بازدید 18678
فراخوان وزارت بهداشت برای تسریع روند واکسیناسیون کرونا در کشور

افراد بالای ۶۰ سال در سراسر کشور و بالای ۵۰ سال در برخی استان‌ها برای دریافت واکسن نام نویسی کنند

از آنجا که به دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده‌ایم، مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود؛ لذا با توجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور ـ که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار تن را دارد ـ شایسته است، این مراکز با ظرفیت حداکثری مورد بهره برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 22 July 2021
تابناک اجتماعی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با صدور اطلاعیه ای، خواستار نام نویسی گروه‌های سنی مشمول دریافت واکسن در سراسر کشور در سامانه واکسیناسیون برای ترسیع روند واکسیناسیون در کشور شد.

به گزارش «تابناک»، متن اطلاعیه وزارت بهداشت بدین شرح است؛

بسمه تعالی

به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند نظر به ارتقای ظرفیت واکسیناسیون روزانه در سراسر کشور و فراهمی واکسن مورد نیاز برای تکمیل واکسیناسیون گروه‌های اعلام شده و با توجه به دریافت واکسن در بخش قابل توجهی از هموطنان ثبت نام شده، مستدعی است به منظور تداوم روند روز‌های اخیر و پیشگیری از کندشدن فرآیند واکسیناسیون، افراد تحت شمول در گروه‌های سنی اعلام شده در اولین فرصت ممکن نسبت به ثبت نام در سامانه واکسن به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir و اخذ نوبت اقدام نمایند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

ظرفیت واکسیناسیون به روزی ۵۰۰ هزار دز خواهد رسید


در پس صدور این اطلاعیه، سعید نمکی، وزیر بهداشت کشورمان در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با اشاره به تامین و پشتوانه کافی واکسن و توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور و آمادگی تزریق روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دز واکسن، برنامه‌های جدید برای واکسیناسیون گروه‌های سنی در استان‌های مختلف را بدین شرح ابلاغ کرد؛

افراد بالای ۶۰ سال در سراسر کشور و بالای ۵۰ سال در برخی استان‌ها برای دریافت واکسن ثبت نام کننداز آنجا که به دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده‌ایم، مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود؛ لذا باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارد شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
لذا انجام موارد زیر ضروری است؛

۱- سریع اعلام گردد کلیه افراد بالای ۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت نام ننموده‌اند، با اطلاعیه و یا هر شیوه‌ای مناسب این عزیزان در کلیه کشور دعوت به ثبت نام و نوبت‌دهی شوند. در استان‌هایی که بالای ۵۰ سال گروه هدف می‌باشند برای این گروه سنی آگهی شود.

۲- استان‌هایی که گروه هدف بالای ۶۰ سال و آن‌ها که بالای ۵۰ سال است، در صورتی که ۷۵ درصد از گروه‌های سنی هدف را واکسینه کرده اند، می‌توانند از فردا برای جمعیت ۶۰-۵۸ ساله در استان‌هایی که گروه سنی هدف، بالای ۶۰ سال بوده و ۵۰-۴۸ ساله در استان‌هایی که گروه سنی هدف بالای ۵۰ سال می‌باشد، ثبت نام آغاز و واکسیناسیون این گروه با نوبت دهی شروع شود. خوشبختانه واکسن به اندازه کافی موجود است و همکاران ارجمند با محاسبه جمعیت جدید هدف، واکسن مورد نیاز را درخواست نمایند تا سریع ارسال شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰
بدبین نیستیم اما
چرا همزمان با واکسیناسیون شهرها قرمز شدند
آیا ارتباطی به واکسن ها دارد ؟؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
نه عزیز
بعد از تجمعات و جشن های انتخاباتی همه جا قرمز شد ولی هیچ خبرنگاری بهش نپرداخته
دوز دوم رو کی قراره بزنند؟
۲۸ تیرماه زمان تزریق دوز دوم استرازنیکا بوده که هنوز پیامک نیومده
پاسخ ها
شریف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
اگر تهران هستید برید ایران مال دوز دوم آسترازنکا رو یزنید. برگه تزریق دوز اول با مهر مرکزی که دوز اول رو . تزریق کردید رو همراه داشته باشید.
طبق مشاهدات میدانی ، حدود 20 درصد مردم ماسک نمیزنند، هم خودشون رو به خطر میندازن هم دیگران رو ، مخصوصا در مناطق سرپوشیده و شلوغ، رفته بودم مرکز خریدی در تهران نمی دونم اسمشو بیارم یا سانسور میشه مرکز خرید کوروش در غرب تهران، و تعجب کردم از فروشندگان جوانی که فکر میکنند مقابل کرونا مصون هستن، همین الان دوست ما با 41 سال سن در بیمارستان بخش مراقبت ویژه زیر اکسیژن بستری شده، از بازاری های تهرانه و شاید هیچوقت فکرشو نمیکرد کرونا این بلا رو سرش بیاره. مغرور نباشید، حتی اگه یکبار گرفتین و خوب شدین فکر نکنید دوباره نمیگیرین.
الان میگی؟؟ جدی شما بود و نبودتون اون بالا فرقیم‌میکنه؟
ثبت ناما باید حداقل یکی دو هفته قبل باشه. اصلا چرا باید ثبت نام باشه؟ مگه مردم شماره ملی ندارن؟ نمیتونید سیستم شماره ملی رو بر اساس سن استفاده کنید؟ واقعا یه دسته گل اون بالا بود فرقی با شما نمیکنه....
یعنی الان کسانیکه بالای 50 سال هستند در استانهای واکسن برای 60 سال، می توانند بروند در استانهای بالای 50 سال، و واکسن بزنند؟ یا ازشان آدرس خانه معتبری، چیزی می خواهند؟
خجالت بکشید، بالای ۶۵ یک ماه است ثبت نام کرده هنوز اس ام اس تزریق براش نیامده، بالای ۶۰ ها همینطوری رفتن و تزریق شدن .
ظاهرا اصلا مفهوم واکسیناسیون را نمیفهمید... فقط صرفا میخواهید آمار ارایه بدهید... چه فایده دارد شما 80 میلیون نفر را واکسینه کنید اما با فاصله زمانی
۸ روز است ثبت نام کرده ام هنوز پیامک نوبت دریافت نکردم. در ثانی واکسن سینوفارم که زدن و نزدنش تقاوت چندانی از نظر کارایی ندارد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
بزرگوار شما مستند میگی ؟ چطور؟ سازمان بهداشت جهانی هم حرف شما رو میزنه ؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
اگر فرقی نداره شما نزن. کل واکسیناسیون ترکیه و خیلی از کشورهای دیگه سینوفارم بوده.خسته نشدید ؟
نمکی میگه روزانه ۵۰۰ هزارتا با توجه به این‌که همه حرفاش تا حالا درست بود احتنالا روزی ۲۰۰هزارتا تا رو‌میزنن ایشالا
همینجوری کلی آدم بدون پیامک میومدن توو صف. الان که دیگه هیچی. چرا اینقدر فشل و داغونین؟ چرا فقط ادعاتون میشه؟
بخاطر واکسن داخلی و منافعش برای جیبشون واکسن وارد نکردن و حالا که هر روز به یه بهانه واکسن داخلی عرضه نمیشه ( اصلا معلوم نیست چیزی تولید شده که کارایی داشته باشه!) تاره شروع به واردات کردن. متاسفانه کشور دست ناتوانان لاف زن پوپولیست افتاده. ترکیه تا الان نزدیک 65 درصد جمعیت رو واکسینه کرده و الان به گروهی رسیده که خودشون نمی خوان واکسن بزنن و تلاش میکنه تا اونا هم جذب فرایند واکسیناسیون بشن، اونم مردم حق انتخاب بین واکسن ها رو دارن که واکسن کدوم کشور رو بزنن. هفته پیش هم گفتن واکسن ساختیم. یعنی مردم رو معطل واکسن سازی نکردن. از زمان ادعای تولید واکسن تا الان بیش از 20000 هموطن فوت کردن. اگر تزریق واکسن فقط میتونست ده درصد این افراد رو نجات بده که قطعا می تونست. چطور اینا می تونن ادعای انسانیت بکنن؛ دین داریشون که به کنار....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
اینا از اول نمیخاستن مردمو واکسینه کنن وگرنه واکسن های آمریکایی و انگلیسی که اتفاقا بهترین واکسن ها هستن حرام اعلام نمیشد .. چرا باید دشمن خودشونو واکسینه کنن ؟؟؟؟
با سلام
واقعا کشوری با این گستردگی و توان پرسنل فقط روزی پانصد هزار نفر ظرفیت تزریق واکسن می باشد ؟ چرا روزی 2 الی 3 میلیون ، شاید داریم با همین ذخیره کم بازی بازی می کنیم تا محموله بعدی را آیا بدهند یا ندهند ، ملت رو فیلم کردین و آمار می دین
واکسیناسیون باید در تعداد بالا و با سرعت انجام بشه. نه اینکه یه میلیون دوز میزنین بعد برای دوز دوم با تاخیر اقدام میکنین توو این فاصله یه عده از واکسن زده ها کرونا میگیرن، بقیه هم که نزدن تکلیفشون معلومه. تا شما بخواین واکسیناسیون درست رو انجام بدین هر ایرانی دوبار کرونا گرفته.
سلام احترما لطفا پیگیری مشکلات بعدی کسانی که واکسن زده اند را داشته باشید. چند تا از آشنایان ما بعد از دو هفته ازواکسن دچار حمله قلبی و یا سکته شده اند. متاسفانه....
لشگری از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی و نظامی و لباس شخصی و آشکار و پنهان در خوزستان مستقر شده ... انوقت معلوم نیست این آدم های مشکوک و ضد انقلاب و اخلالگر از کجا مسلح میان و مردم را به گلوله می بندند !!!!؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر