بازدید 5400

کنکور ارشد ۱۴۰۱ بدون تغییر برگزار می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ قطع به یقین بدون تغییر و طبق روال همیشه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 18 July 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی و بررسی مرتبط شدن رشته های کارشناسی برای کنکور کارشناسی ارشد، اظهار داشت: گزارش مرتبط بودن رشته تحصلیی در کنکور کارشناسی ارشد در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مطرح شد. این شورا طرح یاد شده را از گذشته داشت و تاکنون در سه جلسه شورا درباره ارتباط رشته تحصیلی کارشناسی در کنکور کارشناسی ارشد مباحثی مطرح شد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ قطع به یقین هیچ تغییری از نظر رشته های مرتبط نخواهد داشت. اگر قرار بر انجام کار کارشناسی خوب و مورد قبول شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی باشد، این مصوبه از سال های ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ به بعد اجرا می شود.

وی افزود:‌ شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی پذیرفته است که به صورت کلان در یک سری رشته ها، رشته تحصیلی با رشته مورد تقاضا در کنکور کارشناسی ارشد ارتباط داشته باشد؛ به خصوص در شرایط فعلی که در یک سری رشته ها رقابت وجود ندارد یا کمرنگ شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: با این حال، هدف شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مباحث رشته های بین رشته ای نیست. از نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، معاونت آموزشی وزارت علوم باید در این زمینه کار کارشناسی بیشتری انجام دهد و برای تصویب به این شورا ارایه دهد.

خدایی درباره نامه ای که هفته گذشته از مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم منتشر شد، خاطرنشان کرد: نامه ای که منتشر شد، در راستای کار کارشناسی و نظرسنجی از دانشگاه ها بود و معاونت آموزشی باید کار علمی، تخصصی و فنی انجام دهد.

عضو شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی اظهار داشت: این شورا همه محورهای ارتباط رشته تحصیلی با رشته های کارشناسی ارشد را مد نظر دارد؛ در این زمینه علاوه بر رشته های بین رشته ای، رشته های علوم انسانی و سایر رشته های مورد علاقه داوطلبان اهمیت دارند.

خدایی ادامه داد: مباحثی که تصویب می شود، برای اجرا در زمان مناسب به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

هفته گذشته نامه ای از محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در خصوص مرتبط شدن رشته های کنکور کارشناسی ارشد از سال ۱۴۰۱ منتشر شد که نگرانی های زیادی برای داوطلبان این آزمون به دنبال داشت. پس از این نامه، مسوولان وزارت علوم اعلام کردند که این موضوع هنوز به تصویب شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی نرسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر