بازدید 9466
۴
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

نگرانی کاربران ایرانی از شیوع «آبله میمونی» در جهان/ عقب افتادن کنکور ارشد هم مطالبه و هم نگرانی داوطلبان/ بازار تهران کی باز می‌شود؛ سوالی که باز هم ترند شد/ جواد فروغی؛ ترند چند روزه گوگل و ترند جاودان ورزش ایران

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «جواد فروغی»، «علائم کرونا دلتا»، «بازار تهران کی باز می‌شود؟»، «عقب افتادن کنکور ارشد»، «آبله میمونی»، «واقعه غدیر» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 26 July 2021

نگرانی کاربران ایرانی از شیوع «آبله میمونی» در جهان/ عقب افتادن کنکور ارشد هم مطالبه و هم نگرانی داوطلبان/ بازار تهران کی باز می‌شود؛ سوالی که باز هم ترند شد/ جواد فروغی؛ ترند چند روزه گوگل و ترند جاودان ورزش ایران

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «جواد فروغی»، «علائم کرونا دلتا»، «بازار تهران کی باز می‌شود؟»، «عقب افتادن کنکور ارشد»، «آبله میمونی»، «واقعه غدیر» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

در ادامه درباره این موضوعات به اختصار توضیحاتی داده ایم.

جواد فروغی

جواد فروغی، ورزشکار ۴۱ ساله ایرانی است که موفق شد در بازی‌های المپیک توکیو با ثبت رکورد‌های خارق العاده در رشته تیراندازی بخش تپانچه به مدال طلای المپیک دست پیدا کند.

ارزش این مدال طلا از آن جهت که کمتر کسی انتظار دریافت آن را داشت و نیز کاملاً ناگهانی به دست آمد، صد چندان بود و جمع کثیری از علاقه مندان به ورزش در ایران را خشنود کرد.

                                                   فروغی اولین طلایی کاروان ایران در توکیو

جواد فروغی که پیشتر در مسابقات جهانی نیز عنوان قهرمانی به دست آورده بود و نیز به عنوان پرستار در بیمارستان بقیه الله (عج) فعالیت می کند و به نوعی مدافع سلامت نیز می باشد، نوعی واکنش های قابل تأملی را نیز به این قهرمانی به همراه داشت.

به هر صورت کسب این عنوان قهرمانی نام او را برای مدتی در گوگل ترند کرد و صد البته این نام برای همیشه در تاریخ ورزش قهرمانی کشور به نیکی ثبت خواهد شد.

علائم کرونا دلتا

کرونای نوع دلتا یکی از خطرناک ترین انواع کروناست که در میان همه انواع بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان از قابلیت کشندگی بالاتری برخوردار است.

شناسایی چند مبتلا به ویروس کرونای دلتا در مشهد - تابناک | TABNAK

همزمان با اوج گیری دامنه ابتلا به این نوع از کرونا در ایران و جهان، حالا یکی از پر جست و جو ترین مطالب در گوگل همین کرونای دلتا و علائم آن است.

با توجه به شکل گیری موج پنجم کرونا در ایران و ابتلای شمار زیادی از هموطنان به این نوع از کرونا میزان جست و جو در مورد آن نیز به مراتب افزایش یافته است.

امید اینکه رعایت پروتکل ها و تسریع در فرایند واکسیناسیون در روز و هفته های آتی شرایط با ثبات تری را در رابطه با این بحران در کشور حاکم کند.

بازار تهران کی باز می‌شود؟

همزمان با اعلام تعطیلی گسترده در شهر تهران در تاریخ ۲۸ تیرماه و به دستور ستاد ملی کرونا، بازار تهران نیز تعطیل اعلام شد.

در همان روز و به نقل از مسئولان امر این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که با توجه به قرمز شدن شرایط کرونایی تهران تعطیلی بازار تهران اجتناب ناپذیر است.

                                                   فعالیت بازار بزرگ تهران از سر گرفته شد

حالا و پس از گذشت چند روز، این سوال سئو شده است که بازار تهران کی باز می‌شود؟

هر چند مقام های مسئول برای این سوال پاسخ روشنی ارائه نکرده اند، به نظر می رسد مادامی که شرایط کرونایی تهران قرمز باشد، تعطیلی بازار تهران نیز استمرار داشته باشد.

با این حال یک نکته مهم دیگر این که با توجه ارتباط تنگاتنگ فعالیت بازاریان با فعالیت بانک ها، احتمال ازسرگیری فعالیت بازار همزمان با آغاز به کار بانک ها وجود دارد. 

عقب افتادن کنکور ارشد

بر اساس جدول زمان‌بندی فرایندها در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مقرر شده بود که این آزمون در تاریخ‌های ۶ و ۷ خرداد برگزار شود. 

اگر کنکور کارشناسی ارشد در تاریخ تعیین شده برگزار می‌شد، دهه اول تیر نتایج اولیه آن هم اعلام می‌شد و تاکنون تکلیف چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های بورسیه یا دارای شرایط خاص هم مشخص شده بود.

در آن زمان تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد نسبت به برگزاری آزمون در شرایط کرونایی کشور معترض بودند و در نتیجه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ خبر داد.
 
در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته  سال ۱۴۰۰‌ می‌رساند با توجه به تصمیم جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونادر تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا، این آزمون در تاریخ‌های ۵، ۶ و ۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار نمی‌شود و برگزاری آزمون مذکور به تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ موکول شده است.»

حالا با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، تعدادی از داوطلبان باز هم نسبت به برگزاری آزمون در شرایط کرونایی کشور گلایه‌مند هستند.

برخی داوطلبان علاقه مندند تا کنکور در موعد مقرر برگزار شود و برخی نیز به واسطه شرایط حاد کرونا در کشور خواهان تعویق مجدد آن هستند.

هنوز خبری رسمی در مورد تعویق مجدد کنکور کارشناسی ارشد اعلام نشده است و بر اساس اطلاعاتی که در سایت سازمان سنجش وجود دارد، این آزمون در تاریخ روز‌های اعلام شده، یعنی نوبت صبح روز‌های چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ و براساس اطلاعات مندرج روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

با این حال تعویق کنکور در گوگل ترند شده و برخی داوطلبان خواستار به عقب افتادن آن هستند. 

آبله میمونی

آبله میمونی یک بیماری جدید، عفونی و واگیردار است که دوباره از چین سر درآورده و در برخی کشورهای جهان شیوع پیدا کرده است.

آبله میمون بیماری واگیردار دیگر با مبدأ چین

انتشار این بیماری در سطح برخی کشورهای جهان حالا بسیاری از هموطنان ایرانی را نیز نگران کرده و در تلاشند تا با جست و جو در مورد این بیماری در گوگل پیرامون آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در مورد آبله میمونی توضیح بیشتر اینکه آبله میمون، یک بیماری واگیردار و نادر عفونی است. این بیماری نتیجه ورود یک ویروس به بدن است. از علائم اصلی این بیماری، زخم و خورده شدن بدن، تب، سردرد، دردهای شدید عضلانی، کمردرد، خستگی بسیار جسمی و لرزش است.

این بیماری به مرور زمان نیز می‌تواند در بدن گسترش یابد و اگر این بیماری به چشم‌ها سرایت کند، می‌تواند باعث نابینایی شود. اما گفته می‌شود که بیماری آبله میمون کشنده نیست. اما نتیجه ورود یک ویروس به بدن است و واگیردار است.

آبله میمون موجب بروز جوش‌های تاول‌دار و پر از چرک روی بدن می‌شود. این بیماری می‌تواند از دو تا چهار هفته طول بکشد و از هر ۱۰۰ تن، یکی را بکشد.

گفتنی است، تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در انگلیس و امریکا به ثبت رسیده است. 

بیشتر بخوانید

واقعه غدیر

با نزدیک شدن به سالروز واقعه غدیر و عید ولایت، یکی از پر جست و جوترین عبارت های گوگل نیز عبارت واقعه غدیر است.

درباره واقعه غدیر توضیح این است که این رخداد از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد.

حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند. این معرفی بنا به دستور خدا در آیه تبلیغ بود. این آیه به پیامبر(ص) دستور می‌داد آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است.

 پس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که می‌گفت: «امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.» معصومان به حدیث غدیر استناد کرده‌اند و شاعران بسیاری از دوران امام علی(ع) درباره آن شعر سروده‌اند.

 از مهم‌ترین آثار درباره این واقعه، کتاب الغدیر از علامه امینی است. پیامبر(ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
همش چین چین چین
این کشور چه کار میکنه
منبع تولید ویروس جهان؟؟؟؟؟؟
چین واقعا باید نابود بشه
کنکور ارشد به هیچ وجه نباید به تعویق بافتد و حتما در تاریخهای ذکر شده (6و7و8 مرداد) انجام شود زیرا با به تعویق افتادن ان تاریخ اعزام به خدمت سربازی و خیلی از مسایل دیگر بهم میخورد . ضمنا چه تضمینی است که در آینده بیماری کرونا تمام و یا کنترل میشود ؟
لعنت بر این چینی ها که هر جا باشن بدبختی رو همراه خودشون می برن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر