بازدید 20523
پنالتی هدررفته ذوب آهن، سپاهان را به هفته آخر امیدوار نگه داشت

پرسپولیس روی کاکل عبدی، یک گام تا جام پنجم

پرسپولیس با دبل مهاجم جوان مازندرانی و کامبک رویایی خود ۶۴ امتیازی شد و با توجه به برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در شهرآورد اصفهان، تکلیف قهرمانی لیگ بیستم به هفته نهایی کشید؛ جایی که شاگردان یحیی به مصاف پیکان می‌روند و سپاهان باید با استقلال بازی کند. تیم سایپا نیز پس از هفته‌ها با برد در اراک به بقا امیدوار شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ 25 July 2021

تیم پرسپولیس در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ بیستم، با برتری خانگی مقابل حریف پرانگیزه تبریزی به پنجمین قهرمانی پیاپی نزدیک تر شد.

به گزارش تابناک ورزشی، قرمزهای تهرانی با جبران گل خورده مقابل تراکتور و کسب پیروزی، همچنان صدر جدول را حفظ کردند تا در یک قدمی قهرمانی لیگ برتر قرار گیرند. پرسپولیس با این برد به رکورد هفت سال بی شکستی مقابل تراکتور در آزادی تداوم بخشید.

پرسپولیس روی کاکل عبدی، یک گام تا جام پنجم

ترکیب دو تیم

پرسپولیس: حامد لک، فرشاد فرجی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان (امید عالیشاه ۴۶)، مهدی شیری، وحید امیری، مهدی ترابی، شهریار مغانلو (کارت زرد ۲۱) (سعید آقایی ۸۹) و عیسی آل‌کثیر (مهدی عبدی ۴۶).

تراکتور: محمدرضا اخباری، سید ابوالفضل رزاق‌پور، اکبر ایمانی، مهدی تیکدری‌نژاد، میثم تیموری، محمد عباس‌زاده، سعید واسعی (محمد قادری ۷۹)، سعید ایران‌خواه (کارت زرد ۸۰)، سامان نریمان‌جهان، پیمان بالایی و بهزاد سلامی (کارت زرد ۵۹).

در مهمترین بازی هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتور تبریز رفت و با وجود ثبت نتیجه یک بر صفر باخته در ابتدای نیمه دوم؛ با حملات دامنه دار این شکست را با پیروزی سه بر یک عوض کرد. پیمان بابایی در دقیقه ۴۸ برای تراکتور و مهدی عبدی در دقایق ۶۴ و ۴+۹۰ و احمد نوراللهی در دقیقه ۶۸ برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند. مهدی عبدی بدون تردید تعویض طلایی یحیی و مرد اول تیم میزبان بود که با ورود خود به جای آل کثیر نسخه تیم فیروز کریمی را پیچید.

با توجه به برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در شهرآورد اصفهان، تکلیف قهرمانی لیگ بیستم به هفته نهایی کشیده شد. با این پیروزی، پرسپولیس ۶۴ امتیازی شد و همچنان در صدر جدول قرار گرفت تا تنها یک دیدار تا کسب قهرمانی در لیگ بیستم فاصله داشته باشد. تراکتور هم با این شکست ۴۲ امتیازی شد و رتبه چهارم جدول را از دست داد.

شرح گل

پرسپولیس ۰ - تراکتور ۱ (پیمان بابایی- دقیقه ۵۰): حرکت سامان نریمان جهان از سمت راست با ضربه او همراه شد که توپ به تیرک خورد و در ادامه، پیمان بابایی روی ریباند دروازه خالی را گشود.

پرسپولیس ۱ - تراکتور ۱ (مهدی عبدی - دقیقه ۶۴): مهدی ترابی به هر زحمتی که بود، توپ را لب خط از دفاع تراکتور عبور داد و آن را به عبدی سپرد و این بازیکن با ضربه دقیق، قفل دروازه اخباری را شکست.

پرسپولیس ۲ - تراکتور ۱ (احمد نوراللهی - دقیقه ۶۸): هافبک دفاعی تیم پرسپولیس از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ به سر بازیکن تراکتور خورد و به شکلی عجیب وارد دروازه شد.

پرسپولیس ۳ - تراکتور ۱ (مهدی عبدی - دقیقه ۹۰+۴): مهدی عبدی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از دو سر توپ و دریبل بازیکنان تراکتور، موفق شد دروازه را باز کند.

پرسپولیس روی کاکل عبدی، یک گام تا جام پنجم

مهاجم تعویضی تیم پرسپولیس که در ابتدای نیمه دوم به زمین آمد، عملکرد درخشانی داشت و برای دومین هفته پیاپی، موفق به دبل شد. در شرایطی که مهاجمان پرسپولیس یک نیمه فرصت سوزی کرده بودند، عبدی گل نخست را از بیرون محوطه شش قدم زد و گل دوم را هم به شکلی فردی و پس از دریبل دو مدافع تراکتور وارد دروازه حریف کرد. او حالا با ۷ گل دومین گلزن برتر پرسپولیس در لیگ نوزدهم است و کامل روز‌های ناکامی را به باد فراموشی سپرده است.

 

لحظات حساس بازی

در دقیقه چهارم، ضربه قیچی برگردان عیسی آل کثیر بعد از برخورد به زمین، دقیقا به محلی رفت که اخباری حضور داشت و او در دو ضرب نخستین موقعیت خطرناک بازی را کنترل کرد. پنج دقیقه بعد باز هم آل کثیر دروازه تراکتور را با شوت فنی و از پشت محوطه آماج گرفت که ضربه او در داخل چارچوب نبود.

در دقیقه ۲۰ ضربه سر شهریار مغانلو توسط حامد لک دفع شد. یک دقیقه بعد مغانلو به علت تمارض در داخل محوطه جریمه از داور کارت زرد گرفت.

در دقیقه ۲۳ ارسال پهلوان به داخل محوطه جریمه توسط ترابی جلوی پای نوراللهی قرار گرفت که شوت محکم کاپیتان پرسپولیس در چارچوب نبود و به اوت رفت. یک دقیقه بعد شوت شهریار مغانلو از مقابل محوطه جریمه با شیرجه بلند اخباری دور شد و در ادامه به کرنر رفت.

در دقیقه ۳۸، اشتباه بازیکن تراکتور منجر به ضد حمله ۳ به ۲ برای پرسپولیس شد، اما پاس آل کثیر از مقابل پای نوراللهی و پهلوان و دیرک عمودی دروازه اخباری عبور کرد و گل نشد.

نخستین موقعیت گلزنی تراکتور در دقیقه ۳۹ خلق شد که ضربه پیمان بابایی به شکل خطرناکی از روی دروازه حامد لک عبور کرد.

در دقیقه ۴۰ و روی خروج اخباری از محوطه جریمه که با دفع ناقص توپ همراه بود، پهلوان با دروازه خالی تراکتور مواجه شد، ولی مکث بیش از حد او و فرا رسیدن بازیکن تراکتور این موقعیت را خراب کرد و در نهایت پرسپولیس فقط به یک خطای ایستگاهی دست یافت که بی ثمر بود.

در دقیقه ۲+۴۵، شوت محکم کنعانی زادگان با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه تراکتور به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۶ شوت مهدی عبدی بعد از برخورد به پای مدافع تراکتور به دیرک دروازه برخورد کرد و در بازگشت مدافعان مهمان سریعتر از مهاجمان پرسپولیس توپ را به کرنر زدند.

در دقیقه ۵۳، ارسال کرنر به روی دروازه تراکتور با ضربه سر کنعانی زادگان در آغوش اخباری قرار گرفت.

تراکتور در دقیقه ۵۹ روی حرکت انفرادی واسعی صاحب موقعیت خطرناکی شد که شوت پیمان بابایی توسط حامد لک دفع شد و به تور دروازه نرسید.

در دقیقه ۷۴ ضد حمله تند و تیز پرسپولیس و ارسال مهدی ترابی به روی دروازه با ضربه قیچی برگردان شهریار مغانلو همراه بود که این بار با اختلاف بسیار اندک از بالای دروازه بیرون رفت. با حملات پردامنه پرسپولیس، فیروز کریمی که از عملکرد شاگردانش عصبی بود، به شدت آن‌ها را با کلمات نامناسبی مورد انتقاد قرار داد.

در دقیقه ۸۰، در حالی که شهریار مغانلو در حال تک به تک شدن با محمدرضا اخباری بود، مدافع تراکتور او را با خطا متوقف کرد و داور به دادن یک کارت زرد اکتفا کرد. امید عالیشاه این ضربه ایستگاهی را به خوبی به سمت دروازه اخباری زد که این دروازه بان به سختی توپ را دفع کرد و به کرنر فرستاد.

 

نتایج دیدار‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر 

پرسپولیس ۳ - تراکتور تبریز یک
گل‌ها:مهدی عبدی (۶۴ و ۴+۹۰) و احمد نوراللهی (۶۸) برای پرسپولیس و پیمان بابایی (۵۰) برای تراکتور
کارت زرد: شهریار مغانلو از پرسپولیس و بهزاد سلامی و سعید ایران‌خواه از تراکتور

مس رفسنجان ۲ - پدیده مشهد یک
گل‌ها: مجید نصیری (۱۰) و مهرداد آوخ (۸۲) برای مس و رحمان جعفری (۸۹) برای پدیده

ماشین‌سازی تبریز صفر - پیکان ۵
گل‌ها: آرمان قاسمی (۳۱ - پنالتی)، محمدامین درویشی (۳۹)، امیرحسین جدی (۴۹)، محمد خدابنده‌لو (۵۴) و آرش قادری (۷۵)
کارت زرد: مهدی رستمی، علی نجفی و محمدامین رضایی از ماشین‌سازی

سایپا یک - آلومینیوم اراک صفر
گل:رضا علیاری (۷۶)
کارت زرد: رضا علیاری از سایپا و حسین پورحمیدی از آلومینیوم

نفت مسجدسلیمان یک - گل‌گهر سیرجان ۲
گل‌ها: فرید بهزادی کریمی (۷۵) برای نفت مسجدسلیمان و سعید صادقی (۳ و ۵۸) برای گل‌گهر

فولاد خوزستان ۲ - نفت آبادان صفر
گل‌ها:موسی کولیبالی (۵۲) و زبیر نیک‌نفس (۲+۹۰)

نساجی قائشمهر یک - استقلال ۳
گل‌ها: کریم اسلامی (۱۷) برای نساجی و وریا غفوری (۴+۴۵ - پنالتی و ۵۱) و متین کریم‌زاده (۸۳) برای استقلال
کارت زرد:ایوب کلانتری، امیرمهدی جانملکی و اکبر صادقی از نساجی و سینا خادم‌پور، رشید مظاهری و مهدی مهدی‌پور از استقلال
کارت قرمز: بابک مرادی از استقلال (اخراج از روی نیمکت)

 سپاهان اصفهان ۲ - ذوب‌آهن اصفهان صفر
گل‌ها: امید نورافکن (۱+۴۵) و رضا میرزایی (۵+۹۰)
پنالتی از دست رفته: وحید محمدزاده (۶۹) از تیم ذوب‌آهن
کارت زرد: محمدرضا حسینی و محمد کریمی از سپاهان و میلاد جهانی از ذوب‌آهن

 

استقلال نیز موفق شد با برتری مقابل نساجی به امتیاز ۵۶ برسد. رتبه چهارم جدول به تیم گل‌گهر با ۴۴ امتیاز رسید و فولاد نیز با ۴۳ امتیاز، رتبه پنجم جدول را در اختیار دارد و تراکتور نیز با شکست مقابل پرسپولیس ۴۲ امتیازی ماند و به رتبه ششم سقوط کرد.

در هفته پایانی دو تیم پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی تلاش خواهند کرد و فقط سه تیم گل‌گهر، فولاد و تراکتور برای کسب مقام چهارمی و کسب سهمیه احتمالی آسیایی شانس خواهند داشت. در پایان جدول نیز با پیروزی سایپا مقابل آلومینیوم و شکست ذوب‌آهن مقابل سپاهان، این دو تیم در جدول ۲۶ امتیازی هستند که ذوب‌آهن با تفاضل ۱۰- و سایپا با تفاضل ۱۱- به ترتیب رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم را در اختیار دارند تا جنگ دو تیم برای بقا در لیگ برتر با حضور نفت مسجدسلیمان ادامه داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
استقلال باید به سپاهان ببازد تا آقای وزیر بفهمد که در این مدت چه بلاهایی بر سر تیم بزرگ استقلال آورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
ننگتون نیست این حقارت؟
شیر بود پرسپولیس و باید 7 تا به تراکتور میزد. دروازه بان خوبی دارند.
درعین حالی که پرسپولیس پیروزشد،ازبازکنان خط حمله وآنانی که خیلی توپ خراب کردندواعصاب مارابهم ریختندگله مندم!!!.
چه اصراری دارید از لغات انگلیسی استفاده کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

میخواهید بگید خیلی باکلاسید یا خیلی متخصصید؟؟؟
حیف شد اگر پنالتی ذوبی ها گل می‌شد همین امروز پنجمین قهرمانی پی دردی را جشن میگرفتیم وکاربه بازی آخر نمیرسید
جام پنجم هم در راه است
باباخسته شدیم اینقدر جام گرفتیم جا برای نگهداری اینهمه جام نداریم (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
ابر و باد و مه و خورشيد و فلك در كارند. البته تو ايران
نوشتین ضربه سر مغانلو توسط حامد لک‌ مهار شد؟؟
سلام برجام پنجم بابا مسعود داوری یکطرفه همه اش حرف مفت بود دیدید و دیدیم حق به حق دار رسید و درود به بازیکنان همیشه قهرمان ارتش سرخ پرسپولیس
می خوام بدونم استقلال قراره چند تا گل از سپاهان بخوره تا نزاره پرسپولیس قهرمان بشه. البته اگر پرسپولیس با پیکان مساوی کنه.
سه امتیازهایی که داوران چند ماه قبل به تیم پرسپولیس دادند ان را قهرمان کرد البته لیگ امسال تا کنون پاکتر از لیگهای چند سال اخیر بوده است
بعد از اون پنالتی مسخره جلو استقلال باید هم ستاره بشه الکی
چرا وقتي محمود فكري مربي استقلال بود و در بازي با فولاد فيلم اهانتش در فضاي مجازي پخش شد بلافاصله فدراسيون فكري رو محروم كرد ولي براي شخص سابقه داري مثل حامد لك هيچ محروميتي در نظر نگرفتند؟
قهرماني هاي بودار
تا زمانی که این تیم حکومتی وجود دارد دست های پشت پرده برایشان همه چیز مهیا خواهند کرد
بجای بهانه جویی تیم را قوی کنییییید !!! شو قوی شو که در کشاکش دهر ضعیف پامال است مگه استقلال تیم دولتی و حکومتی نیست !!!؟؟؟
خدمت انور استقلالى ها عرض كنم
ما اگه كمال كاميابي نيا با كتف در رفته هم تو دروازه بزاريم ميبريم و قهرمان ميشيم
تامام
بريد تحقيق كنيد با معنا و مفهوم گلات آشنا بشيد
قهرمانی پرسپولیس را به فدراسیون. هییت داوران و کمیته انضباطی تبریک میگم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر