بازدید 4586

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر جهش سود اوراق قرضه آمریکا، رشد بازارهای سهام و تقویت ارزش دلار پایین آمد.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 24 July 2021

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر جهش سود اوراق قرضه آمریکا، رشد بازارهای سهام و تقویت ارزش دلار پایین آمد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر جهش سود اوراق قرضه آمریکا، رشد بازارهای سهام و تقویت ارزش دلار پایین آمد.

با این حال شاخص‌های طلا در انتهای معاملات بخشی از افت دیروز خود را جبران کردند و در مقادیر بالاتری بسته شدند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن (اسپات‌گلد) ۰.۳ درصد افت کرد و به ۱,۸۰۰.۷۲ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱,۸۰۱.۸۰ دلار رسید.

قیمت طلا که در معاملات این هفته موقتاً به بالاترین سطح ۱ ماهه نزدیک شده بود در انتهای هفته با کاهش وحشت از کرونای دلتا با افت هفتگی ۰.۷ درصدی روبرو شد. کاهش نگرانی جهانی از شدت گرفتن شیوع کرونای دلتا باعث شد در انتهای هفته سرمایه‌گذاران سرمایه‌های امنی نظیر طلا را فروخته و رو به خرید سرمایه‌های ریسک‌دارتری مانند سهام بیاورند.

پس از اینکه در اواسط هفته بانک مرکزی اروپا اعلام کرد نرخ بهره خود را فعلاً در پایین‌ترین رکورد تاریخ نگاه خواهد داشت، تمرکز بازارها بر روی اجلاس جدید فدرال‌رزرو آمریکا در هفته پیش رو قرار گرفته است.

آنچه در معاملات دیشب قیمت طلا را پایین آورد این بود که سود اوراق قرضه آمریکا و دلار پیش از اجلاس فدرال‌رزرو تقویت شده و تقاضا برای خرید طلا را پایین آوردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی