بازدید 31636
دو هزار و پانصد و سی و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کنایه حجاریان به اصلاح طلبانِ «صندلی طلب» / سیاستمدار اصولگرا: رئیسی به سهم خواهی‌ها توجه نخواهد کرد / احمد خاتمی به دولت رئیسی: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: نامه صادقی به رییسی درباره تنش‌های آبی اخیر / نماینده آبادان اعلام کرد از حضور در جلسه با معاون اول خودداری کرده است / شریعتی: دولت در روز‌های پایانی خود برای نجومی‌بگیران مصوبه صادر کرد و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ 24 July 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کیهان: باید با بومی سازی فضای مجازی، مردم ایران را به آرزوهایشان رساند

روزنامه کیهان در شماره امروز خود، یک بار دیگر دولت روحانی را مورد انتقاد قرار داد و برای محدودیت سازی فضای مجازی راهکار ارائه داد. روزنامه کیهان در شماره امروز خود نوشت: فضای مجازی که دولت روحانی اصرار دارد به بی‌صاحب بودن و بی‌در و پیکر بودنش افتخار کند، اگر به مدیریت اهلش درآید، می‌تواند رشد و شکوفایی و امید و انگیزه را چندین برابر کند و این اهرم فشار را از دست دشمنان بستاند و با بومی سازی و سالم سازی و علمی سازی آن می‌توان از این ظرفیت کم نظیر برای معرفی حقایق بهره برد و انقلاب اسلامی را از گردنه‌های محیل و مهیل عبور داد و مردم بزرگ و شایسته ایران را به آرزوهای بزرگشان رساند.

استاندار خوزستان: در سوسنگرد اگر خویشتن‌داری مأموران نبود، فاجعه‌ به وجود می‌آمد

استاندار خوزستان با اشاره به رهاسازی آب در خوزستان در چند روز اخیر گفت: مجدداً برخی در یکی دو روز اخیر شلتوک کشت کردند که باعث وارد نشدن آب به هورالعظیم و یا وارد شدن زهاب به تالاب و رودخانه‌ها می‌شود که مشکل‌ساز است. قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر خوزستان اظهار کرد: در روزهای اخیر، خویشتن‌داری نیروهای امنیتی واقعاً مثال‌زدنی بود؛ ده‌ها نفر از نیروها زخمی شدند اما عکس‌العمل نشان ندادند. وی افزود: در بحث سوسنگرد اگر خویشتن‌داری مأموران نبود، فاجعه‌ای به وجود می‌آمد. آخرین کار و چشم‌اندازی که داشتیم رفتن به خانه بزرگان سوسنگرد، حمیدیه، کوی علوی اهواز، هویزه، ایذه و همه مناطق استان خوزستان بود. با بزرگان در جلساتی صحبت کردیم.

عکس جالب ایرانی‌-آمریکایی در المپیک

رییس فدراسیون آمریکا به دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی پس از کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی تبریک گفت.در ادامه رقابت‌های تیراندازی بازی‌های المپیک توکیو امروز جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر راهی فینال شد. در این ماده ورزشکارانی از هند، چین (۲ ورزشکار)، کره جنوبی، اوکراین، صربستان، ایران و آلمان در فینال رقابت کردند. در این ماده جواد فروغی در رده نخست قرار گرفت. بر این اساس نخستین مدال طلای کاروان کشورمان کسب شد.پس از پایان این رقابت ها رییس فدراسیون آمریکا به علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی پس از کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی تبریک گفت.

کنایه حجاریان به اصلاح طلبانِ «صندلی طلب» / سیاستمدار اصولگرا: رئیسی به سهم خواهی‌ها توجه نخواهد کرد / احمد خاتمی به دولت رئیسی: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید

واکنش اصغر فرهادی به وقایع خوزستان

اصغر فرهادی در واکنش به نصب بنرهای تبریک به او در سطح خیابان های تهران نوشت: همکاران عزیز، از صمیم قلب از شما سپاسگزارم و قدردان لطف و مهری که به من داشته‌اید برای همیشه خواهم بود. او با اشاره به رویدادهای خوزستان نوشت: میل قلبی‌ام آن است که به جای عکس من، جملات دردمندانه‌ی آن مادر خوزستانی در گوشه‌گوشه‌ی شهر نصب شود؛ شاید این مظلومیت لحظه‌ای چشم‌های خواب‌زده را به عمق رنج این دوران باز کند.

منتخب شورای شهر تهران: «قاعده فقهی حق آفتاب بر منازل» در ساخت و ساز باید حفظ شود

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: قاعده تعیین خط آسمان و اختصاص تراکم و تعداد طبقات برای ساختمان‌ها در شهر یک قاعده منطقی ندارد و از همین رو پیشنهاد دادم که براساس محاسبه تانژانت زاویه میل خورشید و در واقع زاویه تابش آفتاب بتوانیم ارتفاع، تراکم و تعداد طبقات ساختمان‌ها را تعیین کنیم. «میثم مظفر» منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران درباره جزئیات جلسه منتخبان شورای ششم با معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در این جلسه نسبت به وضعیت بسیار طولانی در صدور پروانه نوسازی و ساخت املاک در شهر تهران انتقاد داشتم. متاسفانه روند بسیار معیوب و دارای اشکالی در صدور پروانه ساختمانی و احداث بنا وجود دارد و بیش از چندین ماه طول می‌کشد تا یک نفر بخواهد از شهرداری پروانه بگیرد.او در توضیح این پیشنهاد گفت: بدین صورت که قاعده فقهی حق آفتاب بر منازل حفظ شود و هرجایی که حق آفتاب را از ملک مقابل سلب می‌کند، مبنای ارتفاع قرار گیرد. این قاعده یک نعمت الهی است که براساس قواعد و جریان خلقت خداوند حکیم آن را در نظر گرفته و نباید نعمت خدادادی خط آفتاب را از خانه‌ها سلب کنیم و در عین حال دیدگاه بسته‌ای داشته باشیم و در جایی که با تعداد طبقات، حق آفتاب حفظ می‌شود و حقوقی از حقوق عمومی دیگران تضییع نمی‌شود، منجر به کاهش طبقات نشویم.

احمد خاتمی به دولت رئیسی: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید

احمد خاتمی، عضو فقیه شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران ادامه داد: البته ما هیچ‌گاه مخالف فضای مجازی نبوده‌ایم و نیستیم و برخی‌ به غلط عنوان می‌کنند که نظام انقلاب اسلامی با فضای مجازی مخالف است؛ ما با فضای مجازی آلوده مخالفیم و همواره موافق فضای مجازی پاک هستیم. در دهه محرم سال گذشته، فضای مجازی پاک حاکم شد و دقیقاً ما طرفدار همان فضای مجازی هستیم. وی از دولت فعلی بابت اقدام نامناسب برای مقابله با فضای مجازی آلوده انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این دولت اقدام تاثیرگذاری در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده انجام نداد؛ تقاضای ما از دولت منتخب که در دو هفته آینده شکل خواهد گرفت این است که در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده مقابله کند. خاتمی افزود: تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند، استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند؛ به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست؛ همه کشورها توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند ولی متاسفانه دولتمردان ما اقدامی در راستای تشکیل اینترنت ملی نکردند. وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که اینترنت ملی شکل دهید ولی متاسفانه آقایان به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش ندادند و ندادند و ندادند؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.

یازده گزینه شهرداری تهران پیش روی شورای ششم

علی اصغر قائمی منتخب شورای ششم اظهار کرد: در جلسه اخیر شاخص‌های شهردار ما به ۱۲ گزینه رسیدیم که یک نفر انصراف داد و در حال حاضر یازده گزینه شهرداری تهران پیش روی ماست.این ۱۱ نفر تا این هفته باید برنامه‌های خود را ارائه کنند تا بر اساس برنامه‌ها و تصمیم‌ها رای‌گیری انجام شود و به ۳ نفر نهایی برسیم، اما در حال حاضر این ۳ نفر هنوز مشخص نشده‌اند. منتخب شورای ششم در پاسخ به این که نام آقای بذرپاش برای شهرداری مطرح شده و طبق برخی خبرها بیشترین رای را کسب کرده‌اند، گفت: مجددا تاکید می‌کنم این ۳ نفر هنوز مشخص نشدند و این تنها یک خبر رسانه‌ای است و از درون جلسه ما بیرون نیامده است./باشگاه خبرنگاران

هوای گرم باعث جا گذاشتن بار مسافران شد

 یکی از ایرلاین‌های داخلی دیروز در پرواز خود از شیراز به مقصد بندرعباس، بدلیل گرمای هوای و با توجه به قدرت هواپیمای ATR ناچار بود یا از تعداد مسافران یا از میزان بار مسافران بکاهد که تصمیم به کاهش بار مسافران گرفته شد. این ایرلاین با عذرخواهی از مسافران این پرواز اعلام کرد: برای انجام پرواز، شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین شاخص‌ها در این زمینه است و از آنجایی که در روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور، جبهه هوای گرم حاکم بوده، این موضوع در انجام پروازها بسیار تأثیرگذار بوده است.

فروغی مسن‌ترین مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در المپیک شد

جواد فروغی با کنار زدن محمود نامجو مسن ترین مدال آور ورزش ایران در تاریخ المپیک شد. او علاوه بر ثبت رکورد المپیک و کسب مدال طلای تپانچه ۱۰ متر بادی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، توانست مسن ترین ورزشکار ایران در تاریخ این رقابت ها با ۴۱ سال سن باشد که مدال المپیک به دست می آورد. /ایسنا

طرح منع تردد شبانه در تعطیلات ادامه دارد؟

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اجرای طرح منع تردد شبانه در پایتخت گفت: همانطور که پیش از این اعلام شده، برابر تصمیم ستادملی مقابله با کرونا، تردد از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در معابر تمام شهر‌های کشور با هر وضعیت کرونایی اعم از قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع بوده و خودرو‌های غیرمجاز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. نه تنها طرح منع تردد شبانه متوقف نشده است، بلکه اجرای آن تشدید هم شده و برخورد با تردد‌های شبانه در سطح شهر تهران با قوت در حال اجراست. /ایسنا

FATF را نگه داشته ایم که آسمان به زمین بیاید؟

سیدعبدالواحد موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز به خبرآنلاین گفت:افرادی در پشت صحنه برنامه ریزی کرده بودند، آقای رئیسی رئیس جمهور شود و اگر به مطالبه رهبری توجه می کردند این تنظیمات بهم می خورد.بعد از انتخابات، هیچ اقدامی در جهت التیام مردم صورت نگرفت، به هر حال مردم با نیامدنشان حرفی یا پیامی داشتند.بخاطر عدم تایید FATF، ارتباط بانکی‌مان قطع است. این یک مورد را نگه داشته‌ایم که مثلا آسمان به زمین بیاید؟زشت و ناپسندیده است که مردم ما ۵ کیلومتر در صف باشند که بخواهند به ارمنستان بروند؟ یک آبرو و حیثیتی برای ما مانده است.اینکه امثال حجاریان که هم هزینه داده و هم انسان خوش فکری است و جمهوری اسلامی را قبول دارد، مایوس می شود فاجعه است.اصلاح‌طلبان هم باید در شیوه ها و روش هایشان تجدیدنظر کرده تا زبان مردم را پیدا کنند. چه کسی بهتر از اصلاح طلبان می‌تواند این پیام را درک کند؟ رئیسی باید فضا را کمی بهتر کند تا در داخل به عنوان رئیس جمهور همه مطرح شود. این سختگیری‌ها و برخوردها باید حل شود. خطبه خواندن در مذاکره روشی شکست خورده است. آقای رئیسی می خواهد در سیاست خارجی چه کار کند؟ سرسخت ترین دشمن اصلاح طلبان رسانه های فارسی زبان خارجی هستند. اصلاح طلبان باید به آقای رئیسی بگویند هیچ جا(حتی فرمانداری و بخشداری) لازم نیست ما نیرو داشته باشیم ولی این اصول را شما رعایت کنید.

پیشنهاد متفاوت ربیعی برای حل مشکل خوزستان

علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: واقعیت این است که خوزستان دارای کلکسیونی از مسائل و چالش‌های تاریخی و مزمن است.برای بهبود وضعیت استان خوزستان و غلبه بر نگرانی‌های موجود باید گفت‌وگوی اجتماعی وسیعی را با مردم سامان داد و از شکل‌گیری نهادهای مدنی و کنشگری مدنی حمایت شود. توسعه در استان از دل رویکرد سیاست‌های کوتاه‌مدت، مرکزگرایانه و حل سطحی مسائل نیست. رویکرد به استان باید در قالب رویکردی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سامان یابد. باید همدلی و وفاق نخبگان در سطح منطقه‌ای و پیوستگی نخبگان استانی و نخبگان ملی شکل بگیرد. این مسائل نباید باعث شود هزینه کنشگری سیاسی مدنی در خوزستان افزایش یابد و از تأسیس نهادهای مدنی محلی حمایت شود.

حذف سهمیه‌های کنکور؟ شاید در دولت آینده

منصور غلامی با اشاره به ساماندهی سهمیه‌های کنکور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از سهمیه‌های کنکور مصوبات مجلس شورای اسلامی را دارد و لذا قوانینی که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده باید اصلاح آن نیز توسط مجلس شورای اسلامی صورت گیرد. مباحثی در این خصوص مطرح بوده که یک سیاست کلان و کلی در این رابطه تعریف شود و فکر می‌کنم در دوره باقی مانده از دولت اجرایی نمی‌شود./مهر

هفت عاملی که باعث شده خوزستان دچار بحران کم آبی شود

خراسان نوشت:به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از عوامل خشکسالی، ایجاد ساخت بی رویه و جانمایی غلط سدهای احداث شده روی رود کارون اعلام شده است. یکی دیگر از مشکلات کم آبی خوزستان را کارشناسان اشتباهات مهندسی و جانمایی در سد گتوند اعلام می کنند که باعث از بین رفتن زمین های کشاورزی و افزایش 25 درصدی شوری آب کارون شده است. شهروندان خوزستانی و برخی کارشناسان معتقدند تصمیماتی مثل اجرای طرح‌های انتقال آب برای صنایع به استان های کویری سبب کم شدن آب کارون و نرسیدن آن به پایین دست و هورالعظیم می‌شود. یکی دیگر از متهمانی که گفته می شود باعث مشکلات کنونی خوزستان شده نفت در تالاب هورالعظیم است. البته از خشکسالی و کاهش بارندگی در سال های اخیر هم غافل شد.

پاشنه آشیل دولت ابراهیم رئیسی /کابینه فوق العاده ای را پیش بینی نمی کنم

محمدعلی ابطحی، در پاسخ به این پرسش که مهم ترین چالش دولت سیزدهم در صد روز اول چه خواهد بود، اظهار کرد: من فکر می کنم سیاست خارجی و مشکلاتی که در این حوزه داریم، مثل تحریم ها، اولین و مهم ترین معضل دولت آقای رئیسی است. طبیعتا ادامه مذاکرات خیلی سخت تر و دشوارتر از دوران دو دولت تدبیر و امید خواهد بود.من کابینه فوق العاده ای را پیش بینی نمی کنم. حدس می زنم کابینه کاملا از درون جبهه اصولگرایی و مجموعه حامیان آنان انتخاب می شود. شاید نقطه مشترک همه اعضای کابینه این باشد که تازه نفس هستند./ایسنا

هجده نماینده خوزستانی در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان کجا هستند؟

اعتماد نوشت:مگر نه اینکه مردم خوزستان هجده نماینده در مجلس دارند، و صدها نماینده در شورای شهر و چند نماینده در مجلس خبرگان؟ پس چرا این نمایندگان که باید صدای قانونی این مردم باشند و مطالبات آنان را به صورت مدنی و قانونی پیگیری کنند تا کارد مشکلات به استخوان مردم نرسد در این ماجرای اخیر حضوری ندارند؟ پاسخ این است که آنان برای انجام این وظیفه انتخاب نشده‌اند، و اصولا با ایده درد مردم بیگانه هستند، چون از دل رقابتی آزاد و نمایندگی واقعی بیرون نمی‌آیند. تا هنگامی که مردم نتوانند نمایندگان واقعی خود را در ساختار حقوقی و سیاسی داشته باشند، صدای اعتراض آنان از تریبون‌های سیاسی و حقوقی بازتاب پیدا نمی‌کند، و کسی نخواهد بود که حقوق مردم را پیگیری کند و به نتیجه برساند، در نتیجه مردم بی‌دفاع شده و اقدام موثر و ملموس حقوقی و سیاسی نمی‌توانند انجام دهند

مهم ترین دلایل قطعی برق کشور چیست؟

شرایط جوی: به دلیل شرایط جوی و کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب، حدود ۸ هزار مگاوات از برق تولیدی نیروگاه‌ های برقابی از مدار خارج شده و همزمان به دلیل افزایش دما میزان مصرف برق بالا رفته است.فرسودگی نیروگاه ها: نیروگاه‌ های حرارتی سهم ۸۵ درصدی در تولید برق کشور دارند که اتفاقا بیشترین فرسودگی هم در همین نیروگاه‌های حرارتی است. افزایش استفاده از ماینرها و استخراج رمز ارز: متوسط رشد مصرف برق کشور در ۱۰ سال گذشته ۱.۸ درصد بود و در شرایط اوج ۳ تا ۵ درصد، اما امسال ۲۰ درصد افزایش مصرف را تجربه کردیم که معادل ۹ هزار مگاوات برق بوده که می‌دانیم در شرایط امروز کشورمان جبران این کسری بسیار سخت است./ایرنا

سیاستمدار اصولگرا: رئیسی به سهم خواهی‌ها توجه نخواهد کرد

یک سیاستمدار اصولگرا گفت: با روحیاتی که از آقای رئیسی سراغ داریم، به هیچ وجه به سهم خواهی ها توجه نخواهند کرد.«لطف الله فروزنده»، سیاستمدار اصولگرا، در گفت و گو با برنا در خصوص سهم خواهی از کابینه رئیسی اظهار کرد: اگر کسی سهم خواهی می‌کند غلط است. رای آقای رئیسی برای مردم است و مدیون کسی نیست. آنچه وظیفه اوست پاسخگو بودن به مردم است، مردم او را انتخاب کردند و به او اعتماد دارند. قطعا آقای رئیسی هم با توجه به شعارها و دیدگاه هایی که داشت بر اساس آن کابینه خود را انتخاب می کند. با روحیاتی که از آقای رئیسی سراغ داریم، به هیچ وجه به سهم خواهی ها توجه نخواهند کرد.او در خصوص استفاده از کاندیداهایی که به نفع آقای رئیسی کنار رفتند، گفت: بستگی به این دارد که تشخیص رئیس جمهور منتخب چه باشد. تا آنجایی که اطلاع دارم، کاندیداها چنین درخواستی نداشته اند و بخاطر انسجام و وحدت، آقای رئیسی را همراهی کردند.فروزنده ادامه داد: چینش کابینه رئیس جمهور منتخب بر اساس شایستگی خواهد بود. افرادی که شایسته بوده و ویژگی هایی مثل انقلابی بودن، ولایتمداری، مردمی بودن و توان و تخصص لازم را داشته باشند از معیارهای آقای رئیسی برای اعضای کابینه است.

مطهری علت مشکلات کم آبی خوزستان را فاش کرد

نایب رئیس پیشین مجلس در توییتی نوشت: مطابق نظر کارشناسان، بخشی از مشکل امروز خوزستان، جانمایی غلط برای سد گتوند بوده است.علی مطهری در توییتر نوشت: مطابق نظر کارشناسان، بخشی از مشکل امروز خوزستان، جانمایی غلط برای سد گتوند بوده است، این باید درس عبرتی برای ما باشد که در اجرای طرح‌های عمرانی از بهترین متخصصان دنیا، ایرانی و غیرایرانی بهره ببریم، نمونه دیگر، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است که اصلا قابل قیاس با فرودگاه استانبول یا دبی نیست.

شریعتی: دولت در روزهای پایانی خود برای نجومی‌بگیران مصوبه صادر کرد

عضو کمیسیون انرژی گفت: دولت کارکنان ‎عملیاتی قراردادی نفت و نیرو را با حقوق کم رها کرده و در آستانه رفتن خود، برای نجومی بگیران ستادی مصوبه صادر کرد.مالک شریعتی با انتشار توئیت و عکسی از یکی از کارگران اداره برق دشتستان بوشهر نوشت: ببینید، علی آخته، نیروی قراردادی اداره برق دشتستان بوشهر با دریافتی اندک، در دمای ۵۰ درجه، بالای تیر بیهوش شد.وی افزود: دولت کارکنان ‎عملیاتی قراردادی نفت و نیرو را با حقوق کم رها کرده و در آستانه رفتن خود، برای نجومی بگیران ستادی مصوبه صادر کرد.شریعتی گفت: تخریب کنید! ولی مجلس مدافع نجومی بگیران نیست.

کنایه حجاریان به اصلاح طلبانِ «صندلی طلب»

سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کار حزبی نیاز به فداکاری و ایثار، کادر حرفه‌ای و شرایط مساعد دارد که همه این‌ها محل پرسش قرار گرفته است. در حال حاضر خاک سیاست ما پلیسی-پادگانی است و احزاب و کادرهایشان امکان رویش ندارند.برخی اصلاح‌طلبانِ صندلی‌طلب معتقدند سیاست مقدمه کسب‌وکار است؛ باید به آن میزان دُز سیاسی فعالیت‌ را بالا ببریم تا حساسیت هیچ فرد و نهادی بالا نرود. از منظر اینان سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه یعنی اعلام نظر درباره مسائل روبنایی و دعواهای اداری-استخدامی تا حد فرماندار و استاندار! خوب، شما می‌توانید نماد این تفکر را، چه حزب باشد و چه فرد، در معرض آرای عمومی قرار دهید و ببینید چه قدر مقبولیت دارد.من معتقدم بالاخره یک‌نفر باید راهی برای سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه باز کند. در انتخابات ۱۴۰۰ مصطفی تاج‌زاده همان یک‌نفر بود. تاج‌زاده نیرویی تشکیلاتی، فعال و نقاد بود و می‌توانست اصلاحات را یک قدم به جلو ببرد و از بوروکراتیزه شدن آن جلوگیری کند که تا حد زیادی چنین کرد.نماینده آبادان: به احترام مردم استانم در جلسه امروز با جهانگیری شرکت نکردم.

نماینده آبادان اعلام کرد از حضور در جلسه با معاون اول خودداری کرده است

سید مجتبی محفوظی در حساب توییتر خود نوشت:به احترام مردم عزیز استانم و به نمایندگی از کل مردم استان خوزستان از شرکت در جلسه امروز با جهانگیری خودداری کردم.

درخواست آزادی بازداشتی‌های حوادث اخیر خوزستان

خوزستان نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از جوانان ما بازداشت هستند؛ اینها معترض‌اند و ضدانقلاب نیستند، اینها ولایتمداران و سربازان امروز و فردای کشورند. دستور بدهید که معترضین از خائنین جدا شوند و افراد معترض را هرچه زودتر آزاد کنید.قاسم ساعدی در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: حضور وزرا و معاون اول در استان خوزستان خیلی دیر انجام شده و به جرات می‌گویم که به موقع نبوده است.وی افزود: ۱۰ روز مانده به پایان دولت برای خوزستان محروم چه کردید؟ چقدر در رابطه با مشکلات خوزستاد فریاد زدیم، صحبت کردیم، التماس و خواهش کردیم؟ چقدر باید از نجابت خوزستانی‌ها سوءاستفاده شود و همیشه آن‌ها را محروم نگه داریم؟نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوزستانی‌ها محروم نیستند بلکه از دست هم‌نوعانشان، سیاستگذاران و برنامه‌ریزان دولت‌ها، مظلوم‌اند. فلسفه چیست که دولتمردان برای ابراز همدردی به خوزستان سرازیر می‌شوند؟ این در کدام قانون می‌گنجد که داد مردم شنیده نشود و بعد از اینکه به یک حادثه غیرقابل تصور برسد، بعد دولتمردان سینه چاک می‌کنند و مانور می‌دهند؟ ساعدی خطاب به وزیر نیرو حاضر در این جلسه گفت: آقای اردکانیان، چقدر در مجمع نمایندگان با جناب عالی صحبت کردیم، تذکر دادیم و پیشنهاد دادیم که کارگروه آب در کشور راه بیندازید و بر حسب آمایش سرزمین و سهمیه‌بندی حق‌آبه‌ها، بحث آبی که بین استان‌ها صورت گرفته را جمع کنید اما کو گوش شنوا؟ مردم اهواز چند سال پیش گفتند آقای روحانی هواتو داریم اما هوامونو داشته باش.

نامه صادقی به رییسی درباره تنش های آبی اخیر

نماینده مجلس دهم در نامه ای به رییس جمهور منتخب زمینه های تنش های آبی اخیر را تشریح کرد. متن نامه محمود صادقی به سید ابراهیم رییسی به شرح زیر است:

به نام خدا
جناب آقای رییسی
رییس‌جمهور منتخب
با سلام و تبریک عید سعید قربان
نظر به بروز اعتراض‌های مردمی به وضعیت آب در خوزستان و اقدامات مقدماتی شما برای رسیدگی به این وضعیت، متذکر می‌شود زمینه‌ی این اعتراض ها در استان‌هایی که مبدأ انتقال آب بین حوضه‌ای هستند نیز وجود دارد.


بروز اعتراض‌های شب گذشته (۳۱ تیرماه) در شهرستان الیگودرز یکی از نشانه‌های آن است، زیرا اجرای پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه های دز، که در حوزه‌ی این شهرستان قرار دارد، به استان‌های اصفهان، مرکزی و قم موجب پیامدهای زیست محیطی و خشکی آب‌های بیش از ۱۰۰ روستا و عواقب اجتماعی، از جمله مهاجرت روستاییان به شهر، شده سال‌ها است که مورد نارضایتی، اعتراض و بدبینی مردم به نظام و روحانیت (به لحاظ انتقال آب به قم) شده است.اینجانب در زمان نمایندگی ام برای رسیدگی به این وضعیت پیگیری‌هایی کردم و در مهرماه سال ۹۷ همراه با کارشناسان ذی‌ربط از وزارت نیرو و استان لرستان بازدیدی از این پروژه داشتم که گزارش آن متضمن راهکارهای پیشنهادی برای ترمیم و جبران خسارات‌ به بار آمده برای استان لرستان و شهرستان الیگودرز ذیلا تقدیم می‌شود. خواهشمند است رسیدگی به این موضوع با اولویت مورد توجه دولت آینده قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۹
مردم ایران وقتی به آرزوهایشان می رسند که برایشان تلاش کنند!
کسانی که ذره ای در مورد اینترنت و فضای مجازی اطلاعاتی ندارند و اطلاعاتشون در حد و اندازه پدر بزرگ هاست در موردش اظهار نظر می کنند
آقای احمد خاتمی ، اقا علم الهدی چرا به تاریخ 40 سال گذشته با دقت نگاه نمی کنید؟ آیا به خاطر دارید که در سالهای اولیه حتی داشتن یک نوار آواز و سپس داشتن یک دستگاه ویدئو ووووو ممنوع بود . آیا به خاطر دارید ماموران شما چه بلاهایی بر سر مردم آوردند به خاطر همین مواردی که الان بسیار عادی شده است. آقایان کی شما می خواهید بپذیرید که با پیشرفت علم و تکنولوژی و خواست عامه مردم نمی توانید مقابله کنید. چرا سعی نمی کنید مشکلات مردم را به نحو شایسته ای حل کنید که آنها خودشان شما را از صمیم قلب بپذیرند. باور کنید با زور و محدود کردن هیچ چیزی درست نخواهد شد بلکه روز به روز بدتر هم خواهد شد.
خیالتون راحت حداقل در دور اول ریاست جمهوری رییسی کاری به اینترنت ندارد چون به رای دوباره ملت نیاز داره
خیالتون راحت حداقل در دور اول ریاست جمهوری رییسی کاری به اینترنت ندارد چون به رای دوباره ملت نیاز داره
خوشحالم رای ندادم
حتی رای باطله هم ندادم

( یک ایرانی الاصل میهن پرست )
هیچ فرقی بین حجاریان اصلاحطلب و احمد خاتمی اصولگرای تندرو وجود ندارد

اکثریت مردم دیگه گول حرف هیچکدامشان را نمی خورند
دنیا داره به سمت اینترنت آزاد بدون فیلتر و محدودیت می ره

احمد خاتمی در چه فکریه ؟!؟؟؟؟
نماینده محترم آبادان بااین کارش آب به آسیاب دشمن ریخته . از طرفی این خود نوعی عوام فریبی است
شما فضایی می خواهید که همیشه شما را تأیید کند و شما از فضای مجازی به این دلیل هراس دارید که ممکن هست جایی خلاف نظر شما بگویند شما از این هراس دارید و بقیه همش بهانه هست خدا شاهد هست
افشاگری خبرساز معاون سازمان محیط زیست

پکن به خاطر ارزان‌تر شدن پروژه نفتی، پیشنهاد خشک‌شدن تالاب هور را داد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.

به گزارش «انتخاب»؛ احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.

به نوشته همشهری، وی ادامه داد: ژاپنی‌ها حاضر بودند برای استخراج نفت در حوزه‌های آزادگان و یادآوران با تکنولوژی سطح بالا، همانند استخراج در دریا، از این حوزه‌ها بهره‌بردای کنند. اما چینی‌ها حاضر به انجام این کار نشدند و به خاطر ارزان‌تر شدن پروژه، پیشنهاد خشک‌شدن هور را دادند که متاسفانه یک شورای بالا دستی امنیتی هم آن را می‌پذیرد.

لاهیجان‌زاده گفت: شرکت ژاپنی برای استخراج نفت از میادین حوزه هورالعظیم مطالعات گسترده‌ای را انجام داده بود و بر اساس این طرح قرار بود همه تاسیسات نفتی در آب نصب شود و در آب کار کنند.

او افزود: اما در دهه 80 شرایط تغییر کرد و طرح توسعه این میادین به شرکت‌‎‌های چینی سپرده شد. در سال 89 اتفاق ناگواری رخ داد و به این شرکتها اجازه داده شد که در محیط غیرآبی کار بکنند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مجوز این کار از یکی از شوراهای امنیتی بالادستی گرفتند. هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.
مشکلات ایران آنقدر زیاد است که حتی با غول جادویی چراغ علیبابا هم حل شدنی نیست ؟
با بومی سلزی اینترنت آرزوی شما برآورده میشود
چرا از زبان ملت حرف میزنی،
آقایان شریعتی و خاتمی ماست میل فرمودند
ما اصلا از اول هیچ آرزویی نداشتیم بیخیال اینترنت بشید
خدا رو شکر که روزنامه کیهان میدونه ارزوی مردم چیه و براشون تصمیم میگیره چون خود مردم موندن که دیگه چی بخوان تو این مملکت از بس همه جیز فراوونه و در دسترسه !!!
یک نفر به کیهان وخاتمی بگوید شما اول کارت ملی بومی را بسازید اگر موفق شدید اینترنت ملی را هم به دنبالش.............درضمن شما نماینده عده ای اقلیت هستید پس لطفا از گزینه همه مردم استفاده نکنید
کیهان و اخمد خاتمی نمیتوانند برای ۸۰ میلیون انسان تصمیم بگیرند
آقای کیهان
آقای خاتمی
می خواهید حدود 70 میلیون نفر رو بکشیم
شما و سه چهار میلیون نفر راحت بشین؟
دیگه مشکل اینترنت و ... هم نخواهید داشت!!!!!
ولی دیگه اون وقت کسی نیست بهش زور بگین. اشکالی نداره؟
اگه با کیهان باشه برا هر ایرانی یه نسخه روزنامه کیهان چاپ میکنه و میگه هر کی اینو نخونه کافره و باید اعدام بشه .
نمیدانم نماینده محترم ابادان جزو چند درصدیهاست ولی عدم شرکت در جلسه کار درستی نبود چون باید بود و صحبت کرد
چرا برخی سیاسیون بدون اطلاع از علل مشکلات آب خوزستان اصرار به اظهار نظر ناآگاهانه دارند.
آقای مطهری، سد گتوند علیا بر روی کارون اشکالات دارد و نگران آن هستیم ولی چه ربطی به شرایط آب کرخه و دز دارد؟؟؟!!!
کیهان شریعتمداری و احمد خاتمی در این گیر و دار کشتار کرونای دلتا
و اعتراضات قانونی و به حق مردم عزیز خوزستان
بفکر محدود تر کردن فضای مجازی و اینترنت هستند !!!!

ایا لشکر بیکاران فعلی کافی نیست ؟
نمی دانید که با این محدودیت های بیشتر ، چند صدهزار جوان دبگر بیکار می شوند ؟
در کجا سیر می کنند این اقایان و هدفشان واقعا چیست ؟
آقای خاتمی بحث سر دیدگاه مردم به آلودگی و دیدگاه شما به آلودگی هست! شما 99درصد اینترنت رو آلوده میبینی و مردم هیچیش رو! اینه که میگیم شما مخالف اصلی اینترنت هستی.
نمایندگان فعلی مجلس انقلابی!!!!!؟؟؟؟

دنبال جلوگیری از طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند !!!!

وگفتند که این افزایش حقوق بازنشستگان به صندوق دولت فشار اورده و تورم روز افزون را دنبال دارد !!!

این نمایندگان فعلی حتی نمی دانند که دولت از گذشته به صندوق تامین اجتماعی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است

و تمام پول داخل صندوق بازنشستگی، متعلق به خود بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی است و ربطی به بیت المال نداشته و ندارد

در حالیکه حقوق های گزاف و نجومی پرداختی به نمایندگان و مدیران کشور از محل بیت المال پرداخت می گردد
و قطعا اگر نمایندگان مدکور بدنبال کمک به دولت و کشور و مردم هستند !!؟؟

خودشان ، حداقلی بگیر شوند و بفهمند که با ماهی ۴ میلیون تومان چگونه میتوان زنده ماند و آبرو داری کرد ؟؟؟

نمایندگانی که هنوز نمی دانند ، که چگونه صندوقهای بازنشستگی از پس انداز ۳۰ ساله خود کارگران جمع شده و متعلق به خود انهاست

چگونه میتوانند ادعای دانش و تجربه و علمدار بر قراری عدالت و انصاف کنند ؟
اقای مجتبی محفوظی نماینده ابادان عدم شرکت در جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور را افتخار میداند در صورتی که کار ایشان بی نهایت اشتباه و مخالف نظر مردم است . مگر مردم اعتراض نکردند که مسئولین صدایشان را بشنوند و مگر معاون اول بخاطر همان مردم به خوزستان ورود نکرد؟ اقای محفوظی و افرادی که اینگونه طرز تفکر دارند باید به این درک برسند که حل مشکل خوزستان تفکر جمعی قابل اجرا میخواهد و اگر هرکس بگوید نظر من درست است و و انوقت همکاری نکند و جو درست کند کارها با تاخیر پیش خواهد رفت .کار نماینده درست نیست.
احمد خاتمی به دولت رئیسی: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید
به خدا با اینکارها مردم را از اصولگراها زده میکنید. چرا؟
نرفتن نماینده آبادان به احترام مردم خوزستان نبوده،علت آن پایان دوره دولت روحانی و خوشحال کردن این وریها و ...بوده
تعطیلی بانک‌ها علت شلوغی دارد نه کرونا
هر وقت اعتراضی شروع می‌شود، دلواپسان جوانان از اینترنت و معضلات آن می‌گویند
محدود کن هر کاری از دستتون بر میاد بکنید تا سریعتر برسیم به نقطه جوش
درود بر کیمیا علیزاده
پولادگر ترکیده
قشنگترین جک سال : "...با روحیاتی که از آقای رئیسی سراغ داریم، به هیچ وجه به سهم خواهی ها توجه نخواهند کرد... " . خخ
زیبایی های زندگی را رها کردند و عمرشان را صرف طمع سیری ناپذیر ثروت اندوزی و کسب مقام کردند... همین الان، تمام دارایی تان را بدهید و یک دقیقه از عمرتان را پس بگیرید!
این اقای مالک شریعتی را بخاطر بسپارید. روزانه در حال توئیت و مصاحبه می باشد. محمود احمدی نژادی دیگر در راه است.
کیهان: باید با بومی سازی فضای مجازی، مردم ایران را به آرزوهایشان رساند.
ملاحظه بفرمایید آرزوهای مردم در این وانفسا ، از منظر آقایان چیست . اگر بیست متر نه سی متر نه پنجاه متر عقب عقب برویم و با سرعت بدویم و سرمان را به دیوار بکوبیم ، در واقع کاری انجام نداده ایم .
در رابطه با نبودن کابینه فوق العاده من هم همین فکر را دارم چون نیرو و آدم با تفکر و توانایی فوق العاده در کشور را نگه نداشته ایم و همه در خارج و در خدمت خارجی ها هستند اکثر داخلی ها تحصیل کردگان سهمیه ای هستند که بار علمی ندارند بیشتر با سایر توانایی هایشان ؟؟؟؟ بر سر کارها آمده اند نه مثل تحصیل کردگان قدیم که هر کدام منشاتحول عظیمی در حیطه کاری خودشان بودنند باسواد ما در اوضاع گرانی مسکن و زمین دنبال خط افتاب هست تا با کم کردن تراکم ها بازهم به گرانی مسکن دامن بزند آن یکی در مورد قطع اینترنت صحبت می کند دنیا کجا می رود این چه فکری دارد دیگر نمی فهمد که اگر جلوی ماهواره و با آن بشقاب بزرگش را توانستس بگیری بیا اینرا جلوش را بگیر واقعا با این سطح از معلومات چه کابینه فوق العاده ای خواهند ساخت
حسین شریعتمداری و احمد خاتمی
شما هیچ‌ جایی بین مردم ندارید ، پس از طرف مردم حرف نزنید
ما درکنار اقیانوس وخلیج پارس هستیم خب همت کنیم آب شیرین به مناطق کم آب کشور بفرستیم هم شغله هم آبه اگه قرارگاه حضرت خاتم اقدام به حفر ایران رود واتصال دریای عمان به دریا ی مازنداران بکنه که نور علی نور است بیکاری حل نق نق ها کم وجوانان ازدواج میکنند وما دراطراف تهران ماهیهای دودریارا صید میکنیم ایکاش من روزی تصمیم گیر اصلی بشوم
حجاریان در این کشور هر چه می خواهد با خیال اسوده بیان می کند بعد نظام را پلیسی ونظامی تعریف میکند
آرزوی مردم اینترنت آزاد است . باور ندارید؟ حق انتخاب بدهید .
وقتی ۶۰ میلیون نفر از پیامرسان تلگرام استفاده میکنند یعنی آن را به پیامرسان داخلی ترجیح میدهند .
آمار شما قبلا برای ما ثابت شده
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار