بازدید 19263
۵
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

یک شوخی رسانه‌ای کاشان را ترند گوگل کرد/ احمد علوی، زیست شبانه را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت/ جایزه بزرگ اصغر فرهادی، بحث داغ فضای مجازی/ سوال پرتکرار کاربران: آیا تعویض پلاک باز است؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «طرح زیست شبانه چیست؟»، «برف در کاشان»، «بابک زنجانی»، «آیا خرید و فروش ارز دیجیتال حرام است؟»، «آیا تعویض پلاک باز است؟»، «نصرت فاتح علی خان»، «جایزه بزرگ کن» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 19 July 2021

یک شوخی رسانه ای کاشان را ترند گوگل کرد/ احمد علوی، زیست شبانه را دوباره بر سر زبان ها انداخت/ جایزه بزرگ اصغر فرهادی بحث داغ فضای مجازی/ سئوال پرتکرار کاربران: آیا تعویض پلاک باز است؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «طرح زیست شبانه چیست؟»، «برف در کاشان»، «بابک زنجانی»، « آیا خرید و فروش ارز دیجیتال حرام است؟»، « آیا تعویض پلاک باز است؟»،«نصرت فاتح علی خان» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

در ادامه درباره این موضوعات به اختصار توضیحاتی داده ایم.

طرح زیست شبانه چیست؟

طرح زیست شبانه طرحی است که برخی اعضای شورای شهر تهران در دوره دوم به صورت جدی در پی آن بودند که آن را در برخی مناطق شهر تهران مثل حد فاصل میدان ولیعصر عج تا میدان فاطمی به اجرا دربیاورند.

بر اساس این طرح قرار بود از ساعت 12 شب تا اذان صبح که شهر به حالت نیمه تعطیل درمی آید، در این مناطق زیرساخت های لازم برای فعالیت کسبه و بازاریان فراهم باشد و نیز شهروندان بتوانند با حضور در این مناطق تا صبح از خدمات و فضا بهره ببرند.

با این همه این طرح با مخالفت برخی نهادها مثل نیروی انتظامی به اجرا درنیامد. حالا و در شرایطی که کمتر کسی امید به اجرای این طرح در آینده دارد، علوی، یکی از اعضای شورای شهر پنجم اظهاراتی در این باره داشته که دوباره این طرح را بر سر زبان ها انداخته است.

این عضو شورای شهر تهران ضمن حمایت از طرح زیست شبانه البته با عنوان و شکل زیست مومنانه در این باره توضیحاتی داد که بعداً مدعی شد برخی رسانه ها آن را تحریف کرده اند.

نتیجه تصویری برای حیات شبانه + تابناک

علوی در توضیحات تکمیلی خود در این باره در صفحه شخصی خود نوشت: «این روزها نقل قولی از اینجانب در فضای مجازی در حال انتشار است که صحت نداشته و بنده هرگز چنین اظهاراتی نداشته‌ام.

متأسفانه بعد از انتشار گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان و در پاسخ به خبرنگار که از نحوه برخورد شورای ششم با طرح زیست شبانه  پرسیده بود، گفتم کلیت طرح زیست شبانه مورد قبول است اما با عنوان زیست مؤمنانه می‌توانیم شهر تهران را روشن، شفاف و امن تر کنیم.

همچنین تاکید بر این بود که زیست شبانه با مدل فعلی که تعریف شده جلو نمی‌رود و نیاز به بازنگری دارد. اما در کمال بی اخلاقی بعد از انتشار این گفتگو، خبری کذب به بنده نسبت داده شد که به هیچ وجه صحت ندارد. از همین جا خبر منتشر شده را قویا تکذیب می کنم و همه عزیزان را  به مصاحبه رسمی ارجاع می دهم.»

برف در کاشان

از روز جمعه تا همین دیروز بسیاری از کاربران اجتماعی در شبکه های مجازی عبارت «برف در کاشان» را جست و جو می کنند. دلیل این اتفاق آن است که اخیراً یکی از کانال های پربازدید ولی محلی کاشان در پستی به حالت شوخی و طنز خبر بارش برف در شهر کاشان آن هم در تابستان داغ امسال را مخابره کرد و خیلی زود دست به دست و فراگیر شد.

مسئول روابط عمومی هواشناسی اصفهان در توضیح این ماجرا به رسانه ها گفت: در کاشان هیچ بارشی در روز جمعه بیست و پنجم تیرماه ثبت نشده است.

محمد رضا رفیعی ادامه داد: انتشار فیلم بارش برف در 25 تیرماه یک شوخی رسانه ای بوده و صحت ندارد.

وی افزود: در تماس با اداره هواشناسی کاشان نیز این موضوع تایید شده که بارشی در کاشان ثبت نشده و احتمالا این شهروندکاشانی سال گذشته این فیلم را تهیه کرده و روز جمعه به مناسبت تاریخ تولدش آن را بازنشر داده تا به نوعی روز تولدش را هیجانی تر کند.

بابک زنجانی

بابک زنجانی، یکی از چهره های معروف و مشهور کشور در دهه گذشته است که به واسطه فساد مالی و سوء استفاده هایی که از امکانات ملی انجام داده، در زندان و منتظر اجرای حکم اعدام است.

تنها راه فرار زنجانی از اعدام - تابناک | TABNAK

هرازچندگاهی اظهارات مقامات قضایی و دولتی نام او را دوباره در صدر اخبار قرار می دهد و مورد توجه افکار عمومی قرار می گیرد.

اخیراً نیز رئیس دیوان عالی کشور در برنامه دست خط ضمن تأکید بر قطعی بودن حکم اعدام زنجانی سخنانی را بر زبان آورد که در داغ شدن نام بابک زنجانی در شبکه های اجتماعی آن هم برای چندمین بار موثر بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در این باره در برنامه دست خط رسانه ملی گفت: دیوان عالی کشور رای را صادر کرده است ولی شرایطی هست که  طرف باید اطلاعاتی را بدهد و اموالی را حیف و میل کرده و حسابهایی هست که باید آنها شناسایی شود تا بعد از آن حکم  اجرا شود.

 وی درباره اینکه یعنی حکم اعدام باید اجرا شود، افزود: بله، باید حکم اجرا شود، زیرا حکم اعدام قطعی شده است ولی مسائلی هست که باید مصالح کشور را در نظر بگیریم. بازگشت اموال بیت المال اولویت دارد زیرا بعد از اعدام دست ما از خیلی چیزها کوتاه می شود.

وی درباره اینکه ممکن است بعد از اینکه  اموال برگشت حکم نقص شود، گفت: ممکن است همکاری کند و  مورد عفو و تخفیف قرار گیرد و احتمالش هست‌.

آیا خرید و فروش ارز دیجیتال حرام است؟

پس از ریزش وحشتناک بورس ایران در ماه های اخیر که بسیاری از فعالان این بازار را با زیان های بالا رو به رو کرد، برخی فعالان این بازار به این فکر افتادند با حضور در بازار ارز دیجیتال و خرید و فروش ارز دیجیتال خسارت های خود را جبران کنند.

علاوه بر این مهم در ماه و سال های اخیر شاهد توسعه این بازار در ایران و جهان بودیم که در گرم شدن بازار ارز دیجیتال بی تأثیر نبوده است.

در چنین شرایطی برای بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال حکم شرعی خرید و فروش ارز دیجیتال مهم است و در این باره جست و جوهای مکرری در گوگل دارند.

پیش بینی روند بازار ارز دیجیتال در ۱۴۰۰ / توصیه مهم قبل از ورود به بازار  رمزارز‌ها - تابناک | TABNAK

در ادامه به پاسخ برخی مراجع عظام تقلید به استفتاء در این باره اشاره می شود:

حضرت آیت الله خامنه ای(دامت بركاته)
سوال: حكم معاملات بیت كوین (ارز دیجیتال) چیست؟

جواب: حكم تولید و خرید و فروش ارز دیجیتال، تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله مكارم شیرازی(دامت بركاته)
سوال: خرید و فروش بیت كوین چه حكمی دارد؟

با توجه به ابهامات زیادی كه بیت كوین دارد از جمله اینكه: منشاء استخراج این ارز روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت ها پذیرفته نشده است و همچنین منشاء سوء استفاده های زیادی شده است، بنابراین معامله آن جایز نیست.

جواب: با توجه به ابهامات زیادی كه بیت كوین دارد معامله آن اشكال دارد.

آیت الله صافی گلپایگانی(دامت بركاته)
سوال: حكم معاملات بیت كوین (ارز دیجیتال) چیست؟

جواب: حرام و اكل مال به باطل است. والله العالم.

آیت الله نوری همدانی(دامت بركاته)
سوال: حكم معاملات بیت كوین (ارز دیجیتال) چیست؟

جواب: ورود در این معاملات اشكال دارد.

آیت الله وحید خراسانی (دامت بركاته)
سوال: حكم معاملات بیت كوین (ارز دیجیتال) چیست؟

جواب: خرید و فروش آن باطل است.

آیت الله شبیری زنجانی (دامت بركاته)
سوال: معاملات بیت كوین (ارز دیجیتال) چه حكمی دارد؟

آیا تعویض پلاک باز است؟

بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا کلیه مشاغل و خدمات گروه ۲ در شهرهایی که به لحاظ شیوع کرونا قرمز هستند، تعطیل است.

مراکز تعویض پلاک نیز از جمله مراکزی و خدمات گروه ۲ تلقی می شوند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند.

حالا که دوباره اوضاع کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا بحرانی شده و بسیاری از شهرهای کشور قرمز شده اند، دوباره سوال آیا تعویض پلاک باز است؟ در گوگل جست و جو می شود.

با تأکید بر اینکه در همه شهرهای قرمز کشور باید مراکز تعویض پلاک تعطیل باشند، این توضیح لازم است که اخیراً مسئولان مربوطه در این باره به رسانه ها گفته اند: با توجه به اینکه شماره‌گذاری خودرو در گروه شغلی ۲ قرار می گیرد، براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز تا اطلاع این ستاد تعطیل است بر این اساس باید شهرهای قرمز به وضعیت نارنجی یا زرد تبدیل شوند تا فعالیت آنها از سر گرفته شود.

تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو

گفتنی است، مراکز شماره گذاری خاوران و میثم در شهر تهران، فقط اینترنتی به شهروندان خدمات ارائه می دهد. این طرح آزمایشی است و تهرانی ها می توانند با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ خدمات شماره گذاری و نقل و انتقال را دریافت کنند. بعد از این دوره آزمایشی نقل و انتقال اینترنتی در سراسر کشور اجرا می شود.

  • اخبار روز ویروس کرونا در ایران و جهان را از اینجا دنبال کنید

نصرت فاتح علی خان

نصرت فَاتِح‌علی خان متولد ۲۲ مهر ۱۳۲۷ بود که در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۷۶ درگذشت. او خواننده و استاد سبک قَوّالی و اصالتاً پشتون اهل پاکستان بود.

 نصرت فتح علی خان، از دریافت‌کنندگان جایزه پیکاسو بود و از ترانه‌های مشهور وی می‌توان به دللگی و دم مست قلندر اشاره کرد.

قطعه «شعله ور» با صدای همایون و نصرت فاتح علی خان

اخیراً همایون شجریان که در سال ۱۳۹۵ و در قطعه‌ای به نام شعله ور روی یکی از آثار نصرت فاتح علی خان، این قطعه را اجرا کرده بود، آن را در صفحه شخصی اش منتشر کرده است.

انتشار این قطعه که متعلق به فیلم سینمایی شعله ور بود حالا بسیاری را ترغیب کرده تا بیشتر در مورد این خواننده پاکستانی بخوانند و آثار بیشتری از او را بشنوند.

 

جایزه بزرگ کن

اصغر فرهادی، کارگردان نام آشنای ایرانی در عرضه بین المللی این بار در جشنواره فیلم کن موفق شد بخاطر فیلم قهرمان برنده جایزه بزرگ شود.

اصغر فرهادی متولد ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۵۱ در شهر خمینی شهر اصفهان است. او کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده ایرانی است که همچنین در سال ۲۰۱۲ بخاطر فیلم جدایی نادر از سیمین برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.
 
او برای فیلم قهرمان «جایزه بزرگ» هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی کن را دریافت کرد.
 
یک شوخی رسانه ای کاشان را ترند گوگل کرد/ احمد علوی، زیست شبانه را دوباره بر سر زبان ها انداخت/ جایزه بزرگ اصغر فرهادی بحث داغ فضای مجازی/ سئوال پرتکرار کاربران: آیا تعویض پلاک باز است؟
 
همین مهم سبب شد تا خیلی سریع نام او  و نیز جشنواره کن به ترندهای داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شوند. البته پیش از اعلام برندگان نیز در موقع اکران فیلم و نشست های خبری صحبت هایی به نقل از فرهادی در رسانه های خارجی منتشر شد که جنجال برانگیز بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
طرح زیست شبانه یعنی چه بنظرمنظوراین طرح تشویق جوانها به خیابان گردی وولگردی وشب زنده داری وروزخوابی وخلاصه تنبل پروری بجای تشویق جوانه بکاروکوشش وارتقاء زندگی خودشان ونهایتاً پیشرفت وبهبودجامعه شان باشد شورای شهرکارخوبی نمیتواندبکندکاربدکه میتواند.
طاعت ازدست نیایدگنهی بایدکرد دردل دوست بهرحیله رهی بایدکرد
تا زمانی که مشکل نحوه پرداخت خمس آن حل نشده جایز نیست
خرید و فروش دلار و سکه اشکال شرعی ندارد، اما خرید و فروش ارز دیجیتال اشکال دارد. در صورتی که اولی یکی از علل اصلی تورم است، ولی دومی ارتباطی با آن ندارد...
از نظر آقایان، نفس کشیدن هم حرام است!!!
خبرنگار از فرهادی سئوال می‌کند که چرا از هنرپیشه ای استفاده کرده ای که در یک فیلم دفاع مقدس بازی کرده ولی آقای فرهادی خیلی ساده از کنار این سئوال می گذرد یعنی اینکه بازی آقای جدیدی در فیلم تنگه ابوغریب از نظر دست اندرکاران جشنواره کن یک کار ضد ارزشی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان