بازدید 47908
دو هزار و پانصد و سی و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

شنیده‌های وزیر دولت اصلاحات از لغو ناگهانی جلسه مهم شورای نگهبان / سه چالش اصلی ابراهیم رئیسی در صد روز اول ریاست جمهوری / از سلطان شکر و سکه به سلطان سیمان رسیدیم؟!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: «گیتی پورفاضل» به مرخصی رفت / جزئیات دیدار وزیر خارجه قطر با رئیسی / ادعای فارس: داماد رئیس جمهور عضو هیات علمی شد / دولت رئیسی راهی جز ادامه برجام ندارد / اقدام عجیب نمایندگان مجلس و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹ 25 July 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

هاشمی‌طبا: بعید است از وزرای دولت روحانی در دولت رئیسی هم باشند

سید مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کابینه دولت سیزدهم گفت: قطعاً باید افراد توانمند و علاقه مند انتخاب شوند. این موضوع را نیز اشاره کنم با توجه به اینکه خیلی می گویند دولت رییسی فراجناحی است، بعید می دانم باشد. آقای رئیسی خود باید سبک و سنگین کند با چه افرادی می تواند کار کند. به نظر من، فراجناحی بودن کابینه بعید است. اسامی کاندیداهای وزراتخانه های منتشره قطعاً از این افرادی هستند که احساس نزدیکی به آقای رئیسی می کنند، انتخاب می شوند. آقای رئیسی باید افرادی را که می توانند با ایشان کار کنند انتخاب کنند. هاشمی طبا در پاسخ به این سوال که احتمال دارد وزرا دولت کار و کرامت از کابینه دوزادهم نیز باشد، اظهار داشت: خیلی بعید است. معمولاً از کسانی که اسامی آنها منتشر شده، انتخاب می شود. هیچ یک از وزرای فعلی دولت روحانی در لیستی که منتشر شده مطرح نیستند. بنابراین، استنباط من این است که از وزرای کابینه دوازدهم استفاده نمی شود. او درباره بحث جوانگرایی در دولت سیزدهم گفت: هر کسی برای جوانگرایی توجیهی می کند. ممکن است بگویند ما برخی جاها تجربه را بر جوانی ترجیح می دهیم. این واژه جوانگرایی معنایی ندارد. افرادی باید در راس کار باشند که توانایی جسمی، توانایی ذهنی و توانایی تخصصی و کارآمدی داشته باشند، سن در اینجا مهم نیست.

زیدآبادی: توصیه به محدود کردن اینترنت، ریختن بنزین به آتش خشم عموم است

احمد زیدآبادی،‌ تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نوشت: بارها گفته شده که ستیز و مقابله با تکنولوژی بی‌ثمر است و در حکم نبرد با آسیاب بادی است! جهان به زودی شاهد توسعه اینترنت ماهواره‌ای خواهد بود، پدیده‌ای که نه کنترل‌پذیر و نه قابل محدود سازی است. بنابراین، تجربه تلخ و زیانبار مقابله با نوار کاست، دستگاه ویدئو، دیش ماهواره...و سرانجام تن دادن به همه آنها پس از تحمیل هزینه‌های سنگین روانی و فرهنگی به جامعه و برانگیختن خشم عموم را در مورد اینترنت تکرار کردن، نشانی جز تداوم لجبازی به قصد تخریب اعصاب ملت ندارد! اگر آقای رئیسی علاقه‌ای به اسیر شدن در این قبیل چالش‌های نهایتاً بی‌حاصل و بی‌نتیجه ندارد، بهتر است در همین ابتدای کار، تکلیفش را با این قبیل توصیه‌های مشکل‌آفرین روشن کند.

حملات تند احمد خاتمی به دولت حسن روحانی

سید احمد خاتمی نقطه مقابل فرهنگ عاشورایی را ذلت‌پذیری توصیف کرد و افزود: ذلت‌پذیری ضد فرهنگ عاشورایی است؛ ذلت‌پذیری یعنی اینکه همه مسائل کشور را به مذاکره با آمریکا ربط دهند؛ حتی آب خوردن را به مذاکره با آمریکا ربط می‌دهند؛ این فرهنگ کاملا با فرهنگ شهادت متضاد است. خاتمی ادامه داد: رسانه‌ها و روزنامه‌های حامی آن‌ها مدعی شدند اگر مذاکرات انجام شود تحریم‌ها برداشته می‌شود و نفس راحتی می‌کشیم ولی پس از هشت سال دیدیم که نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه به مصیبت مردم افزوده شد. تردید نکنید که یکی از عوامل گرانی‌های افسارگسیخته در حال حاضر همین علت است. وی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ مقابله با استکبار در همه عرصه‌ها اذعان کرد: اعتراف کنید که ناکام بودید و این کار را خودتان کردید و اینقدر تقصیرها را گردن این و آن نیندازید؛ اگر با فرهنگ عاشورا همراه بودید و در عمل همراه مردم بودید قطعا با آسیب‌های امروز مواجه نبودیم.

نماینده مجلس: برجام امضا نشود، قیمت‌ها قابل کنترل نخواهد بود

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نماینده مجلس یازدهم: امیدوارم برنامه‌ریزی انجام شود که دولت بعدی با این چالش روبرو نشود اما می‌توانم بگویم این وضعیت ادامه دارد. وزارت جهاد کشاورزی به جای اینکه سال قبل وضعیت بارندگی را نگاه کند از بهمن ماه در این مورد برنامه‌ریزی کرده است. مطمئن باشید اگر دولت آقای رئیسی تمهیداتی انجام ندهد، به ویژه تامین و توزیع به موقع نهاده‌های دامی، تا شب عید ما مشکل گرانی مرغ را خواهیم داشت. می‌توانم بگویم امضای برجام در این قسمت خیلی تاثیر دارد و در غیر این صورت در مرحله بعد که ارز ترجیحی را حذف کنیم و قطعاً در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف خواهد شد، قیمت‌ها دیگر قابل کنترل نخواهد بود.

مجری صدا و سیما: کیمیا علیزاده آلت دست افراد بیگانه شد

بهزاد کاویانی مجری صدا و سیما گفت: با خرج کشور عزیزمان و پول کسانی که با سختی زندگی می‌کنند برای ورزشکاری خرج می‌کنند که به موفقیت برسد و باعث خوشحالی مردم شود، ولی این ورزشکار آلت دست افراد بیگانه می‌شود و سیاسی کاری دامنش را می‌گیرد و متاسفانه به جایی می‌رسد که بزرگترین اتفاق بد که برای یک آدم می‌تواند بیفتد و آن کشور نداشتن است برایش رخ دهد.

صداوسیما: عیسی الفاخر در روز‌های اخیر نقش موثری در تحریک مردم خوزستان به «اغتشاشات مسلحانه» داشته است

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: عیسی الفاخر از جمله تروریست‌هایی است که در خارج از کشور مردم را به اقدامات تروریستی و مسلحانه دعوت می کند. خبرگزاری صدا و سیما در ادامه گزارش خود آورده است: عیسی الفاخر یکی از تروریست‌هایی است که در روز‌های اخیر و در جریان اتفاقاتی که در استان خوزستان رخ داد، نقش موثری را در تحریک و دعوت مردم این استان به اقدامات تروریستی بر عهده داشته است. او از مسئولین گروهک تروریستی حرکه النضال است که این گروهک عامل شهادت جمعی از شهروندان ایرانی در جریان حمله تروریستی به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ در اهواز است. الفاخر سال گذشته به جرم همکاری با سرویس جاسوسی عربستان سعودی در هلند بازداشت شد که چند هفته قبل پیش از پایان دوران محکومیتش یکباره آزاد می‌شود.

حریرچی: تعطیلی شش روزه فایده‌ای نداشته

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه تعطیلی شش روزه فایده‌ای نداشته گفت: یک عادی انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها ایجاد شده و هرکسی به دلیلی رعایت نمی‌کند. ایرج حریرچی در یک برنامه زنده تلویزیونی افزود: در همین تعطیلات شش روزه، رعایت دستورالعمل‌ها در تهران، البرز، قم، مازندران و گیلان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. وی گفت: در تهران رستوران‌های معروف پر پر است؛ هیچ کس ماسک ندارد. معاون کل وزیر بهداشت گفت: نمی‌گذاریم بیماری پشت در بماند، اما اینگونه نیست که به محض مراجعه یک شخص، به سرعت او را بستری کنیم.

پیش بینی خوش بینانه و بدبینانه محسن رهامی از رابطه مجلس با دولت رئیسی

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره نوع مراودات مجلس یازدهم با دولت ابراهیم رئیسی، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: بدلیل رد صلاحیت های گسترده و سراسری در انتخابات مجلس یازدهم از یک طرف و عدم حضور اکثریت مردم در پای صندوق های رأی از طرف دیگر، اکثریت مجلس از نمایندگان جریان اصولگرا تشکیل شده و نمایندگان جریان اعتدال و اصلاحات در اقلیت مطلق قرار دارند. بنابراین دولت آقای رئیسی که به جریان اصولگرا منتسب بوده و سنخیت سیاسی بیشتری با طیف مذکور خواهد داشت، پیش بینی می شود که مراودات این دو قوه، مناسب و دوستانه باشد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی از حیث رأی آوری اعضای کابینه و لوایح تقدیمی دولت به مجلس و سایر مواردی که دولت به رأی و کمک مجلس نیاز دارد، مشکلات چندانی ندارد. البته این پیش بینی در حالت خوش بینانه است، ولی احتمال این که در داخل جریان حاکم، انشعاباتی ایجاد شود و بخواهد در جهت سهم خواهی بیشتر، به دولت رئیسی فشار بیاورند، نیز محل تأمل بوده و باتوجه به بعضی تحرکات سیاسی موجود، قابل پیش بینی است.

رهامی با اشاره به نقش نظارت و مطالبه گری مجلس گفت: طبع کار مجلس و مسؤلیت نمایندگان مردم، طبق اصول مصرح قانون اساسی ، مطالبه گری و نظارت بر دولت و سایر نهادها و ارگان های حکومت است؛ اعم از دستگاه های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی و غیره؛ بنابراین طبیعی است پس از شروع کار دولت و انتظارات فراوانی که در پی تبلیغات انتخاباتی و برنامه های اعلام شده قبلی و امثال آن ایجاد شده، مردم بدنبال تأمین مطالبات خود از دولت جدید باشند. نمایندگان مجلس هم در همین راستا و در ایفای وظایف و مسؤلیت های خود، به دولت و دستگاه های اجرایی فشار وارد خواهند ساخت تا مطالبات موکلین خود را برآورده سازند.

دلایل تاخیر در ورود واکسن روسی به ایران اعلام شد

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: در دیدارهایی که با مقامات روس داشتم اعلام کردند که به دلیل اولویت داشتن واکسیناسیون در این کشور و کمبود تولید واکسن، هیچ گونه ارسال واکسنی به خارج انجام نمی شود. جلالی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: بر اساس همین پیگیری ها در دیداری که روز پنجشنبه با مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم، وی اعلام کرد که پس از بهبود روند واکسیناسیون در این کشور، روسیه تعهدات خود برای ارسال واکسن به دیگر کشورها را ادامه خواهند داد./ایرنا

دستور محسنی اژه‌ای برای بررسی مجدد پرونده محکومان آبان ۹۸ و آزادی معترضین خوزستان

رئیس دستگاه قضا در برنامه امروز ملاقات مردمی و دیدار با تعدادی از خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸، از دادستان تهران خواست با بررسی فوری پرونده این نوع محکومان، زمینه آزادی و بخشودگی افراد واجد شرایط را فراهم کند. همچنین در حاشیه این دیدار در تماس تلفنی با رئیس کل دادگستری استان خوزستان دستور داد هر چه سریع‌تر زمینه آزادی کسانی که در جریان اتفاقات روزهای اخیر در این استان، صرفاً به خاطر اعتراض تحت نظر قرار گرفته‌اند را فراهم کنند./ایسنا

اقدام عجیب نمایندگان مجلس

طرح، طرح و طرح؛ امری که این روزها به دل مشغولی بهارستانی‌ها تبدیل شده، بی توجه به اینکه ازدیاد این طرح‌ها به عمر این مجلس و این بهارستانی‌ها قد نمی‌دهد. سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: هم اکنون ۳۰۰ طرح اعلام وصول شده و در نوبت اعلام وصول هم همین مقدار طرح، حتی هم بیشتر داریم. اگر کل جلسات صحن علنی مجلس را فقط به طرح‌های ارائه شده نمایندگان بپردازیم، لوایح بودجه و سایر لایحه‌های ارائه شده از سوی دولت را کنار بگذاریم و هیچ لایحه جدید هم به مجلس ارائه نشود، در ۳۸۰ جلسه مجلس بررسی این ۳۰۰ طرح پایان نمی‌یابد. این نماینده مجلس علاوه بر این هشدار می‌دهد که با این حجم از طرح‌ها، مجلس نمی‌تواند به کار نظارتی خودش رسیدگی کند و کار نظارت مجلس بر اجرای قانون روی زمین می‌ماند./باشگاه خبرنگاران

اگر جنگ اقتصادی نبود، دلار ۵ هزار تومان بود

رئیس جمهور:اگر جنگ اقتصادی نبود، دلار امروز ۵ هزار تومان بود و قیمت ارز هم به روال سابق پیش می‌رفت؛ جنگ اقتصادی اخیر در تاریخ ایران بی‌نظیر است.می‌گفتند کالاها باید کوپنی شود و راهی ندارد؛ کشور را بدون نفت و قحطی به خوبی اداره کردیم؛ کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کردیم.اگر مجلس دست و پای ما را نمی‌بست سال ۹۹ تحریم‌ها برداشته شده بود؛ جنگ اقتصادی به دولت مربوط نیست؛ کل نظام در این زمینه باید تصمیم بگیرد. خیلی از مشکلات پای دولت نیست اما به پای دولت نوشته می‌شود؛ دولت دوازدهم معصوم نیست، اما آنچه توانمان بوده انجام دادیم./تسنیم

دولت رئیسی راهی جز ادامه برجام ندارد

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:دولت جدید یا می داند یا خواهد فهمید که بدون برجام نه تنها مشکلات سیاست خارجی قابل حل نیست بلکه مشکلات اقتصادی داخلی هم، حل نمی شود. در نهایت من فکر می‌کنم دولت آینده یا در کوتاه مدت و یا در میان مدت به این نتیجه می رسد که برای حل مشکلات سیاست خارجی و برای از میان برداشتن تحریم ها و روابط سیاسی و بانکی، باید مساله حل شود. من فکر می کنم بالاخره به این نتیجه می رسند و این کار انجام می شود. وی درباره تاکید برخی دلواپسان برای اعلام جرم علیه روحانی با حربه برجام گفت: حرف ها و کارهایی که امروز گفته می‌شود و اعلام جرم علیه یک نفر در ادامه همان کارهاست و این رفتار چندان اهمیت ندارد و مهم نیست، اصلا مگر به این راحتی می توان علیه رئیس جمهور یک کشور اعلام جرم کرد؟/برنا

جو بایدن با یک بیماری جدی مواجه است

پزشک سابق کاخ سفید در دوره‌های ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد جو بایدن رییس جمهوری کنونی این کشور با یک بیماری جدی مواجه است و مجبور خواهد شد پیش از پایان دوره‌ مسئولیتش استعفا دهد. رانی جاکسون که در میان ۱۴ قانون گذار جمهوری‌خواه است که خواهان آزمایش های سلامتی جامع از رئیس جمهوری آمریکا شده‌اند. همچنین اعلام کرد در صورتی که بایدن استعفا ندهد قانون بیست و پنجم آمریکا شامل او خواهد شد که عدم صلاحیت ریاست جمهوری بایدن را تایید می‌کند. /ایرنا

از سلطان شکر و سکه به سلطان سیمان رسیدیم!؟

واسطه‌ها وجود مافیا در بازار سیمان را رد می‌کنند؛ اما تولیدکنندگان مدعی هستند که از ۱۵ سال قبل ۳۰ نفر دلال که مصرف کننده و تولیدکننده را نابود کرده‌اند در این بازار حضور دارند. سازندگان هم وجود مافیا را تایید می‌کنند. فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه سازان، گفت: ظاهرا از سلطان شکر و سکه به سلطان سیمان رسیده‌ایم.البته توزیع‌کنندگان سیمان مدعی هستند کارخانجات از فروردین امسال می‌خواستند قیمت هر پاکت سیمان را به ۵۰ هزار تومان برسانند که قطعی برق بهترین بهانه را به دستشان داد.ظرف ۱۰ روز که بازار سیمان از قطعی برق رنج می‌برد با فرض اینکه تولید ۱۰ روز کارخانجات از قبل توسط برخی واسطه‌ها دپو شده باشد، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان در انبارها وجود دارد.با توجه به اختلاف قیمت هر پاکت سیمان ۲۴ هزار تومانی درب کارخانه با نرخ بالای ۷۰ هزار تومانی این محصول در بازار آزاد رقمی معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان رانت می‌تواند فقط در ۱۰ روز به جیب واسطه‌ها برود./ایسنا

آب خوزستان کجا می‌رود؟

مدیرکل آب و فاضلاب خوزستان در کلاب‌هاوس خبرآنلاین: بحث حقابه و توزیع عادلانه آب تعاریف مختلفی دارد و اگر بخواهیم بر اساس آمایش سرزمین و حقابه در نظر بگیریم خوزستان از لحاظ آوردی که دارد نیازهای برایش تعریف شده است. بخشی از آب از سرشاخه‌های کارون به استان اصفهان منتقل می‌شود. حجم آب انتقالی به اصفهان به۹۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد و این برنامه ریزی استان خوزستان و کشور را به فاجعه کشانده است. از خرداد تا شهریور، آورد کارون ۵۰ درصد کاهش یافته است. سهم آبی که در خرداد تا شهریور از سرشاخه‌های کارون در اصفهان منتقل می شود ۲۶ درصد است که بیش از یک چهارم منابع آب را تشکیل می‌دهد.

سه چالش اصلی ابراهیم رئیسی در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:در همان صد روز اول مساله تحریم ها، ارزش پول ملی، بورس و تولید باید مشخص و موانعش برطرف شود. مساله فساد که خودش مانع اصلی بر سر راه تولید و فعالیت های سالم است نیز باید توسط ایشان بررسی و ریشه کن شود.در این مقطع زمانی توقعات و انتظارات زیادی ممکن است از طرف کسانی که از رئیسی در دوران انتخابات حمایت کردند، مطرح شود. عده ای می خواهند در کابینه ایشان حضور داشته یا سهمی داشته باشند. ایشان در این چالش باید خیلی مراقبت کنند که وارد حاشیه های جریان های سیاسی مختلف نشود./ایسنا

فروپاشی برجام نزدیک است؟

شرق نوشت:منبعی آگاه به رویترز گفته دولت ایالات متحده در راستای آماده‌کردن خود برای رویارویی با احتمال عدم بازگشت تهران به میز مذاکرات، در حال بررسی موضوع مسدودکردن راه فروش نفت ایران به چین است.ذات انتشار چنین خبری از سوی یکی از مقامات ایالات متحده نیز به خودی خود کنشی معنادار از سوی واشنگتن است.بعید به نظر می‌رسد که درز آن به رسانه‌ها برخلاف خواست و ترجیح کاخ سفید بوده است. انتشار آن در رسانه‌ها احتمالا با هدف ارسال پیام به دولت آینده ایران نیز انجام شده است. واشنگتن دریافته که باید احتمال فروپاشی توافق با تصمیم ایران یا دوربرگردان دولت رئیسی و بازگشت به عقب در روند مذاکرات را جدی بگیرد. چنین خبری در چنین فضایی احتمالا بناست به تیم رئیسی نشان بدهد در فضای بدون مذاکره و بدون برجام، آمریکا چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت: ادامه و تشدید تحریم‌ها و شاید این بار، تعامل بهتر با دیگر کشورها برای اجرایی‌ کردنشان.

شنیده‌های وزیر دولت اصلاحات از لغو ناگهانی جلسه مهم شورای نگهبان

سیدعبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: فکر می‌کنم آنچه بعد از انتخابات اتفاق افتاد ثمره، نتیجه و ماحصل همان چیزی بود که قبل از انتخابات اتفاق افتاد و آن، انزوای عامه مردم از جریان انتخابات بود. سیدعبدالواحد موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این که شرایط کشور و فضای سیاسی را بعد از انتخابات چطور تحلیل می‌کنید، گفـت: شرایط بعد از انتخابات نمی‌تواند بدون ارتباط با شرایط قبل از انتخابات باشد. اگر بخواهیم شرایط قبل از انتخابات را یک بار دیگر ترسیم کنیم، شورای نگهبان با آن کاری که انجام داد، عده زیادی از چهره‌ها را ردصلاحیت کرد و حتی بعد از اینکه رهبری وارد ماجرا شد باز هم گوش نکرد، همه فکر می کردند مستندات شورای نگهبان کافی نبوده؛ حتی سخنگوی شورای نگهبان بعد از فرمایشات رهبری با وجود اینکه گفتند ما جلسه می‌گذاریم و بررسی می‌کنیم اما کاری نکردند.‎او افزود: حتی من شنیدم یک فراخوانی داده بودند که بعد از ظهر همان روزی که رسانه ها سخنرانی رهبری را پخش کردند، اعضا بیایند و در ارتباط با افرادی که احراز نشدند یک بار دیگر جلسه بگذارند اما یک اتفاقی که معلوم نیست از کجا و چگونه رخ داده، باعث شد این جلسه تشکیل نشود و حتی آن مطلبی که رهبری گفته بودند(جبران شود) زمین بماند و اعضای شورای نگهبان به صراحت، نظر رهبری را در مورد این مساله نادیده گرفتند که اینها شرایط قبل از انتخابات بود.‎

موسوی لاری در پاسخ به این که آیا آن اتفاق و دلایل نامعلوم آن هنوز هم مشخص نشده است؛ شما چیزی نشنیده اید، عنوان کرد: خیر.  یک احتمال وجود دارد و آن این که بالاخره آنهایی که پشت صحنه هستند، آنها یک هدفی را مشخص و تنظیم کرده بودند و آن این که آقای رئیسی رئیس جمهور شود. اگر به این جمله رهبری عمل می کردند یک یا دو نفر از کاندیداهایی که احرازصلاحیت نشدند، به خصوص آقای لاریجانی که ریشه در جریان اصولگرا دارد، به صحنه رقابت انتخاباتی باز می‌گشت در نهایت تنظیمات آنها به هم می‌خورد.

نماینده پیشین مجلس: حاکمیت هوشمندی به خرج داد که از برجام خارج نشد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اینکه منافع ملی و همینطور امنیت‌مان حاصل شود باید در تصمیم‌گیری‌ها از فضاهای احساسی و دشمنی‌های جناحی اجتناب کنیم.محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اینکه گفته می‌شود موضع دولت بعدی در خصوص برجام باید همانی باشد که مجلس برایش قانون تصویب کرده است، در حالی که حتی مشاهده کردیم سید مصطفی میرسلیم نماینده مجلس آن را اباطیل خواند و در مقابل مجتبی ذوالنور دیگر نماینده که زمانی مخالف این توافقنامه بود گفته است که باید در چارچوب آن حقوق خودمان را استیفا کنیم؛ این دوگانگی در دولت رئیسی به کدام سمت باید برود و آیا می‌توانیم بگوییم در این دولت برجام مجدداً احیا می‌شود، گفت: بحث احیای برجام به هیچ عنوان با تلاش‌های یک طرف قضیه احیا نمی‌شود بلکه طرفین باید حسن‌نیت خودشان را نشان دهند و اقدام عملی و واقعی در این راستا به کار گیرند و هر آنچه لازم است برای احیای این توافقنامه انجام دهند.این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که این تنها ما نیستیم که باید به فکر احیای برجام باشیم، عنوان کرد: شرایط امروز این‌گونه است که آمریکایی‌هایی که از برجام خارج شده‌اند، می‌خواهند به آن بازگردند اما در این راستا تنها شعار می‌دهند که قصد بازگشت دارند و دایما توپ در زمین ایران است در حالی که منطق حکم می‌کند کسی که از توافق خارج شده است، شرایط احیا را هم فراهم کند.

توصیه‌های مهمان‌پرست به وزیر خارجه دولت رئیسی

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان این‌که فردی که قرار است عهده‌دار وزارت خارجه در دولت سیزدهم شود باید تغییر ساختار این وزارتخانه‌ را در اولویت قرار دهد، گفت: این فرد باید مورد قبول بدنه و مسلط به دیپلماسی اقتصادی باشد.

سفیر ایران در مسکو: روسیه به هیچ کشوری واکسن ارسال نمی‌کند

سفیر کشورمان در روسیه در خصوص واردات واکسن از روسیه توضیحاتی بیان کرد.کاظم جلالی در این ارتباط در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در ملاقاتی که با آقای مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم در خصوص ورود دانشجویان و تجار بحث و بررسی های گسترده ای را انجام دادم، در این بررسی ها ایشان گفتند که ما سه شاخصه داریم و ایران در این سه شاخصه نمی گنجد و ما هر روز این شاخصه ها را روزآمد می کنیم و زمانی که ایران این شاخصه ها را داشته باشد ما طبعا مسیر را باز می کنیم.در موضوع دانشجویان ایشان گفتند که برخی از دانشگاه ها درباره تقاضای خودشان برای حضور دانشجویان با وزارت آموزش عالی روسیه رایزنی می نمایند و این وزارت خانه درخواست ها را به ستاد مبارزه با کرونا ارسال نمایند، در حال حاضر نیز رایزنی های فشرده ای با دانشگاه های روسی در این باره انجام داده ایم و دانشجویان عزیز نیز می توانند این درخواست را از طریق دانشگاه های خودشان پیگیری نمایند.

در خصوص تجار ایشان به بنده توضیح دادند، به هر حال سفارت آنهایی که ضرورت دارد را یادداشت بدهد و ما به ستاد کرونا اعلام کنیم و در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

این را نیز من یادآور می شوم که بعضی می گویند چرا با وزارت خارجه مطرح می کنید، باید دانست در سیستم روسیه سفارتخانه ها برای هر کاری باید از طریق وزارت خارجه و با هماهنگی وزارت خارجه روسیه انجام شود.

در ادامه باید بگویم که این نشست، نشستی مهم و سازنده بود چون آقای مارگولوف از اعضای ستاد کرونای روسیه می باشند، ایشان به من این قول را دادند در اولین حضورشان در ستاد مبارزه با کرونا موضوع ورود هموطنان عزیزمان را مورد بررسی جدی قرار دهند.در موضوع واکسن نیز که با ایشان مطرح کردم ایشان اذعان داشتند که در روسیه کمبود تولید وجود دارد و به دلیل این کمبود در حال حاضر هیچ گونه ارسال واکسنی به هیچ کشوری صورت نمی پذیرد و پس از بهبود روند واکسیناسیون در کشور ایشان به تعهدات خود که با آن پایبند هستند متعهد خواهند بود.باید در نظر داشت ما در حال انجام فرایند تولید مشترک با کشور روسیه هستیم و این فرایند گامی به جلو برای جمهوری اسلامی است و در پایان نیز من از ایشان خواستم تا موضوعات مورد بحث را به آقای لاوروف در میان بگذارند. در همین رابطه ایشان توضیح دادند که آقای لاوروف و آقای نخست وزیر و سایر ارگانهای مربوطه از تعهدات داده شده آگاهی کامل دارند و به زودی به تعهدات خودت عمل خواهند نمود.»

ادعای فارس: داماد رئیس جمهور عضو هیات علمی شد

علیرضا آزموده اردلان رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه یک هفته مانده به پایان کار دولت دوازدهم از سوی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برکنار شد. آزموده اردلان آذرماه سال 97 جای فرهاد دژپسند بر ریاست این سازمان تکیه زده بود.با این حال بر اساس اطلاعات سایت این مرکز نامبرده هنوز به عنوان رئیس مرکز شناخته می‌شود. با وجود گذشت چند روز از این تغییر ناگهانی که با توجه به پایان کار دولت امری معمول تلقی نمی‌شود، نوبخت فردی را برای ریاست مرکز تعیین نکرده است.این مرکز در سال 96 و با دستور نوبخت به عنوان یک بازوی پژوهشی برای سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

از دیگر حواشی ایجاد شده برای این مرکز، موضوع اعضای هیات علمی جدید آن است که به نظر می‌رسد بدون انجام فرایند‌های مربوطه، انتخاب و تعیین شده‌اند.پیگیری فارس از مرکز پژوهش‌های سازمان برنامه نشان می‌دهد که فرایند درخواست اعضای هیات علمی جدید به وزارت علوم رفته است.آزموده اردلان بدون بیان علت برکناری خود، تایید می‌کند که سیدحمید پورمحمدی (معاون هماهنگی اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه)، زهرا میراحسنی (رئیس اسبق مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری)، کامبیز مهدی‌زاده (داماد حسن روحانی رئیس جمهور)، علی اکبر حاجی محمدی (مشاور نوبخت و یکی از گزینه‌های وزارت راه پس از آخوندی) از اعضای جدید هیات علمی این مرکز هستند.رئیس معزول این مرکز می‌گوید که نوبخت قبلا به عنوان عضو هیات علمی این مرکز درآمده است. برخی منابع دیگر هم تایید می‌کنند که نام محمدباقر نوبخت در اسامی اعضای جدید هیات علمی دیده می‌شود. با وجود این، پنهان کاری و شفاف نبودن اعضای هیات علمی این مرکز باعث شده تا گمانه زنی‌های متعددی درباره آن مطرح شود.آزموده اردلان از تشریح نحوه جذب و پذیرش و طی شدن فرایندهای اداری خودداری کرد و آن را به سایت جذب هیات علمی وزارت علوم حواله داد.

کنایه سنگین نوباوه به روحانی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر مصوبه مجلس نبود روحانی کارهایی انجام می‌داد که در هشت سال گذشته انجام داده، یعنی منافع کشور را به غربی‌ها می‌فروخت.بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به سخنان امروز روحانی مبنی بر اینکه یک مصوبه‌ای را مجلس گذراند و آن مصوبه دست و پای ما را بست، اظهار داشت: اظهارات آقای روحانی از این جهت قابل تامل است که اگر مصوبه مجلس نبود ایشان کارهایی می‌کرد که در هشت سال گذشته انجام داد؛ یعنی منافع کشور را به غربی‌ها می‌فروخت. وی افزود: مصوبه مجلس باعث این شد که آقای روحانی در واپسین روزهای دولت خود، نتواند منافع ملی را آنگونه که دوست داشت و آنچه به شرکت‌های غربی قول داده بود را از دست بدهد و یغما به بفرستد لذا از این جهت سخنان روحانی درست است.

نوباوه در ادامه یادآور شد: مجلس شورای اسلامی کاملا ایستادگی و مقرراتی وضع کرد که دولت بدون نظر داشتن حفظ منافع کشور قطعاً نمی‌تواند اقدامی انجام دهد و این تازه اول ماجرا بود برای اینکه مردم بفهمند به دلیل نبود قانون مناسب در مجلس دهم ، روحانی هر کاری که خواست انجام داد و هر گونه که خواست چوب حراج به منافع ملی کشور زد؛ لذا لازم نیست استدلال زیادی کنیم.این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همین وضعیتی که برجام دارد به همه منافع ما ضربه زد و تمامی اعترافاتی که تیم مذاکره کننده از آقای ظریف تا عراقچی و دیگران دارند موید این ماجراست.وی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: در واقع مصوبه مجلس برای حفظ منافع ملی کشور و صیانت از حقوق هسته‌ای کشورمان تعیین شد که آقای روحانی نتواند به قول هایی که به اروپایی‌ها داده بود، جامه عمل بپوشاند.

جزئیات دیدار وزیر خارجه قطر با رئیسی

سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر خارجه قطر گفت: ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاست.شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، بعدازظهر امروز یکشنبه در تهران با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت وگو کرد.رئیسی در این دیدار با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه‌ای یکدیگر هستند، گفت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه‌ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاست، تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.رئیسی با بیان اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد، اظهار داشت: راه‌حل استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه‌ای همکاری کشورهای منطقه بر اساس اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است.وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی و رساندن سلام امیر قطر به وی، اظهار داشت: قطر به دنبال همکاری برای تحکیم روابط دو جانبه و نیز تلاش برای تامین امنیت منطقه با همکاری جمهوری اسلامی ایران است.

«گیتی پورفاضل» به مرخصی رفت

رئیس سازمان زندان‌ها از اعطای مرخصی به گیتی پورفاضل خبر داد.محمدمهدی حاج‌محمدی در توئیتی با هشتگ «سلامت زندانیان» نوشت: «به خانم ‎گیتی پورفاضل مرخصی داده شد. البته واکسیناسیون کرونا نیز در زندان‌ها آغاز شده است و ان‌شاءالله در روزهای آتی همه مددجویان زندان‌های کشور دوز اول واکسن را دریافت خواهند کرد.»گیتی پورفاضل از وکلای دادگستری است که محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند و بنا به اعلام خانواده‌اش به کرونا مبتلا شده است.

گزارش فارن پالسی از تنش دریایی ایران و رژیم صهیونیستی

نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل حتی نسبت به سلف خود دیدگاه‌های تندتری در قبال ایران دارد. وی معتقد است هر زمان که نمایندگان ایران شامل حزب الله یا حماس انفجاری را در داخل اسرائیل ترتیب دادند، تل آویو باید به ایران حمله کند. فارن پالیسی نوشت: در ۲۶ ژوئن، سفارت ایران در لبنان توئیتی مبهم با تصویر یک کشتی ایرانی منتشر کرد و نوشت: ایران برای ارسال سوخت به لبنان نیازی به تأیید آمریکا ندارد. این توییت به معنای حمل سوخت توسط کشتی‌ بود که به سمت لبنان می‌رفت. وزارت انرژی لبنان از ترس تحریم‌های ایالات متحده سریع درخواست واردات سوخت از ایران را رد کرد. اما برای این کار دیر شده بود، زیرا حدس و گمان‌ها در مورد یک نفتکش ایرانی در حال عزیمت به بندر بیروت گسترش یافته بود.

در ادامه این مطلب آمده است: تهران کشتی آرمان ۱۱۴ را با پرچم ایران که حامل نفت خام است به لبنان فرستاده است. در این توئیت آمده است: حزب الله در حال انجام یک عملیات لجستیکی برای انتقال سوخت ایران به لبنان است. به نظر می‌رسید این توییت‌ها گسترش جنگی بین اسرائیل و ایران را نشان می‌دهد که تاکنون بیشتر در سایه جریان داشت. مهم اینکه، سالهاست که ایران و اسرائیل به حملات تلافی جویانه علیه کشتی‌های یکدیگر در مدیترانه و فراتر از آن پرداخته اند. تا کنون بیشتر درگیری‌ها بر نفت کش‌هایی تمرکز داشتند که نفت را به مقصد سوریه حمل می‌کردند. اما حال به نظر می‌رسد که جنگ در حال گسترش به سمت لبنانی است که به طور فزاینده‌ای در آستانه سقوط اقتصادی به نظر می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۴
حالا دوستان که کاندید مورر نظرشان رئیس جنهور شد دارند همان داستان را تکرار می کنند که ما یک ویرانه و خزانه خالی تجویل گرفتیم. مگر اقای رئیسی نمی دانست وضع کشور و اقتصاد و سیاست خارجی چه اندازه مشکل داشت. همه مردم ایران می دانند. اگر ایشان و هوادارنشان می دانستند و باز وعده دادند که معلوم می شود همه بدنبال ارزوهای خود بودند و اگر بفرمایند که نمی دانستیم که وای به حال ما. حتی یک روستایی کشاورز که نیازی نبوده بداند وضع اقتصاد و محیط زیست و... چگونه است می داند
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
چه خبره؟


چه خبره؟


چه خبره تونههههههههههههه؟
از مقابله با دوش حمام و تیر چراغ برق و قطار رسیدیم به مقابله با اینترنت اگر این پیشرفت نیست پس چیپس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
پیشرفت در پس رفت
گرانی ها ادامه خواهند داشت

این خط این نشون

دولت ها فقط حرف میزنند .
همه دولتها مجبورند سعی کنند خراب کاری احمدی نژاد وهدیه قطع نامه ها به ملت رو جبران کنند.
هر روز یک سلطان جدید ظهور می کند ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
خدا همه شون را لعنت کنه .....همین طور به وجود اورندگانشان را
یک مشت از کسانی که همیشه تحت حمایت رانت قدرتند و مشکل مالی هم ندارند دائم دولت را بخاطر برجام بخاطر دیپلماسی و مذاکره مورد حمله قرار میدهند هیچ چیزی هم بارشان نیست که اگر بود تا بحال و در عرض این چهل سال از خودشان نشان داده بودند مردم فقط چوب را خواهند خورد و البته کسانی که سینه سپر کردند تا مردم از شر تحریم و جنگ به ارامش برسند
اگر دولت بعدی مشکل برنام و اف ای تی اف را در اسرع وقت حل نکند فروپاشی را شاهد خواهیم بود عاقلانه ترین راه حل فعلی تعامل با غرب و امریکاست والسلام
اتفاقاتی در دولت روحانی می افتد که آدم احساس می کند عمداً و سازماندهی شده است مثلا در مورد نهاده دام این موضوع با کوچکترین تدبیر قابل حل است ولی نمی دانم چرا آنرا غیر قابل حل کرده اند
کافی است اصلا نهاده دام را آزاد کنند و مبلغ یارانه ای که به آن اختصاص می دهند از طریق انجمن دامداران بر اساس تعداد دامی که دامداران دارند و یا مقدار شیر و گوشتی که به بازار می دهند و در دفتر معین آنها ثبت و بر اساس آن مالیات می دهند به دامدار بدهند
متاسفانه در کشور به مقدار زیادی هزینه می شود که یک عادت بد برداشته شود ولی برخی افراد در قالب فیلم و سریال دنبال این هستند که عادت بد را دوباره به مردم برگردانند مثلا همین سیگار کشیدن که در این چند سال با محدودیت ها و هزینه های زیادی که شد سعی شد این فرهنگ غلط برداشته شود ولی گویا یک مافیای واردات سیگار پشت این سریال های خانگی است که دنبال پررنگ کردن آن در جامعه است و همچنین ارتباطات مخربی که به آینده فرزندان ما مرتبط است
چرا برخی افراد بعد از اصلاحات دنبال بازگرداندن عادت های مخرب و فسادانگیز هستند؟
کیمیا نماینده نسلی هست که همه هویتش در بازی های سیاسی از دست رفت و ..ن زهر پناهندگی راسر کشید
در دولت روحانی خسارت گرانی های تصاعدی و بی ارزش شدن پول ملی کمتر از تلاطم و بهم خوردن تعادل اقتصادی است و اگر فرض کنیم که گرانی ها مرتبط با تحریم ها است که شاید 20 درصد باشد اما بهم خوردن تعادل اقتصادی حتماً ناشی از بی تدبیری است که البته اگر پشت آن اهداف جاسوسی نباشد.
چون در تلاطم اقتصادی بسیاری از صنایع تولیدی با ورشکستگی مواجه می شوند و هم معیشت مردم بخطر افتاده و عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد
بعبارتی اولا باید کاری کرد که تورمی وجود نداشته باشد و ثانیاً اگر ناچارا وجود داشت بصورت کنترل شده و با شیب آرام و هم سطح باشد نه اینکه مثلاً مایحتاج مردم 6 برابر ولی درآمدها ها نیم برابر رشد کند و دچار عدم توازن آنهم نامتوازنی عجیب و غریب شود که در هیچ کشوری حتی جنگ زده سابقه ندارد
قرار نیست اینترنت محدود بشه حتی یوتیوب تلگرام هم شاید رفع فیلتر شود در همه کشورهای برای بچه های زیر ده تا هجده سال محدویت هست بخاطر مسائل حزبی با افکار مردم بازی نکنید اینترنت ملی هم به نفع مردم چون با نصف یا هزینه کمتر از اسنپ خیلی سایتها داخلی استفاده میکنند کجاش بده فقط بلدید ذهن مردم شستشو بدید
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
اول فیلتر شکنو ببند بعد از این حرفها بزن
آقای عضو تشخیص مصلحت و آقای رئیس جمهور مشکلات تورم بخاطر برجام نبود به خاطر بی سوادی در اقتصاد بود که اجازه بی حصر و حد به بانک ها بخصوص بانک های خصوصی داد که خلق پول و نقدینگی بیجا کنند برای سفته بازی تا کشور دچار تورم نجومی شود و باید تمام کسانی که این اجازه بی حد و حصر را به بانک های خصوصی دادند محاکمه شوند تا مردم بفهمند که مشکل از کجا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
یادم باشه تورو بعنوان وزیر اقتصاد به دامداری مش رجب معرفی کنم
این اقای احمد خاتمی هم نوبت به ملت که می رسد یاد فرهنگ شهادت و ایثار می افتد
وقتی یکی با ۱۰ هزارتا رای میشه نماینده انتظار دارید نتیجش چی بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
اونی که امثال تو 25 میلیون رای با رقص و قر کمر بهش دادن چه گلی زد . د بگ دیگه
با این حجم از کمبودها و گرانی و تورم و بیکاری فزاینده که ناشی از تحریم و عدم تصویب اف ای تی اف و برجام فشار خرد کننده ای به ۹۰ درصد مردم وارد کرده است

متاسفانه احمد خاتمی و بیژن نوباوه و ذوالنوری و قدوسی و زاکانی و علم الهدی و شریعتمداری و جلیلی ووووو
همچنان از مخالفتشان با زنده شدن برجام افتخار میکنند !!!!!!

متاسفانه، اختلاف فاصله درآمد های نجومی مسولان با مردم
و اولویت رقابت های جناحی بر منافع ملی ، باعث شده تا دود زجر آور اینکارها فقط به چشم مردم فلکزده برود و بس .
رئیسی حتما برجام را امضاه خواهد کرد،چون راهی دیگر ندارد
خداوند ، آخر و عاقبت ما رو با داشتن مسولانی همچون : امثال احمد خاتمی و نوباوه و نمکی و علم الهدی و شریعتمداری و ووو و ووو و ووو و ووو و ووو

ختم به خیر بگرداند

انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
عاقبتون با روحانی و خاتمی شد این
همه چیز ۱۰ برابر
بايدن رباطه
جناب نوباوه اگر روحانی منافع ایران را به غربی ها فروخته بود که اصولا ترامپ از برجام خارج نمی شد !! چرا فکر می کنید با این ادبیات می توانید سنگ اندازی های جناح تند رو قالب شده به مجلس را توجیه کنید؟!! رفتار این مجلس وقصد آن در جلوگیری از برجام روشن تر از روز است واز چشم مردم دور نمانده!!
اقای نوباور باید مثل ما منتظر بماند تا دریابد کار مجلس چه آینده ای برای ایران تدارک دید و آیا این اقدام مجلس کماکان ادامه دارد یا در دوره رئیسی بناچار کاری میکند که شاید بدتر از کارهای روحانی باشد.
آقای عبدالواحد واقعا فکر میکنی اگه فردی مثل لاریجانی، جهانگیری و یا هر کی که شما میگی تایید میشد با این وضعیتی که شما درست کردین بیشتر از 2 میلیون رای میاورد؟
آقای موسوی لاری ای کاش شورای نگهبان این لاریجانی را تائید صلاحیت میکرد تا میدیدی که مردم چقدر هوشیار شدند و از این افراد متنفر.
در یکسال اخیر شاهد استخدام نزدیکان و آشنایان مسئولین دولتی در تمامی دستگاههای دولتی بدون ضابطه بوده ایم چندین مورد در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کل کشور (وزارت کشور) شاهد هستیم
چرا اینقدر به رییس جمهور محبوب و ویران کننده مملکت گیر می دید مگه چکار کرد دامادش و سر کار گذاشته مطمئنا شایسته بوده که به دامادی رئیس جمهور برسه و از ونجا به هیات علمی مرکز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
اینایی که منفی دادند
تو دفتر رئیس جمهورند
یا کاسبان مذاکرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
چراازاداماد ایااااااااااااااااااااااااااااایت الله خاتمی که رئیس دفتر دکترنوبخت شد حرفی نمیزنید چراازباجناق زاده حدادجونتون حرفی نمیزنید ویا فرزندان علماهای دیگه فکر میکنید فرزندان مراچع وائمه جمعه ها مثل فرزندان مابیکار والافند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
اینایی که منفی دادن یه جاییشون از سوزش گذشته دیگه به شعله های آتیش افتاده . بدو بیشین تو تشت آب یخ خاموش شه بدووووو
نوباوه همونی نیست که سالها در سرذمین کفر امریکا مشغول دریافت حقوق دلاری از سیمای میلی بود
آن آقای مجری باید بداند و فهمیده باشد که صدا و سیما بیشترین کمک را به شبکه های ماهواره ای خارجی می کند توهین به کیمیا علیزاده نشانه حقارت است
پس چرا پیشنهاددادید ومی دهید...حریرچی تراخدا دیگر برید فقط...
««فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه سازان، گفت: ظاهرا از سلطان شکر و سکه به سلطان سیمان رسیده‌ایم.»» تابناک چهارم مرداد ‍۱۴۰۰
نخیر جانم سخت در اشتباهید. هم سلطان شکر و سکه و هم سلطان سیمان دست ساز کارمندان رسمی و غیر رسمی بانک های خصوصی میباشند، که با‌ارزش اندوخته های چند صد برابری سپرده گذاران که چندین هزار برابر بودجه سالانه دولت است در بازارهای آزاد «آزاد برای دلالان با پشتیبانی گمرک و قاچاقچیان»، از زمان عضویت در بانک جهانی و سپس ایجاد بانک های خصوصی در حین تکامل آنهم صعودی میباشند.
ما نه تنها به این دو سلطان رسیده‌ایم بلکه سلطان های زمین‌های حاصل‌خیز و معدن ها،‌ بخصوص سلطان پترو شیمی و نفت… که سردسته خشکاندن تالاب هورالعظیم است، هم رسیده ایم. باید برای آن طبق دولتیان، از بانک جهانی خط دهنده به بانک های خصوصی سپاسگذار هم بود.
با روحانی تا ۱۴۰۰
یادتونه؟
ملت فریب دادید
وقتی بزرگان نظام فرزندان خود را برای تحصیلات بهتر به خارج میفرستند پس اقرار میکنند که انجا پیشرفته تر است خانم ورزشکار هم از کشوری که شوهرش می توانسته جلوی سفر ورزشی او را بگیرد به جایی رفته که امکان بیشتر است چرا این وطن فروش است فرزندان بزرگان نظام زرنگی کرده اند؟
هیچ سلطانی بدون اتصال به خود حکومتی ها وجود ندارد
اقای احمد خاتمی وقتی از شهادت صحبت می کند یادان جمله می افتم که یارو می گفت بیائید جمع شویم بروید شربت شهادت بنوشید ایشان هر وقت در صف اول برای شهادت حاضر شدند ما هم تبعیت می کنیم .اقای خاتمی این ملت هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و حجت را برای مسئولین تمام کردن حیف که اصحاب اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم بدنبال غنائم بودند و هستند .
مدیرکل آب و فاضلاب خوزستان و محمد صدر هر دو حرف مفت میزنند.
آقای مدیر کل اگر راست می‌گوید که خوزستان آب ندارد، پس کشت برنج و پر کردن ایران با برنج خوزستان چیست؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر