخاری مسجد جمکران ‌می‌شود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران: در آستانه عید غدیر، از سیدحسن نصرالله، سید جبهه مقاومت در مسجد مقدس جمکران تقدیر و نشان خادمی افتخاری این مسجد مقدس به ایشان اهدا می‌شود./ تسنیم

اساتید دانشگاه تا آخر مرداد و دانشجویان شهریور ماه واکسینه می‌شوند

علی خاکی صدیق: لیست استادان و کارکنان دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شده و اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در نوبت واکسیناسیون قرار دارند. واکسیناسیون اساتید و کارکنان مستقل از سن صورت خواهد گرفت و تمام اساتید و کارکنانی که لیست آنها به وزارت بهداشت ارسال شده است واکسینه خواهند شد. هنوز روز دقیق واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها اعلام نشده است، اما بناست تا آخر مرداد تمام افراد معرفی شده واکسینه شوند. واکسیناسیون دانشجویان نیز شهریور ماه انجام خواهد گرفت. آمار دانشجویانی که واکسینه خواهند شد از طریق دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی اعلام خواهد شد./مهر

مقتدا صدر پشیمان شده است!

به نقل از العربی الجدید، با گذشت یک هفته از اعلام مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق مبنی بر عدم حضور این جریان در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق که قرار است دهم اکتبر برگزار شود، منابع سیاسی در این کشور گفتند، در محافل داخلی و نیز برخی چهره‌های خارجی تلاش دارند صدر را از این تصمیمش منصرف کنند و احتمال دارد جریان صدر با شروطی در این انتخابات شرکت کند./ایسنا

توصیه‌های یک اصلاح طلب به رئیسی برای انتخاب وزیر کشور

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه وزیر کشور باید در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی تخصص داشته باشد، گفت: باید کسی به عنوان وزیر انتخاب شود که تعامل خوبی با سایر وزارتخانه ها، قوا و نهادهای بالادستی کشور داشته باشد و منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهد./ایسنا

توصیه سیدمحمد صدر به روحانی برای دوران پساریاست جمهوری/روحانی جا پای آیت الله هاشمی می گذارد؟

سیدمحمد صدر، چهره اصلاح طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرآنلاین درباره فعالیت احتمالی روحانی پس از ریاست جمهوری‌ گفت:اگر ایشان بخواهد در صحنه اجتماعی فعال باشد و از این موقعیتی که در هشت سال تکیه بر کرسی ریاست جمهوری داشته استفاده کند، خوب است در یک حزبی ادامه فعالیت بدهد. دموکراسی بدون حزب معنی ندارد. خوب است که از این به بعد آقای روحانی به طرف فعالیت در حزب بروند و حزبی که دارند را تقویت کنند.روحانی می‌تواند یک حزب قوی درست کند و افراد دیگر هم همین کار را کنند تا روزی برسد که احزاب نقش جدی در انتخابات‌ ایران داشته باشند.اگر بحث صلاحیت ها که توسط شورای نگهبان انجام می شود هم اصلاح شود، می توانیم به سمتی برویم که آینده بهتری برای ایران داشته باشیم. وی در پاسخ به این که روحانی می تواند جا پای آیت الله هاشمی بگذارد گفت: به هرحال ایشان ۸ سال رئیس جمهور بودند و حزب اعتدال و توسعه را هم دارند؛ یعنی حداقل با تقویت آن حزب خودشان می توانند در صحنه سیاسی و اجتماعی نقش ایفا کنند.

چرا مجلس به دنبال دیوارکشی در فضای مجازی است؟

اعتماد نوشت: در مناظرات انتخاباتی سال 1396، رییس‌جمهور فعلی رییس‌جمهور منتخب کنونی را متهم کرد که می‌خواهد در خیابان‌ها دیوار بکشد. آقای رییسی این اتهام را رد کرد و طرفدارانش، روحانی و کمپین تبلیغاتی او را متهم کردند که قصد دارد با ایجاد جنگ روانی و رقیب‌هراسی پیروز شود. اما اکنون به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس انقلابی یازدهم بی‌میل نیستند تا رویای دیرهنگام گروهی از اقلیت جامعه را ـ که خود نیز برآمده از همان اقلیت هستند ـ جامه عمل بپوشانند، ولی فعلا خبری از دیوارکشی فیزیکی با آجر و ملات نیست بلکه طرح‌های مجلس می‌روند تا دیوارهایی دور مرزهای کشور کشیده و با انسداد مجاری ارتباطی و تنفسی کشور، ارتباط کشور و مردم را با جامعه جهانی و حتی با خودشان قطع کنند.

مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند

صدیف بدری نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفته مسائل مهمتری در کشور از اصلاح آیین نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی های اخیر است. هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند./ مدارا

بازی مجلس با طرح جنجالی صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دستور کار مجلس خارج نشده، گفت که این طرح در جلسه علنی امروز مجلس مطرح نخواهد شد.سیدنظام الدین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دستور کار مجلس خارج نشده بلکه در نوبت دستور کار قرار دارد، ولی «امروز» نوبت به بررسی آن نرسید.وی افزود: روال مجلس این است تا بخشی از جلسه، دستور کار مطرح می شود و بعد وارد تذکر و نطق نمایندگان خواهیم شد، بنابراین گاهی دستورهایی که از قبل اعلام می‌شود به خاطر طولانی شدن دستورهای قبلی در همان روز مطرح نمی شوند.موسوی در پایان اضافه کرد که این طرح به جلسات آینده مجلس موکول خواهد شد.به گزارش ایسنا، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس قرار داشت و در ساعات ابتدایی جلسه امروز نیز نمایندگان برای صحبت به عنوان موافق و مخالف این طرح ثبت نام کرده بودند.نمایندگان مجلس از ابتدای جلسه امروز در حال بررسی کلیات و جزییات طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان بودند.

رئیسی قصد دارد نسل جدیدی از مدیران را معرفی کند

نقوی حسینی افزود: دعوت از نامزدهای ریاست جمهوری از سوی رئیسی و تشکیل جلسه و نظرخواهی از آن‌ها بسیار حائز اهمیت است به ویژه اینکه وی در جلسه خطاب به نامزدهای دیگر گفت «فرض کنید امروز شما رئیس‌جمهور هستید، چه برنامه‌هایی را می‌خواهید اجرا کنید؟ آن‌ها را در اختیار من بگذارید»؛ که همه این رفتارها و گفتارها نشان می‌دهد رئیسی به دنبال شایسته‌سالاری به معنایی‌ است که خودش تعریف کرده است و او می‌خواهد یک دولت فراجناحی، پای کار، انقلابی و با برنامه بنیان بگذارد و احتمالاً یک نسل جدیدی از مدیران را قصد دارد به نظام مدیریتی کشور معرفی کند.این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که قطعا در این روزهای تشکیل کابینه، احزاب، گروه‌ها، جریانات سیاسی و شخصیت‌ها هم بیکار ننشسته‌اند آن‌ها هم تلاش می‌کنند در دولت نقش و یا سهمی داشته باشند، اظهار داشت: البته تلاش افراد و جریان‌های سیاسی برای این‌که نیروها و شخصیت‌های خودشان را به رئیس‌جمهور منتخب معرفی کنند و به مردم بشناسانند ایرادی ندارد اما اگر این رفتارها به سهم‌خواهی منتهی شود و مزاحمت و زحمت برای تشکیل دولت فراجناحی در این شرایط که اوضاع و احوال بسیار سخت است درست کند، صحیح نیست.وی با اشاره به اینکه کشور در این روزها به لحاظ اقتصادی و معیشتی شاید در پایین‌ترین سطح در ۴۲ سال بعد از انقلاب اسلامی قرار گرفته است، عنوان کرد: امروز در حوزه بین‌الملل با یک گره کور روبه‌‌رو هستیم که بازکردنش نیازمند زحمت، تلاش فراوان و یک مدیریت مقتدر است و دولت قوی همان طور که خود رئیسی هم بارها اشاره کرده است می‌خواهد.

ادعای بی‌اساس پادشاه اردن علیه ایران

پادشاه اردن به بیان ادعاهایی علیه ایران پرداخت.به گزارش سی‌ان‌ان، عبدالله دوم پادشاه اردن، با ابراز نگرانی از افزایش توانایی‌های نظامی ایران، ادعا کرد که کشورش توسط تهران هدف قرار گرفته شده است.وی ادعا کرد که سال گذشته توسط هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران به این پادشاهی حمله شده است.وی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: هواپیماهای بدون سرنشین و موشک از سوریه یا لبنان به سمت اسرائیل پرتاب می‌شوند و گاه در اردن فرود می‌آیند؛ بنابراین ما این نگرانی را در مورد حملات ایران داریم.

بور بور: حضور پایداری‌ها در دولت رئیسی پشیمانی به باور می‌آورد

یک فعال سیاسی اصولگرا پایداری‌ را زاییده فکر احمدی نژاد خواند و گفت: کسانی که تا روز آخر با آقای احمدی نژاد و مشایی بودند نباید در کابینه باشند، چون اگر این اتفاق بیفتد حتما آنها همدست احمدی نژاد خواهند بود و کاری خواهند کرد که بعدا آقای رئیسی پشیمان خواهد شد.

روایت متکی از ماجرای رقصیدن عضو هیات مذاکره کننده هسته‌ای

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اولین مذاکره تلفنی روحانی در نیویورک با اوباما گفت: بعد از اینکه مکالمه تمام شد یکی از اعضای شاخص هیات که شاهد بر این مذاکره بود در آن اتاق شروع می کند به رقصیدن! و می گوید روحانی متشکریم!

متقی: روحانی معتقد است درد از آمریکاست درمان هم از او

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه روحانی معتقد است درد از آمریکاست درمان هم از او، افزود: ذهنیت دولت روحانی این است تا زمانی که با غرب در چالش باشیم دچار مشکل می شویم.ابراهیم متقی در « نشست راهبرد دولت انقلابی در مواجهه با دولت تروریست آمریکا » که به همت بسیج دانشجویی در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد؛ با اشاره به نامه های روحانی به رهبر انقلاب گفت: نامه هایی که روحانی، بر اساس تفکری که از قبل داشت و از کسی پوشیده نبود، به رهبر انقلاب می نوشت برای نرمال کردن اوضاع بود.وی با بیان اینکه روحانی معتقد است درد از آمریکاست درمان هم از او،افزود: ذهنیت دولت روحانی این است تا زمانی که با غرب در چالش باشیم دچار مشکل می شویم.این استاد دانشگاه افزود: در تفکر آمریکا همه چیز با مولفه قدرت سنجیده می شود. عدالت در این تفکر تابعی از قدرت است.

واکنش مطهری به دستور اژه ای درباره محکومان آبان ۹۸ و تجمعات خوزستان

علی مطهری، دستور اخیر رییس قوه قضاییه برای برخورد رافت آمیز با افرادی که در تجمعات خوزستان یا آبان ۹۸ صرفا اعتراض داشته و آسیبی به اموال عمومی نزده اند را قابل تقدیر دانست.نماینده تهران در مجلس دهم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:دستور جناب آقای اژه ای در خصوص برخورد رافت آمیز با افرادی که در تجمعات خوزستان یا آبان ۹۸ صرفا اعتراض داشته و شعار داده اند و آسیبی به اموال عمومی نزده اند قابل تقدیر است و به معنی به رسمیت شناختن اعتراض است.نوع برخورد نیروی انتظامی با این گونه تجمعات نیز سیر تکاملی داشته است.

تاکید سخنگوی شورای نگهبان بر اولویت‌بندی مطالبات

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: چند نکته‌ای در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان خوزستان در خصوص مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی جنبش دانشجویی گفتم: سند جامع مطالبه‌گری دانشجویی اصول قانون اساسی است و باید اصول مغفول آن توسط جنبش دانشجویی پیگیری شود.مسئله‌شناسی درست و زمانه‌شناسی دو شاخص مهم در مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی جریان دانشجویی است.اگر در خلال مطالبه‌گری، مسائل اصلی منطقه‌ای یا ملی کنار زده و به مسائل فرعی و بدون اولویت پرداخته شود یا مسائل مهم همچون مسئله آب خوزستان در زمان خود پیگیری و دنبال نشود و عقب بیفتد جریان دانشجویی به مسئولیت تاریخی و انقلابی خود عمل نکرده است.

نظر تاجرنیا درباره احتمال حضور اصلاح‌طلبان یا اعتدالیون در کابینه رییسی

یک چهره سیاسی اصلاح طلب اذعان کرد: من بعید می دانم در چهار سال پیش رو از اصلاح طلبان استفاده شود چون شخص آقای رییسی امروز مشکل دارد و نحله های مختلف اصولگرایی که تشتت بالایی دارند، انتظاراتی از دولت دارند و برآورده کردن همین انتظارات مشکل خواهد بود اما فضایی فراهم می شود که اصلاح طلبان به راحتی دولت را نقد کنند و توشه ای برای آینده شکل می گیرد.«علی تاجرنیا»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گقت و گو با برنا، در رابطه با افول اصلاحات طی سال های گذشته و نقدهایی که بر کاهش اقبال عمومی نسبت به این جریان می شود، اظهار کرد: من عقیده دارم اصلاح و اصلاح طلبی هیچ وقت نخواهد مُرد؛ ممکن است چهره ها، گروه ها و احزاب اصلاح طلب در مقاطعی به دلیل عدم اقبال به حاشیه رانده شوند و جریان های نوتری سر برآورد، ولی این به معنی آن نیست که اصلاح طلبی و اصلاحات مرده است.او افزود: در قانون اساسی بحث صندوق یکی از محورهای اساسی است. اگر به مقطعی فراتر از اصلاح طلبی معتقد باشیم، به معنی تحول خواهی است و شبیه به دگرگونی های اساسی است و آن زمان می توانیم بگوییم اصلاح طلبی مرد و تحول خواهی را دنبال کنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
ذوالنوری مدعی عدم امکان راستی‌آزمایی تحریم‌ها بعد از توافق شد) اصلا بفرض محال حرف شما بر خلاف همیشه این دفعه راست باشه خوب راهکار شما برای رفع مشکلات چیه ؟!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
همون راهکار شما! تسلیم محض شدن.
روحانی و چند طرف از اطرافیانش اون موقع گفت وقتی تو ماشین در حال رفتن به سمت محل اقامت بوده بهش زنگ زده آقای اوباما، اتاق کجا بود؟ کم حافظه نباشیم.
آقای سردار سلامی تو رو خدا بیدار شو...مردم برای یک ساعت قطعی برق و یک ساعت بی آبی نمی روند تو خیابان..هنوز فکر می کنی مشکلات همون یک ساعت بی برقیه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
آقا به نظرت نمیاد که سردار سلامی صد برابر از تو آگاه تره؟ آیا فکر نمی کنی شاید شما منظور سردار رو درست متوجه نشدی و زاویه دیدت متفاوت از بیان ایشون هست؟!
سکه طی دو روز ۸۰۰ هزار گرون شد ؟؟
خطر ، کشور در آستانه بزرگترین بحران
والا الان با 20 نفر آدم و 4 ماشین و دو موبایل میشه در هر جا تظاهرات به راه انداخت!!
رسانه های خارجی میگن صدها یا هزاران معترض حالا شما بیا اثبات کن 20 نفر بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
همه ما اینو می دونیم. منتها این ضد انقلاب دلشو به این بیست نفر ها خوش کرده و تا به حال هم صد بار تو دهنی خورده ولی پرو و بیحیاست. چه کنیم؟
سردار سلامی عزیز، مطمئنا اعتراضات امروز در تهران فقط و فقط بخاطر قطعی برق پاساژ علائدین بوده و مردم هیچ شعار غیر برقی سر نداده اند. شما خیالتان راحت باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
تو از اون سر دنیا بهتر فهمیدی... اصلا تو خوبی... خیال تو هم راحت
میشه بفرمایید شما برای این مردم چه کردی که بیشتر از سردار و سپاه بوده؟
چرا رقصیدن عضو هیئت مذاکره کننده هسته ای جرم نیست اما رقص یک کارمند در بندر عباس موجب دستگیری و اخراج وی از کار گردید؟
بالاخره برقصیم یا نرقصیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
نرقص عزیزم حرامه، استغفرالله
اولا اینکه من در فیلم‌ها شعار در خصوص قطعی برق نشنیدیم و فقط موضوع خوزستان بود
دوم جناب سلامی منظور از دستاوردها خدای ناکرده موضوع آب خوزستان و مشکلات سیستان و... که نیست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
دست آورد های کشور عزیز ما اظهر و من الشمس... ولی امثال شما مشکلات رو همیشه بزرگتر دیدید و خدمات رو کوچکتر و البته وقتی نوبت خودتون باشه هیچ کاری :نمیکنید و میگید
خودشون برن جنگ خودشون برن جهاد خودشون برن بسازن و
البته مملکت ما به امثال شما که هیچکدام از خدمات رو نمیبینید احتیاج نداره....
در صورتیکه مجلس نابخردانه رای به قطع اینترنت بدهد، آنهم در شرایط فعلی کشور، قطعا به منزله کبریت زدن به یک انبار باروت خواهد بود
چرا صدا وسیما از تجمع بازنشستگان خودش خبری منتشر نمی کند؟
اقای متکی شما انجا بودی با چشم خودت دیدی؟ تهمت در اسلام چه حکمی دارد؟
واقعاً فکر میکنید، چقدر این خبرها برای مردم مهمه؟؟؟!!!!!!!
اقای نصیرایی شما هم می توانی به وضعیت فلاکت بار اقتصادی افتخار کنی ناراحت نباش.
پولاد گر که با رانت ؍ بناحق در این پست میباشد باید بداند که یک پناهنده هم حق و حقوقی دارد، غیر از این اگر یک کم فکر کند باید بدانند که مسیولین باعث پناهنده شدن این ایران بانوی ورزشکار شده اند.برای ایرانیها هر دو بانو ایرانی وبرد باخت هر کدام فرقی نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
فرق داشت. یکی برای پرچم ایران می جنگید
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
برای شما خارج نشین ها فرقی نداره.چون برای شما صرفا ایرانی بودن مهمه و اعتقاد و غیرت معنی نداره . اما برای ما ملت ایران که داخل ایران هستیم بین خائن وخودی فرق هست.
جالب است آقای تاجرنیا حتی نقد دولت را توشه ای برای آینده می داند ملت هم کشک
شعار هنجار شکنانه؟!! به نظر اونچیزی که برای صدا و سیمای میلی هنجار است برای مردم خیلی ناهنجار است. مردم خسته شدن.
رییسی نیومده بحران شروع شد
مجلس انقلابی که تورم ۱۰۵ درصدی طی یکسال به ارمغان اورد
رییس جمهور انقلابی خدا به خیر کنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
پر رویی نجومی که میگن مصداق بارزش تویی.
کی بحران تموم میشه .
بحران اب
بحران برق
بحران سیمان
بحران مرغ
بحران روغن
بحران روغن ماشین
بحران تورم
بحران فساد
بحران مرغ
ریشه تمام این بدبختی ها در گرانی ارز هست از روزی که ارز دولتی حذف شد و درآمد دولت ۱۲برابر شد ملت به فلاکت کشیدن
جناب رییسی لطفا یا طناب پوسیده یه عده وارد چاه نشوید
اوضاع پس ناجوانمردانه هابه است ؟؟؟
همهملت که استاد دانشگاه یا کارمند قوه قضاییه نیستند که طی یه بخشنامه حقوقشون رو بدون سر و صدا تا سه برابر کنید ؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
تمام دردهای مردم تمام دردهای مردم و کشور از مسئولین و مدیران نالایق است که تعدادشون هم کم نیسد و درمان هم انداختن آنها در سطل آشغال است و بس
در حالی که به آنها بیش از ده برابر یک زحمتکش حقوق میدهند
زاهدی نماینده مجلس :
رتبه بندی یه صحبت تلفنی بین نوبخت و رییس کمیسیون اجتماعی بوده زیاد جدی نگیرید ، معلمان زیادن ، شغل انها انبیاست نیاز به معنویت دارن ، اساتید دانشگاه باید سیر باشند ؟؟
هرمسیولی باکه تونست با حقوق بازنشستگی ۵۰۰ هزار تومانی پدر کشاورزم زندگی کنه و زیر تورم زنده بمونه من حاضرم تمام هستی خودم رو فدای سوریه لبنان کنم ،
سال آینده اول مهری نخواهد بود ،
هوا پس ناجوانمردانه سرد است
اوضاع پس ناجوانمردانه بی عدالتی است
ملت پس ناجوانمردانه نا امید
امروز سکه ۵۰۰ هزار گرون شده ؟؟ معلوم هست چه خبره؟؟
علی لاریجانی 50 سال رییس مجلس بود و برای پیشرفت خوزستان سنگ اندازی کرد و حالا با چه رویی در مورد مشکلات خوزستان حرف می زند؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
زنبورک شما چند سالته؟ 50 سال میدونی یعنی چقدر؟
"مجید نصیرایی: هیچ جای دنیا مانند ایران فضای مجازی رها نیست". لطفا ایشون نتیجه تحقیقاتشون در این زمینه رو منتشر کنند.
ایشون با رای ملت که به مجلس نرفته تا بعنوان نماینده حرفهاش وزانتی داشته باشه!
لااقل سند فرمایشاتشون رو ارايه کنند تا بپذیریم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
تو سند بیار که عکس گفته ایشان درسته.
سلام ، من چون آمایش سرزمین خوندم لازم میدونم که توضیحی در مورد اینکه آمایش سرزمین چیه و چقدر اهمیت داره بدم :
ارزیابی توان یعنی سنجش و شناسایی تمام منابع فیزیکی ، بیولوژیکی ، زیستی و انسانی و اجتماعی و .... (آب ، خاک ، گیاهان ، منابع انسانی ، و هر اطلاعاتی با جزئیاتش ) که خلاصه اینکه ارزیابی رو با نرم افراز میتوان برای کل کشور انجام داد و آمایش سرزمین هم یعنی اینکه در مرحله بعد با توجه به منابع تعیین میکنیم که هر منطقه چه کاربری (کشاورزی ، جنگلداری ، توسعه صنعتی ، توسعه مسکونی ، تفرج و گردشگری ، حفاظت و ...) انجام بشه ، این برنامه بهترین و جامعترین برنامه ی توسعه ای هست چون تمام منابع رو در تصمیم گیری دخیل میکنه و هیچ چیزی رو از قلم نمیندازه ، و اینکه تمام کشور رو با هم در نظر میگیره و جزیره ای عمل نمیشه ، منابعی که دیده نمیشن هم در تصمیم گیری در نظر می ایند و ....
با تشکر از شما
آقای سردار سلامی: دستاوردها شامل اعتیاد فساد طلاق بیکاری تعطیلی کسب و کار بی آبی بی برقی و غیره است. اینکه قطع آب و برق را اینقر ساده بگیرید خیلی جالب نیست. اگر بیما کرونایی بودی و هیچ پارتی نداشتی که در بیمارستان بستری بشی و تو خونه بدون آب و برق بودی و به اکسیژن نیاز داشتی آن وقت می فهمی بی آب و برقی یعنی چه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
تو الان خیلی آگاه هستی؟
دستاوردهای مملکت فقط همینا بود که گفتی؟
والا ما نفهمیدیم در هیچ کجای دنیا فضای مجازی مانند ایران رها نیست از کجای این نماینده در اومده
جهانگیری رو چه به حل مسائل
چرا ادعای دیگران همیشه بی اساس ولی دنادرست شما واقعیت داره؟!!! یه مقدار تفکر هم لازمه
افزایش صادرات میوه به اوراسیا با حذف مصرف کننده داخلی با بالا بردن قیمت های داخلی
من هم اگر مثل آقای تاحزاده ماهی 80میلیون حقوق داشتم از این حرفها می زدم
جناب ذوالنوری و همفکران شان

اکثریت مردم از سنگ اندازی های مجلس در روند عادی سازی روابط برجام و تصویب FATF اطلاع دارند

پس لطفا مغلطه نفرمایید

و ما منتطر تغییر ریل سریع شما در دولت جدید هستیم !!!!
اگر قبلا این افرادی که رئیس مجلس و ... بودند و هیچ کاری برای خوزستان نکردند را تجربه نکرده بودند می گفتند اینها خدای درست کردن اوضاع هستند ولی خوبی این دوران این هستش که مردم بخوبی فهمیده اند که از عمل کار برآید و به سخرانی نیست
ازاینکه رئیس جمهورمنتخب ازرقبای خودجهت نظرخواهی دعوت کرده اندبسیارفکرخوبیست واینکه میخواهندازنخبگان‌ وکاربلدها برای مدیریتهااستفاده کنندفکربسیارخوبتری است ولی اگر
جسارت نباشدیک‌ نقطه اندکی ضعیف دراظهارات آقای نقوی حسینی مشاهده میشوداستفاده ازتکنیکهاوروش های انقلابی است که بنظرمیآیدمعنی آن یعنی خراب کردن بسیاری ازچیزهامنجمله سنتهای خوب بهتراست بفرمایندبطورانقلابی بارانت خواران اختلاسگران وفاسدین مبارزه میشودومراقب باشندبامردمی که چوب آن گروه راخورده اندبرخوردنشودانشاالله
بالاخره آقای مطهری راضی شدند
این آقای متکی همونی نیست که تو هواپیما از وزارتخونه انداختنش بیرون ، رسید مقصد فهمید دیگه وزیر نیست !
حالا یکی شاید خوشحالی کرده ، ایشون داره بدوبیراهش رو میگه ! یکی نیست بگه تو اگه خبر داری ، در مورد خودت خبر به دست بیار !
درود، به حال مجلس نشینان باید تاسف خورد! نمیشه باور کرد که اینها نمایندگان ملت باشند و تا این حد بی خبر از احوال ملت! کرونا ، بی آبی ، برق ، تورم ، مشکلات معیشتی ، فساد ، رانت و ... بعد قانون گذارهای ما دنبال محدودیت اینترنت هستن که محل کسب و کار عده ی زیادی از هموطنان تو این شرایط کرونایی هست! واقعا اینا نمایندگان ملتند
در بین تمامی وزرای خارجه ایران از اول انقلاب تا کنون از این آقای منوچهر متکی منفعل تر و حزبی تر نداشیتم و نخواهیم داشت انسانی کاملا خارج ازعرف دیپلماتیک و تعطیل!!!!
کاش و ای کاش یک نفر ، یک سازمان ، یک نهاد ، یک مسئول مربوطه ، این اظهارات آقای متکی را پیگیری نمایند . اگر گفته های ایشان صحت داشته باشد آن طرف که رقصیده را به عموم مردم معرفی و اگر چنانچه آقای متکی خلاف و با غرض این صحبت ها را مطرح کرده اند برخورد شدید شود . به نظر من این صحبت های ایشان ( حتی اگر بخ فرض محال صحت داشته باشد ) بالاخره در اخبار و روایات خارج از کشور انعکاس پیدا خواهد نمود و آن میشود که نبایست بشود . خدایا قبل از آب و برق و ارزانی و رفع تحریم ها ، اول کمی درک به همگی ما عطا بفرما.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
اصلا نیازی به پیگیری نیست، سالها ی آینده یه نفر اعتراف میکنه که این دروغ رو من گفتم و دیگران مسئول‌ پخشش شدن، مثل دیدار رئیس جمهور اصلاحات با جرج سوروس که شریعتمداری مسئول انتشارش بود و نفر اول چند وقت پیش اعتراف کرد که اون دروغ بزرگ کار من بود و آب از آب هم تکان نخورد اونم در حالی که در دستگاه قضایی مدعی عدالت شکایت خاتمی از برادر حسین به جایی نرسید
اینکه یک نفر 21 سال بر صندلی فدراسیون تکواندو بشیند یقیناً سیاسی است !!!!
در پاسخ به رها بودن فضای مجازی:.... کجای دنیا نشان دادن ساز از تلویزیون ممنوع است؟ کجای دنیا دوچرخه سواری و حضور بانوان در ورزشگاهها ممنوع است؟ و هزاران ممنوعیت دیگر..... فضای مجازی ما هم ممنوعیت زیاد دارد!
ذوالنور و همفکرانش بدانند که ایشان نماینده ی اقلیتی از اقلیت جامعه اند،پس نمی‌توانند برای اکثریت،که ایشان را قبول ندارند،تصمیم گیری کنند.
ذوالنور و همفکرانش بدانند که ایشان نماینده ی اقلیتی از اقلیت جامعه اند،پس نمی‌توانند برای اکثریت،که ایشان را قبول ندارند،تصمیم گیری کنند.
یعنی ما کلا در تکواندو مدال نگرفتیم چون کیمیا در یکی از اوزان در بخش بانوان رقیب ما بود و ورزشکار ما رو شکست داد؟
اقای متکی دیگه دایناسورها قرنها پیش منقرض شدن.... عمو برو بذار دوتا جوون بیان سرکار.مجلس انقلابی قرار بود مشکلات اقتصادی مردم را حل کنه.حالا بعد دوسال دنبال فرافکنی هست.چی شد وعده های اقتصادی انقلابیش
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل