بازدید 5368

کاهش ارزش سهام در انگلیس همزمان با لغو محدودیت‌ها

نگرانی از خیز جدید همه گیری کرونا در انگلیس موجب شده است در نخستین روز لغو محدودیت‌های کرونایی ارزش سهام در بازار لندن، به کم‌ترین میزان در دو ماه اخیر برسد.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ 20 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، نگرانی از خیز جدید همه گیری کرونا در انگلیس موجب شده است در نخستین روز لغو محدودیت‌های کرونایی ارزش سهام در بازار لندن، به کم‌ترین میزان در دو ماه اخیر و ارزش برابری پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا، به کم‌ترین میزان از ماه آوریل برسد.

با افزایش شمار مبتلایان به کووید در انگلیس در روز‌های اخیر و همزمان لغو محدودیت‌های کرونایی در این کشور، نگرانی‌ها از پیامد‌های اقتصادی این همه گیری افزایش یافته است.

دولت انگلیس از دیروز همه محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد و نگرانی‌ها را به ویژه از شیوع سویه جهش یافته کرونا، با نام دلتا که قوی‌تر و مسری‌تر است، بیشتر کرده است.

کارشناسان می‌گویند بهبود اقتصاد جهانی، در گرو مهار همه گیری ویروس کروناست و موارد امیدوار کننده، اندک است.
روزنامه گاردین در این باره نوشت: صاحبنظران اقتصادی در انگلیس می‌گویند با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، چشم انداز رشد اقتصادی نگران کننده و نشانه‌هایی از افزایش تورم، آشکار می‌شود.

گاردین در نخستین روز لغو محدودیت‌های کرونایی در انگلیس افزود: در بازار سهام لندن، ارزش شماری از شرکت ها، از جمله شرکت رولزرویس که در ساخت موتور هواپیما‌ها مشارکت دارد، شرکت‌های گردشگری و معادن، کاهش بیش تری داشت.

همچنین با توافق اعضای اوپک پلاس برای افزایش تولید، ارزش سهام شرکت نفت انگلیس، بی پی (BP) نیز ۳.۲ درصد کم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل