بازدید 8631
۴

۴۰ درصد بیکاران کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیلکرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» نشان می‌دهد که در بهار امسال ۴۰.۳ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیل دانشگاهی بوده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 18 July 2021

به گزارش تابناک، مهر نوشت: بررسی تازه‌ترین آمار مربوط به وضعیت نیروی کار مربوط به بهار سال ۱۴۰۰ که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده نشان می‌دهد که ۹۲۴ هزار و ۳۹۴ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی در بهار امسال ۱۳.۴ درصد از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی، بیکار بوده‌اند.

این نرخ همچنین در بین زنان بیش از مردان است به طوری که ۴۴۹ هزار و ۴۱۲ نفر از این جمعیت را مردان و ۴۷۴ هزار و ۹۸۲ نفر را زنان به خود اختصاص می‌دهند؛ از نظر درصدی نیز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گروه مردان ۹.۴ درصد و گروه زنان ۲۲.۴ درصد است.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در گروه مردان در بهار سال جاری نسبت به بهار سال ۹۹، ۰.۹ درصد کاهش و در گروه زنان ۲.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۴۰.۳ درصد از بیکاران کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

همچنین در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۰۴ نفر بیکار در کشور داریم که بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیلکرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۴۰.۳ درصد بیکاران کشور، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در بهار سال ۹۹، ۳۶ درصد بود.

البته سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» با رشد مواجه بوده به طوری که این سهم ۰.۱ درصد افزایش داشته است؛ اما نسبت رشد جمعیت بیکار فارغ‌التحصیل همچنان طی سال‌های گذشته بیش از رشد جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مسئولین و آقازاده هایشان میخواستند برای خودشان مدارک دانشگاهی جور کنند، آمدند دانشگاهها را بدون ضابطه و بدون در نظر گرفتن حداقل های آموزشی لازم و بسیار فراتر از نیاز کشور توسعه دادند تا جاییکه تعداد زیادی فارغ التحصیل کم سواد اما مدرک به دست متوقع در جامعه ظهور پیدا کردند و حالا نه بانیان این کار پاسخگو هستند و نه مدرک به دستان بهره ای از این کار بردند.
دانشگاهی هایی که هیچ کاری بلد نیستند و هیچ نیاموخته اند
حتی یک ارتباط ساده با والدین و یا دوست و رفیق
۳۵ سال دارم.مجرد.
فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی دانشگاه تهران هستم.
هزار تا جا، برای کار رفتم, نه گفتند.
رفتم زمین بگیرم برای انجام کار کشاورزی, سازمان جهاد موافقت نکرد.
.
.
.الان یه دکه دارم.
اما می بینم که پسر همسایمون که یه مدرک از یه دانشگاه ناکجا آباد گرفته، بواسطه اینکه پدرش در فلان اداره کار میکنه، اون هم رفته اونجا سر کار؛ نه تنها هیچ چیزی بلد نیست بلکه هر روز با ارباب رجوع دعوا داره. ازدواج هم کرده و بواسطه پارتی پدرش خونه هم داره.
من حسود نیستم, اما این عدالت نیست....
الی برکت الله !!!!
البته امارواقعی خیلی بیشتر از این حرفهاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل