بازدید 14172
با رسیدن بیست و چهارمین محموله واکسن وارداتی به کشورمان

میزان واکسن وارداتی کرونا به بیش از ۱۳ میلیون دوز رسید

با واردات محموله جدیدی از واکسن به کشورمان، میزان واکسن‌های وارداتی به بیش از ۱۳ میلیون دوز رسید؛ واکسن‌هایی که تا به امروز کمتر از ۱۰ میلیون دوز آن‌ها به گروه‌های اولویت دار تزریق شده و مابقی آن‌ها، یا در شبکه بهداشت کشور توزیع شده و یا با پیمودن مراحل برچسب و کدگذاری در روز‌های آتی، در شبکه توزیع خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 22 July 2021
تابناک اجتماعی
ساعاتی پیش، بیست و چهارمین محموله واکسن خارجی به کشورمان رسید؛ محموله‌ای به میزان یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن سینوفارم نسخه پکن.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش و با فرود هواپیمای حامل محموله واکسن در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران، میزان واکسن وارده به کشورمان به ۱۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۶۰۰ دوز رسید؛ وارداتی که یک تفاوت عمده با گذشته یافته که می‌شود روی ریل افتادن واردات این کالای حیاتی خواندش. کالایی که می‌تواند دریچه‌ای به سمت بازگشایی‌های وسیع‌تر به روی کشورمان باز کند.

این محموله هم به مانند محموله‌های قبلی وارداتی از چین، در سایه ارتباطات صلیب سرخ چین و هلال احمر کشورمان به ایران منتقل شده و هشتمین محموله وارداتی از این کشور به واسطه این ارتباط محسوب می‌شود، با این یادآوری که چینی‌ها دو بار اقدام به اهدای محموله‌های ۲۵۰ هزار و ۴۰۰ هزار دوزی واکسن به کشورمان کرده بودند؛ اما در ادامه راه، به مانند دیگر فروشندگان واکسن به کشورمان، خلف وعده‌هایی در کارنامه شان دیده شد.
 
میزان واکسن وارداتی کرونا به بیش از ۱۳ میلیون دوز رسید

نتیجه این خلف وعده‌های فروشندگان واکسن برای کشورمان، کندی شدید برنامه واکسیناسیون بود که در مقاطعی حتی تا آستانه توقف کامل تزریق واکسن در ایران هم رسید؛ اتفاقی که دیگر رخ نخواهد داد، چون شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها در تولید واکسن در کشورمان هستیم. این در حالی است که کشور‌هایی مانند ژاپن با قدرت پا به عرصه تولید واکسن گذاشته اند تا جایی که قرار است در گام نخست و در روز‌های آتی، محموله‌هایی به میزان حدود ۳ میلیون دوز به ایران اهدا کنند.

توانمندی چشمگیری که احتمالا منجر به تسهیل تحویل محموله‌های خریداری شده واکسن توسط کشورمان از سبد کوواکس سازمان بهداشت جهانی نیز خواهد شد چراکه ژاپن یکی از تولید کنندگان واکسن آسترازنکا-آکسفورد است که سازمان بهداشت جهانی برای توزیع در میان کشور‌های عضو سبد کوواکس آن واکسن را به میزان عمده خریداری کرده است.

اتفاقی که از فردا و با واردات نخستین محموله واکسن از مبدا ژاپن شروع خواهد شد و امیدوارمان خواهد کرد که روند ورود واکسن به کشور سرعت بگیرد؛ اتفاقی که منجر به سرعت گرفتن تزریق واکسن در ایران خواهد شد و نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد؛ آینده‌ای که در آن کرونا به اندازه امروز ترسناک نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۳
قدرت اول موشکی، خفن منطقه، مدیریت کننده جهان، هنوز که داری گدایی واکسن میکنی. اون ۷ تا واکسن رنگ و وارنگت کو؟ دروغگوهای بی عرضه
بجنبید ۱ میلیون چیه؟ باید چندین میلیونی وارد کنید نه قطره چکانی. تحریم‌بهانس‌. میخوان به هر قیمتی واکسنای مشکل دارو بچپونن تو پاچه مردم پولشونو در بیارن. یکی نیست مافیای دولتی دارو رو جم کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
اختیاری هست شما نزن و چرت و پرت هم نگ.
گیر کیا افتادیم
به ملت رحم کنید و واکسن وارد کنید شما از همسایه های ایران خیلی عقب تر هستید انشااله واکسن های داخلی صرف کشورهای فقیر خواهد شد اگر مجوز جهانی بگیرد و اگر نگران پول بنیاد برکت هستید صندوقی بگذارید تا ملت تاوان انها را بدهد تا واکسن نصیبشان شود
ام القرای اسلامی بدون اب و برق و دارو و واکسن!!!! محیط زیست را هم نابود کرند
ترکیه هرروز بالای یک میلیون دوز میزند در بوق کرنا هم نمیکند
در افق سال 1400 ایران قدرتمندترین کشور منطقه خواهد بود و به به و چه چه میکردین وقتی ما بچه بودیم

هیچی نیستین ...

تو واکسن موندین
خوبیش اینه که ساخت ژاپنه و نه تولید انگلیس. بنابراین استعمال آن فاقد کراهت است (ولو اینکه تکنولوژیش همون انگلیسیه).
کجاست اون واکسن های بی کیفیت ایرانیتون؟؟؟

اون همه پول و هزینه کجا رفت؟؟؟

همه رو کشیدین بالا

تند تند واکسن افتضاح چینی وارد کنید
دروغگوهای مدیر یا مدیران دروغگو؟؟؟

واکسن های هفت رنگتان کجا رفت؟؟؟

رفت همانجا که کرونایاب مستعان رفت؟
علی واکسن برکت الله
واکسنای خودتون کو؟ خط تولید ناکارآمد بهتون انداختن هیچی هم نمیتونین به روسیه و چین بگین ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر